Şimdi Ara

Sıfırdan Başlamak (C)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
2
Favori
4.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ben C++ Öğrenmeye sıfırdan başlayacağım.Ama çoğu programlama kursunda gerekli şartlar Algoritma bilgisi deniliyor ama Algoritma ile aram pek iyi değil.(bilgi açısından bildiğim şeyler az)

    Bana herşeyiyle sıfırdan öğretecek kitap,kurs,internet, ne olursa olsun kaynak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fk_entertainment -- 20 Haziran 2010; 20:05:47 >



  • Programlama gerçekten emek ve sabır isteyen bir uğraştır. Öncelikle büyük bir zaman dilimi ayıracaksın kendine plan , program yapacaksın. Kursa gitmeden önce biraz birşeyler öğren kursa gittiğinde soru sorabilecek duruma gel yoksa adam anlatır gider hiç bir şey anlamazsın. Kitap konusunda dietel'in kitabı var. İngilizcen iyiyse bu dili icad eden adamın kitabı var türkce cevirisi varmı bilmiyorum. Kitabın tam adı : The C++ Programming Language /Bjarne Stroustrup yazarı ve bu dili icad eden kişi. Bunlara ek olarak bol miktarda intertte dokuman var . Şimdiden kolay gelsin.
  • teşekkürler

    zamanım var.hayatımı bu iş için adayabilirim
  • Bir saniye ben bu ismi bir yerlerden hatırlıyorum sanki. Sen şu fk misin?
    http://www.fkentertainment.tr.gg

    Eğer öyleyse fk engine i ne ile kodluyorsunuz fps creator ile mi?


    Oyunun Yapım Aşamasından görüntülere ulaşmak için tıklayınız

    NOT:Resimler Oyun Motorunun içinden alınmıştır.Bazı resimlerde üzerinde ingilizce yazı yazmaktadır.Bu oyun motorundan kaynaklanmaktadır.Çünkü piyasada Türkçe Oyun motoru bulunmamaktadır.Oyun Piyasaya çıktığında tamamen Türkçe olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-BF8E9B238 -- 12 Haziran 2010; 17:38:15 >




  • @elektro_gadget ;

    Keşke yapmaya uğraşsalarmış. Doğrudan Copy Paste yapmışlar bi Engine i... Leadwerks Engine zaten varolan bir motor...

    http://www.leadwerks.com/werkspace/index.php?/page/Engine_Overview

    Şu adresteki video ile FK Entertainment taki videoları karşılaştırın. FK Entertainment ta sadece başına FK logosunu gömmüşler videonun, gerisi aynı... Yazık ya yazık...
  • Ya bunlar internet alemine rezil oldular. Bunlarla dalga geçmeyen kalmadı, hala biz crytek'e rakibiz, dünyanın en iyi oyun motorunu yapıyoruz deyip ortalıkta geziniyorlar.
    Şimdide tutturmuş c++ öğrenecekmiş. Yahu çocuk bari ismini gizlede foyan meydana çıkmasın.

    Ben bu arkadaşların hiçbir ürününü!! incelemedim. Ama duyduğuma göre birkaç tane buton koymuşlar. Butonların üstünde "oyunu ps3'e çevir", "oyunu xbox360'a çevir", "hataları gör" gibi şeyler yazıyormuş. İçleri boş tabi. Birde %5 i bitti muhabbeti yapıyorlar butonları koydular ya.

    Ayrıca bide sitelerinde kariyer bölümü açmışlar. Çok iyi programlama bilen, çok iyi grafik tasarımı yapan, senarist, yönetmen, müzikçi alımı yapacaklarmış. İş arayanlara duyurulur. Parayı oyun piyasaya sürülünce vereceklermiş.




  • @elektro_gadget 10 yıl sana yutturacam bu lafları

    şaka bir yana biz kesinlikle böyle salakça şeyleri kalkışmadık.bir yerden başlamak istedik sadece.

    @AlperXp zaten öyle bir motor var.bunu biz yaptık demedik ki?biz bu motorun sadece tek kullanımlık lisansını satın aldık 200$ fiyata.istersen pm den paypal hesap ss ni gösterebilirim. sonuçta parasıyla almışız istediğimizi gibi yayınlayabiliriz burada bir sıkıntı yok

    ayrıca biz nerde crytek e rakibiz felan demişsiz ya.bu cümleye ben gülüyorum nerden çıktı bu bizden öyle ahım şahım oyunlar beklemeyin biz kimseye aa bak biz böyle yapacağız felan da demedik.

    kimsenin kalbini kırmak istemiyorum sizde bizim kalbimizi kırmayın.burdan kimseye kırgın değilim hakkımda az dalga geçmediniz canınız sağolsun

    saygılar



    ayrıca lütfen konuyu dağıtmayalım tavsiyeleriniz varsa buyurun yoksa lütfen konuyu kirletmeyin

    buda 2d mini futbol oyunumuz.ileride geliştireceğiz multiplayer eklenecek daha şuan betada test ediyoruz.

    http://hotfile.com/dl/49417774/72dc0ab/Kur.exe.html

    indirin şuan yeni oyun kısmındaki yapay zekayı geliştirdik.yapay zeka sürekli topu takip ediyor

    not.şimdilik vista ve 7 desteği yok.xp de çalışıyor

    hepinizi seviyorum ama birde dalga geçmeseniz tam olacak.biz böyle kalacak halimiz yok ya.okul okuyacağız eğitim alacağız şirket kuracağız önümüzde daha çok uzun yıllar var.daha 16 yaşındayım ve kendi adıma konuşursam 10-15 yıl sonra bir sobee ve ceidot gibi bir şirket kurabiliriz inanıyorum ve güveniyorum kendime bu konuda

    sizler diyorsunuz ki bu yaşta birşey yapamazsın.bizde diyoruz ki yapamayız ama az çok işin ucundan tutup başladık diyoruz.tabiki 16 yaşındaki birinden kaliteli bir oyun beklemek saçmalık olur.

    biraz olsun şu yazdıklarıma saygı gösterseniz bile yeter.ben burada size kötü söz kullanmıyorum tatlı dille herşeyi anlatıyorum.

    şu oyun motoru kısmına gelirsek oraya ps3 ve xbox yazmak tamamen saçmalıktı kabul ediyorum oyun motorunu önce 2d olarak yapacağız ilk basamağa basmadan 2. ve 3.basamaklara çıkamazsınız.önce 2d sonra peşinden 3d gelir.ama tabii bunlar şimdi olamayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fk_entertainment -- 19 Haziran 2010; 19:27:43 >




  • Bak kardeşim durup dururken kimse kimseyle dalga geçmez. Benim başka konulardaki mesajlarıma bakarsan bilgimin olduğu konuda mütevazi bir şekilde yardım etmeye çalıştığımı görürsün. Kendinizle dalga geçilmesine sebep olan yine sizsiniz.
    1- Bu açtığın konudan programlama hakkında bilgin olmadığı anlaşılıyor. Kodlama bilmeyen ama biz böyle bir işe kalkışıyoruz diyen kimseyle,
    2- Sitesine başka bir oyun motorundan görüntüler koyup bakın bunu biz yaptık diyenle,
    3- Daha işin başındayken 200 dolar verip oyun motoru satın alanla,
    4- Kariyer bölümü açıp çalıştıracağı elemanların ücretini ne ile ödeyeceğini düşünmeyenle,
    5- Yapacağı motorun önce gui tasarımını yapıp, programlama öğrendikten içini dolduracağını düşünenle,
    (ve daha bir sürü sebep) dalga geçilmezde ne yapılır sen söyle.
    Ama buna rağmen olgunlukla karşılayıp cevap verdiğin için seni affettim hadi.

    Şimdi gelelim asıl konuya...
    İçinde nasıl bir hırs olduğunu anlayabiliyorum çünkü bendede bu merak var ve başka birşeye benzemez. Ama bu hırs seni açıkça yanlış yönlendiriyor, seviyenin çok üstündeki noktalara kaymana neden oluyor. Bak mesela çok hayaller kurdun, uğraştın ama altyapı eksikliğinden dolayı ilerleyemiyorsun değilmi?

    Oyun geliştirme, bir insanın bütün konularını öğrenemeyeceği kadar geniş bir alan. Onun için kendine bir alan seçmelisin. C++ dediğine göre sanırım programcı olacaksın. (Gerçi bu bile dallara ayrılır neyse...)
    Basamakları üçer beşer çıkmak büyük hatadır, 20 adım sonra tekrar başa dönersin.

    Şimdi yapman gereken şey şu; oyun ile ilgili bütün hayallerini bir kenara bırakacaksın, istediğin programlama dili ile ilgili türkçe bir kaynak bulup adım adım ilerleyeceksin. Her konudan sonra öğrendiğin herşeyi deneyeceksin. Sen c++ demişsin ama ben sana c'yi öneririm. C'yi iyice öğrendikten sonra c++ a geçmek senin için çok daha iyi olacak. Dili öğrenirken bu öğrendiğin şeylerin oyun programlamaya nasıl bir etkisi olacağını merak edeceksin ama cevaplar sonra herşey yavaş yavaş.

    Programlama dilini öğrendikten sonra yapabildiğin en iyi şeyin gelişmiş bir hesap makinası olduğunu görürsün. İşe yarar şeyler yapabilmek için başkalarının yazmış olduğu kodları kullanmak zorunda olduğunu farkedersin. Herşeyi kendim yapacam hevesine girme sakın böyle bişey mümkün değil. Bu başkalarının yazmış olduğunu kod gruplarına api denir. Dili öğrendikten sonra bir dünya api ile haşır neşir olmak ve onlarıda kullanmayı öğrenmek lazım. Bazen ihtiyacın olan şeyin mevcut olmadığını görebilirsin. Bu durumda o parçayı kendin yazman gerekir. Hem bunun için hemde diğer apileri düzgün kullanıp gruplayabilmek için algoritma yeteneği gerekir. Söz konusu iş oyunlar ise bu algoritmanın içinde bolca matematikte vardır. Onun için matematik bilginide üst seviyede tutman gerekir.

    Algoritma deyince durmak lazım. Algoritmalar, veri yapıları ile birlikte kullanılırlar. Veri yapıları ise her türlü veriyi kontrol etmek için kullanılan tekniklerdir. Veri yapılarının temelinde ise dinamik bellek yönetimi vardır. Bunu çok iyi öğrenmek lazım zira hiç kimse belleği hunharca katleden bir uygulama kullanmak istemez. Hangi verinin ne zaman oluşturulacağını, ne zaman yok edileceğini oyun motoruna iyi belletmek lazım.
    Bir oyun programcısının kullanabilmesi gereken algoritma ve veri yapılarından bazıları şunlardır: Diziler, vektörler, özyinelemeli fonksiyonlar, sıralama algoritmaları(selection, insertion, bubble, merge, quick...), bağlı listeler, sıralar, yığınlar, kuyruklar, hash tabloları, ağaçlar, graflar, veri sıkıştırma, texture sıkıştırma...

    Daha bu konuların alt başlıklarıda var ve burada yazamadığım ve bilmediğim bir dünya konu var.
    Bunların yazmamın sebebi senin kaç adım birden öteye sıçradığını anlatmak içindi. Bu işte iyi olmak istiyorsan altyapını düzgün atacaksın, sabırlı olacaksın ve herşeyi merak edip yapma hevesine girmeyeceksin (benim gibi .

    Neyse eğer öğrenmeye başlarsan takıldığın yerleri sor, biz buralardayız inşallah yardımcı oluruz. Hadi kolay gelsin. 10 yıl sonra görüşelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-BF8E9B238 -- 19 Haziran 2010; 22:15:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    Bak kardeşim durup dururken kimse kimseyle dalga geçmez. Benim başka konulardaki mesajlarıma bakarsan bilgimin olduğu konuda mütevazi bir şekilde yardım etmeye çalıştığımı görürsün. Kendinizle dalga geçilmesine sebep olan yine sizsiniz.
    1- Bu açtığın konudan programlama hakkında bilgin olmadığı anlaşılıyor. Kodlama bilmeyen ama biz böyle bir işe kalkışıyoruz diyen kimseyle,
    2- Sitesine başka bir oyun motorundan görüntüler koyup bakın bunu biz yaptık diyenle,
    3- Daha işin başındayken 200 dolar verip oyun motoru satın alanla,
    4- Kariyer bölümü açıp çalıştıracağı elemanların ücretini ne ile ödeyeceğini düşünmeyenle,
    5- Yapacağı motorun önce gui tasarımını yapıp, programlama öğrendikten içini dolduracağını düşünenle,
    (ve daha bir sürü sebep) dalga geçilmezde ne yapılır sen söyle.
    Ama buna rağmen olgunlukla karşılayıp cevap verdiğin için seni affettim hadi.

    Şimdi gelelim asıl konuya...
    İçinde nasıl bir hırs olduğunu anlayabiliyorum çünkü bendede bu merak var ve başka birşeye benzemez. Ama bu hırs seni açıkça yanlış yönlendiriyor, seviyenin çok üstündeki noktalara kaymana neden oluyor. Bak mesela çok hayaller kurdun, uğraştın ama altyapı eksikliğinden dolayı ilerleyemiyorsun değilmi?

    Oyun geliştirme, bir insanın bütün konularını öğrenemeyeceği kadar geniş bir alan. Onun için kendine bir alan seçmelisin. C++ dediğine göre sanırım programcı olacaksın. (Gerçi bu bile dallara ayrılır neyse...)
    Basamakları üçer beşer çıkmak büyük hatadır, 20 adım sonra tekrar başa dönersin.

    Şimdi yapman gereken şey şu; oyun ile ilgili bütün hayallerini bir kenara bırakacaksın, istediğin programlama dili ile ilgili türkçe bir kaynak bulup adım adım ilerleyeceksin. Her konudan sonra öğrendiğin herşeyi deneyeceksin. Sen c++ demişsin ama ben sana c'yi öneririm. C'yi iyice öğrendikten sonra c++ a geçmek senin için çok daha iyi olacak. Dili öğrenirken bu öğrendiğin şeylerin oyun programlamaya nasıl bir etkisi olacağını merak edeceksin ama cevaplar sonra herşey yavaş yavaş.

    Programlama dilini öğrendikten sonra yapabildiğin en iyi şeyin gelişmiş bir hesap makinası olduğunu görürsün. İşe yarar şeyler yapabilmek için başkalarının yazmış olduğu kodları kullanmak zorunda olduğunu farkedersin. Herşeyi kendim yapacam hevesine girme sakın böyle bişey mümkün değil. Bu başkalarının yazmış olduğunu kod gruplarına api denir. Dili öğrendikten sonra bir dünya api ile haşır neşir olmak ve onlarıda kullanmayı öğrenmek lazım. Bazen ihtiyacın olan şeyin mevcut olmadığını görebilirsin. Bu durumda o parçayı kendin yazman gerekir. Hem bunun için hemde diğer apileri düzgün kullanıp gruplayabilmek için algoritma yeteneği gerekir. Söz konusu iş oyunlar ise bu algoritmanın içinde bolca matematikte vardır. Onun için matematik bilginide üst seviyede tutman gerekir.

    Algoritma deyince durmak lazım. Algoritmalar, veri yapıları ile birlikte kullanılırlar. Veri yapıları ise her türlü veriyi kontrol etmek için kullanılan tekniklerdir. Veri yapılarının temelinde ise dinamik bellek yönetimi vardır. Bunu çok iyi öğrenmek lazım zira hiç kimse belleği hunharca katleden bir uygulama kullanmak istemez. Hangi verinin ne zaman oluşturulacağını, ne zaman yok edileceğini oyun motoruna iyi belletmek lazım.
    Bir oyun programcısının kullanabilmesi gereken algoritma ve veri yapılarından bazıları şunlardır: Diziler, vektörler, özyinelemeli fonksiyonlar, sıralama algoritmaları(selection, insertion, bubble, merge, quick...), bağlı listeler, sıralar, yığınlar, kuyruklar, hash tabloları, ağaçlar, graflar, veri sıkıştırma, texture sıkıştırma...

    Daha bu konuların alt başlıklarıda var ve burada yazamadığım ve bilmediğim bir dünya konu var.
    Bunların yazmamın sebebi senin kaç adım birden öteye sıçradığını anlatmak içindi. Bu işte iyi olmak istiyorsan altyapını düzgün atacaksın, sabırlı olacaksın ve herşeyi merak edip yapma hevesine girmeyeceksin (benim gibi .

    Neyse eğer öğrenmeye başlarsan takıldığın yerleri sor, biz buralardayız inşallah yardımcı oluruz. Hadi kolay gelsin. 10 yıl sonra görüşelim.


    sende haklısın ne diyelim

    desteğin için sağol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fk_entertainment -- 20 Haziran 2010; 10:06:48 >




  • Sorun C'yi yada C++'yı öğrenmek değil.

    Sorun, bu aletin ne iş olduğunu öğrenmek. Bunu öğrenmenin en iyi yoluda C öğrenmek.
  • anladım.

    c dilinden başlamak sen iyisi olacak.

    anladığım kadarıyla bir nevi C temel bilgiler C++ ek özellikler gibi nitelendiriliyor.

    öneri için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fk_entertainment -- 20 Haziran 2010; 20:07:24 >
  • c dilinden başlamak filan hikaye..

    Olay gidip neyin ne iş olduğunu öğrenmek. Nasıul yaparsan yap, öğren. Ötesi çokta umrumuzda..

    Sana basit bir tiyo sadece: Bu işi öğrenmek, için C öğrenirsen rahat edersin.

    Ha, C öğredndim ben diya kasılır, bir hgalt bildiğini sanarsan, burnunun sürtülmesi çok sürmez. C sadece bir araçtır, başlangıçtır. Sadece hecedir, alfabedir. Ötesinde seni bekleyen dağlar denizler filan var.

    Şunu aklındna çıkarma taş yerinde ağırdır. Sok altına elini, kalktığını göreceksin. Hepsi bundan ibarer aslında..

    Neyse, uzatmanın anlamı yok, budur, işte.. Zart zurt edenler olayacak mı, olacak, salla gitsin. Git C öğren, sonra da altta yatan dalavereleri öğrenmek için C'yi kullan hepsi bu. OpenGL'miş, DirectX'miş hepsi de hikaye.. boyuna sana işin aslını, merkezini değil, özetini göstermeye çalışan zavallı onlar, emin ol.

    Soru basit. Biz niye hala yaya geziyoruz, millet aya giderken?

    İşte bu "amanda altta yatan gerçekleri öüğrenmeye hacet yok" diyen kabzımallar yüzünden..




  • Evet arkadaşlar benim de yaşımı bilmeyen olabilir ama açıklayayım 15 yaşındayım... Evet sadece 15 yaşındayım.

    Fakat arada bir fark var. Bu dilleri öğrenmeden gidip bi oyun motoru lisansı satın alman kötü olmuş. Çünkü tamam oradan tıklarsın, terrain i yaratır o program fakat sen onun nasıl onu yarattığını bilmezsen, sen buna birşey ekleyemezsin. Ayrıca hayallerin çok büyük farkındayım, fakat şu dönemde çıkan oyunlar gibi bir oyunu tek başına yapmaya, ömrün yetmeyecektir. Vermen gereken bir karar var. Oyun mu yapacaksın, oyun motoru mu. Çünkü eğer amacın oyunsa, gidip herşeyi öğrenmene gerek yok. C ile temelini at, ondan sonra bir oyun motoru ile oyun yap. Fakat çıkıp da en iyi oyun motoru biziz havalarına sakın girme =)

    C ile geniş bir bilgiden sonra, karşındaki engin denizde sadece bir kulaç attığını farkedeceksin. Bu yüzden sıkılacaksın, çünkü oyun yapamayacaksın. Ben de öyleyim =)

    Fakat şöyle birşey var. Sen C++ ve C ile temelini attıktan sonra, bunlar ile oyun yapmak gibi bir zorunluluğun yok. Bu işin temel olarak nasıl çalıştığını farkettiğinde, API bilgilerinin eksik kaldığını göreceksin. Direct3D, OpenGL, OGRE vb. gibi. Bunları tamamlasan da, bunca 3D grafik, texture, ses, programlamanın kendi başına yapılamadığını farkettiğinde canın sıkılacak. İşte ben bunu bırakıp, temel C++ bilgisini kazandım sadece. Bu yaz yaklaşık 1 ay C ( evet az bir süre ama çabuk öğrenebiliyorum ) öğrendikten sonra tekrar programlamaya başlama köküm olan Actionscript 3.0 a döneceğim. Şu sıralar ise, Flash tabanlı bir oyun yapıyorum. Benim düşünceme göre çok çok kötü grafikli bir 3D oyun yapmaktansa, çok hoş 2D bir oyun yapmak daha iyidir.


    Şimdi çoğu programcının anlamadığı bir noktaya değineceğim. Programlama dilini öğrendikten sonra herşeyin biteceğini ve çatır çatır oyun yazmaya başlayacağını sanan bir dolu insan var. Fakat hiç de böyle değil. Siz dili öğrenseniz bile, bunu oyun programlamaya nasıl kullanacağınızı bulamazsanız, bilmezseniz. Oyun programlayamazsınız. Kendi hakkımda bir bilgi vereyim. C++ ile for loopunu öğrendiğimde ve Multidimensional arrayleri öğrendiğimde bunların nasıl kullanıldığını biliyor, fakat oyun programlamayla nasıl kullanacağımı bilmiyordum. Daha sonra internetten dersleri incelerken. İki adet for loopunun iç içe konulması ile multidimensional array içindeki her parçada gezilebileceğini öğrendim. Şimdi ise AS 3.0 ile birlikte, 0,1,2,3,4 gibi farklı rakamlara göre farklı şekil, renk ve özellik veren, multidimensional array ile oyun haritası yaratabiliyorum. Farkedeceğin gibi, C++ ve C bilgisi diğer bütün dillere yardım eder. Oyun programlamak sadece dil değil, algoritmadır derken "Başla, Yaz, Bitir" tipinden şeylerden bahsetmiyoruz. Yapay zeka programlamak isteyen bir insan pathfinding yollarından A* gibi bir yolun ne olduğundan bihaber ise, hiç bir işe yararmaz C++ ve C bilgisi...

    Son olarak, Amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok. Gidip kendin bir grafik API si yazmaya çalışma. Düzgün C ve C++ bilgisinden sonra aç Ogre3D yi, onu kullan. Kendi editörü olan programlar ile oyun yapmakla gelişebileceğini sanmıyorum.




  • teşekkürler arkadaşlar

    hepinizin yorumlarını dikkate alacağım
  • Merhaba ,

    Doğrusu oyun programlamaya karşı takındığın iyi niyetli ve samimi yaklaşım çok hoşuma gitti. Bilgisayar yazılımcılığı bir ruhtur bir inançtır aslında, hedeflediğin problemi çözebilme inancı, C bilmek C++ yada başka nice dilleri bilmek sadece teferruattır. Büyük matematikçiler ve bu konularda üstatlaşmış şahsiyetlerin hiç birisinin yanında bilgisayar dilleri anılmaz. Çünkü dil yazılımcının elindeki kürektir kalemdir, bunu nasıl kullanacağını bilmek sana avantaj sağlar elbette , ama bütün olay sende biter.

    Eğer kendinde yeterli cesareti buluyorsan, zaman içerisinde uygulamalı olarak kendini geliştirir ve başarabilirsin. Her insan kendini bilir neyi yapıp neyi yapamayacağını az çok bilir. Hepimiz en iyi kendimizi tanırız. Azim önemli bir faktör.

    Tavsiye olarak şunu söyleyebilirim , bilgisayar dillerini gözünüzde fazla büyütmeyin eğer kafanda neler yapabileceğini bir çerçeve içerisine sığdırabiliyorsan bir yerden başladığında belki hayal edebildiklerinin yarısını gerçekleştirebilirsin, ama sonuç itibariyle ortaya bir emek mutlaka çıkar. Küçük yada büyük , belkide başkaları alay eder. Ama buna değer emin ol. C++ yada C bencede uygun bir başlangıç olabilir.

    Bir beş yıl önceki yazılımlarıma baktığımda yüzümü bir tebessüm kaplıyor. Diğer yandan, bir insanın yazılımlarında, 5 yıl içerisinde düşünce yapısını, algoritma bilgisini ve ortaya çıkardığı yazılımların kalitesini nasıl değiştirebildiğini görüp gururlanıyorum. Hayattaki bütün tecrübeler merdivenlerden adım adım çıkar gibi kazanılır. Zemin kattan başlarsın kimi zaman 1. katta seninle alay ederler. Ama mutlaka basamakların sonunda bir yerlerde bir tatminkarlık bulunur.

    Aslında uzun lafın kısası ben bilgisayar yazılımcılığının sizin gibi işini seven yazılım yapmaktan haz duyan küçük önemsiz de görünse üretmekten haz alan insanlarla gelişeceğini umuyorum.

    Çalışmalarınızda inşallah başarılı olursunuz.
    Başarılar diliyorum.




  • teşekkür ederim
  • fk kurtul şu kafa yapısından.
    "Şimdi dalga geçiyorsunuz ama bikaç sene sonra görürsünüz siz, gösterecem hepinize..."

    Programcı gazla çalışmaz.
  • bende 10 yıl önce bilgisayar oyunu yapacam diyordum.Hani nerde oyunum ? Harry Potter filminden sonra 10 dakika boyunca isimler geçiyor.2 saatlik film.Düşün kaç kişi 1 yılda yaptılar filmi.Programcılıkta bunun gibidir.Tek başına bir oyunu asla yapamazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fk_entertainment
    Merhaba arkadaşlar ben C++ Öğrenmeye sıfırdan başlayacağım.Ama çoğu programlama kursunda gerekli şartlar Algoritma bilgisi deniliyor ama Algoritma ile aram pek iyi değil.(bilgi açısından bildiğim şeyler az)

    Programlamaya başlamadan önce temel algoritma bilgisini mutlaka öğrenmen gerekiyor. Örneğin klavyeden girilen bir sayının asal sayı olup olmadığını
    bulan program türündeki küçük programları yazabilmen gerekiyor. Bununla ilgili elimde kaynak var.

    quote:

    Orijinalden alıntı: fk_entertainment
    Bana herşeyiyle sıfırdan öğretecek kitap,kurs,internet, ne olursa olsun kaynak lazım

    www.csystem.org sitesinde c/c++ ile ilgili bir sürü kaynak bulabilirsin.
    quote:

    Orijinalden alıntı: atavratbraveheart
    The C++ Programming Language /Bjarne Stroustrup

    Öncelikle csystem sitesinde bulunan türkçe dökümanları bitir. İngilizcen iyi değilse mutlaka İngilizce öğren. Çünkü sitedeki türkçe kaynaklar seni belirli bir noktaya kadar hızlı adımlarla taşıyacak. Sonrasında kendini geliştirmen için ingilizce kitaplar okuman gerekecek. Arkadaşın önerdiği kitabı da mutlaka okumalısın. Ama başlangıç için ağır gelir. O yüzden öncelikle söylediğim sitedeki bilgilere müracaat etmen gerekiyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget
    Algoritma deyince durmak lazım. Algoritmalar, veri yapıları ile birlikte kullanılırlar. Veri yapıları ise her türlü veriyi kontrol etmek için kullanılan tekniklerdir. Veri yapılarının temelinde ise dinamik bellek yönetimi vardır. Bunu çok iyi öğrenmek lazım zira hiç kimse belleği hunharca katleden bir uygulama kullanmak istemez. Hangi verinin ne zaman oluşturulacağını, ne zaman yok edileceğini oyun motoruna iyi belletmek lazım.
    Bir oyun programcısının kullanabilmesi gereken algoritma ve veri yapılarından bazıları şunlardır: Diziler, vektörler, özyinelemeli fonksiyonlar, sıralama algoritmaları(selection, insertion, bubble, merge, quick...), bağlı listeler, sıralar, yığınlar, kuyruklar, hash tabloları, ağaçlar, graflar, veri sıkıştırma, texture sıkıştırma...

    Programlamaya başlarken öğrenmen gereken algoritma ile burada bahsedilen ayrı. Bunlar ikinci derecede algoritma bilgisi. Bunları C'nin temel araç ve özelliklerini kullandıktan sonra öğrenmeye başlarsın. cdernek sayfasında ileri c notları var. temel algoritma ve c programlama notlarını bitirdikten sonra bu dökümana bakarsın. Burada ikinci derecede algoritma bilgisi ve c ile ileri derecede uygulamalar geliştirmek için araçlar öğreneceksin. Sonrasında C++ notları ve ileri C++ notları var sırasıyla bu notları okuman gerekecek.
    İleri C++ notlarına bakarken nesne yönelimli programlama tekniklerine de bakman gerekecek. Örneğin design patterns, uml, vb. Arkadaşların da bahsettiği gibi programlama dilleri araç, bu araçları nasıl kullanman gerektiğini bilmen gerekiyor. Sonrasıda ise verimli ve disiplin bir kod nasıl yazılır bunu öğrenmen gerekiyor. Buda nesne yönelimli programlama tekniği oluyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: fk_entertainment

    anladım.

    c dilinden başlamak sen iyisi olacak.

    anladığım kadarıyla bir nevi C temel bilgiler C++ ek özellikler gibi nitelendiriliyor.

    öneri için teşekkürler


    Doğru anlamışsın ama eksik olarak şunları söyleyebilirim. Cdili prosedürel programlama tekniğine destek verir. Kısaca bu teknikten bahsetmek gerekirse , örneğin bir program yazacağın zaman o programı küçük parçalara ayırırsın, sonrasında bu küçük parçaları birleştirerek asıl programı oluşturursun. Bu basit bir program yazarken birkaç fonksiyonu birleştirmekten ibaret iken, büyük ölçekli projelerde birçok kütüphanenin birleşiminden oluşacak.
    C++ dili ise prosedürel programlama, nesne yönelimli programalam ve bir kaç tane daha programlama tekniğine destek verir. Prosedürel programlamada programın fonksiyonlardan oluşurken, C++ da nesnelerden daha doğrusu class lardan oluşur.
    C++ dilinin çıkma nedeni: Önceleri programlama 0,1 ile matematiksel olarak kodlanarak yapılırken, sonrasında bu programların büyümesi ve kontrol edilmesi zorlaştığı için assembly denilen dil ortaya çıkıyor. Sonrasında yazılan programlar büyüdükçe bu dilde de program geliştirmek zorlaşıyor ve yeni bir ihtiyaç ortaya çıkıyor. buda c, pascal, basic gibi orta seviyeli dillerin ortaya çıkmasına neden oluyor. sonrasında bu dillerde yetersiz kalıyor. Çünkü artık donanımlar gelişiyor ve bunların destekleyen yazılımlarında gelişmesi gerekiyor ve geliştirilebilmesi içinde yeni dillere ihtiyaç duyuluyor. Bu şekilde C++, java ve c# gibi diller ortaya çıkıyor ve nesne yönelimli programlama tekniği geliştiriliyor. Böylece yazılımcı artık kodlara bakarken fonksiyon ve metodları değil nesneleri görmeye başlıyor. Bu gelişim halen visual basic gibi daha görsel dillerle de devam etmekte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozcaa -- 26 Haziran 2010; 2:12:08 >




  • bozcaa algoritma ile ilgili elinde ki kaynağı bana ulaştırırsan sevinirim.ayrıca vermiş olduğun internet sitesinide inceledim.gerçekten güzel örnekler var.programlamanın başı zaten algoritma bunu herkes biliyor zaten iş algoritmayı öğrenmekte.sonra c daha c++ ile gider.bunun kolay bir iş olmadığını biliyorum.çok emek vermek gerek.şuan pc'm de dev c++ ve visual basic derleyiciler yüklü.özellikle visual basic bana daha kolay gibi geldi.formları kod yazmadan oluşturulabiliyor ama tabii ki bu formlara fonksiyon atamak için kod yazmak gerekiyor.ama genelde basit işlerde dev c++ kullanıyorum.

    ilk öğrendiğim kod ekrana yazı yazdırma kodu idi.bunun gibi çeşitli kodları net üzerinde ki derslerden öğrendim.

    using namespace std;

    int main(int argc, char *arvg[])
    {

    cout<<"Merhaba!";


    system("PAUSE");

    return EXIT_SUCCESS;
    }


    bunu dev c++ da yazmıştım not:bu kodun üzerinde 2 tane include komutu var onu zaten yazlım kendi verdiği için yazmadım

    yardım olan herkes teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fk_entertainment -- 26 Haziran 2010; 10:27:21 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.