Şimdi Ara

sıfır aracın motoru zamanla açılırmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yoksa hep aynı değerlerdemi kalır.
    motor açılması diye bir şey varmı?



  • quote:

    Orjinalden alıntı: macun

    yoksa hep aynı değerlerdemi kalır.
    motor açılması diye bir şey varmı?

    Motor açılması kesinikle vardır anlamı ise motorun içine fabrıkada monte edılen bütün hareketli aksamın belli bir zaman zarfında birbirine uyumunun artmasıdır.
    Bu birazda aşınma olayıdır aşınma başladığında motorda çalışmasını rahatlaştırmıs demektir.Ama motoru düşük devirlerde açamassınız biraz zorlamanız gerekir.
  • Hayrola abi arabayı mı sıfırladın ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PRODRİVER

    Motor açılması kesinikle vardır anlamı ise motorun içine fabrıkada monte edılen bütün hareketli aksamın belli bir zaman zarfında birbirine uyumunun artmasıdır.
    Bu birazda aşınma olayıdır aşınma başladığında motorda çalışmasını rahatlaştırmıs demektir.Ama motoru düşük devirlerde açamassınız biraz zorlamanız gerekir.


    Yanlış biliyorsunuz. Araç yeniyken zorlanmaz. Aracı düşük devirde zorlamak demektir yüksek devirde. Normal devirlerde kullanmak en yararlı olanıdır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kajmer88


    quote:

    Orjinalden alıntı: PRODRİVER

    Motor açılması kesinikle vardır anlamı ise motorun içine fabrıkada monte edılen bütün hareketli aksamın belli bir zaman zarfında birbirine uyumunun artmasıdır.
    Bu birazda aşınma olayıdır aşınma başladığında motorda çalışmasını rahatlaştırmıs demektir.Ama motoru düşük devirlerde açamassınız biraz zorlamanız gerekir.


    Yanlış biliyorsunuz. Araç yeniyken zorlanmaz. Aracı düşük devirde zorlamak demektir yüksek devirde. Normal devirlerde kullanmak en yararlı olanıdır...

    YA YA Ben yanlış biliyorum demi sen ne yazdığını anlıyabılıyormusun dostumBen aracın yeniyken zorlanması yararlı bişey demedim okursan yazımı anlarsın ama motor hafıf zorlanmassa açılmaz normall kullanımla motorun açılması cok zaman alır normal kullanım dedığımız her araca göre değişkenlik gösterir motoru açmak isteyen kişi kısa bir süre aracını devirli kullanır ok yada normal kullanım açılmasını bekler normal kullanımda tam açılmama riskide mevcuttur




  • Yeni modellerde motorun rodaj ihtiyacı olmadığından bahseden bir sürü insan var. Ancak sürekli anlatmaya çalıştığımız halde buna muvakkak olamadığımız bir husus var.

    Bir aracın performansı sadece motordan gelmez. Aktarma sistemleri de en az motor kadar etkilidir.

    Yani:

    Motor fabrikadan eksiksiz şekilde ayarlanmış, parçaları birbirine tam uyumlu ya da alışmış ve rodaj ihtiyacı olmadan çıksa bile, aracın aktarma sistemlerinin de bu motorla alışması gerekmektedir.

    Bunu şöyle düşünün; dünyanın en iyi forvetini de getirseniz, başarılı olmak için bu forvetin takımın diğer oyuncularıyla bir süre birlikte oynaması ve birbirlerine alışması gereklidir.

    Araba da aynen bu şekildedir. Motor aracı hareket ettiren en önemli parça olabilir ama bu işi yapan tek parca değildir. Diğer parçalarla alışması gerekir.
  • rodaj diye açılma diye birşey yok günümüz motorlarda bin sür sadece bin km çok zorlama az gaz ver 2bin-3bin arasında sürmeye çalış bunuda yapmasan olur hatta araba zaten ilk aldığında sıfırken tam güç çalışır zamanla gücü azalır farklı nedenlerden dolayı yani beygirler kaçar.105 bg ise 100 ve altına düşer bıraz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    TURBOSU BOZUK ARAÇ KULLANILIR MI?
    18 yıl önce açıldı
    Sıfır araba yağ değişimi
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bu konuda km yapmadan yakıt tüketimi min değere ulaşamazsınız diyerek katılımda bulunayım.
    Dünyanın en hasas makinasından çıksa da tolerans her motor için vardır ve belirli alışma süresi gerektirir.Burada bu alışmanın nasıl olup olmayacağı tartışılabilir ancak alışma süresi yoktur demekde ayrı bir tartışma noktasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 15 Mayıs 2007; 13:04:53 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    rodaj diye açılma diye birşey yok günümüz motorlarda bin sür sadece bin km çok zorlama az gaz ver 2bin-3bin arasında sürmeye çalış bunuda yapmasan olur hatta araba zaten ilk aldığında sıfırken tam güç çalışır zamanla gücü azalır farklı nedenlerden dolayı yani beygirler kaçar.105 bg ise 100 ve altına düşer bıraz



    Beygirmi düşer?... Bunu ilkkez senden duydum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: morbid


    quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    rodaj diye açılma diye birşey yok günümüz motorlarda bin sür sadece bin km çok zorlama az gaz ver 2bin-3bin arasında sürmeye çalış bunuda yapmasan olur hatta araba zaten ilk aldığında sıfırken tam güç çalışır zamanla gücü azalır farklı nedenlerden dolayı yani beygirler kaçar.105 bg ise 100 ve altına düşer bıraz



    Beygirmi düşer?... Bunu ilkkez senden duydum..

    ben de öle




  • :) sıfır aracın beygir gücü ile 100bine gelmiş olanınki aynı değildir.Onu söylüyorum nasıl ilk defa duydunuz ??? 100binde aracı serviste bağlatın makineye beygir gücü sıfır olanınkinden daha düşük çıkar ben öle biliyorum.Ama atla deve değil 3,5 azalır.
  • tabiki düşer beygir arkadaşlar eskiyle yeni aynı olabilirmi..
  • Beygir konusuna farklı bir açıdan bakıyım. Annannemin rahmetli eşeği ilk alındığında acayip güçlüydü. Yıllar ilerledikçe, başka bir deyişle eşeğin yaptığı kilometre arttıkça yoruldu ve güç kaybı oluşmaya başladı. Araba motorları da böyledir heralde. Yıllar geçtikçe aşınma artar, parçalar yorulur ve annannemin eşeğine döner sonunda.
  • Ben de şöyle anlatayım: Lastik şişirme pompasının ilk günkü haliyle 2 sene sonraki hali aynı değildir. Sebebi de içindeki pistonun aşınıp aradan hava kaçırmaya başlamasıdır. Aynen bu şekilde motor da aşınıp içerideki gaz basıncını biraz daha fazla kayıpla pistona iletmeye başlar.
  • bunu anlamak çok kolay sokarsınız aracı dyno testine ne olmuş görürsünüz.Aslında ilk araba alındığında da sokmak lazım bu teste ki sonra kıyaslama yapılabilsin.Yanlız teste sokulacak aracın kullandığı benzinin kalitesi çok önemlidir ,katkı falan olmamalıdır.
  • İlk sorudan başlıyalım..

    arkadaşım RODAJ YOKTUR ARTIK KALMADI DİYENLERE İTİMAT ETME İMİNİMKİ BUNU SÖYLEYENLERE KRANK MİLİNİN TOLERANS BOŞUĞUNU SORSAM CEVAP VEREMEZ YADA BİR YEREDEN ALINTI YAPAR. Ha rodaj vardır bunun için sıfır aracını alınca bana sorarsan ilk 3000 km;

    -Tam gazda gitme
    -azami hızının 4 te 3 ünü aşma
    -Yükjsek devirlere çıkma
    -sürekli aynı hızlarda uzun süreli gitme
    -aracı tam yükleme
    -VE 3000 KM SONUNDA FABRİKA GEREK YOK DESEDE Bİ YAĞI VE FİLTREYİ DEĞİŞ..

    Ha ondan sonra bin ve özellikle uzun ve boş bir yolda hızını kademe kademe artırarak azami hızı gör ve bir süre böyle git ve bu süre sonundada bir süre yüksek devirlerde kullan...


    Gelelim ikiye;

    FABRİKADAN YENİ ÇIKAN MOTORUN GÜCÜ KATALOK DEĞERİNDEN DÜŞÜK OLUR. Sonrasında ise rodajı atlatınca aracın kullanım durumu kullanım yeri, buranın rakımı yakıtın kalitesi vs gibi nedenlerde etkili olarak ortalama olarak katalok değeri yakalanır ve yine bunlara bağlı olarak bir müdeet sürer ancak yanmöa odası karbon atığıyla dolunca motor parçaları yıpranınca güç düşüklüğü yaşanır buda doğrudur ancak belli bir süre geçmesi lazımdır.




  • --------------------------------------------------------------------------------

    Her ne kadar ileri teknoloji makinalar kullanılsada hareketli mekanik aksamın ziyadesiyle hizmet verebilmesi için kesinlikle ilk zamanlar itina göstermeli. Rodaj süresi boyunca ki bu süre biraz daha uzun tutulursa iyi olur 110 km/h sürat aşılmamalı ve 3000 devirden fazla çevirilmemelidir. Hatta mümkünse bu süre boyunca (Rodaj) aracın uzun yolda km devirmesine ve bunu yaparken sürekli hız ve vites değişikliklerine tabi kalarak gerçekleştirmesi çok mühimdir. Aynı vites ve aynı hızların çok fazla bir manası yoktur. Ve tabi ki bir müddet yol alıp aracı dinlendirmek ve sonra tekrar hareket etmekte çok önemli. Araç soğukken ilk çalıştırma sonrası asgari 15 sn beklemek yahut araç sıcak iken (Özellikle uzun yol dönüşü yahut spor kullanım) durma anı gerçekleştikten sonra en az 2 dk rölantide beklemek gerekir. Turbo araçlarda bu süre çok daha değişken olabilmekte. Aynı zamanda bu ayrıntıda ki prensip rodajdan da ziyade her daim tekerrür edimelidir.İlk 3000 km bu şekilde tecrübe edilirse motorun ömrüne ömür katarsınız. Saygılar benden.
    NOT : Tecrübe ile sabittir ...




  • Yeni araçlarda da rodaj var...
    Daha dün 0 araba aldık. Teslim alırken sordum artık rodaj yok diyorlar diye. Adam var dedi. İlk 1.500km bakımına kadar 4.000 deviri geçmeden kullanmaya dikkat edin dedi.
  • ya kardeşim sanki arabayı atana kadar kullancaksnız ya.Rodaj yok olsada kötü etkisi 150bınde gözukur o zamana kadar aldığınız arabayı kullanmayacağınıza göre salla gitsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    ya kardeşim sanki arabayı atana kadar kullancaksnız ya.Rodaj yok olsada kötü etkisi 150bınde gözukur o zamana kadar aldığınız arabayı kullanmayacağınıza göre salla gitsin


    dediğinde lafmı şimdi hocam senden sonra o aracı satın alacak adamın ne suçu var ve hadi diyelim araca 200 bin olana kadar sen bindin. seninki şuna benzedi yolda radar yok olsada cezayı ilerki çevirmede yazıyorlar ozaman bas gaza gitsin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.