Şimdi Ara

Skoda Octavia'ya Yeni Motor! (1.2 TSI 86 PS) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
523
Cevap
14
Favori
69.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ibiza nin 65 bin olduğu ortamda şehir içi ağırlıklı kullanan aileler için ideal bir seçim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Attrage turbosuz veriyor lan o gücü ahahahahahah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrmst -- 8 Ağustos 2017; 12:43:38 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor dediğin 1.6 olmalı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Gayet güzel şehir içi giriş seviyesi motor, ingilterede yıllardır satılıyor Golflerde Seatlarda. Dünyada forumlarda 2.0 Gtı'ları, Cupraları, 3.0lt dizelleri tartışır, biz 80 küsur hp motor şöyle çeker, böyle uçar, tork tork diye birbirimizi parçalıyoruz, dramın dibi resmen.

    Bu arada motor sabit basınç ve tork değeri veriyor diye 6. viteste 1500 devirde 5 kişi rampa çıkacam falan sanan zatlar boşa hayal kurmayın. Hele ki orta devirleri geçtikten sonraki cansızlığını düşünmek bile istemiyorum. Düşük viteslerde tatminkar çekiş verecek şehir içi motorudur bu, 1 milim ötesi değil.

    2500 devirde 120 hız yapıyor YouTube da video ya baktım.



    Niye 1500 devirde 5 kişi rampa çıkmaya çalışılsın ki



    otobanda gitsen 2500 devirde gidersin. Yalıtım zaten iyi devirde ideal. Başın şişmez, yorulmazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    opsiyonu yok değil mi hız sabitlememini ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: cLk


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Akıllarda tek soru, turboyu niye koydunuz ?

    Güncel sıfır km 1.2 atmosferik suzuki swift, bu motordan 1 hp daha güçlü

    Atmosferik araçlara kafa tutabileceğini iddia edenler olmuş. Yahu az mantıklı konuşun VAG grubunu savunmak için garip garip şekillere girmeye başladınız. Çok sevdiyseniz satın altınızdaki arabayı, alın bi sıfır octavia, ekonomik olur falan diyenler alsın mesela, bakın neler yapıyorlar size yolda, keyifle izlemek isterim.

    Donanımhaber, herkesin her şeyi bildiğini iddia edip, çoğunun bir şey bilmediği forum. Şurada sıkanlardan iki üç tane adam gibi teknik konu göremiyoruz, bilgileri kahve muhabbetinden öteye gitmez çünkü. Kendimi ispata girmeyeceğim, benim açtığım konuları, yazdığım yazıları bilen biliyor.

    Yok sabit torkmuş falan , 70 hp lik fiesta 1.4 tdci torku var arabada Sabit olsa ne yazar 160 Nm tork ? Buna toyota yaris veya honda jazz ile tertemiz üç-dört boy koyarım 160'a kadar. B segmenti araç bir de. Civic'le falan karşılaştırmak abes. Yeni ağır kasaya konan 1.6 atmosferik motor+ cvt kombinasyonu bile ayırır bunu.

    Turbo olmasa 0 100 14 15 sn olurdu. Torqu 120 olurdu. 8 lt yakardı.



    Otobanda süre sınırı varken 3 4 boy fark atsan ne olur 😀



    1.6 atmosferikle 4000 devir çevirip kafam şişeceğine 3 boy fark yeyip kafam rahat düşük devirde giderim

    Otobanda atacağımı kim söyledi ? "Torqu" Ne Türkçe ne İngilizce. Arada kalmış jenerasyon seni.

    1.2 koyuyorsan bari basınç aç milletle dalga geçme. Gerçi görüyorum ki, millet bunu anlayacak kapasitede değil. Hala 4000 muhabbetleri falan. Komik çocuklar. Sizlerle uğraşmıyorum artık

    Millet onu anlayacak kapasitede de sen verilerin yeterli olduğunu anlamayacak kapasitedesin anlaşılan.

    Aracın 0-100 veriside maks hız veriside gayet yeterli ve 1.6 atmosferik 110-130 ps araçlar ile benzer veya çok yakın.

    Yakıt tüketimi ve esnekliği ise çok daha iyi.

    Ben paramın karşılığında ne aldığıma bakarım gerçek tüketicinin olması gerektiği gibi..

    Basınç aç diyorsun birde Subaru STİ sandın galiba

    Seni bilgi sahibi biri sanırdım.Aslında kısmen yine öylesin ama yanlış ın çok ve kendini akıllı zannediyor diğer insanları küçümsüyorsun.

    Senin bu sığ düşünceler ile mühendis olman bile Sistemin bir ayıbı.

    Nesi yeterli ? 0-100 12 saniye. Forumda, ben de dahil dalga geçilen , o ağır kasaya cvt ile beraber konan 1.6 civic bile 11.8 saniyede hızlanıyor. Nesi yeterli ?

    Siz milletle kafa mı buluyorsunuz ? 181 son hızı var. Ulan benim B segmenti aracım bundan daha seri. Esneklikmiş, ne esnekliği ? 160 Nm torktan bahsediyoruz. Torku yok, çekmez denen atmosferik motorlar o torku üretiyor zaten. En fazla alt devirde bunun 2500 de ürettiği gücü, o motor 3000 devirde üretir. 500 devirden de kimsenin kafası şişmez. Üst devirlerde yapacağı muameleden bahsetmiyorum bile. Ara hızlanma değerleri verilmemişken sitede, ne esnekliğinden bahsediyorsun ? Zaten 0-100'ü B segmenti standartlarında, olmasa bile ben ne babayiğit araçlar gördüm, 0-100 verisine güvenen. 100 metreyi kaç saniyede alıyor ona bak sen.

    1.2 motordan 82 hp almak kadar mantıksız bir olay yok, atkinson çevrimiyle çalışsa neyse, geliştirme var diyeceğim. Yok efendim az yakarmış, dileyen alsın görsün anyayı konyayı. Basınç aç diyeceğim tabi, turboyla başka ne yapacaklar , ne için konuluyor o oraya ?

    1.6 atmosferik araçlarla benzer demişsin. Manuel civic, toyota corolla 10 saniye civarında geziniyor. Aralarında 2 saniye var. 2 saniye yakın mı oluyor O zaman 1.2 tsi 90 hp polo ile 1.4 125 hp golf arasında performans farkı pek yok Milletle kafa mı yapıyorsunuz ? Komik duruma düşüyorsunuz.

    İkidir seni bilgi sahibi biri sanırdım falan yapıyorsun. Benim hakkında ne düşündüğün hiç önemli değil. Senin yapacağın yorumlar, benim yazdıklarımı ne yüceltir, ne aşağı çeker. Söyleyeceklerimi anlamak isteyen anlar. Yazdığım yazılar da ortadadır, yarısı kadar teknik derinlikte konular aç, sonra konuşursun. Ben durup dururken insanları küçümsemiyorum. İnsanların üslubuna gereken karşılığı her daim veririm herhangi bir çekincem yok.

    Benim mühendisliğimi yargılamak sana kalmadı, senin haddine de değil zaten. Haddini bil. Bu sistemin en büyük ayıbı, bilgili bilgisiz herkesin, konular hakkında ahkam kesmesini sağlamak. Kahvede motordan bihaber adama sorsan yorum yapar arabalar hakkında. Bu forumda da bunlardan çok farklı insanlar yok. Görüyoruz.

    Forumda gezenlere not: Tartışan insanların yorumlarını beğenip , konuya dahil olacak bilgiye sahip olamayan yancılar da çok bu forumda. Hepiniz beri gelin.




  • double or nothing kullanıcısına yanıt
    Servisler takıyor. 2015te aynı kasa için 1000tl civarındaydı şuan ne kadardır bilemiyorum.Dışarıda 400tl civarına takıyorlar ama garanti dışı kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Gayet güzel şehir içi giriş seviyesi motor, ingilterede yıllardır satılıyor Golflerde Seatlarda. Dünyada forumlarda 2.0 Gtı'ları, Cupraları, 3.0lt dizelleri tartışır, biz 80 küsur hp motor şöyle çeker, böyle uçar, tork tork diye birbirimizi parçalıyoruz, dramın dibi resmen.

    Bu arada motor sabit basınç ve tork değeri veriyor diye 6. viteste 1500 devirde 5 kişi rampa çıkacam falan sanan zatlar boşa hayal kurmayın. Hele ki orta devirleri geçtikten sonraki cansızlığını düşünmek bile istemiyorum. Düşük viteslerde tatminkar çekiş verecek şehir içi motorudur bu, 1 milim ötesi değil.

    2500 devirde 120 hız yapıyor YouTube da video ya baktım.



    Niye 1500 devirde 5 kişi rampa çıkmaya çalışılsın ki



    otobanda gitsen 2500 devirde gidersin. Yalıtım zaten iyi devirde ideal. Başın şişmez, yorulmazsın.

    160 Nm ile 2500 devirde giderken 57 Hp güç üretiyor motor.

    Aynı gücü 2750 devirde 145 Nm tork üreterek sağlayabilir atmosferik motor.

    Aralarında 250 devir var. Ses farkı yok denecek kadar az, 1.6 atmosferik o devirlerde ne kadar bayır çıkıyorsa bu da o kadar bayır çıkar. O yüzden boş yapmayın, değerlerle konuşun.

    3500'lü devirlere kadar benzer gücü üretmek için atmosferik motorun 250-450 devir daha fazla çevirmesi gerekirken, nispeten üst devirlerde bu motorun atmosferik motora rakip olma şansı bile mevcut değil.

    Turbolu araç sahipleri sanıyor ki, 1.2 84 hp motora turbo konunca biri 2000'de , biri 4000 devirde bayır tırmanacak. Hesapsız kitapsız konuşmanın zararları




  • Herifler beygirinden kısmış, performansından o kadar kısmamış, 0-100 12 saniye, 181KM Son sürat, bugün dandik civicin en boşu 90.000 liradan başlıyor, bu araba 20.000 TL ucuz, yok ya arkadaş size bir şeyi beğendiremezler, keşke bu aracı çıkarmasalarmış. Size aynı paraya 2.el golf almak yakışır. Söven sövene...
  • 1.4 broadway rte 75 hp.

    geriye evrim devam ediyor. VW eziyeti bize has. bizim ülkeden başka yerde satmaz bu araç. Firmanın suçu yok. bizim ülke şartları artık bunu götürüyor. Kağnı arabasına kadar geriye devrim devam edecektir.

    teknolojiden rahatlıktan ferahtan kurtulmaya çalışıyoruz.

    bu yeni bir kurtuluş dönemiymiş. öyle dedi hazretleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    otomobil guruları yine mühendislerden çok daha fazla şey bildiklerini iddia etmişler...

    Peki ya motor kalibre eden mühendis isek ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    otomobil guruları yine mühendislerden çok daha fazla şey bildiklerini iddia etmişler...

    Peki ya motor kalibre eden mühendis isek ?

    sizin gibi 2.000 tane vardır skodanın argesinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: cLk


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Gayet güzel şehir içi giriş seviyesi motor, ingilterede yıllardır satılıyor Golflerde Seatlarda. Dünyada forumlarda 2.0 Gtı'ları, Cupraları, 3.0lt dizelleri tartışır, biz 80 küsur hp motor şöyle çeker, böyle uçar, tork tork diye birbirimizi parçalıyoruz, dramın dibi resmen.

    Bu arada motor sabit basınç ve tork değeri veriyor diye 6. viteste 1500 devirde 5 kişi rampa çıkacam falan sanan zatlar boşa hayal kurmayın. Hele ki orta devirleri geçtikten sonraki cansızlığını düşünmek bile istemiyorum. Düşük viteslerde tatminkar çekiş verecek şehir içi motorudur bu, 1 milim ötesi değil.

    2500 devirde 120 hız yapıyor YouTube da video ya baktım.



    Niye 1500 devirde 5 kişi rampa çıkmaya çalışılsın ki



    otobanda gitsen 2500 devirde gidersin. Yalıtım zaten iyi devirde ideal. Başın şişmez, yorulmazsın.

    160 Nm ile 2500 devirde giderken 57 Hp güç üretiyor motor.

    Aynı gücü 2750 devirde 145 Nm tork üreterek sağlayabilir atmosferik motor.

    Aralarında 250 devir var. Ses farkı yok denecek kadar az, 1.6 atmosferik o devirlerde ne kadar bayır çıkıyorsa bu da o kadar bayır çıkar. O yüzden boş yapmayın, değerlerle konuşun.

    3500'lü devirlere kadar benzer gücü üretmek için atmosferik motorun 250-450 devir daha fazla çevirmesi gerekirken, nispeten üst devirlerde bu motorun atmosferik motora rakip olma şansı bile mevcut değil.

    Turbolu araç sahipleri sanıyor ki, 1.2 84 hp motora turbo konunca biri 2000'de , biri 4000 devirde bayır tırmanacak. Hesapsız kitapsız konuşmanın zararları

    Arada 250 devir var diyorsun ama atmosferiğin Torku 145 tsi in Torku 160. Bu nasıl karşılaştırma?



    Motoru karalamak için elinden geleni yapıyorsun ama nafile. 5 kişi 1500 devir rampa falan bunlar kasıtlı ifadeler. Eşit olmayan karşılaştırmalar



    Sonuç olarak bu motor şehir içinde çok kullanışlı olur. Otoban sınırı olan 120 ile de çok rahat çeker ve gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: cLk


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Gayet güzel şehir içi giriş seviyesi motor, ingilterede yıllardır satılıyor Golflerde Seatlarda. Dünyada forumlarda 2.0 Gtı'ları, Cupraları, 3.0lt dizelleri tartışır, biz 80 küsur hp motor şöyle çeker, böyle uçar, tork tork diye birbirimizi parçalıyoruz, dramın dibi resmen.

    Bu arada motor sabit basınç ve tork değeri veriyor diye 6. viteste 1500 devirde 5 kişi rampa çıkacam falan sanan zatlar boşa hayal kurmayın. Hele ki orta devirleri geçtikten sonraki cansızlığını düşünmek bile istemiyorum. Düşük viteslerde tatminkar çekiş verecek şehir içi motorudur bu, 1 milim ötesi değil.

    2500 devirde 120 hız yapıyor YouTube da video ya baktım.



    Niye 1500 devirde 5 kişi rampa çıkmaya çalışılsın ki



    otobanda gitsen 2500 devirde gidersin. Yalıtım zaten iyi devirde ideal. Başın şişmez, yorulmazsın.

    160 Nm ile 2500 devirde giderken 57 Hp güç üretiyor motor.

    Aynı gücü 2750 devirde 145 Nm tork üreterek sağlayabilir atmosferik motor.

    Aralarında 250 devir var. Ses farkı yok denecek kadar az, 1.6 atmosferik o devirlerde ne kadar bayır çıkıyorsa bu da o kadar bayır çıkar. O yüzden boş yapmayın, değerlerle konuşun.

    3500'lü devirlere kadar benzer gücü üretmek için atmosferik motorun 250-450 devir daha fazla çevirmesi gerekirken, nispeten üst devirlerde bu motorun atmosferik motora rakip olma şansı bile mevcut değil.

    Turbolu araç sahipleri sanıyor ki, 1.2 84 hp motora turbo konunca biri 2000'de , biri 4000 devirde bayır tırmanacak. Hesapsız kitapsız konuşmanın zararları

    Arada 250 devir var diyorsun ama atmosferiğin Torku 145 tsi in Torku 160. Bu nasıl karşılaştırma?



    Motoru karalamak için elinden geleni yapıyorsun ama nafile. 5 kişi 1500 devir rampa falan bunlar kasıtlı ifadeler. Eşit olmayan karşılaştırmalar



    Sonuç olarak bu motor şehir içinde çok kullanışlı olur. Otoban sınırı olan 120 ile de çok rahat çeker ve gider.

    Tork Güç kavramından haberin yok tabi senin.

    Şanzıman oranları motora göre tasarlanır. Hani yukarıda demişsin ya, 2500 devirde giderken 120 yapıyor diye. Marifet ya o hani, Heh o dişli oranından kaynaklanıyor işte haberin olsun. Fakat devri azaltınca tork iletim oranını düşürürsün Atmosferik motor 3000 devirde 120 yapıyorsa, tekerlere giden torku %20 daha fazla arttırıyor demektir. Atmosferik motorlar, benzer hızlarda gitmek için daha yüksek devir çevirir. Şanzıman oranları kısadır. Dişli oranı avantajından, aradaki tork farkı olsa da tekerlere neredeyse aynı kuvvet gider benzer güçlerde. Ayrıca bu 145 Nm'de alt devirlerde. Onu hatırlatayım tekrar.

    Motoru karalamaya çalışmıyorum. Motor zaten ölü doğmuş. Ben burayı okuyan insanlar yanlış bilgilenmesin diye uğraşıyorum.

    Şehir içinde her motor kullanışlı. Otobanda ise B segmenti araçlar bile geçecektir. Rahat çekme tanımı buysa Allah akıl fikir versin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    otomobil guruları yine mühendislerden çok daha fazla şey bildiklerini iddia etmişler...

    Peki ya motor kalibre eden mühendis isek ?

    sizin gibi 2.000 tane vardır skodanın argesinde.

    E ne olmuş ? 2000 kişi aynı anda kalibrasyon mu yapıyor bu motora Gene benim gibi üç beş adam görevlendiriyorlar.

    Onu bunu bırak, Sen yapabiliyor musun onu söyle bana ? Yok eğer yapamıyorsan, boşuna ona buna laf atma. Aynı konumdasın onlarla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    1.0 tsi motor, polodan önce fabia ve ibizaya geldi mesela , o ne olacak ? Vw ne kullanıyorsa skoda ve seat da onu kullanıyor teknoloji olarak. Kalite farkı var sadece. Vw modellerinde biraz daha fazla yumuşak plastik, halı kaplama ve yarım tık daha iyi izolasyon.

    almanya'da uzun zamandır var 1.0 motor. türkiye'ye geç geldi sadece.

    gerçek kaliteden anlamayan insanların vw sahiplerini yumuşak plastikçi diye küçümsemesi kabak tadı verdi artık. aradaki kalite farkını yumuşak plastik + halı + yarım tık izolasyonla açıklayamazsın. mesele yumuşak plastik olaydı eski aracım stilo'da eski bmw 1 serisinin göğüs plastiğinin aynısı vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    otomobil guruları yine mühendislerden çok daha fazla şey bildiklerini iddia etmişler...

    Peki ya motor kalibre eden mühendis isek ?

    sizin gibi 2.000 tane vardır skodanın argesinde.

    E ne olmuş ? 2000 kişi aynı anda kalibrasyon mu yapıyor bu motora Gene benim gibi üç beş adam görevlendiriyorlar.

    Onu bunu bırak, Sen yapabiliyor musun onu söyle bana ? Yok eğer yapamıyorsan, boşuna ona buna laf atma. Aynı konumdasın onlarla

    sen kendini çek cumhuriyetindeki mühendis ile kıyaslayabiliyorsun yani öyle mi?
    yoksa sen de almanyanın bizi kıskandığını sananlardan mısın?




  • turbo olmadan zaten 1.2 motordan o güc alınıyor ne gerek var maliyet yukseltmeye 308 de var 1.2 turbosuz secenegi mevcut

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    otomobil guruları yine mühendislerden çok daha fazla şey bildiklerini iddia etmişler...

    Peki ya motor kalibre eden mühendis isek ?

    sizin gibi 2.000 tane vardır skodanın argesinde.

    E ne olmuş ? 2000 kişi aynı anda kalibrasyon mu yapıyor bu motora Gene benim gibi üç beş adam görevlendiriyorlar.

    Onu bunu bırak, Sen yapabiliyor musun onu söyle bana ? Yok eğer yapamıyorsan, boşuna ona buna laf atma. Aynı konumdasın onlarla

    sen kendini çek cumhuriyetindeki mühendis ile kıyaslayabiliyorsun yani öyle mi?
    yoksa sen de almanyanın bizi kıskandığını sananlardan mısın?

    Uluslararası projelerde çalışıyorum. Demek ki çeklere, Almanlara vermemişler işi de bize vermişler. Kendi milletini küçük gören bu kafayla zaten daha çoook 1.2 86 ps arabaya 70 bin lira verirsin.

    Tekrar söylüyorum. Onu bunu bırak, Sen yapabiliyor musun onu söyle bana ? Yok eğer yapamıyorsan, boşuna ona buna laf atma. Aynı konumdasın onlarla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 8 Ağustos 2017; 14:33:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    otomobil guruları yine mühendislerden çok daha fazla şey bildiklerini iddia etmişler...

    Peki ya motor kalibre eden mühendis isek ?

    sizin gibi 2.000 tane vardır skodanın argesinde.

    E ne olmuş ? 2000 kişi aynı anda kalibrasyon mu yapıyor bu motora Gene benim gibi üç beş adam görevlendiriyorlar.

    Onu bunu bırak, Sen yapabiliyor musun onu söyle bana ? Yok eğer yapamıyorsan, boşuna ona buna laf atma. Aynı konumdasın onlarla

    sen kendini çek cumhuriyetindeki mühendis ile kıyaslayabiliyorsun yani öyle mi?
    yoksa sen de almanyanın bizi kıskandığını sananlardan mısın?

    Uluslararası projelerde çalışıyorum. Demek ki çeklere, Almanlara vermemişler işi de bize vermişler. Kendi milletini küçük gören bu kafayla zaten daha çoook 1.2 86 ps arabaya 70 bin lira verirsin.

    Tekrar söylüyorum. Onu bunu bırak, Sen yapabiliyor musun onu söyle bana ? Yok eğer yapamıyorsan, boşuna ona buna laf atma. Aynı konumdasın onlarla

    kendi milletim kadar lafta çalışkanını daha görmedik çok şükür.
    bu araba bile bize fazla haklısın.
    daha dün şahine binen adamsılar şimdi audiye burun kıvırır oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erka1907 -- 8 Ağustos 2017; 14:40:54 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.