Şimdi Ara

1.6 TDI lar Artık Daha Güçlü.. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
289
Cevap
2
Favori
26.865
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Konuyu açan kişi chip tuning konusunda ismi öne çıkmış birisidir. Ben hiç chip tuning yaptırmadığım için kendisi ile tanışmadım ama işini bilen, alanında güvenilir bir isimdir.

    Yazdığı mesajdaki "motorlar civatasına kadar aynıdır" ifadesini, sanırım sadece motor blokları için kullandı. Biraz da reklam amaçlı ifadeler kullanınca bayağa bir alay konusu olmuş ama alay konusu yapılacak, bilgisiz birisi değildir. Ortada bir yanlış anlaşılma olduğu kesin, kendisi mesaj yazmak için fırsat bulduğunda yanlış anlamayı düzeltecektir.


    Ne yazık ki bilgili olmak ve profesyonel olmak farklı şeyler. Bu kadar amatörce bir yazıyı neden buraya yazma ihtiyacı hissetmiş anlamadım. Reklam yapılacaksa da bunun bir yolu-yordamı vardır. Yazık cidden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Konuyu açan kişi chip tuning konusunda ismi öne çıkmış birisidir. Ben hiç chip tuning yaptırmadığım için kendisi ile tanışmadım ama işini bilen, alanında güvenilir bir isimdir.

    Yazdığı mesajdaki "motorlar civatasına kadar aynıdır" ifadesini, sanırım sadece motor blokları için kullandı. Biraz da reklam amaçlı ifadeler kullanınca bayağa bir alay konusu olmuş ama alay konusu yapılacak, bilgisiz birisi değildir. Ortada bir yanlış anlaşılma olduğu kesin, kendisi mesaj yazmak için fırsat bulduğunda yanlış anlamayı düzeltecektir.


    Ne yazık ki bilgili olmak ve profesyonel olmak farklı şeyler. Bu kadar amatörce bir yazıyı neden buraya yazma ihtiyacı hissetmiş anlamadım. Reklam yapılacaksa da bunun bir yolu-yordamı vardır. Yazık cidden.

    Alıntıları Göster
    yeni cikan renaultun 1.6 130ps motorlarida, farklilik gosteriyor, ayni motorlar ama nissan quashqai`de daha yuksek beygir ve tork aliniyor, renault scenic`de ise daha az aliniyor.
    bunlarin bir cok nedeni varmis. hemen baliklama atlamayin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fullflavor1977

    yeni cikan renaultun 1.6 130ps motorlarida, farklilik gosteriyor, ayni motorlar ama nissan quashqai`de daha yuksek beygir ve tork aliniyor, renault scenic`de ise daha az aliniyor.
    bunlarin bir cok nedeni varmis. hemen baliklama atlamayin.

    Alıntıları Göster
    Konu sahibi VW Polo ile drag yarışlarına katılan arkadaş değil mi?

    Bildiğim kadarıyla kendisi bu konularda uzman.

    Vardır bir bildiği mutlaka açıklama yapacaktır diye düşünüyorum.

    Ortaya bir laf atıp bırakıp gidecek birine benzemiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi

    acaba bu tip işlemlerden sonra aracın ruhsatında değişiklik yapılması gerekiyor mu ?

    sonuçta ruhsatta yazandan farklı güce sahip oluyor araç

    Mtv motor hacmine gore veriliyor bg gore degil.mesela , istersen 1.3 dizel araci 200 hp ye cikar yazilimla yine farketmez.

    4.000 cc 200 hp arac 1.8 cc 250 hp aractan daha fazla vergi oder.ruhsatlik is yok.

    mtv yi kastetmedim ben zaten
    ruhsatta araç ile ilgili bilgilerin yazdığı yerde aracın motor gücü de yer alıyor
    motor gücü değiştirildiği zaman aynen aracın rengi değiştirildiği zaman olduğu gibi bu kısım da değiştiriliyor mu diye sordum

    ki muayenede güç testi yapılmadığı için tespiti olmadığı cevabını aldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    bütün 1.6TDI lar aynı değildir usta,75 beygirliğin Turbosu farklı ,105 liğin turbosu farklı boyutlardadır...

    yani 75 beygiri 105e çıkarman için yazılım yetmez ,turbosunuda değiştirmen gerekli.Bunun yanında civatasına kadar aynı değildir bu motorlar...

    tam bende bunu yazacaktım. arkadaş benden önce davranmış. 75 lik dizel chiple 140 bg olmaz. olsa bile ömrü kısa olur o motorun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    bütün 1.6TDI lar aynı değildir usta,75 beygirliğin Turbosu farklı ,105 liğin turbosu farklı boyutlardadır...

    yani 75 beygiri 105e çıkarman için yazılım yetmez ,turbosunuda değiştirmen gerekli.Bunun yanında civatasına kadar aynı değildir bu motorlar...

    tam bende bunu yazacaktım. arkadaş benden önce davranmış. 75 lik dizel chiple 140 bg olmaz. olsa bile ömrü kısa olur o motorun..

    Alıntıları Göster
    Tabikide oyle.

    diger turlu olsaydi herkes gidip 75lik alip yazilim atip 140 yapardi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    bütün 1.6TDI lar aynı değildir usta,75 beygirliğin Turbosu farklı ,105 liğin turbosu farklı boyutlardadır...

    yani 75 beygiri 105e çıkarman için yazılım yetmez ,turbosunuda değiştirmen gerekli.Bunun yanında civatasına kadar aynı değildir bu motorlar...

    tam bende bunu yazacaktım. arkadaş benden önce davranmış. 75 lik dizel chiple 140 bg olmaz. olsa bile ömrü kısa olur o motorun..

    Alıntıları Göster
    Ben dünden beri bu konuya en az 10 defa baktım. "ChipTuning Uzmanı" bir tane cevap bile yazmamış. Bu konuyu önemsemesi gereken kişiler arasında bir yanlışlık var galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Ben dünden beri bu konuya en az 10 defa baktım. "ChipTuning Uzmanı" bir tane cevap bile yazmamış. Bu konuyu önemsemesi gereken kişiler arasında bir yanlışlık var galiba.

    Aynen hocam ya.

    İlk sayfada yazdığım gibi eski Mehmet Gazihan bu değildi kesinikle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Ben dünden beri bu konuya en az 10 defa baktım. "ChipTuning Uzmanı" bir tane cevap bile yazmamış. Bu konuyu önemsemesi gereken kişiler arasında bir yanlışlık var galiba.

    Aynen hocam ya.

    İlk sayfada yazdığım gibi eski Mehmet Gazihan bu değildi kesinikle...

    +1, ama mutlaka bakacaktır konuya..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Ben dünden beri bu konuya en az 10 defa baktım. "ChipTuning Uzmanı" bir tane cevap bile yazmamış. Bu konuyu önemsemesi gereken kişiler arasında bir yanlışlık var galiba.

    Aynen hocam ya.

    İlk sayfada yazdığım gibi eski Mehmet Gazihan bu değildi kesinikle...

    Alıntıları Göster
    hergün onlarca bayi,onlarca müşteriyle,birsürü forumla tek başına uğraşınca,sonuç kaçınılmaz oluyor..
    bize düşen ti'ye almak yerine,bu kişinin birikimlerine güvenip,sonucu beklemek olmalıydı..
    liseli alert
    sırf bu iş için 1.6tdi polo alıp,sonuca ulaşıp,bu motorun 3 versiyonuyla da haşır-neşir olan Gazihan mutlaka bir cevap yazacaktır..
    aracımın ecusunda megachips haritasını,camında da stickerini taşımaktan gurur duyuyorum,gerçi o benimle ne kadar duyuyo tartışılır, dynodan dynoya,carboncleandan carboncleana uğruyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Ben dünden beri bu konuya en az 10 defa baktım. "ChipTuning Uzmanı" bir tane cevap bile yazmamış. Bu konuyu önemsemesi gereken kişiler arasında bir yanlışlık var galiba.

    Yazılacak pek bişey yok zaten. Böyle bi konu açıyorsan eğer ilgilenip , kişilere cevap vereceksin. Yoksa açmayacaksın. Arkadaş ile başka bi konuda uzunca konuştum ve verdiği hiçbi mesaj beni tatmin etmedi açıkcası.

    http://forum.donanimhaber.com/m_63030092/mpage_1/f_/key_//tm.htm#63501098

    Konu burada , kendi 1.9 tdi polosunu chipleyerek , Bmw m5.50d'den iyi süre yaptığını söylüyordu. Enterasan , akıl sır erdiremiyorum bazı durumlara.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Ben dünden beri bu konuya en az 10 defa baktım. "ChipTuning Uzmanı" bir tane cevap bile yazmamış. Bu konuyu önemsemesi gereken kişiler arasında bir yanlışlık var galiba.

    Yazılacak pek bişey yok zaten. Böyle bi konu açıyorsan eğer ilgilenip , kişilere cevap vereceksin. Yoksa açmayacaksın. Arkadaş ile başka bi konuda uzunca konuştum ve verdiği hiçbi mesaj beni tatmin etmedi açıkcası.

    http://forum.donanimhaber.com/m_63030092/mpage_1/f_/key_//tm.htm#63501098

    Konu burada , kendi 1.9 tdi polosunu chipleyerek , Bmw m5.50d'den iyi süre yaptığını söylüyordu. Enterasan , akıl sır erdiremiyorum bazı durumlara.

    Cevap verip vermeme kısmına bir lafım yok da, o 1.9TDI Polo'da sadece yazılım yoktu yalnız. Bir ara draglar için 490HP'ye kadar çıktı sonrasında 350HP stabil kullanılıyordu takip ettiğim kadarıyla. Binmişliğim de var manyak yürüyordu. M550d'den daha iyi bir süre yapması kadar da normal bir durum yok ortada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 25 Temmuz 2012; 1:40:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Ben dünden beri bu konuya en az 10 defa baktım. "ChipTuning Uzmanı" bir tane cevap bile yazmamış. Bu konuyu önemsemesi gereken kişiler arasında bir yanlışlık var galiba.

    Yazılacak pek bişey yok zaten. Böyle bi konu açıyorsan eğer ilgilenip , kişilere cevap vereceksin. Yoksa açmayacaksın. Arkadaş ile başka bi konuda uzunca konuştum ve verdiği hiçbi mesaj beni tatmin etmedi açıkcası.

    http://forum.donanimhaber.com/m_63030092/mpage_1/f_/key_//tm.htm#63501098

    Konu burada , kendi 1.9 tdi polosunu chipleyerek , Bmw m5.50d'den iyi süre yaptığını söylüyordu. Enterasan , akıl sır erdiremiyorum bazı durumlara.

    Cevap verip vermeme kısmına bir lafım yok da, o 1.9TDI Polo'da sadece yazılım yoktu yalnız. Bir ara draglar için 490HP'ye kadar çıktı sonrasında 350HP stabil kullanılıyordu takip ettiğim kadarıyla. Binmişliğim de var manyak yürüyordu. M550d'den daha iyi bir süre yapması kadar da normal bir durum yok ortada..

    Sadece yazılım olmadığını bende biliyorum , ama insanlar yazılımı günlük hayatta kullanmak için yaptırıyor. O 350 hp stabil kullanıyor dediğin araç kaç km sorunsuz gidebilir ? Ya da günlük hayatta normal araç gibi kullanılabilir mi ?


    İnsanların istediği , başına dert açmadan , sadece yazılım ile alacağı 15-20 hp civarı rakamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil
    ...Böyle bi konu açıyorsan eğer ilgilenip , kişilere cevap vereceksin. Yoksa açmayacaksın...

    Kesinlikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fordmustanggt2005

    Bütün 1.6 TDI motorlar aynı ise neden hepsi 140 hp olmuyor?



    Gece gece ne güldüm ya..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Arkadan sallayin durun bakalim. Su adam bir gelip cevap versin diye bekliyorum.

    http://resim.donanimhaber.com/m_63030092/mpage_1/f_/key_//tm.htm#63501098


    cevap verdiği konular mevcut , keşke sadece otomobil genel'i takip etmesek. En fazla soruyu ve merakı (Vag grubu araç sahibi değilim ) ben sordum. Ve aldığım cevaplar kesinlikle tatmin edici cevaplar değil.

    Ayrıca arkadaşın dediği bi nokta doğrudur , bahsedilen tüm 1.6 tdi araçlar aynı motordur. Yukarıda linkinide verdim ama herkes dalga geçmekle meşgul.

    Benim merakım ise aynı motorların , neden aynı güce çıkamadığıdır. Acaba turbo büyüklükleri farklımıdır merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 25 Temmuz 2012; 4:19:59 >




  • Chiplenen polonun motorunun bittigini duymustum. Sanayi de yatmıs bir süre hatta. Bunu da cevaplarsanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil
    Benim merakım ise aynı motorların , neden aynı güce çıkamadığıdır. Acaba turbo büyüklükleri farklımıdır merak ediyorum.

    Renault'nun dci motorları da benzer şekilde 65-85-105 ps... (Şimdi 85 ve 105'likler 90 ve 110 oldu, 65'lik kaça çıktı bilmiyorum)

    Bildiğim kadarıyla 65'likte intercooler yok, 85 ve 105'likte var, ayrıca 105'likte değişken geometrili turbo var... Güç farkları buradan ortaya çıkıyor. Muhtemelen TDI motorda da benzer bir durum vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Arkadan sallayin durun bakalim. Su adam bir gelip cevap versin diye bekliyorum.

    http://resim.donanimhaber.com/m_63030092/mpage_1/f_/key_//tm.htm#63501098


    cevap verdiği konular mevcut , keşke sadece otomobil genel'i takip etmesek. En fazla soruyu ve merakı (Vag grubu araç sahibi değilim ) ben sordum. Ve aldığım cevaplar kesinlikle tatmin edici cevaplar değil.

    Ayrıca arkadaşın dediği bi nokta doğrudur , bahsedilen tüm 1.6 tdi araçlar aynı motordur. Yukarıda linkinide verdim ama herkes dalga geçmekle meşgul.

    Benim merakım ise aynı motorların , neden aynı güce çıkamadığıdır. Acaba turbo büyüklükleri farklımıdır merak ediyorum.

    Ben 1.6 TDI motorların aynı olduğunu düşünmüyorum kesinlikle, en küçük civatasına kadar aynı olsaydı 75likte 140 olurdu,105likte yani. Mantıken bunu düşünüyor insan. Ama dediğin gibi turbo büyüklüğü farklı olabilir.

    http://www.diesel-performance.co.uk/volkswagen-vw-diesel-tuning.html

    Yukarıdaki linktede aynı hacime sahip olup, farklı beygire sahip motorların çipli halindeki beygirleri yine farklı oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BraveHeart

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Arkadan sallayin durun bakalim. Su adam bir gelip cevap versin diye bekliyorum.

    http://resim.donanimhaber.com/m_63030092/mpage_1/f_/key_//tm.htm#63501098


    cevap verdiği konular mevcut , keşke sadece otomobil genel'i takip etmesek. En fazla soruyu ve merakı (Vag grubu araç sahibi değilim ) ben sordum. Ve aldığım cevaplar kesinlikle tatmin edici cevaplar değil.

    Ayrıca arkadaşın dediği bi nokta doğrudur , bahsedilen tüm 1.6 tdi araçlar aynı motordur. Yukarıda linkinide verdim ama herkes dalga geçmekle meşgul.

    Benim merakım ise aynı motorların , neden aynı güce çıkamadığıdır. Acaba turbo büyüklükleri farklımıdır merak ediyorum.

    Ben 1.6 TDI motorların aynı olduğunu düşünmüyorum kesinlikle, en küçük civatasına kadar aynı olsaydı 75likte 140 olurdu,105likte yani. Mantıken bunu düşünüyor insan. Ama dediğin gibi turbo büyüklüğü farklı olabilir.

    http://www.diesel-performance.co.uk/volkswagen-vw-diesel-tuning.html

    Yukarıdaki linktede aynı hacime sahip olup, farklı beygire sahip motorların çipli halindeki beygirleri yine farklı oluyor.

    Arkadaşlar çok fazla dalga geçmiş , ama biride bakim neyin nesiymiş dememiş. Biraz ona karşılık yazdım. Motorlar muhtemelen aynı blok ve fark var ise çok küçük farklar var. Çünkü aynı hacim motorlar.

    Yüksek ihtimal turbo çapları aynı değil. 75 hp'lik versiyonun turbo çapı ile 105'liğin aynı değildir diye düşünüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.