Şimdi Ara

Skoda Roomster uzun yolda hararet 50 dereceye düşüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar başlıktaki gibi sorunum var. Normalde araçta yol bilgisayarı yok. ELM327 denen cihazı alıp telefona bağlayarak değeri gördüm. Şehiriçi düşük hızda falan 65-75 derece arası motor. Uzun yolda 90-100 arası ilerlerken 50 dereceye kadar düşüyor motor. Ama kalorifer fırın gibi yine de.

    Sorun ne olabilir? Araç benzinli 210bin de 2011 Skoda Roomster 1.2 12V



  • Termostata baktırın.
  • Yazlık termostat olabilir üzerinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlar için teşekkürler bende termostattan şüpheleniyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Termostat muhtemelen, iyi birşey değildir, aşınmayı arttırır

    Termostat problemli ise antifriz de değişmeli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Aralık 2019; 22:27:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıcak günlerde fan açtığı bile oluyordu hocam soğuk havada böyle anlamadım valla. Peki antifriz neden değişecek anlatır mısınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Terracide kullanıcısına yanıt
    Selam, öncelikle Kendi fikirimi paylaştığımi belirtmektedir isterim.

    Antifrizli soğutma sıvısı ömürlü bir sarf malzemedir.

    Bu Bilgi aracınızın kitapçığında ya da servis kitapçığında yazar 3 yil(60.000km) ya da 5 yildir.Degisimi esnasında Çıkan yerine sıvının hazır olani ya da [b]saf su ile seyreltilmiş vaziyette olanı tercih edilmelidir.

    Soğutma sistemindeki sivi ömrünü doldurduğunda korozif olmaya baslar direk temas eden elemanlar;
    lastik elastikiyetini kaybeder (Kapak contalarini, hortumlari, ) metal alaşıma sahip (sensör telleri, devirdaim pompasinin kanatciklari, vs) olan parçalar korozyondan etikelenebilir.

    Burada da eğer termostat ise, ve teli vs koptu ise termostatin muhtemelen korozyon nedeniyle olduğu içindir.(soğutma kapali bir sistemdir) dışarıdan baska bir etki olamaz.

    Bu korozyon devirdaim pompasini da etkilemiş olabilir ve siz 50C görüyorsunuz ama dogru devirdaim etmiyoe olabilir size de hep radyatördeki siviyi konveksiyonel olarak tahliye ediyor olabilirsiniz bu da gördüğünüz 50C sizi motor icerisinde 130'lara kadar artarak yanıltıyor olabilir.

    Bu koşullarda ustalar yok mok mirin kirin dese bile, 1.6litre aracta yaklasik 6-8lt (bmw/mers de (2lt'den küçültülmüş 1.6 motorlarda 10) arası soğutma suyu vardir tamamini tahliye ederek yenisini de değişmek sistemin dayanıklılığı için daha iyi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anladım hocam ancak ben devirdai yaptığını düşünüyorum. Çünkü rolantide 60 65 derece şehiriçi düşük hızda 70 75 derece uzun yolda 100kmh hibi süratlarda 50 dereceye düşüyor. Birde ilginç şekilde 30 45 dk bekleme ardından aracı tekrar çalıştırınca 30sn içinde motorun soğuk olduğunu gösteren ışık tekrar yanıyor, devirdaimden olsa gerek diye düşündüm. Birde yazın aracın fan açtığı oluyordu. Bu bilgilere dayanarak fikrinizi tekrar almak isterim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tahminim termostat açık kalarak suyu sürekli devirdaim ettiriyor. Sürekli radyatörde soğutulan su motora dönüyor. Mesela radyatörün önüne yarısını kapatacak bir karton koysanız hararet ideal noktaya yaklaşacaktır. Tabi bu bir çözüm değildir.
  • Ön ızgarayı kapamayı denediniz mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    D. Baran D kullanıcısına yanıt
    Hocam 2011 model beyinli enjeksiyonlu bir araçta böyle bir çözüm saçma olmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Terracide

    Hocam 2011 model beyinli enjeksiyonlu bir araçta böyle bir çözüm saçma olmaz mı?

    Hahaha Benim araca da karton koy dediler.
    Termostat hocam problem.
    Sağlam bir tamircide hallettirebilirsiniz. Sadece termostat'ı orjinal yada kaliteli alınız.
    Zamanında. Fiat palio'da da aynı oldu. 15 liraya alıp geçtim. Tamirci takmadı. Git orjinal al demişti. Onu takmıştım. Çiçek gibi olmuştu.

    Şu an a6'da var aynı problem. Motor üşüyor. Yaptırmam lazım. Bakımı bekliyorum. Bakım zamanı değiştireceğim.

    Yalnız değiştirdiğinizde, saf su ve antifriz koydurun. Aman çeşme suyu, kireç yapıyor heryeri.




  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada termostatta mı sorun ben çözemedim. Bugün işe giderken istanbul trafiğinde dur-kalk yapa yapa 70 dereceleri buldu araba sonra kaloriferi açtım 48 dereceye kadar düştü

    Kalorifer ılık üflemeye başlayınca kapattım trafikte biraz açılınca 93 dereceye kadar çıktı hararet sonra tekrar açtım kaloriferi. Bu arada fan sesi falan duyamadım.

    Nasıl iş bu arkadaş motor 3 silindir küçük diye mi bu kadar ısı dalgası geniş?
  • teknoloji bu kadar gelişmişken neden hala termostatin hiç değişmediğini anlamış değilim. yazlık kışlık ayarını neden kendi yapmaz. termostat yazin 60 derecede otomatik açmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle termostatın değişmesi lazım sanırım hocam
  • Bizim araçta termostat yok fan devamlı dönüyor devamlı devir daim var direk kayışa bağlı fan kışın önüne yarım karton koyuyorum yoksa ısınmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leodex kullanıcısına yanıt
    Araç ne hocam sizdeki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Terracide kullanıcısına yanıt
    Ford transit eskilerden sıfır aldık 20 yaşında hala biniyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.