Şimdi Ara

SİLİNDİRDEKİ KARIŞIM MİKTARI VE BASINÇ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şöyle bir yaklaşım sorusu sormak istiyorum elbette direkt net rakam verilemez ama kat baznda kıyaslama yapılabilir şimdi bir silindirin içinde v miktarda yakıt v miktarda hava ile yakılıyor ve P miktarda bir basınç oluşuyor bu da pistonu itiyor.

    1)eğer 2v yakıt ve 2v hava püskürtülüp yakılırsa yaklaşık kaç P lik bir basınç oluşur bu basınç orantısal mı artar yoksa beklenenden çok daha büyük bir basınç mı oluşur. bunun örnek bir grafiği ya da diyagramı var mıdır?

    2) ilk baştaki örnekte yani v yakıt, v hava ile yakılıp p basınç oluşan silindirin hacmini 5 katına çıkarırsak aynı miktarı bu yeni silindirde yakarsak basınç ve piston kolundaki itme 5 te birine mi düşer yoksa farklı bir hesabı mı vardır
    Piston kolunda Oluşan itmenin silindirin çapına göre değişimini özellikle soruyorum çünkü yanılmıyorsam pistonda Oluşan kuvvet= silindir içinde Oluşan basınç x silindir alanı x pistonun etki sabiti x 10 diye bir formül hatırlıyorum. Yani F= P x A x n x 10 şimdi silindir hacmi 5 katına çıkarsa silindir alanı da 5 katına çıkacak her ne kadar hacim büyümesine bağlı silindir içi basınç 5 te birine düşse de formüldeki A yani yüzey alanı 5 kat artacağı için piston kolunda oluşacak itme değişmez diyorum ben

    teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 21 Ağustos 2015; 17:02:44 >







  • Hacim azaldıkça basınç artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Hacim azaldıkça basınç artar

    Hocam soruyu sorduğuma göre söylediğiniz temel bağıntıyı biliyorum demektir ben burada değişimlerin miktarını soruyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunların diagramı oluşturulabiliyor, ancak değişken çok fazla olduğu için genel-geçer bir diagram yok. Veya ben bilmiyorum.

    Benzin için ortalama fikir vermesi açısından altı karbonlu "benzen" alınır ve yanma denklemleri eşitlenir. yanma sonucu çıkacak gazların gaz sabitlerinden basınçlara yaklaşılır (pV=n RT). Bu tabii stoykomometrik, yani tam yanma iiçindir.

    Denylerle yanma sürelerindeki tepkimelerin yüzdesi bulunur. Farklı sürelerde farklı yarı yanma sonucu ve farklı gazlar ortaya çıkar. Sonra bunu motor hızının izin verdiği sürelere göre hesaplayınca açığa çıkan emisyonların basınç ve enerji değerleri tahmin edilebilr.

    Şimdiye kadar okuduğum araştırma kağıtlarından edindiğim izlenime göre buarada ölçüyü tutturmak çok zor oluyor. Çünkü ne ısı sabit, ne de akışkan basınçları. Akışkanlarda basınç problemi, pratik olarak neredeyse çözümsüz, bir de hangi sıcaklıktaki hangi gazların basınçlarını ele alıyoruz. Bunlar içiten yanmalı hesaplarında çok zor. Endüstri, motor parçalarını birleştirmeden önce ppm bazında emisyonlarını tahmin edebiliyor ancak bu büyük miktarda veri toplama ve veriyi işleme sayesinde, temel kimya ve fizik değil. Kollektif data işlemeyle gelen bir tecrübe.

    Dıştan yanmalılar ama farklı. Belki konuya ısınmak için dıştan yanmalıların hesaplarını incelemek daha faydalı olur. Tepkime kimyası biraz zor bir konu anladığıma göre. Dıştan yanmada tepkime dinamikleri (combustion) ayrılmış oluyor.




  • 10 karakter :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BulutKedisi -- 21 Ağustos 2015; 17:03:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bunların diagramı oluşturulabiliyor, ancak değişken çok fazla olduğu için genel-geçer bir diagram yok. Veya ben bilmiyorum.

    Benzin için ortalama fikir vermesi açısından altı karbonlu "benzen" alınır ve yanma denklemleri eşitlenir. yanma sonucu çıkacak gazların gaz sabitlerinden basınçlara yaklaşılır (pV=n RT). Bu tabii stoykomometrik, yani tam yanma iiçindir.

    Denylerle yanma sürelerindeki tepkimelerin yüzdesi bulunur. Farklı sürelerde farklı yarı yanma sonucu ve farklı gazlar ortaya çıkar. Sonra bunu motor hızının izin verdiği sürelere göre hesaplayınca açığa çıkan emisyonların basınç ve enerji değerleri tahmin edilebilr.

    Şimdiye kadar okuduğum araştırma kağıtlarından edindiğim izlenime göre buarada ölçüyü tutturmak çok zor oluyor. Çünkü ne ısı sabit, ne de akışkan basınçları. Akışkanlarda basınç problemi, pratik olarak neredeyse çözümsüz, bir de hangi sıcaklıktaki hangi gazların basınçlarını ele alıyoruz. Bunlar içiten yanmalı hesaplarında çok zor. Endüstri, motor parçalarını birleştirmeden önce ppm bazında emisyonlarını tahmin edebiliyor ancak bu büyük miktarda veri toplama ve veriyi işleme sayesinde, temel kimya ve fizik değil. Kollektif data işlemeyle gelen bir tecrübe.

    Dıştan yanmalılar ama farklı. Belki konuya ısınmak için dıştan yanmalıların hesaplarını incelemek daha faydalı olur. Tepkime kimyası biraz zor bir konu anladığıma göre. Dıştan yanmada tepkime dinamikleri (combustion) ayrılmış oluyor.


    Hocam peki özellikle 2. Sorudaki silindir hacminin 5 Katına çıkarılması durumunda basınç ve piston kolu itme kuvvetindeki yorumuma ne diyorsunuz sizce yaklaşım kabaca doğru mu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dıştan yanmalıda kabaca doğru bence (doğru orantılı değil tabii). İçten yanmalıda değil. Tepkime sonucu farklı gazlar açığa çıkıyor. Mol sayıları değişiyor. Tepkime kimyasında bütün yakıtın tepkimelerini göz önüne almak gerekir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Su basıncı düşük.
    6 yıl önce açıldı
    Lifter sesi ve yağ basıncı
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • burada onemli olan patlama sonucu verim.
    motorlarda bir takım birimler görülür. sıkıştırma oranı yakıt verimliliği için en önemlisidir. yanı aynı hacim hava ve aynı hacim aynı verimi yani aynı gücü yani aynı itmeyi vermez. misal sıkıştırma oranı 15:1 bir aracı alalım.
    burada toplamda 15 birimlik yakıt hava karışımı 1 birim hacme kadar sıkıştırılıyor, buji ateşliyor ve patlama gerçekleşiyor . haliyle pistoa bir itme uygulanıyor. v kadar hava ve v kadar benzin ile çalıştıgını varsayalım.

    şimdi aynı 15:1 lik motora 2v hava ve 2v yakıt verelim. sıkıştırma başladı piston sıkıştı sıkıştı 15 birim hacim 1 birime düştüğünde buji ateşleyecekti ve patlama oalcaktı. ama o da ne? henuz 15:4 sıkıştırma oranı gerçekleşmeden patlama oldu. e buji ateşlemedi daha nasıl oldu bu patlama? daha pistonlar neredeyse hareketinin yarısını yaptı, diğer pistonlar tam aşağıya bile inmedi?
    işte benzinin burada bir numarası devreye giriyor. ateş olmasa da fazla sıkışınca patlayabiliyor.

    buradan ne çıktı ortaya ? 2v havimde yakıt koydum 2v hacimde hava koydum ama tam sıkıştırma gerçekleşemediği için en fazla %20 verim aldım bu patlamadan. oysaki beklentim 2 katı güçte bir patlamaydı.2 katı kadar bir itmeydi. benım 15:1 sıkıştırma oranlı motorum 15:4 lük bir verim gosterdi. verim düştü. yani 1. sorunun cevabı verim düşer daha az bir basınç ve patlama gücü oluşur.

    2. soruya gelirsek, 1. sorudan gelen cevabı da baz alırsak, piston çağının büyümesi sıkıştırma oranının artmasına fayda sağlar. hacim büyüdükçe fazla yakıt ve hava ile daha fazla sıkışabileceği için, 5v hacimli hava ve 5v hacimli benzin 5v li pistonda daha iyi yanar. (5v hacimli pistonun ağırlıgının değişmeyeceğini varsaydım)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.