1 defa 0 km aldım ama artık hayatta almam. İmzamdaki aracı 6 aylıkken aldım. sıfır km sinden hiçbir fark yoktu hatta ekstra 5 yıl garantisi ve hazır çizilmez cam filmi vardı. 0 kmsinden 7500 TL daha azına aldım. Sırf sıfır olsun diye neden o kadar para vereyim ki?... 7500 TL kolay kazanılmıyor , neymiş jelatini üstündeymiş....peh...
valla süper fiyat a almışsın helal işte bende denk getirmeye çalıştım böyle bir şey ama hiç rasgelmedi nasip kısmet işi biraz da hayırlısı olsun
quote:
Orijinalden alıntı: kkvan
1 defa 0 km aldım ama artık hayatta almam. İmzamdaki aracı 6 aylıkken aldım. sıfır km sinden hiçbir fark yoktu hatta ekstra 5 yıl garantisi ve hazır çizilmez cam filmi vardı. 0 kmsinden 7500 TL daha azına aldım. Sırf sıfır olsun diye neden o kadar para vereyim ki?... 7500 TL kolay kazanılmıyor , neymiş jelatini üstündeymiş....peh...
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
Güzel bir benzetme vardır eskilerin söylediği: Jelatini açılmamış olsun. Bu demektir ki KULLANILMAMIŞ ve YEPYENİ. UNUSED and BRANDNEW (bu ifade yurtdışından ülkemize ithal edilen makinelerin fatura ve vesaiklerinde de belirtilmesi gerekiyor yoksa ithal edilemiyor, Sanayi Odasından bir eksper, ki genelde bu bir makine mühendisi oluyor, ile birlikte makina inceleniyor).
12,5 yıl kullandığım tüm ev eşyalarımı sattım. 1997'de ödediğim paranın belki %10'una sattım ama bu ürünler bana 12,5 yıl hizmet etti, ara sıra sorun çıkardı, ve sonunda yine de para etti. 5 Yıl kullandığım klimalar yarı fiyatına gitti. Alanlar için da bu ürünler sanki yeniymiş gibi geldi. Tüm bu durumlar yeni kavramının göreceli olduğunu belirtir. 10 gün öncesinin gazetesi de, eğer okumadıysanız, sizin için yenidir, başkası için öğle yemeğini yerken altına serdiği masa kağıdıdır.
Yeni bir ürüne verdiğiniz paranın çok az bir kısmı gerçek malzeme maliyeti ve işçilik ücretine gider. Ürünün size sunduğu imkana para ödersiniz. 100.000 TL'lik bir aracın MALZEME MALİYETİ belki 10.000 veya 15.000 TL'dir, gerisi vergi, kâr, garanti masrafları ve diğer gider kalemleridir. Ürünün toplamı anahtar teslimi hazır bir araçtır ve ürün toplamı da aracın malzemeleri, işçilik maliyeti, taşıma, vergi, plâkâ, sigorta ve her adımda tarafların ettiği kârdır. Sonunda siz 100.000 TL'lik aracın size sunduğu imkanı, 100.000 TL'lik araca binme fırsatını satın almış oluyorsunuz, 100.000 TL'ye ama halbuki siz sayısız şirkete, işçiye, aileye ve tabi ki bir de devlete para kazandırmış oluyorsunuz.
Sıfır almak daima tercihimdir. Sıfır almanın psikolojik maliyeti de zaten aracın bedeli, başkasının henüz kullanmadığı ve garantisi olan yepyeni bir otomobil.
Saygılarımla,
Taner Göde
Evet aslında . Bu düzende aslında çoğu şey gerçek değerinde değil. Şişirme. Ama burada önemli olan aracın kaç para edip etmediği değil. Bir insanın "Lan 100.000 TL VEREBİLECEK GÜCÜM VAR BİR ARABAYA" demesi.
Bu gün Renault Clio Symbol'un logosunu Mercedes yapsınlar, 200.000 Tl'ye satsınlar, o önemli değil. Dışarda aracı gören "Vay anasını adam arabaya 200.000 TL BAYILACAK GÜÇTE" diye düşünür. Olay bundan ibaret.
0 arabayı çok uzun süre kullancaksam alırım ama öyle 0 araba alıp 3-4 senede ben sıkıldım değiştiriyorum demek bence pek akıl karı değil
Kısaca duruma göre değişir.
Mesela 0 km 5.20d 120 bin tl, 1 yaşında temiz 5.20d 90 bine satılıyor olsun
o zaman gider 2. el alırım
ama
40 binlik 0 km c sınıfı bir aracın 35-36 bine satılan 2. elini almam.
sıfır araba almaya niyetlendim alamadım. şimdi ikinci el aldım. artıları aynı marka modelin en donanımlsı oldu, 4 yaşında vergisi bir alt dilim, garanti kapsamında olmadığı için bakım maliyetleri düşük, bütün paramı arabaya bağlamamış oldum . eksileri ise araba bakım yapılmadan satılmış bakım masrafı, küçük bir arızası vardı onun masrafı, alım satım masrafı, bir de birkaç çizik... sıfır alınca en az 5 yıl binerdim şimdi kısmet olursa 2-3 yıla değiştirmeyi düşünüyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: Özer...
Kısaca duruma göre değişir.
Mesela 0 km 5.20d 120 bin tl, 1 yaşında temiz 5.20d 90 bine satılıyor olsun
o zaman gider 2. el alırım
ama
40 binlik 0 km c sınıfı bir aracın 35-36 bine satılan 2. elini almam.
arkadaşım verdiğin örneklerdeki değer kaybını TL olarak değil de yüzde olarak hesaplarsan yaklaşık olarak 1 yılı doldurmuş bir araç %20-25 gibi bir değer kaybına uğradığı ortaya çıkıyor. BMW'yi ikinci el alırım ama 40000TL'lik arabayı sıfır alırım diyorsun, iki arabanın da değer kaybı yüzde olarak aynı ama sana 30000 TL ile 5000 TL arasındaki fark çok geliyor bir de şöyle düşün istersen ; sen 40000 liralık arabadaki 5000 liralık değer kaybını önemsemiyorsun diğer yandan BMW'ye 120 bin lira verecek adam da 30 binliralık değer kaybını senin 5000 lirayı önemsediğin kadar önemser.
Sıfır aldığım araçlar dışında 2. eller beni hep üzdü. Genelde bataklıktan kurtarıp hanımefendi yaptığım araçlar oldu bunlar hep.
- 1991 model Şahin. Tavanının işlem görüp görmediği hep tartışma konusu oldu (değişti/değişmedi). Çok çürüklere sahipti. Durmadan eksoz manifold contasını patlatırdı. Kuzenim kullanırken bir polis aracına arkadan çarptı. Farları ve panjuru değişti. Gösterge panelinin ampullerini değiştirdim, ışıl ışıl oldu ama sıfır bir Şahin almama sebep olan bir arabaydı.
- 2001 model Kartal. Fabrika çıkışı LPG'liydi, hidrolik direksiyonu körüklerden yağ kaçırıyordu. Bir türlü adam olmadı. Tamir edildiği halde yine yağ akıtmaya devam ettirdi. Kronik bir sorun gibiydi, 1 şişe yağ alıp eklemek yaptırmaktan daha ucuzdu. Şirket aracıydı, sol ön ve her iki arka kapı HİÇ (!) açılmadığından iç yapı paslanmış ve çürümüştü, şoför koltuğu haşat olmuştu ama. Epey bir uğraştıktan sonra adam etmiştim ve keyifle bindim.
Diğer 2. eller hakkında fazla söze gerek yok, onlar eskide kaldı, mazinin bir parçası oldu. Benim satın alıp daha sonra sattığım ve 2. el olan araçlar ise hep temiz, düzgün kullanılmış, itinayla bakılmış otomobillerdi.
quote:
Orijinalden alıntı: ncrdbl
Allah herkese "0" km araç almayı nasip etsin..
ilk önce sen alırsın umarım
2.el arac satisindaki sahtekarlar o kadar profesyonellesmis ki...2.el arac almak icinde ya cok iyi anlamak yada guvendigin cok iyi anlayan bir arkadasin/ustan olmasi lazim...sonucta icine sinmez isee,sagdan soldan ses gelip alet ariza cikardikca yoksa kaziklandimmi diye tereddute dusersen keyif alamazsin
bi de bu araci alirim en az 5 sene binerim diyorsan sifir almak daha mantikli geliyor bana
ben bu yazdigim 2 sebepten oturu sifir almayi tercih ettim.
ben 2. el araçta çocukluk arkadaşıma kazıklanıyordum
Seninkinde kan bağı yokmuş yine. Benim kan bağım olan bazı "et tırnaktan ayrılmaz mantıklı zorunlu tanıdıklar" neler yapmadı ki. Yakın zamanda da çevresine örnek olan bir tanesi beni güzel bir otomobil alacak kadar kazıklamaya çalışıyordu da Allah'tan doğuştan kuvvetli bir şüphe damarım var ve direkten döndü...!
Bu konuda ülkemiz insanlarında çok nadide örnekler var. Akrabalık kalkanına güvenip eş ve dosttan para toplayıp kaçmak, parasını isteyene "ne var, kaçtık mı, verecez işte, vermeyecez dedik mi, hayret birşeysiniz ya, hem ben istemedim ki, sen verdin...!" yanıtını vermek (aynı bu cümleyi kullanan birisini tanıyorum!), bilhassa daha kız gibi arabayı ödünç istemek ve perişan halde geri getirmek, deposu boş tabi.
Yani evet gülüyoruz belki ama bunlar hep oluyor. Sürekli ve her yerde her an meydana geliyor. İnsan ilişkileri paraya çevirip ortadan kaybolan veya olmayan yüzsüz her yerde, çevremizde, aramızda. Aile kavgaları, dolu mahkeme salonları, enişte-kayınbirader kavgaları, elti-görümce dedikoduları, kafayı yiyen, cinnet geçiren...
Çok basit bir olay bile çok büyük sorunlara ve sonuçlara sebep olabilir. Bu nedenle mümkün olduğu kadar arkadaşlarımı ve ilişkilerimi yakınlarda değil, biraz uzaklarda tesis ederim.
Akraba vezir de eder, rezil de.
quote:
Orijinalden alıntı: yakari_
ben 2. el araçta çocukluk arkadaşıma kazıklanıyordum
ilk gün araca Plaka takilirken 5.000 €uro kafadan deger kaybediyor , gerisini siz düsünün.
Saygilar
akıl karı demek değilde tercih diyelim...
ben her zaman için sıfır araç almaktansa aynı paraya daha dolu 2. el alırım... yada bir üst segmente atlarım...
10 yaşındaki hrv ile sıfırı aynı mı? hayır
ha desenki 75 model steyşın renoyla 2000 model toros aynı mı? evet, ikiside 4 lastik 1 direksiyondan ibaret...
benim imkanım olsa gider sıfır alırım,, en azından ben bilirim ne olduğunu
tanıdık bir arac, 4-5 yaşına kadar alınabilir vede çok karlı, mantıklı olur bence.
quote:
Orijinalden alıntı: sserdar93
babama göre 2. el en iyisi.Aslında düşününce doğru bir yerde. mesela bir arabaya 100.000 tl vermektense 2 yıllık araca 75000 tl vermek daha mantıklı. Amaaa bi yere kadar: Sıfır bir araca binmek, o güzel kokuyu içine çekmek ayrı bir duygu...
Arabalar hisse senetleri gibi değer kaybedecek diye düşünürsek kafayı sıyırırız
''0'' aracın her zaman bir avantajı vardır ilk sen binersin onun verdiği bir zevk keyif olur içinde 0 arac cünkü
ama soyle birşeyde var o paraya 2.el az kullanılmış 1-2 yasında veya 2-3 yasında daha güzel daha cok performans alabilceğin bir arac alabilirsin. ama 2.el alırkende kafanda bazı soru işaretleri olacaktır bence bunla kafanı yorma 0 arac al