Şimdi Ara

soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Lazosmanoglu Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 2 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
11.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence ustayı bir değiştir. Fan acıyorsa sıkıntı yok. 80 in üstüne çıkmıyorsa sorun yok.
    Altlarda gezmesi problem değil diyen adam yanlıştır.

    Motor düşük sıcaklıkta fazla yakar, aşınma artar. Tanıdık bir tamircinin deyimiylr "piston büzükk çalışır bu da segmanların fazlaca aşınıp yağ yakmaya doğru gider" demişti.
  • tamırcı cok detaylı dusunmuyorkı işlev gormeyene mudahale edıyor.muhendıs gıbı sorunca cevap veremıyor cok akıl yormuyor

    şu termostat açma kapama ve fan müşürü açma kapama derecelerınde bırbırı ıle baglantısına kafa yoruyorum

    vıdeolarda anlatmıslar ama ıkısı arasındaki koordineyi anlatan cıkmamıs

    mesela ılk olarak termostat kapalı durumda su 80 dereceye geldımı actı dıyelım suyu saldı..suyu salar salmaz

    fan musuru derecesı 70 ıle 80 arasındamı oluyor kı gelen suyu 80 derece gorerek fanı acıyor..su soguyup 70 e dusunce.fanı kapıyor

    bu seferde 70 derecelık su termstatın kapanmasına neden oluyor

    yanı tam olarak koordınelı calısması ve derecelerıne takıldım..bıraz muhendıs gıbı ıncelemeyı severım
  • Tecrübeli arkadaşlara ben de sorayım; kış girdiğinden beri bir arkadaşımın aracında dikkatimi çekti, aracını hareret ısısı bazen 70 dereceye kadar iniyor, özellikle rampa inişlerde. Gaza bastıkça 80'e kadar çıkıyor, bazen 90'ı gördüğü de oluyor. 70 dereceleri görmesi normal mi?

    Araç Vw
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sedefci

    Tecrübeli arkadaşlara ben de sorayım; kış girdiğinden beri bir arkadaşımın aracında dikkatimi çekti, aracını hareret ısısı bazen 70 dereceye kadar iniyor, özellikle rampa inişlerde. Gaza bastıkça 80'e kadar çıkıyor, bazen 90'ı gördüğü de oluyor. 70 dereceleri görmesi normal mi?

    Araç Vw
    bendede aynı sorun var konuyu ondan actım ama soyle bır durum var

    benım usta belkı dogru dıyordur..kışın motor cok soguk ruzgarda motor ısısı dusuyor.termostat arızalı sureklı acık denıyor

    ama sonbaharda yada yazın 100 km ıle gıderken onden sureklı ruzgar gelıyor ama hararet gostergesı hep 80 derecede

    sadece kışın yarıya kadar dusuyor.termostat bozuksa sonbaharda yazında 100 km ıle gıderken dusmesı gerekmezmı

    quote:

    Araç hareket halinde iken ve 50 km/saat hızla giderken fana ihtiyaç duyulmaz. Çünkü ön ızgaradan içeri giren hava akışı motorun soğumasına katkıda bulunur.


    albea 1.2 16v motor 2004 model

    termostat buldum
    unluoto.com.tr
    Termostat 1.2 8v 16v - Fiat Brava Bravo Marea Palio Albea Punto Stilo Strada Lancia Musa Ypsilon
    https://unluoto.com.tr/urunler/1059/termostat-1-2-8v-16v-fiat-brava-bravo-marea-palio-albea-punto-stilo-strada-lancia-musa-ypsilon



    hararet müşürü demişler
    www.hepsiburada.com
    Vernet Hararet Müşürü Fiat Palio Bravo Brava Albea 1.2 16V Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/vernet-hararet-musuru-fiat-palio-bravo-brava-albea-1-2-16v-1-6-16v-ver-ws2673-pm-HB00000LVJ1Y


    fan müşürü yada ısı müşürü dememişler

    ısı hararet musuru demısler buda farklı model gıbı ama aynı araca aıt
    unluoto.com.tr
    Isı Hararet Müşürü Sensörü 1.2 - Fiat Palio Albea Punto Panda Doblo Strada Lancia Ypsilon
    https://unluoto.com.tr/urunler/14591/isi-hararet-musuru-sensoru-1-2-fiat-palio-albea-punto-panda-doblo-strada-lancia-ypsilon


    radyatör müşürü bulamadım..bunlardan hangısı ne karısmıs..musurlr ısılar fanlar hep karısık ısımlemısler

    radyatore takılan bıde gostergeye bılgı veren parca hangısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 19 Mart 2020; 0:56:15 >




  • Siz 30 derecelerden bahsediyorsunuz, arkadaşımınki 70'den aşağı hiç inmedi, aynı problem mi bilemedim.
  • Soguk havalarda diyosunuz hararetin düşmesi gayet normal bence fan genelde yaz aylarinda devreye girer havalar sicak oldugunda fanin devreden ciktigini görmedim hyundai era aracim 82 termostat aciyor soguk havalarda dahi fan açtigina şahit olmadim yada haraket halinde acip kapatiyor..
  • Dizel aracimla Erzuruma giderken (-24 derece) iniş aşağı ayağımı gazdan çektiğimde hararetin düştüğünü görebiliyordum .

    Anormal bir hava yoksa sıcaklığın yükselip düşmesi termostat ile ilgilidir muhtemelen.
  • Konu sahibi arkadaş termostatınız arızalı örnek vererek açıklayayım siz aracı çalıştırdınız sıcaklık 70 dereceye geldi termostat açtı su devir daim etmeye başladı. Sıcaklık 60 a geldi termostat kapandı yani termostat bu örnekte aracın sıcaklığını 70e sabitlemek için açılır kapanır. Daha sonra siz araçta rampa çıkıyor yada düşük hızda dur kalk trafikte devam ederseniz genelde bu şartlarda hararet yükselir. Sıcaklık termostat açmasına rağmen düşmez derece mesala 75 olur ozamanda fan müşürü devreye girer fan çalışır ve sıcaklık yeniden 60a indirilir bu döngü hep böyle devam eder. Araba bu örnekte hep 60 derecede çalışmaya ayarlanmış ise hep 60da hararet ibreniz sabit kalır. Sizin aracınız için durum bu şekilde.
    Ama Durum bazı dizeller için farklı olabilir. Aşağıdaki videoda detaylı termostat arızası anlatımı var izlemenizi tavsiye ederim.
    Evde Elektronikyoutube
    Otomobil Sıcak Su Termostatı Değişimi (Chevrolet CRUZE)
    https://www.youtube.com/watch?v=XbJbm2ptzv8&app=desktop



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farukkk -- 19 Mart 2020; 6:51:52 >




  • bace3434 kullanıcısına yanıt
    Ustanızı değiştirin, hem yakıt tüketimi artar hemde motorda daha fazla aşınma meydana gelir

    Isınızın hiçbir şekilde düşmemesi lazım, imzamdali araç 90da termostat, 105 derecede fan açıyor. İlk termostat açtıgında 85 oluyor sonra yükseliyor, 80 derecede kapatıyor
  • devirdaim pompasının kanadı gırık
  • resimde 1 dediğim boru,radyatörden gelen üst boru ve içine bakmadım ama termostat onun ıcınde olması lazım.albea termostatı gordum kucuk yuvarlak metal parca.sanırım bu borunun dısında baska yere koymazlar

    resımde 2 dedıgım yesıl renk parca ıse gostergede hararetı gosteren ısı algılayan parca,sanırım beyne kablo ıle ıletıyor

    bazı parcalarda termostat uzerınde oluyor ama albeada yanyana ayrı koymuslar,bu yesıl parca motorun ıcındekı suya temas edıyor olması lazım

    ınternette ısı musufu yok fan musuru falan bır suru ısım yazmıslar sonucta gostergeye ısının ne oldugunu ıleten parca

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi


    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi




    dıger sey ıse radyatorde fan müşürünü goremedım hatta ınternette satılan parcayı goremedım cunku herkes farklı ısım kullanmıs albea 1.2 16v 2004 parcayı bulamadım yada buldum ama ısı musuru fan musuru ıle karıstırmıslar ısımler parcalar karısmıs

    benım radyator ve fan motorum bu,resımde 1 ıle gosterdıgım kablo motoruna gıdıyor vede fan motorun calısmasını saglayan soket

    2 numara ıle gosterdıgım 2 adet kablo var,sıyah ve beyaz,o ıkı kablo sanırım fan musuru olması lazım,yanı fanın calısmasını ve durmasını saglayan ısıyı algılayan parca olması lazım.2 kablo artı ve eksımı
    yoksa bırısı 80 derece sıcaklık dıgerı 70 derece sıcaklıgı algılayıp kapattıran ıkı ayrı parcamı zamanlayıcı gıbı yanı

    cunku benım fan calıstımı tam 20 sanıye calısıp duruyor her seferınde oyle

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi


    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi


    benım hararet gostergesı hep bu ayarda durur fan 20 sanıye acar sonra kapar,gosterge 1 mm ne ıner ne cıkar hep bu ayarda durur..acaba fan musurlerı dogrumu calısıyor

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi




  • sabah ılk calıstırdım,motor ısısı yarıyı gecerken daha fan hıc acmadan...radyatorun ust borusuna elledım termostatın takılı oldugu boru vede oldukca sıcaktı..yanı sogutma suyu genlesme kabının ısındekı antıfırızlı su ıle aynı sıcaklıktaydı...ılık falan degıl..bıldıgın bayagı sıcak su olmus ve boru ısınmıs

    bazı kaynaklar arac calısıp su ısındıkca termostat yavas yavas suyu salar ve boru ısınır demıs..


    resımde 1 yazan yer radyator alt borusu fan acana dek soguk olması lazımdı ama sıcak olmus,nedenı ıse boruların orta noktada baglanmıs olmasından olması lazım

    2 yazan boru antıfırızlı seffaf kaba gıden alt boru,arac calıstıgı an antıfırızlı su devırdaım yapıyor kap ıcıne akıyor o yuzden o su ısınıyor vede ısının etkısı,radyator alt boruyada gecıyır olması lazım ortak baglanmıslar

    4 yaazan yer motordan cıkan ana boru olması lazım vede 2 yazan yer motor ıcıne gıden su

    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi




  • bugun sehırler arası yolda gıttım tepelere kar yagmıs kar sogugu onden gelıyordu

    80 km hız cıvarında gıderken anayol önüm acık,hararet gostergesı assagıdakı derecelere ındı cıktı


    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi


    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi


    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi


    rampayı 80 le cıkarken hararet en yuksekte duruyor..duz yerde gıderken ceyrek sıcaklıga kadar dusuyor.

    rampa ınerken nedense neredeyse 0 dereceye kadar dusuyor

    rampaya gore haraket etmesıde ılgınc..acaba fan musuru yesıl olandanmı kaynaklı dıcem ama bazen ıcerı sıcak hava versede bazen ılık hava verıyor




  • bace3434 kullanıcısına yanıt
    Sizin termostatınız bozuk, bu çok belirgin bir durum.

    Eskiden bazı termostatlar bozulunca kapalı kalır, motor derhal hararet yapardı. Neyse ki artık bunlardan pek görmüyoruz. Genelde bozuldukça açık kalırlar, bu da arızanın düzeltilmesi için daha uzun bir süre şans verir. Bazıları da yavaş yavaş bozulmaya başlar. İçerde genleşen bir vaks vardır bu da bağlı olduğu tarafa göre yayı iterek bir klepeyi açar veya kapatır. Zamanla bu vaks sızma yapınca basıncını kaybeder, itme kuvveti düşer ve (sizin durumunuzda) kapatamamaya başlar.

    Kaliteli bir termostat pek kararsız kalmadan, döngülere girmeden gereken aralıkta sabit kalırken bazıları ilk ısınmada biraz geç açıp erken kapatıp hafifçe dalgalanabilir (bu küçük dalgalanmaları elektronik hararet göstergeleri vermeyebilir). Sonra motor ısısı ve sıvıların ısıları dengelendikçe sabit bir yerde dururular.

    Radyatör fanı 40 km/s üzerinde pek açılmaz, çünkü vereceği hava akımı radyatör deliklerinden bu hızda gelen hava akışından daha yüksek değildir. yani seyir hızlarında motorun ısısını korumak termostata bağlıdır.

    Mesela -15'C'de 100'le giderken radyatörün çok yüksek bir soğutma kapasitesi vardır. Termostat tamamen kapalı bile olsa bazı şartlarda motorun ısıl kapasitesi ısıyı korumaya yetmeyebilir. Mesela tepe üzeri, yavaş trafik ve tipide sadece radyatörden değil çevreden aldığı hava yüzünden de motor ısısını koruyamayabilir. Yine büyük bir motorla tam takat yüksek hızda seyrederken sonra bir iniş sırasında aniden motordaki gücü azaltır, rolantiye veya boşa alırsanız termostat kapatıncaya kadar motor bloğunu çatlatabilirsiniz de. Bazı yüksek kapasiteli büyük motorlardaki çift radyatör girişli üç yollu termostatlar, veya yeni motorlardaki elektronik sürücülü termo-klepeler buna karşı geliştirildi. Yani bunu neden yazdım... Motorun ısıl kapasitesi çok yüksek olsa da, termostat da çok iyi çalışsa yine de motor ısısı çevre şartlarından tamamen bağımsız değildir.

    Küçük motorların sıvı kapasiteleri de küçük olduklarından ideal çalışma sıcaklığına daha çabuk erişirler, ama "safra" küçük olduğundan soğuk havada yüksek hızlardaki inişlerde de ısılarını koruyamayabilirler.




  • sagol guzel bılgı,karbon
    bu konudada ıyı calısma yapmıs olduk,sayfa ıyı oldu ss ler
  • parçalar ve isimleri farklı farklı olsada şu sonucu cıkardım

    yeşil olan parcayı buldum.gostergedekı yukseklıgı gosterıyormus
    Oto Klinikyoutube
    Hararet Müşürü Arızası Nasıl Anlaşılır,Hararet Müşürü Bozukmu Kontrol Etme,Hararet Müşürü Değişimi
    https://www.youtube.com/watch?v=Ylu_lV_3YPU

    www.baslaroto.com
    palio albea ısı müşürü hararet müşürü 1.2 16v 55188058 yeşil soket
    https://www.baslaroto.com/palio-albea-isi-musuru-hararet-musuru-1-2-16v-55188058-yesil-soket


    ama yesıl parca direk gostergeyemı etkı edıyor yoksa beynemı baglı yada ayrıca bu yesıl parca fan motorunun donmesını durmasını saglıyormu..onu artık usta bilir




  • Adam ustasızlıktan motoru indirip toplayacak yakında
  • Hocam 2004 albea 1.2 16v ısı sensörü şu;
    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi
    soguk havada motor ısısı dusmesi dogalmi
    bu parça bozulduğunda sabah -20’de bile direk fan açar, ariza lambasi yakar ve araba geç marş alır. Ucuz ve değiştirmesi kolay bir parçadır, 10 cm lokma uzatma borusu sayesinde hic bir yeri sökmeden direk bloktan sökülür.

    Siz önce ustayı sonra termostati değiştirin




  • sancar10 kullanıcısına yanıt
    bu sensör sadece gostergeyı yukseltıp alcaltmıyormu...fan acma görevidemı var

    fan acmasını saglayan sey fan uzerındekı fan musurlerı dıye bılıyordum 2 yazan yer...

    2 yazan yerın yedek parcasını ınternette bulamadım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 20 Mart 2020; 17:2:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bace3434

    bu sensör sadece gostergeyı yukseltıp alcaltmıyormu...fan acma görevidemı var

    fan acmasını saglayan sey fan uzerındekı fan musurlerı dıye bılıyordum 2 yazan yer...

    2 yazan yerın yedek parcasını ınternette bulamadım

    Gösterdiğim yeşil sensör, gösterge ve ecu’ya veri sağlayan parçadır. bozulduğunda, fiat ecu’su motorun hararet yapmaması için en yüksek kademeden fanı açar. Basit bir arıza. Ucuz da. Ariza lambasini yakar, Sabah -20 bile olsa fanin çalışır, Ariza tespitinde kodunu verir.

    Normal şartlarda Fanı açan öndeki, fan gurubundaki sensör. Rezistans da deniyo. Lakin senin Arabandaki sorun soğuk havalarda hararetin düşmesi, bu sorunun sebebi genelde termostattır. Bu da ucuz bir arızadır, 1.2 albea için opar termostat de versinler, ısrarla farklı Farklı sogutma gurubu sensör ve borularını kurcalamanın sonucu arabaya zorla conta yaktırmaktır. Bak bu pahalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 21 Mart 2020; 1:12:16 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.