Şimdi Ara

Sıralı Sistem Direk Lpg İle Çalıştırma (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
3
Favori
92.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar çalışır çalışmaz lpg ye geçme konusunda candan mühendislik sorduğum soruya cevap vermiş.Sağolsunlar. Ve zararı olmayacağını belirtmişler. İlgilenenlere!
  • bende kme marka var.bu lpg düğmesine basıp sonra marşa basınca direk lpg ile çalışma durumu kme de varmı.bi sorumda böyle çalışınca lpg ayarları sıfırlanıyormuş diye bi keç yerde yorum okudum.varmı böyle bişey.benim 20 derece şu anda lpg ye geçme sıcaklığı.yani diyelim düğmeye bastım marşa bastım direk lpg de çalıştırdım. bu ayar değişirmi.teşekkür ederim.
  • Memleketteki arkadaslarda brodway var hepsi lpgli duz sistem oldugu icin direk tuple calusiyor kisin -20 de bile direk tuple cakisiyor olsaydi onlarin motora bisey olurdu.bir seferinde araci muayneye goturelim lpg faturasi olmadigi icin lpg kitini sokup benzinle muayne yapacaktik ruhsata isli degildi ve halen degil oyleki araci benzinle kac saat ugrastiktan sonra calisti ve araca kufur etmis gibi olduk gariban 1 gunde olsa sevindi sonra tupu baglattik suan kmsi 400.000 felandir ve 4 bin 5 devirden asagi vites atmiyorduk halen tas gibi.800 kiloluk aracla hiz rekoru kirardik brodway ile tuple 170 gordum ben enson bizim oradan biri yokus asagi icinde 4 kisi ile 200 gormus ve motor gergileri kirilmis ben 130 dan sonra tekerlerin yere basmadigina sahit oldum dusunun.bizim oralarda bu tarz isler yapilir. bidaha asla tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçen yaz üzerinde Atiker marka sıralı otogaz bulunan Peugeot 1.9 SRI'yi benzin filtresi patlayınca bi kaç kez göstergeye basılı tutarak tüpte çalıştırdık. Şehir içi kmde 45 kr yakan araba 77 kr yakmaya başladı. Gaz ayarı sıfırlanmış gittik bi daha gaz ayarı yaptırdık. Şimdi de benzin pompası arıza yaptı , tüpte çalıştırarak oraya buraya giderken 4 çubuk olan gaz 10 km gitmeden 3 çubuğa indi. Zorunlu olmadıkça aracı böyle çalıştırmayın , hava soğuksa enjektörlere de zarar verir.
  • İşte sırf böyle bilinçsiz kullanıcılar yüzünden Lpg takılı araç almıyorum
    bilinçsiz kullananlar Lpg enjektörlerini ve sibopları bilinçsizce ölme noktasına yaklaştırıp aracını satıyor
    ayda 40 tl kar yapacam diye ileride çıkacak 1000 liradan fazla hasara yol açıp satıyor
    ah keşke daha satadan ellerinde patlasa
    belkide sibopların ve enjektörlerin sorun çıkarmaya başladığını hissedip acilen satıyorlar
    o sorunlu aracı alan kişi bir süre biniyor ve elinde patlıyor

    o yüzden en az 2-3 yıl binecekseniz sizde benim gibi benzinli araç alıp kendiniz lpg taktırın. içiniz rahat olsun




  • Konunun canlı tutulması lazım diye yazıyorum benim arabada da za voli sıralı sistem takılı hatta araç sahibi öğretti babada basılı tutarsan benzin harcamazsın diye .
    Ulan bende diyorum şehir içi 13lt yakan araba neden 19lt yakıyor diye.
    Belki bizim sisteminde böyle ayarları kaçıyor kural neyse uymak lazım arkadaşın dediği gibi yüzlerce mühendis bilmiyorum bunu direkt gazda çalıştırmayı sanki.
    Biz millet olarak daha iyi biliyoruz her şeyi 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi Lpg ni kendin taktıracaksın kafan rahat olacak
  • aslında direkt lpg ile acil durumlarda çalıştırmada lpg ecu ayarları bozulmamalı. bozuluyorsa o lpg kitinin hatası. bende brc my07 vardı bir iki kere benzin bittiğinde çalıştırmıştım. tabi direkt lpg da çalıştırmak öyle kolay değil onu belirteyim. ecu 40 derece motor ısısını görünce lpg de kendiliğinden çalışacağı için aracın ilk marşa basmadan önceden araç ısınıp 40 dereceye gelene kadar o düğmeye basılı tutmak lazım. yada. motor suyu ısı sensör soketini çıkarıp araç çalıştıktan sonra hemen düğmeyi bırakıp motor ısınınca ısı sensör soketini tekrar takmak lazım.

    bir arkadaş reğülatörün motor suyunun ısınmasını beklemesi yerine bence ısıtma bujisi gibi bir sistemi reğulatöre dahil edip motor soğukken reğülatör elektirikle ısıtılıp motor ısındıktan sonra motor suyu regülatör ısıtılsa daha iyi olurdu.
  • selam ben izmirden 2005 model corolla 1.6 16w terra araç aldım.. üzerinde destro marka lpg sistemi var.. sabah aracı ilk çalıştırdığım zaman çok zorlanıyorum baya bir uğraştırıyor... ama ilk çalıştıracağım zman artık lpg düğmesini kapatıyorum benzinde çalıştırıyorum daha sonra lpg düğmesini aktifleştiriyorum.. erzurumda olduğum içinde servisi yok burda ... nasıl yapmalıyım bana yardımcı olurmusunuz...
  • Tacarsoy kullanıcısına yanıt
    helal olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necc7

    aslında direkt lpg ile acil durumlarda çalıştırmada lpg ecu ayarları bozulmamalı. bozuluyorsa o lpg kitinin hatası. bende brc my07 vardı bir iki kere benzin bittiğinde çalıştırmıştım. tabi direkt lpg da çalıştırmak öyle kolay değil onu belirteyim. ecu 40 derece motor ısısını görünce lpg de kendiliğinden çalışacağı için aracın ilk marşa basmadan önceden araç ısınıp 40 dereceye gelene kadar o düğmeye basılı tutmak lazım. yada. motor suyu ısı sensör soketini çıkarıp araç çalıştıktan sonra hemen düğmeyi bırakıp motor ısınınca ısı sensör soketini tekrar takmak lazım.

    bir arkadaş reğülatörün motor suyunun ısınmasını beklemesi yerine bence ısıtma bujisi gibi bir sistemi reğulatöre dahil edip motor soğukken reğülatör elektirikle ısıtılıp motor ısındıktan sonra motor suyu regülatör ısıtılsa daha iyi olurdu.

    BRC MY07 - my11 lerde soğuk motorda butona 5 saniye basmanız yeterli olacaktır.Sistem doğrudan lpg ile start alır. Bu acil durum çalıştırma yöntemidir ve 5 hakkınız vardır. Bu versiyon yetkili servis Tarafından resetlenebilir.selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba. Son 3 gündür arabam marş aldıktan hemen sonra stop ediyor. LPG sistemini devre dışı bırakınca araç benzinle start ediyor fakat sistemi devreye alır almaz araç tekrar stop ediyor. LPG panelindeki indikatörün doğrudan LPG akış modunda çalıştığını gördüm. Yani arabam buz gibiyken bile LPG devreye girmeye çalışıyor. Araç biraz ısınınca elle devreye alıyorum son 3 gündür LPG sistemini. Motor hafif ısındıktan sonra stop etmesi gibi bir husus söz konusu olmadı.
    Arıza termostat vs gibi nispeten ucuza çözülebilecek birşey midir sizce? Yoksa beyin türevi şeyler mi sapıtmıştır. Selenoid valf kaçırıyor gibi bir tez de var ortada ama soğukken LPG sisteminin devreye girmeye çalışması termostat gibi geliyor bana.
    İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG sıcaklık sensoru bozuk olabilir hemen LPG geçiyorsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nevet hit forum konusu. Çok faydalı. Eski ama hayati. Bende Bir türlü öğrenemediğim konuyu sonunda öğrendim LOVATO eski sıralı gaz sistemlerinde düğme basılı tutarken maaş verilecek 3-5 saniye sonra marş devam ederken düğme bırakılacak. Ve araba gazla çalışacak. Marşı önce bırakırsanız kesinlikle gaza geçmiyor bunu bilmeyince aracı gaza alamıyorsunuz. Ben marşı erken bitiriyormuşum. neredeyse çekiciye miki lecektik. Çok önemli bir konu kıymetini bilin. bilginize



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasesa -- 25 Nisan 2016; 18:31:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaşlar.
    Bundan 1 ay kadar önce aracımın sabahları ya da gün içerisinde park ettikten sonra soğukken çalışmama sorunu yüzünden zavoli marka aracıma atiker sr 09 kesicili regülatör takıldı ayarlar yapıldı. Erken gaza geçme problemi oldu sensör kablosu iyi bağlanmamış çözüldü.

    Fakat şu an ilginç bir şekilde araç sıcakken çalışmama, zor çalışma, dakikalarca marş yaptıktan sonra çalış sorunları yapıyor. Ne zaman yapacağı belli olmuyor ama sıcakken yaptığı kesin. Genelde sıcakken 2. ve 3. çalıştırmalarda oluyor sanki. Yani markete girip çıkıyorum sorun yok ama ikinci veüçüncü bir yere uğrarsam çalışmıyor :) ilginç

    Bu sorun olduğunda zavoli gaza geçiş düğmesine basarak gazla çalıştırıyorum, bu şekilde çalıştırmayı başardığımda motorda titreme, rölantide gaza basmadan devir yükselmesi oluyor 5 dk içinde düzeliyor ve hareket ediyorum.

    Şimdi sormak istediğim; motor soğukken düğmeye basılı tutup gazla çalıştırmaya çalışmanın bazı zararlar var evet ama zavoli sistemde gaza geçiş sıcaklık ayarı bölümünde üst tarafta """" motor sıcakken gazla başlama """ özelliği var. Buraya tik koyup aktifleştirirsem bildiğim kadarıyla sıkıntı olmaz. Peki bunu aktifleştirirsem motor sıcakken direkt olarak gazla mı çalışıyor, yoksa yine önce benzin ve 1 saniyede hemen gaza geçme mi oluyor?

    Motor sıcakken direk gazla başlama oluyorsa sanki benim aracın sıcakken zor çalışma sorunu da çözülebilir. O yüzden soruyorum arkadaşlar. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: befunny

    merhaba arkadaşlar.
    Bundan 1 ay kadar önce aracımın sabahları ya da gün içerisinde park ettikten sonra soğukken çalışmama sorunu yüzünden zavoli marka aracıma atiker sr 09 kesicili regülatör takıldı ayarlar yapıldı. Erken gaza geçme problemi oldu sensör kablosu iyi bağlanmamış çözüldü.

    Fakat şu an ilginç bir şekilde araç sıcakken çalışmama, zor çalışma, dakikalarca marş yaptıktan sonra çalış sorunları yapıyor. Ne zaman yapacağı belli olmuyor ama sıcakken yaptığı kesin. Genelde sıcakken 2. ve 3. çalıştırmalarda oluyor sanki. Yani markete girip çıkıyorum sorun yok ama ikinci veüçüncü bir yere uğrarsam çalışmıyor :) ilginç

    Bu sorun olduğunda zavoli gaza geçiş düğmesine basarak gazla çalıştırıyorum, bu şekilde çalıştırmayı başardığımda motorda titreme, rölantide gaza basmadan devir yükselmesi oluyor 5 dk içinde düzeliyor ve hareket ediyorum.

    Şimdi sormak istediğim; motor soğukken düğmeye basılı tutup gazla çalıştırmaya çalışmanın bazı zararlar var evet ama zavoli sistemde gaza geçiş sıcaklık ayarı bölümünde üst tarafta """" motor sıcakken gazla başlama """ özelliği var. Buraya tik koyup aktifleştirirsem bildiğim kadarıyla sıkıntı olmaz. Peki bunu aktifleştirirsem motor sıcakken direkt olarak gazla mı çalışıyor, yoksa yine önce benzin ve 1 saniyede hemen gaza geçme mi oluyor?

    Motor sıcakken direk gazla başlama oluyorsa sanki benim aracın sıcakken zor çalışma sorunu da çözülebilir. O yüzden soruyorum arkadaşlar. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
    Bunun cevabını bende merak ediyorum. Benim aracımda atiker grand var. Dediğiniz gibi ayarlarda motor sıcakken gazda çalısma seçeneği var. Üstadlara soralım. Motor soğukken eyvallah zararlı da. Motor sıcakken direk lpg ile calıstırmamızın bir sakıncası var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnkcoskunn

    Bunun cevabını bende merak ediyorum. Benim aracımda atiker grand var. Dediğiniz gibi ayarlarda motor sıcakken gazda çalısma seçeneği var. Üstadlara soralım. Motor soğukken eyvallah zararlı da. Motor sıcakken direk lpg ile calıstırmamızın bir sakıncası var mıdır?

    Alıntıları Göster
    Regülatörün gaz kaçırıp motoru boğuyormuş gibi geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz ile calistirmanin belkide en sakincali tarafi benzinle calismayan benzin ecu su bir muddet sonra orijinal programdan daha fakir karisim olarak ayar yapmaya basliyor.Dolayisi ile de zaman gectikce performans ve piston ustu hararetinin artmasi neticesinde motor icinde yipranmalar meydana geliyor.

    İlaveten bir muddet sonra benzin enjektorleri istendiginda calismakta zorlaniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Brc Sıralı Sistemlerde Direk Gazda Çalıştırma Yöntemi
    Brc sıralı sistemlerde direk gazda çalıştırma özelliği yuvarlak düğme bulunan versiyonlarda mevcuttur. Aracı direk gazda çalıştırmak için kontağı açıp sinyal sesi gelene kadar düğmeye basıp sinyal sesinini duyuncada düğmeyi bırakıp marşa basınca araç çalışacaktır. Brc sistemlerde beş kez direk tüpte çalıştırma hakkı vardır. Beş defadan sonra servis tarafından program resetlenip tekrar 5 hak daha eklenir.

    Lovato Sistemlerde Direk Gazda Çalıştırma
    Lovato sistemlerde acil durumlarda bir el kontakta bekleyip diğer elde 5 saniye düğmede basılı tutulur araç çalışana kadar marşa basılır çalışdıkdan sonra ve düğme bıraklır. Lovato sistemlerin tüm modellerinde aracı 10 kez direk gazda çalıştırma hakkı vardır.

    Atiker Sıralı Sistemlerde Direk LPG'de Çalıştırma
    Atiker sistemlerin tamamında direk tüpde çalıştırma özeliği olmayıp olanlardada motor sıcakken acil durumlarda kontak açılır sinyal sesi gelene kadar veya 5 saniye gaz düğmesine basılı tutulup marşa basılır. Atiker safe fast mikrofast atikfast ve 2014 sonrası çıkan tüm modellerde direk gazda çalıştırma özelliği versiyona göre 5 veya 10 kez tanınmıştır.

    Akl Sistem Direk Gazda Çalıştırma
    Akl sistemlerin tamamında motor sıcakken direk gazda çalıştırma özelliği mevcut olup aracı direk LPG'de çalıştırmak için kontak açıkken düğmeye basılı tutulup marşa basılarak araç çalışır.

    Zavoli Sistemlerde Direk Gazda Çalıştırma Yöntemi
    Romano ve Zavoli sıralı sistemlerin bora modeli hariç tüm modellerinde diğer sistemlerde olduğu gibi kontağı açıp düğmeye basılı tutarak marşa basılıp araç çalıştırılır.

    Landi ve Landirenzo LPG Sistemlerinde Direk Gazda Çalıştırma Yöntemi
    Landi ve landirenzo sistemler aynı fabrikada iki kardeşin farklı isimlerde ve programlarda üretilen ürünleri olup bu iki markanın bazı modellerinde direk çalıştırma özelliği mevcut değildir. Direk çalıştırma özelliği olan modeller yukarda tarif edilen yöntemler uygulanarak kullanılır.

    Mimgas Sıralı Otagaz Direk Tüpde Çalıştırma
    Migas sistemlerin sadece yeni çıkan genius modellerinde bu özellik mevcuttur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok kafaya takıyorsanız lpg kablosu alırsınız. gaz geçiş sıcaklığını 1 derece yaparsınız araç tak diye lpg ile çalışır. bunu yapmadan önce 50 km benzinle kullanıp lpg ayarı yaparsınız. zaten kablo sizde olduğu için arada bir ayarlara da bakarsınız olur biter. çok karışık mevzular değil bunlar. pek çok şey de şehir efsanesi zaten. bozulmayacak araba bozulmaz arkadaşlar lpg falan hikaye.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.