istanbul'da yaşıyorum. dsg'yi asla manuele almam. 80bine geldim, tık etmedi. |
Skoda Superb 1.5 TSI ACT 150 PS DSG 2021 Model- Kavrama/Volan Kronik sorunu (2. sayfa)




-
-
iyi niyet garantisi felan umrumda değil. 20-30 binde bir araç nasıl bu duruma düşer ben daha çok oradayım.Yazık günah verdiğimiz emeklere paralara.
Kazıklanıp duruyoruz devamlı. Kimsenin de sesi çıkmıyor.
-
hangi tip motor? TSI ? TDI?, Araç model yıl nedir?
-
passat tdi 2018. motorla ne alakası var?
-
Bu yazdıklarının burası Almanya olsa geçerliliği olabilir, burada geçmez yetkili pahalı Boscha çektim geyiği arkadaşım.
Bak bende b6 Passat 2.0 TDI var, ki DSG de yok
Yıllardır yetkili servisten başka yere gitmem
Bosch değil 4e 12,
12bin yerine bin TL bile alsa kusura bakma 1.5 2 milyon verdiğim dsg gibi saatli bombaya sahip bir arabayı oraya götürmem.
Mahkemeden sonuç alacağını da zannetmiyorum,bugün patlayan DSG ye sanayide kaç para verilirse o fiyatı çekmişler sana
Boşu boşuna arabanı aylarca yatırma 50 bin TL için,bundan sonra da eğer boscha falan araba götüreceksen Corolla Civic egea gibi kara düzen bir araç al.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 3 Ağustos 2024; 2:9:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabanın şanzımanı patlak yahu, bunun km si mi olur? ABD, çin gibi ülkelere giremiyor dsgli araçlar
Forumdaki komedyenlere bakarsan evet güncellendi 2013ten sonra tık demiyor
Git servisten güncellemeyle ilgili tek satır yazı iste bakalım diyorsun
Buhar oluyor hepsi
Bile bile lades olmuş seninki üzüldüm durumuna,ama yine söylüyorum sanayiden çıkma arabaya şanzıman için verdikleri rakam çok iyi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dsgli araç garanti uzatma yapılarak sadece yetkili serviste bakım yaptırılarak kullanılır. Garanti bitimine yakın da satılır. Bu maliyete katlanmayacaksaniz DSG'li araç da kullanmayın.
DSG'nin sorun çıkartacağı belli,
Eskisi gibi wv grubunun bu sorunlara iyi niyetle yaklaşmadığı belli.
Normalde geçmiş olsun derim ama bunları bilerek alıp kullanana müstahak olsun. Sizler sayesinde birde bu markalar premium olarak görülüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bu bahsettiğiniz problem kavrama çok ısınınca gerçekleşebiliyor. Bir ihtimal kavramada nadirde olsa fabrika montaj hatası olabilir.
Frene tam basmadığınız sürece dsg kavramayı tam ayırmıyor. Özellikle sıkışık trafikte dururken frene tam bastığınıza ve kavramayı ayırdığına emin olunuz. Emin olamıyorsanız yada yarım fren alışkanlığınız var ise, şanzımanı dururken N ye alıp kavramayı kendiniz boşa alabilirsiniz.
Bu arada sorunun dsg ile alakası yok. Diğer tek/çift kavramalı şanzımanlarda da rastlanan bir problem. THH sizin tarafınızda karar verecektir muhtemelen. Yeni kavrama seti takıldıktab sonra adaptasyon sonrası servisle beraber teste çıkabilirsiniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Biri de demiyor ki bu sorunu 80 bin 100 bin km den sonra mı vermiş diye. 30 binde vermiş hala dsg savunuyor adam yok manuele al yok frene tam bas vs. İyi niyet garantisini de ballandıra ballandıra anlatıyorlar. Allah razı olsun yetkili serviste yaptırdığın için sana iyi niyet gösterecez. Bağıran gitmeyen Cvt alırım zevksiz dediğiniz yinede kapının önüne koymam dsg yi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Her bakımdan bile bile lades olmuş.
Adamlar mal bu, garanti şartları bu işine gelirse diyor ve gayet güzel de satıyorsa alan da verecek 50-60 ne ise yaptıracak artık.
Var benim de çok yakınım 0 km dsgli alan, onun başına da gelirse aynısını söylerim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Frene tam basmadığında da dsg kavramayı ayırıyor. Ayırmasa zaten araç stop eder. Bazen çok yavaşladığımda yakış sıfır litre gösterirken birden devir değişiyor ve sarfiyat göstermeye başlıyor, burdan belli boşa aldığı. Yokuş yukarı çok ağır seyredince yarım debriyaj yapıyor araç ve o zaman şanzıman ısındı uyarısı veriyor. Ben bunu bir kere yaşadım ve ondan sonra çok ağır gitmek yerine kararlı bir şekilde dur kalk yapmaya başladım ve bir daha da uyarı görmedim. Öyle manuel bire falan da almıyorum. O da çok iyi bir şey değil. Bir kalkış vitesidir. Çoğu manuel araçta tamamen durmadan bire almakta zorlanırsın. Benimki çok yavaş gittiğimde bazen bire alıyor kendisi zaten. Eski modeller almıyor sanırım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam araç durduktan sonra, hemen hemen tam basmadan kavramayı malesef tam ayırmıyor. Fren pedalı biraz yukarıda iken şanzıman kendini hazırlıyor yani yarım debriyaj yapıyor. Motor devrinden anlaşılır zaten sizinde bahsettiğiniz gibi. Siz tecrübe etmişsiniz. Yokuş yukarı/aşağı dur-kalk trafikte manuel vites gibi boşa alarak kullanmanızda fayda var. Yokuş kalkış desteği kalibrasyonunda da sorun olabilir bu arada.
Uzun süreli ve sürekli dur kalk trafiğe malesef hiçbir otomatik veya çift kavrama şanzıman tam anlamıyla uyumlu değil. Tam otomatikler bir nebze daha başarılı, ancak onlarda da mekatronik veya konvertörde problem yaşanması olası. Manuelde bile debriyaj yakanlar çok bu arada.
Sıkışık trafikte en iyisi hibrit araç hocam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 3 Ağustos 2024; 17:44:22 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ek olarak hocam şimdi aklıma geldi, dsg de basınç tüpü denen bir olay var. Dsg içerisinde kavrama hareketlerine komuta eden mekatroniğin düzgün çalışmasını sağlayan, basıncı regüle eden, vites/kavrama geçişlerinde gerekli olan kuvveti biriktiren bir tüp.
Dsg içerisindeki pompa, bu basınç tüpünü adı üstünde basınçlandırıyor. Bu tüp dsg içerisinde basınç regülatörü olarak görev yapıyor. Pompa bu tüpte güç/basınç biriktiriyor. Bu tüpte biriken basınç sayesinde kavramalar arasında hızlı bir şekilde geçiş yapılabiliniyor. Bu tüpün zamanla gevşediğine ve basınç kaçırdığına dair çok sayıda tespit var.
Basınç tüpünün yeteri kadar basınç biriktiremediği durumlarda da kavrama gerekli basınç olmaması sebebiyle tam kavrayamayabiliyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kimse otomotiv sektöründe Alman falan demesin. Uzun vadede en sorunlu araçlar nedense bu ekosistemden çıkıyor. Makine müh. profesör bir arkadaşım özetlemişti bir ara vw, bmw uzun dönem kullanmış, sakın bulaşma, sorunları bitmez demişti. Honda Accord a geri dönmüştü. Ülkemizdeki vw grubu algısı nasıl oluştuysa, ilginç şekilde sorgulamadan alan müşteri profili de çok. Bu forumda uzun yıllardır takılıyorum, çevremde sorun yaşayan arkadaşlarım da var, kolay da elden çıkardılar araçlarını ama bu şanzımanda baskı balata, mekatronik sorunları bir türlü çözülemedi maalesef. Bir mühendis olarak on yıllardır kusurlu bir aracı almam, tercih de etmedim hiç. Geçmiş olsun diyorum konuyu açan arkadaşa.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Şu olaya bak istedikleri paralara bak doğuş un,.birde sattıkları arabalara...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kitabında asla boşa almayın diyor.
-
Hocam şanzıman dediğiniz gibi kendi zaten fren pedalına tam basınca kavramayı bırakıyor. Gaza basarken boşa almayın tabi ancak durur poziyonda ha siz boşa almışsınız ha mekatronik kendi boşa almış, bir farkı yok.
Serviste rica ederseniz adaptasyonu sıfırlarlar. Sizde -golf dsg reset- diye aratırsanız yt da çıkıyor. Kendiniz de yapabilirsiniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
belkide iyi niyete girecek olan arıza,siz dışarda bakım yaptırdığınız için girmedi,bosch carda garanti bozulmuyor olayları her serviste dönüyor,en son fiatta danışmanlık yaparken başıma geldi çatır çatır bozuyor garantiyi.
kusura bakmayın geçmişte olsun boşuna yıpranacaksınız,hiç bir şeyde çıkmaz davadan.yine herşeye rağmen iyi indirim yapılmış,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 17 Ağustos 2024; 10:56:17 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X