Şimdi Ara

Dizel arabasını ayçiçek yağıyla çalıştırıyor (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
517
Cevap
17
Favori
80.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    Ben citroen saxo dizele 10 litre mazot (30 liralık) 15 litre de kanola yağı koydum (33 lira) BİMden aldığım. Sonuçta şehiriçi-dışı karışık kullanımda 550 kmnin üzerinde yol yaptım. Normalde 60 liraya en fazla 400 km falan gider bu araba o da en iyi ihtimalle. Bence güzel tasarruf. Yakında ısıtmalı sisteme geçicem inşallah. Parçaların çoğunu aldım sıra montaja geldi. O zaman sadece yağ kullanıcam arabada.

    Isıtmalı sisteme geçebildiniz mi?
  • Evet ısıtmalı sisteme geçtim. Artık sadece yağ ile gidiyor arabam. Bagaja 30 litrelik bir depo koydum bir de yakıt pompası taktım. Arabayı önce mazotta çalıştırıp ısıtıyorum daha sonra switch ile yağa geçiriyorum arabayı, aynı LPG gibi. Yağ ile mazotu solenoid valfler ile ayırıyorum ki en pahalı parçalar bunlar. Eşanjörde ısınan yağın viskozitesi azalıyor yani akışkanlığı artıyor böylece rahatlıkla püskürtülüyor. Şehiriçi 12 kuruş yakıyor araba, performansı tatmin edici, çok az bir düşüş var gibi ama pek anlaşılmıyor. İlk başta kanola yağı kullanıyordum ama kalorisi düşük olduğu için yokuşlarda çekişten düşüyordu :) Şimdi soya yağı alıyorum BİMden onun kalorisi daha yüksek. Sistemin dezavantajları yağı doldurmak biraz zahmetli bir de egzos kokusu bildiğiniz kızartma kokusu :D İçeriye bir koku gelmiyor ama yoğun trafikte camı açanın vay haline :) o zaman mazota geçiriyorum arabayı ayıp olmasın diye. Arabayı durduracağım zaman mazota geçiriyorum ki ertesi gün rahat çalışsın diye, çünkü yağda çok zor çalışıyor motor soğukken. Şimdilik 10000 km kadar oldu bir sorun yok, bir de atık yağ bulup süzsem iyice bedava gezicem :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    Evet ısıtmalı sisteme geçtim. Artık sadece yağ ile gidiyor arabam. Bagaja 30 litrelik bir depo koydum bir de yakıt pompası taktım. Arabayı önce mazotta çalıştırıp ısıtıyorum daha sonra switch ile yağa geçiriyorum arabayı, aynı LPG gibi. Yağ ile mazotu solenoid valfler ile ayırıyorum ki en pahalı parçalar bunlar. Eşanjörde ısınan yağın viskozitesi azalıyor yani akışkanlığı artıyor böylece rahatlıkla püskürtülüyor. Şehiriçi 12 kuruş yakıyor araba, performansı tatmin edici, çok az bir düşüş var gibi ama pek anlaşılmıyor. İlk başta kanola yağı kullanıyordum ama kalorisi düşük olduğu için yokuşlarda çekişten düşüyordu :) Şimdi soya yağı alıyorum BİMden onun kalorisi daha yüksek. Sistemin dezavantajları yağı doldurmak biraz zahmetli bir de egzos kokusu bildiğiniz kızartma kokusu :D İçeriye bir koku gelmiyor ama yoğun trafikte camı açanın vay haline :) o zaman mazota geçiriyorum arabayı ayıp olmasın diye. Arabayı durduracağım zaman mazota geçiriyorum ki ertesi gün rahat çalışsın diye, çünkü yağda çok zor çalışıyor motor soğukken. Şimdilik 10000 km kadar oldu bir sorun yok, bir de atık yağ bulup süzsem iyice bedava gezicem :)


    soya yagı lt kactan alıyorsun dostum...




  • 5 litresi 11.5 tl
  • Ben bunu cok onceen fift gearda izlemistim kizartilmis patetes yagi vb. Yag ile dizel mercedes e kasa calistiriyordu .


    Tanidigim bir kac kiside trafo yagi kullaniyor ama farkli bir turmus normal yaglardan farkli bir ozelligi varmis .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malazlar

    amerikada yaygın bi uygulama
    mcdonalds gibi restoranların atık yağı kullanılıyor


    Amerikada disel araçta mı varmış vay be bir yaşıma daha girdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    5 litresi 11.5 tl

    lt 2.3 cıvarına gelıyor kırsal motorını 2.50-2.60 aldıgımızda cok buyuk bır fark yok sanırm arada ama sana bır tavsıyem olucak eger temın edebılırsen benım bıldıgım fuel oil 4 numara yakıt var lt sanırm 1.80 olması lazım eger arabanda ısıtma sıstemın varsa bu maddeyıde yakması lazım
  • İstanbulda kırsal motorin 3 lira
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sweet81


    quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    5 litresi 11.5 tl

    lt 2.3 cıvarına gelıyor kırsal motorını 2.50-2.60 aldıgımızda cok buyuk bır fark yok sanırm arada ama sana bır tavsıyem olucak eger temın edebılırsen benım bıldıgım fuel oil 4 numara yakıt var lt sanırm 1.80 olması lazım eger arabanda ısıtma sıstemın varsa bu maddeyıde yakması lazım


    O dediğiniz kalorifer yakıtı imiş ve viskozitesi çok yüksek. 100 derecede bile 10 diyorlar ki normal de ben en fazla 60-70 dereceye kadar ısıtabiliyorum sistemde. Normal mazotun akışkanlık değerinin 2 civarı olduğunu düşünürsek 60 derecede bunun akışkanlığı 30-40 gibi bir değer olur ki bu da enjektörlerden püskürmez bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bountr


    quote:

    Orijinalden alıntı: sweet81


    quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    5 litresi 11.5 tl

    lt 2.3 cıvarına gelıyor kırsal motorını 2.50-2.60 aldıgımızda cok buyuk bır fark yok sanırm arada ama sana bır tavsıyem olucak eger temın edebılırsen benım bıldıgım fuel oil 4 numara yakıt var lt sanırm 1.80 olması lazım eger arabanda ısıtma sıstemın varsa bu maddeyıde yakması lazım


    O dediğiniz kalorifer yakıtı imiş ve viskozitesi çok yüksek. 100 derecede bile 10 diyorlar ki normal de ben en fazla 60-70 dereceye kadar ısıtabiliyorum sistemde. Normal mazotun akışkanlık değerinin 2 civarı olduğunu düşünürsek 60 derecede bunun akışkanlığı 30-40 gibi bir değer olur ki bu da enjektörlerden püskürmez bile.

    dedıgın dogru hocam adı kal yak dıye gecıyor ama 100 dereceye degıl kalorifer yanabılmesı ıcın maddeyı ısıtan pot 60 derece genelde yanı 60 derecede baya akıslkan bızzat kendım gordum deneme ımkanın varsa bı dene ıstersen ama ısıtmak sart yogunlugu yanı kesafetı 93 motorın 83 10 numara yag ıse 90 dır

    ha bu arada 6 numara denılen yanı fuel oıl 6 dıye gecer ısmı baya kalın bı madde onun yogunlugu ıse 98 falandır o kesınlıkle olmaz mesale ımkanın var ıse 4 numarayı deneyebılrısın benım arabada ısıtma sıstemı olmadıgından yaz sıcaklarında deneyı dusunuyorum...




  • Mümkün olacağını sanmıyorum, viskozitesi çok yüksek, zaten mümkün olsa birileri kullanırdı şimdiye kadar. Ben bu sistemle 80-100 lira arası tasarruf yapıyorum bir ayda o da yeni yağ kullandığım halde. Hem tasarruf yapıyorum hem de çevreyi kirletmiyorum. 10 numara yağ kullanan arkadaşlar çevre katliamı yaptığınızı bilin lütfen. Sonra çoluğunuz çocuğunuz nefes alacak temiz hava bulamadığı zaman hay ben bu memleketin diye sızlanmayın boşuna. Zaten halihazırda bir dizel motor çevreyi benzinli motora göre 100 kat daha fazla kirletir. bir de 10 numara yağ gibi maddeleri yakarsanız 3 kuruş için kendi geleceğinizi mahvedersiniz.
  • horrttttt :D

    linke tıkladım ama ölmüş size zahmet ısıtmalı sistem hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz :) teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilkanissan

    horrttttt :D

    linke tıkladım ama ölmüş size zahmet ısıtmalı sistem hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz :) teşekkürler

    bende merak ettim
  • Yukarıdaki mesajlarımdan birinde anlatmıştım ısıtma sistemini, oradan bakabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    Evet ısıtmalı sisteme geçtim. Artık sadece yağ ile gidiyor arabam. Bagaja 30 litrelik bir depo koydum bir de yakıt pompası taktım. Arabayı önce mazotta çalıştırıp ısıtıyorum daha sonra switch ile yağa geçiriyorum arabayı, aynı LPG gibi. Yağ ile mazotu solenoid valfler ile ayırıyorum ki en pahalı parçalar bunlar. Eşanjörde ısınan yağın viskozitesi azalıyor yani akışkanlığı artıyor böylece rahatlıkla püskürtülüyor. Şehiriçi 12 kuruş yakıyor araba, performansı tatmin edici, çok az bir düşüş var gibi ama pek anlaşılmıyor. İlk başta kanola yağı kullanıyordum ama kalorisi düşük olduğu için yokuşlarda çekişten düşüyordu :) Şimdi soya yağı alıyorum BİMden onun kalorisi daha yüksek. Sistemin dezavantajları yağı doldurmak biraz zahmetli bir de egzos kokusu bildiğiniz kızartma kokusu :D İçeriye bir koku gelmiyor ama yoğun trafikte camı açanın vay haline :) o zaman mazota geçiriyorum arabayı ayıp olmasın diye. Arabayı durduracağım zaman mazota geçiriyorum ki ertesi gün rahat çalışsın diye, çünkü yağda çok zor çalışıyor motor soğukken. Şimdilik 10000 km kadar oldu bir sorun yok, bir de atık yağ bulup süzsem iyice bedava gezicem :)


    selenoid valf yerine kelebek seperatör kullansaydın daha ucuza gelebilirdi?

    bu arada selenoid in ucuz olduğunu biliyordum..araca özel bir parça kullandın heralde..




  • Kelebek separatör dediğiniz el ile çalışıyor zannedersem, benim aldığım valfler hem 90 derece sıcaklığa hem de yağın vizkositesine dayanıklı olduğu için pahalı. Ben tek bir düğmeye basarak yağ ve mazotu ayrı ayrı kullanabiliyorum.
  • hmm tamamdır, malzeme kalitesinden dolayı fark ediyordur o zaman. çünkü selenoid lineer çalışan bi motor (örneğin arabanın kilitlerini çeken-iten motorlar veya çok afedersiniz marş taşağı diye tabir edilen manyetik bobin)
  • :D evet malzemesi bayağı kaliteli, zaten valf tek başına yarım kilo civarında ve yağ dönüşümü için en çok tercih edilen marka peveko.

     Dizel arabasını ayçiçek yağıyla çalıştırıyor
  • bizde j9 aldık :D bimden sadece litresi 2.99 a yağ buldum . soya bulamadım. acaba toptancılardan falan bulabilirmiyizki litresi daha ucuza siz şu an ne kullanıyorsunuz
  • Ya ben mi yanlış bkıyorum.. Kızartmalık yağ normal mazottan daha pahallı...
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.