Şimdi Ara

SNR Hızı Ve Hat Zayıflaması Nedir Neye Göre Belirlenmektedir? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
3
Favori
60.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Six Feet Under. kullanıcısına yanıt
    --Konudaki ilk mesajı açan kişi silmiş--

    Müşteri hizmetlerinin tek görevi, arıza kaydı açmak, kayıt güncellemek, hızı aşağı yukarı oynatmak, talep almak, bilgi vermek üzerinedir. Ping nedir diye bilmelerine gerek yok çünkü çalışma şekilleri buna göre işlemiyor.

    Ayrıca burada kaç kez yazdım yine yazayım, müşteri hizmetlerinin sisteminde, hat zayıflaması, snr gibi şeyler gözükmez, onlarda "yeşil, sarı, kırmızı ve beyaz" renklerle ifade edilir, yeşil sağlıklı, kırmızı sağlıksız beyaz bağlantı yok anlamına gelir.

    Bunları bilen birisi sence müşteri hizmetlerine neden küfür etsin buradakiler gibi? Adamların tek görevi çağrı yanıtlamak, herhangi bir teknik eğitimden geçmiyorlar. Ayrıca modemi aç kapat, kablo değiştir vs. müşteri hizmetleri talimatnamesinde var, superonline, dsmart,ttnet hepsi böyle çalışıyor.

    Tek farklı müşteri hizmetleri, türksat'ındır, uydunet için direk hatta müdahele edebiliyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 5 Şubat 2015; 13:09:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Müşteri hizmetlerinin tek görevi, arıza kaydı açmak, kayıt güncellemek, hızı aşağı yukarı oynatmak, talep almak, bilgi vermek üzerinedir. Ping nedir diye bilmelerine gerek yok çünkü çalışma şekilleri buna göre işlemiyor.

    Ayrıca burada kaç kez yazdım yine yazayım, müşteri hizmetlerinin sisteminde, hat zayıflaması, snr gibi şeyler gözükmez, onlarda "yeşil, sarı, kırmızı ve beyaz" renklerle ifade edilir, yeşil sağlıklı, kırmızı sağlıksız beyaz bağlantı yok anlamına gelir.

    Bunları bilen birisi sence müşteri hizmetlerine neden küfür etsin buradakiler gibi? Adamların tek görevi çağrı yanıtlamak, herhangi bir teknik eğitimden geçmiyorlar. Ayrıca modemi aç kapat, kablo değiştir vs. müşteri hizmetleri talimatnamesinde var, superonline, dsmart,ttnet hepsi böyle çalışıyor.

    Tek farklı müşteri hizmetleri, türksat'ındır, uydunet için direk hatta müdahele edebiliyorlar.





    O zaman eğitim görecekler arkadaşım? Biz ilgilenmiyoruz deyip kestirip atmak ne.Buradaki 10 yaşında çocuk bile biliyor pingin ne olduğunu.Arıza kaydı açınca tek yaptıkları şey hız düşürmek.Başka bir şey yapmıyorlar.Biz müşteri hizmetlerinden yardım göremiyorsak kimden göreceğiz o zaman?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Six Feet Under. -- 13 Aralık 2014; 14:09:12 >




  • Six Feet Under. kullanıcısına yanıt
    Dostum benim şu mesajlarımı eğer dikkatli bir şekilde okursan, "müşteri hizmetlerine karşı yapılan propagandaya karşı" olduğumu anlarsın. Burada kime kızacaksın biliyor musun, Ttnet'e kızacaksın, Superonline' diyeceksin ki sen neden müşteri hizmetlerine teknik eğitim vermiyorsun?

    Türksat yapıyor siz neden yapamıyorsunuz bu işi diyeceksin. Ancak buraya gelip, asgari ücretle çalışan günde 12 saat çağrı yanıtlayan birine laf söylemeye kusura bakmasın kimse ama kimseninde hakkı yok. O adama onu söylüyorlar adam onu yapıyor, belki adam ping nedir biliyor ama dememesini istiyorlar. Bilebilir miyiz telefonun ucunda ne olduğunu?

    Şimdi daha açık oldu sanırım demeye çalıştığım.

    buradakilerin övüne övüne anlattığı "müşteri hizmetlerine sövdüm be oohhhh" mesajları ne oluyor biliyor musun sadece, eğer gerçekse, sadece o çağrıya bakan kişinin hayata sövmesine yol açıyor ötesine değil. Siz sövdünüz diye sizin internetinize vip hizmet verecek değiller, zaten öylede yapmıyorlar, mahkemeye veriyorlar.

    Ancak çalışan açısından bu, "böyle işin ben" diye vuku buluyor, peki 3 günlük dünyada saçma sapan şeyler için o insanlara küfür etmeye kimin hakkı var? Git müdürlüğe, kime söversen söv, sonuçta işi onlar yönetiyor, ancak müşteri hizmetleri hiçbir şey yönetmiyor, hiçbir şey yapmıyor, hiçbir şekilde müdahale şansları yok.

    internetim kesik yapmıyorlar 6 aydır diye burada dert yanana kadar, kaç kişi müdürlüğün kapısını çaldı ben çok merak ediyorum. Bir erişim uzmanıyla kaç kişi görüştü, neden yapmıyorsunuz kaç kişi dedi?

    Ancak buraya gelip, "sövdüm müşterihizmetlerine ehehehehe" demeyi biliyor çoğu.

    Ben burada kablosu çalınan adamlara, dilekçe yazın dilekçe numarasını bana verin diyorum, adres bile veriyorum nereye yazacaklarına dair, hiçbiri bir şey yapmıyor ama buraya gelip telekoma sövmeyi biliyorlar. Sen bir adım at, yapılmazsa o zaman söv be kardeşim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 13 Aralık 2014; 14:15:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Dostum benim şu mesajlarımı eğer dikkatli bir şekilde okursan, "müşteri hizmetlerine karşı yapılan propagandaya karşı" olduğumu anlarsın. Burada kime kızacaksın biliyor musun, Ttnet'e kızacaksın, Superonline' diyeceksin ki sen neden müşteri hizmetlerine teknik eğitim vermiyorsun?

    Türksat yapıyor siz neden yapamıyorsunuz bu işi diyeceksin. Ancak buraya gelip, asgari ücretle çalışan günde 12 saat çağrı yanıtlayan birine laf söylemeye kusura bakmasın kimse ama kimseninde hakkı yok. O adama onu söylüyorlar adam onu yapıyor, belki adam ping nedir biliyor ama dememesini istiyorlar. Bilebilir miyiz telefonun ucunda ne olduğunu?

    Şimdi daha açık oldu sanırım demeye çalıştığım.

    buradakilerin övüne övüne anlattığı "müşteri hizmetlerine sövdüm be oohhhh" mesajları ne oluyor biliyor musun sadece, eğer gerçekse, sadece o çağrıya bakan kişinin hayata sövmesine yol açıyor ötesine değil. Siz sövdünüz diye sizin internetinize vip hizmet verecek değiller, zaten öylede yapmıyorlar, mahkemeye veriyorlar.

    Ancak çalışan açısından bu, "böyle işin ben" diye vuku buluyor, peki 3 günlük dünyada saçma sapan şeyler için o insanlara küfür etmeye kimin hakkı var? Git müdürlüğe, kime söversen söv, sonuçta işi onlar yönetiyor, ancak müşteri hizmetleri hiçbir şey yönetmiyor, hiçbir şey yapmıyor, hiçbir şekilde müdahale şansları yok.

    internetim kesik yapmıyorlar 6 aydır diye burada dert yanana kadar, kaç kişi müdürlüğün kapısını çaldı ben çok merak ediyorum. Bir erişim uzmanıyla kaç kişi görüştü, neden yapmıyorsunuz kaç kişi dedi?

    Ancak buraya gelip, "sövdüm müşterihizmetlerine ehehehehe" demeyi biliyor çoğu.

    Ben burada kablosu çalınan adamlara, dilekçe yazın dilekçe numarasını bana verin diyorum, adres bile veriyorum nereye yazacaklarına dair, hiçbiri bir şey yapmıyor ama buraya gelip telekoma sövmeyi biliyorlar. Sen bir adım at, yapılmazsa o zaman söv be kardeşim.



    Müşteri hizmetlerinde çalışan kimselerin çoğunun amacı yardım etmek değil ''aman şu telefon görüşmesi bitsede gitsek'' modundalar.Ancak bazıları varki tek amacı yardım etmek,sizinle telefonda yarım saat kadar konuşuyorlar her şeyi anlatıyorlar.Pingi rahat rahat açıklayanlarda var.Geçen bir nedenden dolayı arıza kaydı bırakmıştım 16 mbit kullanıyorum hat değerlerim çok iyi seviyede, ancak arıza kaydı bıraktığım için 8 mbite düşürmüşler direk.Başka yaptıkları bir şey yok sadece.

    Ondan sonra aradım müşteri hizmetlerini hızı geri yükseltmek için şöyle şöyle diye anlattım hızımı 16ya sabitlermisiniz diye bana DNS ayarlarımı değiştirtti...Kapadım suratına direk.Tekrar aradım bu sefer bir bayan çıktı o da internet ara sıra yavaşlar olur öyle şeyler arada minvalinde bir şeyler dedi sanki galga geçiyor benimle.Arkadaşım diyorum benim hızım burada 8 mbite sabitlenmiş görüküyor tek yapmanız gereken 16 mbite yükseltmek tekrardan ama anlamıyor biz yapamayız onu gidin Turk telekom ofisine diyor. Kapattım telefonu 3. kez arayışımda ilgili bir bayan çıktı işimi 2 dakikada halletti.Ben bunun için tabi 1 saat telefonda konuşmak zorunda kaldım sırtf bir hız yükseltme işi için.Kimse kusura bakmasın ama yukarıdaki heriflerin aldığı para çoluğundan çocğundan çıksın haksız yere kazanç sağlıyorlar çünkü.

    İşini hakkıyla yapana sonuna kadar saygım var kimbilir onlarda ne kadar çok cahil insanla tartışıyorlar günde burası Türkiye sonuçta ancak yukarıdaki 2 örnekte gibi olanlar ise her şeyi hakediyor.Ben orta okula giderken daha çok bilgiliydim sadecei nternette okuduklarımla bunlar hiç bi eğitim görmüyor?




  • Six Feet Under. kullanıcısına yanıt
    Mesajınız için teşekkürler.

    Ben şöyle olduğunu düşünürüm hep, kasıtlı olarak teknik bilgi vermeleri yasaklanıyor çalışanların, "muhabbeti uzatma,hemen kapat sonraki çağrıyı al" gibi bir şey olabiliyor. Zaten çağrı yanıtladıkça prim alıyorlar, yani sizinle kısa konuşmak istemeleri doğal.

    Uzun uzun yardımcı olanları biliyorum. Onlar azla yetinen, prim istemiyorum millete yardım etsem yeter diyen insanlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Kablolu haberleşmede tahmin yürütemezsiniz hiçbir zaman. Somut olarak kabul edilebilecek seviyelerde snr değeri yoksa, mesela "16 alır rahat" diyemezsin. Sen hızı alır sanırsın, hat CRC ile o hızı yer bitirir, paket veri kayıpları binlere gelince neden nete girmiyor, neden yavaşladı gibi şikayetlere başlarsın bu kez.

    Kablolu haberleşme, snr 7 ve üzeri olduğu zaman, hat zayıflaması makul seviyelerde ve "parazit" üretmeyecek seviyelerdeyse ise adsl bağlantısı sağlanabilir. Hava şartları, genişbant kabin yoğunluğu ve santralin durumu göz önüne alınırsa, snr sürekli değişim gösterecektir bir aşağı veya bir yukarı. Çok uzun süre sabit durmaz.

    Bu sebeplerden dolayı, max. alınabilecek hız kısmı asla ama asla o hızı alabileceğiniz anlamına gelmez. Vdsl hat modunda 120mbit hız bile gösterir, sence bu hızı alabilir miyiz eğer dolap çok yakınımızda değilse? Veya böyle bir paket var mı? Yok :)

    SNR önemli değil demişsin, SNR kablolu iletişimin bel kemiğidir, SNR değerini ölçemezsen hiçbir şey yapamazsın, tüm kablolu iletişim bu SNR ölçümü üzerine programlanmıştır. SNR değeri 7 seviyesinde ise misal verelim, telefonla konuşmaya başladığın andan itibaren o snr 6ya kadar düşecek, hat parazit üretecek ve kopacaktır.

    Gürültü seviyesini ifade eder.





    Kablolu haberleşmede tahmin yürütebiliriz ama kesin konuşamayız.
    Başıma gelen bir olay öncesinde forumlardaki bilgilerle hareket edip Ulaşılabilir Max hızda önemli olan/tek etken SNR değeri zannediyordum.
    Ulaşılabilir Max Hızı belirleyen iki etken var:
    1-Santrale olan uzaklığınız (Hat zayıflaması)
    2-Santraldeki bağlı olduğunuz portu(telekomdakiler kart diyor) kaç kişi kullanıyor.

    SNR ise Ulaşılabilir Max hız ve size gelen hız arasındaki orantı diyebiliriz.
    Telefon görüşmelerinde (hoş kaç kişi ev tel kullanıyor), hava şartlarında SNR'da anlık ufak değişmeler olabilir.
    Ama hattınız kaliteli ise ve santrale yakınsanız (HAT ZAYIFLAMASI düşükse) bu gibi şartlardan en az etkilenirsiniz.


    Bulunduğum yer santrale çok çok yakın hatta santralin yanında.(30-40m)
    Yeni abonelik yaptığımda
    Hat zayıflaması 1.6 dB
    Ulaşılabilir Max hız 22Mbps
    Alınan Hız 16Mbps
    SNR 22 dB

    Sonra santralde tadilat oldu(Port değiştirdiler)
    Hat zayıflaması 1.6 dB
    Ulaşılabilir Max hız 13Mbps
    Alınan Hız 10Mbps
    SNR 8 dB

    Sonrasında;
    Alt katlardaki öğretmen arkadaşlarının ikisinin de hattına bakıyorum
    1.
    Hat zayıflaması 1.6 dB
    Ulaşılabilir Max hız 13Mbps
    Alınan Hız 10Mbps
    SNR 8 dB

    2.
    Hat zayıflaması 1.7 dB
    Ulaşılabilir Max hız 21Mbps
    Alınan Hız 16Mbps
    SNR 20 dB

    Müşteri hizmetlerini arıyorum v.s. yani uğraştım da uğraştım.
    Sonrasında benim modemi kapatınca 1.Arkadaşın değerlerinin yükseldiğini gördüm.
    Demek ki 1.Arkadaşla aynı portu kullanıyoruz.

    Sonunda telekomdaki bir abiyle tanıştık.Santrale geldiğinde yanına gittim.
    GÖZLERiMİN ÖNÜNDE benim hattı boş olan PORT'a aldı ve değerler eskisi gibi oldu.

    (Bir müddet sonra abiye; VDSL kartı varmı burada yoksa takabilirmiyiz,hipernet'e başvuracam diye sordum ve VDSL kartı takıldı.)

    Diyelim kii;
    Hat zayıflaması 40dB'llerde ise siz ne yaparsanız yapın o hatta 16Mbps alamazsınız.
    Ama hat zayıflaması çok düşükse o hızı alabilrsiniz.


    M.H'lerinin bu konuda bir bilgisi yok(Telekomdakiler kadar.)
    -Hızım düşük.....
    -Efendim hattınız ancak budarını kaldırabilir....v.s.

    SNR'değerine bakarak hareket etseydim, araştırma yapmasaydım şuan da 9-10Mbps idare ediyor olacaktım.

    SNR' değeri Ulaşılabilir max hız ve size gelen hız arasındaki orandır diyebiliriz.

    TEŞEKKÜRLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Kablolu haberleşmede tahmin yürütemezsiniz hiçbir zaman. Somut olarak kabul edilebilecek seviyelerde snr değeri yoksa, mesela "16 alır rahat" diyemezsin. Sen hızı alır sanırsın, hat CRC ile o hızı yer bitirir, paket veri kayıpları binlere gelince neden nete girmiyor, neden yavaşladı gibi şikayetlere başlarsın bu kez.

    Kablolu haberleşme, snr 7 ve üzeri olduğu zaman, hat zayıflaması makul seviyelerde ve "parazit" üretmeyecek seviyelerdeyse ise adsl bağlantısı sağlanabilir. Hava şartları, genişbant kabin yoğunluğu ve santralin durumu göz önüne alınırsa, snr sürekli değişim gösterecektir bir aşağı veya bir yukarı. Çok uzun süre sabit durmaz.

    Bu sebeplerden dolayı, max. alınabilecek hız kısmı asla ama asla o hızı alabileceğiniz anlamına gelmez. Vdsl hat modunda 120mbit hız bile gösterir, sence bu hızı alabilir miyiz eğer dolap çok yakınımızda değilse? Veya böyle bir paket var mı? Yok :)

    SNR önemli değil demişsin, SNR kablolu iletişimin bel kemiğidir, SNR değerini ölçemezsen hiçbir şey yapamazsın, tüm kablolu iletişim bu SNR ölçümü üzerine programlanmıştır. SNR değeri 7 seviyesinde ise misal verelim, telefonla konuşmaya başladığın andan itibaren o snr 6ya kadar düşecek, hat parazit üretecek ve kopacaktır.

    Gürültü seviyesini ifade eder.





    Kablolu haberleşmede tahmin yürütebiliriz ama kesin konuşamayız.
    Başıma gelen bir olay öncesinde forumlardaki bilgilerle hareket edip Ulaşılabilir Max hızda önemli olan/tek etken SNR değeri zannediyordum.
    Ulaşılabilir Max Hızı belirleyen iki etken var:
    1-Santrale olan uzaklığınız (Hat zayıflaması)
    2-Santraldeki bağlı olduğunuz portu(telekomdakiler kart diyor) kaç kişi kullanıyor.

    SNR ise Ulaşılabilir Max hız ve size gelen hız arasındaki orantı diyebiliriz.
    Telefon görüşmelerinde (hoş kaç kişi ev tel kullanıyor), hava şartlarında SNR'da anlık ufak değişmeler olabilir.
    Ama hattınız kaliteli ise ve santrale yakınsanız (HAT ZAYIFLAMASI düşükse) bu gibi şartlardan en az etkilenirsiniz.


    Bulunduğum yer santrale çok çok yakın hatta santralin yanında.(30-40m)
    Yeni abonelik yaptığımda
    Hat zayıflaması 1.6 dB
    Ulaşılabilir Max hız 22Mbps
    Alınan Hız 16Mbps
    SNR 22 dB

    Sonra santralde tadilat oldu(Port değiştirdiler)
    Hat zayıflaması 1.6 dB
    Ulaşılabilir Max hız 13Mbps
    Alınan Hız 10Mbps
    SNR 8 dB

    Sonrasında;
    Alt katlardaki öğretmen arkadaşlarının ikisinin de hattına bakıyorum
    1.
    Hat zayıflaması 1.6 dB
    Ulaşılabilir Max hız 13Mbps
    Alınan Hız 10Mbps
    SNR 8 dB

    2.
    Hat zayıflaması 1.7 dB
    Ulaşılabilir Max hız 21Mbps
    Alınan Hız 16Mbps
    SNR 20 dB

    Müşteri hizmetlerini arıyorum v.s. yani uğraştım da uğraştım.
    Sonrasında benim modemi kapatınca 1.Arkadaşın değerlerinin yükseldiğini gördüm.
    Demek ki 1.Arkadaşla aynı portu kullanıyoruz.

    Sonunda telekomdaki bir abiyle tanıştık.Santrale geldiğinde yanına gittim.
    GÖZLERiMİN ÖNÜNDE benim hattı boş olan PORT'a aldı ve değerler eskisi gibi oldu.

    (Bir müddet sonra abiye; VDSL kartı varmı burada yoksa takabilirmiyiz,hipernet'e başvuracam diye sordum ve VDSL kartı takıldı.)

    Diyelim kii;
    Hat zayıflaması 40dB'llerde ise siz ne yaparsanız yapın o hatta 16Mbps alamazsınız.
    Ama hat zayıflaması çok düşükse o hızı alabilrsiniz.


    M.H'lerinin bu konuda bir bilgisi yok(Telekomdakiler kadar.)
    -Hızım düşük.....
    -Efendim hattınız ancak budarını kaldırabilir....v.s.

    SNR'değerine bakarak hareket etseydim, araştırma yapmasaydım şuan da 9-10Mbps ile idare ediyor olacaktım.

    SNR' değeri Ulaşılabilir max hız ve size gelen hız arasındaki orandır diyebiliriz.

    TEŞEKKÜRLER




  • Selam.

    A dostlar, sizin hatanız ne biliyor musunuz? Sizin hatanız, planlamadan bir haber olmanız. Seni kırmak için söylemiyorum. Seni yermek için hiç söylemiyorum. Ancak şu bölümde senelerdir okuyorum, yazıyorum. Hiç mi düzelme olmaz görüşlerde genel olarak. Benim güzel dostum, benim güzel kardeşim.

    Öncelikle, herkesin bağlı olduğu bir saha kodu vardır. Mesela bu saha kodu atıyorum, DH101 olsun. Bunun açılımı, sistemimizde donanımhaber santrali 101 numaralı saha olsun. Şimdi santralimizde, 101 numaralı sahamızı ilgili bağlantı birimlerimize bağlıyoruz, onun gibi yüz tane daha var bağlantısını yapacağımız. Tüm sahalar genişbant erişim kabinli. Santralimizin bant genişliği, bölgenin sosyo kültürel ve ekonomik anlamda değişkenlik göstereceğinden bunda bir tahmin yürütemiyoruz.

    Neyse, genişbant kabinimizden evlere bağlantı sağlamak için, ankastre kodlarına ihtiyacımız var. Bunu öncelikle planlamadan çıkarmamız gerekiyor. mesela, donanımhaber sokak, DH101 D17 ankastreden, 6 abone bağlanıyor olsun. Bu 6 aboneyi beslemek için, 6lık diye tabir ettiğimiz bir kabloya ihtiyacımız var. Tabii biz napıyoruz, yeni abone gelebilir diye düşünerek 10luk kablo kullanıyoruz. -fiber bağlantılar örneğimde hariçtir-

    Teorik olarak, ben sizi ve sizinle birlikte 6 aboneyi aynı karta bağlamak zorundayım. Neden? Çünkü sizin bağlantınızı aynı ankastre üzerinden veriyorum, genişbant kabinimde ise sizi yine D17 koduna göre bağlamışım. Santralimde ise, DH101 sahası, benim belirlediğim bir sunucuya bağlı.

    Şimdi ne olursa, benim DH101 sahamdaki abonelerin bağlantı hızı düşer? Ben genişliği düşük tutarsam ve talep çoksa, bağlantı hızları yavaşlamaya başlar. Sayfalar geç açılır, videolar yüklenmez. Bu yüzden bant genişliğimin yüksek olması gerekir.

    Şimdi diyelim ki, alt kattaki modemi kapattı, senin bağlantın bir anda yükseldi. Snr yükselmesi diyelim buna, öyle isim takalım. Senin snr 22 iken 24 oldu. Neden? Çünkü alttaki abone modemini kapattı.

    Şimdi, seninle genişbant kabinde aynı porta bağlı olan diğer üç ankastre kodu ile birlikte (bir porta 3 ankastre kodu bağlanır, abone sayısına göre değişkenlik gösterebilir) diyelim aynı sokakta oturduğun komşun, modemini kapattı diye senin snr değerin mi yükselecek?

    Elbette hayır. Aynı bina içerisinde, birisi modemi kapatıp, birisinin değeri yükseliyorsa, burada sorun bina içi tesisattadır. Telefon kutunuz yüksek erişim hızlarını destekler nitelikte ve telekomun belirlediği bina içi telefon tesisatına uygun mu? Kullanmış olduğunuz bağlantı kabloları yüksek hızlar için destekler nitelikte mi?

    Peki arkadaşlar diyeceksiniz ki, önceden nasıl çalışıyordu yüksek bağlantı kalitesinde, neden bozuldu? Bunun çok basit açıklaması var. Belli bir limite kadar, bant genişliği kabinlerde yükseltilmez. Abone limiti dolduğu zaman yükseltilir. Bölgenin demin bahsettiğim nitelikteki değerleri göz önüne alınarak, kimi abonelerin yaşadığı sıkıntılara göre port değişikliği yapılabilir.

    Ancak siz port değişikliğinden ne anlıyorsunuz ben bilemiyorum. Port değişiminde, sen yine aynı sunucuya bağlısın, çünkü teknik olarak seni bağlı olduğun sahadan veya ankastre kodundan alıp başkasına bağlayamam.-birden fazla ankastre olması durumunda ancak müdürlük onayı ile ankastre değişimi olabilir, mesela sokağın başındaki ile sonundaki ankastre arasında değişim yapılabilir bağlantı için- Bu yüzden naparım? Aynı bağlantı kuralı üzerinde senin yerini değiştirirm. Mesela, ankastremde 4 tane boş ver vardır, seni alırım onlardan birine takarım. Senin yerin ne olur, boşalır. Oraya başka abone alırım eğer talep olursa.

    Burada bahsetmiştik, port değişimi hattın kalitesini yükselttiği gibi düşürebilirde. Uzaklığa etkisi yoktur. Genişbanttan ve santralden değişim vardır. Genişbant kabin olan sahalarda, abonelerin portları santralde değildir. Tamamen genişbant kabin üzerinden sağlanır bu değişim. Santraller, genişbant kabinlerle birlikte, kabinlerin bağlandığı ve iletişimin sağlandığı daha pratik ortamlar olmuşlardır. Buna yine digital teknoloji diyebiliriz. Abone bağlantısı değişecekse, bu işlem genişbant üzerinden sağlanır.

    Bu mesaj gibi, yüzlerce var benim bu şekilde bilgilendirme mesajım yani kişisel algılama hit85.

    Ben sana dediğim gibi, yine söylediğim gibi, bu işin içinden birisi olarak arz ettiğim gibi, ulaşılabilir hız değeri hiçbir anlam ifade etmeyen, sadece bilgilendirme amaçlı bir birimdir. Uygun snr koşulu sağlanmadığı taktirde hiçbir anlam ifade etmez. snr değeri 8 olan bir modemde bile 16 ulaşılabilir hız gözükebilir, ancak teorik ve teknik olarak biz ona o hızı veremeyiz. Çünkü arz talep döngüsü altında snr değeri hiçbir zaman sabit durmaz. Ufak değerler üzerinde aşağı ve yukarı gider gelir. Eğer aşağı çok giderse, telefon iletişimi sekteye uğrar ve parazit dediğimiz şey başlar.




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Eline sağlık ama laf anlatamayız mesala benimde ulaşılabilir hız 21 diyor ama adsl2+de hesapladımmı alamıyorum sadece yazıyor geçende güc (db) ye takan vardı gene bunada şükür.
  • Sevgili kardeşim;
    Ulaşılabilir max hızı hiç bir zaman alamazsınız zaten.
    SNR Margin değeri Ulaşılabilir max hız ve Size gelen hız arasındaki karmaşık bir ORAN'dır.
    Matematik dersine girmeyelim.

    Santraldeki Port nedir çok iyi biliyorum ve fiziksel olarak gördüm (netten falan değil) ve azda olsun 1.Elden teknik bilgi de aldım.

    Ulaşılabilir Max hızı ve dolayısıyla aldığınız hızı (3-5 eksik fazla) belirleyen ana etken HAT ZAYIFLAMA'sı + PORTU(KARTI] kaç kişi kullandığıdır.

    Hat zayıflamanız 60dB olsa siz o hattan milyon kere de uğraşsanız 10Mbps alamazsınız. .
    Hat zayıflamanız 1dB olsa o hattan 20Mbps rahat alabilirsiniz.

    Konuyu dallandırıp budaklandırmaya gerek yok,

    İsteyene buralara kadar gelirse, fiziksel olarak, bilimsel kanıtıyla,uygulamalı bir şekilde kanıtlarım.

    Kısa tutmak gerekirse:
    Hat zayıflaması Bağımsız Değişken.(Sonucu etkileyen)
    SNR Margin Bağımlı değişkendir.(Sonuçtan etkilenen)

    Müsait bir zamanda çoook daha detaylı yazacağım.
    TEŞEKKÜRLER




  • hit85 H kullanıcısına yanıt
    Srcn81 kullanıcısına yanıt
    Shamshiel kullanıcısına yanıt
    Detaylı izahata benim ihtiyacım yok, çünkü ben bu işin eğitimini aldım ve işin içinden biri olarak bu bölümde bulunuyorum.

    Sizin anlamak istemediğiniz şey, burada birkaç insanın daha size anlatamadığı şey, modem üzerinde gördüğün değerlerin sizin sandığınız gibi anlamları olmamaları. ben 15 hat zayıflamasında 35mbit hızda çalışan hatta biliyorum, 27 zayıflamada 16mbit hızda biliyorum.

    Tekrar belirtmeyeceğim, bu mesajımdan sonra bir tartışma mesajı daha atacak değilim, eğer söyleyeceğiniz varsa özel mesajınızı beklerim.

    Ancak burada işin içinden olan, bu işin eğitimini almış insanlar size bir şeyin yanlış olduğunu söylüyorsa, siz yanlış biliyorsunuz demektir. PSTN çalışma standartlarını bilmediğin için yazması çok basit geliyor size, o yüzden daha fazla tartışmayacağım.

    Kolaylıklar dilerim iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 25 Aralık 2014; 23:34:52 >
  • DSL Kurulumunun Başlıca Zorlukları ve Püf Noktaları

    Geçmişte genellikle üçlü telekom hizmetlerinde (telefon, internet ve televizyon) kullanılan DSL teknolojisi, endüstriyel otomasyonda yeni yeni kullanılmaya başlanmıştır. Öte yandan bu teknoloji, endüstriyel operatörlerin uygulama masraflarını önemli derecede düşürme potansiyeline sahiptir. Alışılagelmiş noktadan noktaya Ethernet bağlantısının bir çift DSL Ethernet uzatıcısıyla sağlanması ise, özellikle DSL teknolojisine aşina olmayan mühendislere oldukça zor gelebilir.

    Aktarım Mesafesi ve Veri Oranları

    Aktarım mesafesi ile veri aktarım oranı arasında ters orantı vardır: Aktarım mesafesi arttıkça, veri aktarım oranı düşer. DSL haberleşmenin iki ana türü olan G.SHDSL ve VDSL2, çift sarmal bakır kablo üzerinden noktadan noktaya veri aktarımına uygundur. Bu iki haberleşme türünün tahmini sınırları ise Tablo 1’de gösterilmektedir.

    Uygulama

    Standard

    Performans

    Orta Mesafe ve Yüksek Veri Aktarım Oranı

     SNR Hızı Ve Hat Zayıflaması Nedir Neye Göre Belirlenmektedir?


    Tablo 1. Çift Sarmal Bakır Kablolarda Veri Aktarımı Sınırları

    Sinyal Gürültü Oranı

    Sinyal gürültü oranı (signal-to-noise ratio, SNR), iletilmek istenen sinyal ile aktarım aracının arka planındaki gürültü düzeyini karşılaştıran, iletilmek istenen sinyalin değeri ile gürültü değeri arasındaki orandır. Bununla birlikte, bu karşılaştırmada çoğu zaman asıl SNR değeri ile bir bağlantıyı belirli bir hızda sağlamak için gereken minimum SNR değeri (genellikle 6 dB) arasındaki farkı gösteren, desibel cinsinden hesaplanan logaritmik gürültü değeri (SNR payı) kullanılır. SNR payı 6 dB eşiğinin altına indiğinde, bağlantı düşer. Bu nedenle daha yüksek bir SNR değeri veya SNR payı, daha sağlam ve gürültüden etkilenme olasılığı daha düşük bir bağlantıya işaret eder.

    • 6 dB altında –sıkça düşüş yaşanan, sağlam olmayan bağlantı

    • 6 dB – 10 dB – gürültüye çok açık olan vasat bağlantı

    • 11 dB – 20 dB – iyi bağlantı

    • 20 dB – 28 dB – hızın maksimize edilmediği, fakat çok sağlam olan bağlantı

    • 28 dB üstünde – hızın artırılmasına da fırsat veren en sağlam bağlantı

    Veri aktarım oranı manuel olarak yapılandırılmadığında çift DSL Ethernet uzatıcılar, makul SNR payı mevcut iken (6 dB ile 10 dB arası) mümkün olan en yüksek veri aktarım oranını belirlemek üzere genellikle handshake (training) komutu uygular. Daha yüksek bağlantı hızı, genellikle daha düşük SNR payına ve daha yüksek SNR payı, daha düşük bağlantı hızına işaret eder. DSL Ethernet uzatıcılarda veri aktarım hızı manuel olarak yapılandırılırken bu ilişki de göz önünde bulundurulmalıdır.

    Hat Kalitesi & Durumu

    Daha büyük çapa (AWG) sahip kabloların genel olarak daha yüksek aktarım mesafesi sağlamasına karşın, aracı malzemenin fiziki durumu da aktarım kalitesi ve mesafesini etkileyebilir. Özellikle çevresel atıklara maruz kalmanın zamanla kablo birleşimlerini çürütebildiği ve kablo kaplamalarını/kılıflarını bozabildiği dış mekân uygulamalarında hat zayıflaması ve gürültü oranındaki artış, gitgide sinyal aktarımına engel oluşturmaya ve neticede kullanılabilir veri aktarımının durmasına neden olabilir.

    Noktadan noktaya DSL Ethernet bağlantısının genel kalitesini birçok unsur belirler. DSL Ethernet uzatıcılar bağlantı hızını uyumlulaştırmaya çalıştığında, hat zayıflığı ve gürültü düzeyi verisi en uygun veri aktarım hızını belirlemek üzere toplanır. Öte yandan hat koşulları çabuk bozulabildiği ve gürültü düzeyi haberleşmeye ciddi anlamda sekte vurabildiğinden, yalnızca bu ön handshake komutuna dayalı sonuca göre hareket etmek en sağlam DSL bağlantısını garanti etmez. Özellikle kurulumun genelde dış mekânda yapıldığı endüstriyel uygulamalarda bu tür engellerle sıkça karşılaşılabilmektedir.


    SNR payı ve veri aktarım oranı gibi geçerli bağlantı veya cihaz durumu bilgileri, özel DSL teşhis araçları gerektirmeden yerinde bakım ve sorun gidermeye olanak vermek üzere cihaz ekranında görünmelidir. Bağlantılar sağlam olmadığında, SNR payları ve veri aktarım oranları sorunun asıl nedenini belirlemek için en faydalı iki parametredir. Örneğin bağlantı sağlam değilse ve SNR payı düşük görünüyorsa, veri aktarımının büyük olasılıkla daha düşük bir orana ayarlanması gerekecektir. Eğer veri aktarım oranlarının daha yüksek kalması gerekliyse, aktarım mesafesi azaltılmalı ve/veya bakır kablolarda aşırı gürültü ile fiziksel hasar olup olmadığı kontrol edilmelidir.




  • Merhaba hat değerlerimi yollasam değerlendirimisiniz? 100 mbps fiber kullanıyorum ama 60 i zar zor geçiyorum 40 kayıp oluyor.Bunu nasıl çözebilirim?
     SNR Hızı Ve Hat Zayıflaması Nedir Neye Göre Belirlenmektedir?
  • santral 2.50 km uzaklık hat değer nasıl sizce hızım 16 mbit den 8 mbit e düşdüm internet kesintiler vardı
     SNR Hızı Ve Hat Zayıflaması Nedir Neye Göre Belirlenmektedir? SNR Hızı Ve Hat Zayıflaması Nedir Neye Göre Belirlenmektedir?




  • DBerkkk D kullanıcısına yanıt
    Bunun cevabını bende merak ediyorum doğrusu. 24Mbit kullanıyorum şuan sıkıntı yok, modem arayüzünde ulaşılabilir hız bazen 59mbit bazen 65 mbit değişiyor bu aralıkta. Fakat TTNET Roket kullanırsam 65mbit ten yukarı hız göremeyecek miyim yani? Bunun artma imkanı yok mu, TTNET'i arayıp artırabilir miyiz acaba yoksa tesisatla mı alakalı bir problem? SNR margin ve hat zayıflama değerlerime baktım gayet normal.
  • alpmirza kullanıcısına yanıt
    Artmaz altyapiyla alakali hiperde roket kullanamazsin zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiper degil kardesin fibernet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DBerkkk

    Merhaba hat değerlerimi yollasam değerlendirimisiniz? 100 mbps fiber kullanıyorum ama 60 i zar zor geçiyorum 40 kayıp oluyor.Bunu nasıl çözebilirim?
     SNR Hızı Ve Hat Zayıflaması Nedir Neye Göre Belirlenmektedir?

    Değerleriniz normal görünüyor.IDM ile download deneme imkanınız oldu mu?10-12Mb/sn olması gerekiyor.




  • Merhaba, arkadaşlar ben bu değerlerle netten oyun oynarken sürekli olarak vdsl sinyalim düşüyor ve 1-2 dakika sonra geliyor ve sonra yine düşüyor.

    Acaba neden yapabilir.

    VDSL Port Details Upstream Downstream
    Line Rate: 2.120 Mbps 35.900 Mbps
    Actual Net Data Rate: 2.037 Mbps 35.839 Mbps
    Trellis Coding: ON ON
    SNR Margin: 26.7 dB 20.6 dB
    Actual Delay: 0 ms 0 ms
    Transmit Power: 5.7 dBm 14.1 dBm
    Receive Power: -12.3 dBm -2.1 dBm
    Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
    Total Attenuation: 17.9 dB 16.4 dB
    Attainable Net Data Rate: 9.424 Mbps 81.567 Mbps

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu değerlerde bakabilir misiniz?
    64/4 kullanıyorum ama alabildiğim hız kabloluda 48/4 civarı
    Napsam tam hızımı alırım acaba?

    Bu mesaja eklenen görseller:

     SNR Hızı Ve Hat Zayıflaması Nedir Neye Göre Belirlenmektedir?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.