Şimdi Ara

Segment karmaşasına son! (4 veya 5 kişilik sedan araçların segmentleri) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
175
Cevap
7
Favori
28.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engişdene

    Araçlarda bir büyüme trendi var, güncel B sınıfı araçlar on yıl öncenin C sınıfı boyutlarında, güncel C sınıfı araçlar on yıl öncenin D sınıfı boyutunda. Güncel D sınıfı araçlar ise gerçekten heybetliler.


    Carolla ile Fluance sanki boyutlarıyla bir üst sınıf gibi duruyor diyebilir miyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Özenli bir çalışma olmuş. Konuyu açan arkadaşa teşekkür.

    Segmentler günün şartlarına göre değişebiliyor. Önceden, Reno 21'ler D segmentindeydi. Bu araç günümüzde üretilse D segmenti olur muydu? Burada birçok faktör etkili oluyor. Era yıllardır C sınıfındaydı ama günümüzde B sınıfına alınmıştır.

    Latitudeyi boyutlarından dolayı E sınıfında gösterenler de var. Üretici firma D sınıfında konumlandırmıştır.

    Lineayı C sınıfında olmasına rağmen B sınıfı diyenler bir hayli fazla.

    Tempra D sınıfında bir araçtı ama günümüzde olsa C sınıfı derdik.

    Segmentler şartlara göre değişir diyorum, bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.

    Rica ederim,

    Ancak demişsiniz ki, "Latitudeyi boyutlarından dolayı E sınıfında gösterenler de var." Listede zaten boyutu gereği D sınıfında olduğu açıkça görülmekte, Renault bu aracı Liftback kasaya ülkemizde pek sıcak bakılmadığı için D sınıfında Liftback Laguna'nın yerine Sedan (Notchback, Salon) bir temsilci olsun diye çıkarmıştır.

    Era hiçbir zaman C segmentinde olmamıştır.

    Renault 21'ler D sınıfıdır, 21 üretimden kalktı Laguna, 25 üretimden kalktı Safrané, 19 üretimden kalktı Megané, 9 üretimden kalktı ve Symbol olarak çıkmıştır.

    Araçları günümüzde diye değerlendirirsek o zamanın şartlarındaki araçlarla karşılaştırmak gerekir, sınıf olayının zamanla ilgisi de yoktur, her yenilenen aracın boyutu artmaktadır. Yani Renault 21 bugün üretilseydi emin olun dingil mesafesi 2750 mm'den uzun olacaktır. (Bkz: Latitude)

    2007 Elantra 2610 mm, 2011 Elantra 2700 mm
    2011 Era 2500 mm, 2011 Blue 2570 mm
    2003 Laguna 2670 mm, 2007 Laguna 2748 mm, 2011 Laguna 2756 mm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Carolla ile Fluance sanki boyutlarıyla bir üst sınıf gibi duruyor diyebilir miyiz.

    Listeye bakarsanız dingil mesafesi olarak Corolla'nın C sınıfının en kısalarından, Fluence'ın ise C sınıfının en uzunlarından olduğunu göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2011; 12:02:05 >




  • Zamana göre elbet değişim olacak..A kasa Vectra'nın 2600 mm dingil mesafesi var.Neredeyse şimdiki B sınıfı sedanlar kadar.Ama donanım,yalıtım,güvenlik vs.sebepler yüzünden bu büyümeler iç mekana aynı oranda
    yansımıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Özenli bir çalışma olmuş. Konuyu açan arkadaşa teşekkür.

    Segmentler günün şartlarına göre değişebiliyor. Önceden, Reno 21'ler D segmentindeydi. Bu araç günümüzde üretilse D segmenti olur muydu? Burada birçok faktör etkili oluyor. Era yıllardır C sınıfındaydı ama günümüzde B sınıfına alınmıştır.

    Latitudeyi boyutlarından dolayı E sınıfında gösterenler de var. Üretici firma D sınıfında konumlandırmıştır.

    Lineayı C sınıfında olmasına rağmen B sınıfı diyenler bir hayli fazla.

    Tempra D sınıfında bir araçtı ama günümüzde olsa C sınıfı derdik.

    Segmentler şartlara göre değişir diyorum, bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.

    Hocam sen kafanı takma öyle resmi işlere.
    Laguna ve Latife gönüllerin F segmentidir.




  • alfa 156 da d sınıfı mı oluyor?

    bir de fluance ile avensisi ele alalım.fluance avensisten daha fazla aks mesafesine sahip olmasına rağmen d değil de c sınıfında.ya da avensis neden c sınıfında değil diyebiliriz.
    ölçülerin yanında baz donanımlar,baz güvenlik ekipmanları gibi belirleyici özellikler de segmenti belirliyor diyebiliriz o halde???
    aks mesafesinin genişlemesi iç mekan genişliği ve yol tutuşunu arttırdığından, ve bu özellikler sayesinde de araçların sınıfları değiştiğinden aks mesafesi belirleyici unsurlar oluyor demekki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Özenli bir çalışma olmuş. Konuyu açan arkadaşa teşekkür.

    Segmentler günün şartlarına göre değişebiliyor. Önceden, Reno 21'ler D segmentindeydi. Bu araç günümüzde üretilse D segmenti olur muydu? Burada birçok faktör etkili oluyor. Era yıllardır C sınıfındaydı ama günümüzde B sınıfına alınmıştır.

    Latitudeyi boyutlarından dolayı E sınıfında gösterenler de var. Üretici firma D sınıfında konumlandırmıştır.

    Lineayı C sınıfında olmasına rağmen B sınıfı diyenler bir hayli fazla.

    Tempra D sınıfında bir araçtı ama günümüzde olsa C sınıfı derdik.

    Segmentler şartlara göre değişir diyorum, bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.

    Hocam sen kafanı takma öyle resmi işlere.
    Laguna ve Latife gönüllerin F segmentidir.


    İlginize teşekkür.

    Vw'nin bütün modelleri-ticariler dahil-prestij standart olmak üzere, hepsi Laguna ve latitude gibi gönüllerin F sınıfı. İtiraz yok iki marka da eşit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    alfa 156 da d sınıfı mı oluyor?

    bir de fluance ile avensisi ele alalım.fluance avensisten daha fazla aks mesafesine sahip olmasına rağmen d değil de c sınıfında.ya da avensis neden c sınıfında değil diyebiliriz.
    ölçülerin yanında baz donanımlar,baz güvenlik ekipmanları gibi belirleyici özellikler de segmenti belirliyor diyebiliriz o halde???
    aks mesafesinin genişlemesi iç mekan genişliği ve yol tutuşunu arttırdığından, ve bu özellikler sayesinde de araçların sınıfları değiştiğinden aks mesafesi belirleyici unsurlar oluyor demekki.

    yukarıda da yazmıştım bir mesajımda, Toyota modellerinde dingil mesafesi olarak genel bir kısalık sözkonusu, Camry Toyota'nın E sınıfı temsilcisi ancak ülkemizde satışta olmadığından listede yok onun da dingil mesafesi 2776 mm! Yani sınıfına göre (2835~2968) oldukça kısa. Dışarıdan hiç de öyle gözükmeseler de Avensis'te ve Corolla'da da durum benzer şekilde, . Bu noktada markanın aracı hangi segmentte pazarladığı, fiyat aralığı devreye giriyor.

    Alfa 159'a baktım şimdi, 2700 mm'lik dingil mesafesine sahip, listeye ekliyorum. Bu mesafe ile kısa D segment araçlar arasında yerini alıyor. C segmentinde Alfa Romeo'yu temsil eden model 147'dir ancak 147 de günümüz şartlarında C sınıfında kısa kalmaktadır.(2546 mm) 156 ise 159'un selefi, 2595 mm dingil mesafesine sahip.

    Not: Alfa 159 2005 yılında üretilmiş bir otomobildir, bu sebeple kısa kalmaktadır, 2005 yılı araçları dikkate alınırsa, D sınıfında olduğu aşikârdır. 147 ise 2000 yılında üretilmeye başlanmıştır.

    Bence donanımdan çok markanın aracı hangi sınıfta konumlandırdığı öne çıkıyor, bunda da fiyat aralığı belirleyici oluyor. Sunulan donanım ve motor seçenekleri de haliyle fiyatla orantılı oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2011; 13:17:43 >




  • dingil uzunlugu yerine yaşam alanına bakılmalıydı bence
    linea'nın,s40'ın octavia'dan daha uzun olması arkada oturan kişinin daha rahat
    edeceği anlamına gelmez tıpkı yine octavia'dan uzun olan civic'in bagaj hacminin de
    çok daha fazla ve kullanışlı olması beklenir öyle mi peki?
    dingil uzunlugunu nasıl kullandıgın önemlidir her mm'den elde edilebilecek
    yaşam kalitesini sunmak beceridir bu da mühendisliktir.Csınıfında cok
    begendiğim octavia rakiplerine göre yaşam alanını daha iyi,ferah hissettirmişse
    bunu yaparken de hiç ummadıgım şekilde dingil mesafesi en kısa cıkmıssa
    bu başarıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    dingil uzunlugu yerine yaşam alanına bakılmalıydı bence
    linea'nın,s40'ın octavia'dan daha uzun olması arkada oturan kişinin daha rahat
    edeceği anlamına gelmez tıpkı yine octavia'dan uzun olan civic'in bagaj hacminin de
    çok daha fazla ve kullanışlı olması beklenir öyle mi peki?
    dingil uzunlugunu nasıl kullandıgın önemlidir her mm'den elde edilebilecek
    yaşam kalitesini sunmak beceridir bu da mühendisliktir.Csınıfında cok
    begendiğim octavia rakiplerine göre yaşam alanını daha iyi,ferah hissettirmişse
    bunu yaparken de hiç ummadıgım şekilde dingil mesafesi en kısa cıkmıssa
    bu başarıdır.


    Evet esasen dingil mesafesi yanıltıcı olabilir, önemli olan iç hacim, ön konsol ile arka koltuk sırtlığı arası mesafe, arka koltuk diz mesafesi, kapı içlerinden aracın iç genişliği daha önemlidir.




  • B sınıfındaki en az dingil mesafesine sahip olan Albea sole ile F sınıfındaki en uzun dingil mesafesine sahip olan BMW 7 serisi arasında 77 cm lik bir fark var.(Bence o kadar da aşırı bir fark değil)Öte yandan değerler mm olarak ifade edildiğinden araçlar arasında çok fark var gibi gözüküyor ama cm olarak bakıldığında fazla fark yok aslında.Allah tan otomobil firmaları otomobilllerin boyutlarını büyütürken mm olarak büyütüyor.Eğer cm olarak büyütdelerdi bu rekabette yakında araçlar yola sığmazdı.
  • elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş
    artık hangi aracın hangi segmentte olduğu daha az tartışılan bir konu olacak
    ancak buradan görülüyor ki zaman içinde segment boyuları önemli ölçüde değişiyor o yüzden araçları kıyaslarken güncel üretim tarihlerine göre kıyaslamak daha doğru olur
    örneğin eskide 4.50 metre boy ile D segmenti olur iken araç şimdiki çoğu D segmendi 4.75-4.80 boylarında
  • Aracın sınıfını içindeki dingile göre mi belirliyoruz....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolvo -- 12 Nisan 2011; 15:44:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Aracın sınıfını içindeki dingile göre mi belirliyoruz....

  • Güzel konu olmuş, teşekkürler.

    7 serisi Long sahipleri OGS den geçerken daha fazla ödeyecekler, hiç adil değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster
    Araştırma için teşekkürler, ayrıca Accent'e C segmenti diyen insanların yaşadığını öğrenmem iyi oldu.

    Gerçekten merak ettim accent ne sınıfı? Bana en yakın C sınıfı gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    En sevdiğim konulardan biridir segment tartışmaları.

    Suberb E, Octavia ve S40 D segmenti diyorum. Yok mu kavga edecek birileri?





    Aslında bir araç compact boyutlarda olsa bile D segmentinde konumlanabilir diyorum ben. Sizinle tartışamayacağım yani

    Var mı arttıran?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster
    Araştırma için teşekkürler, ayrıca Accent'e C segmenti diyen insanların yaşadığını öğrenmem iyi oldu.

    Gerçekten merak ettim accent ne sınıfı? Bana en yakın C sınıfı gibi.

    Markanın C sınıfı temsilcisi hatchback olarak i30, notchback (sedan) olarak sonata'dır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    En sevdiğim konulardan biridir segment tartışmaları.

    Suberb E, Octavia ve S40 D segmenti diyorum. Yok mu kavga edecek birileri?





    Aslında bir araç compact boyutlarda olsa bile D segmentinde konumlanabilir diyorum ben. Sizinle tartışamayacağım yani

    Var mı arttıran?

    o iş öyle olmaz panpalar laf atacaksanız VW'e atın, Skoda, Volvo yemiyor artık mesela Jetta D, Passat E olabilir mi gibi? hani vw'nin e segment aracı yok ya o bakımdan söyledim

    (art niyetim yok yeminlen, kendi başlığımı baltalamam üleyyyynnn)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2011; 18:44:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster
    Araştırma için teşekkürler, ayrıca Accent'e C segmenti diyen insanların yaşadığını öğrenmem iyi oldu.

    Gerçekten merak ettim accent ne sınıfı? Bana en yakın C sınıfı gibi.

    Markanın C sınıfı temsilcisi hatchback olarak i30, notchback (sedan) olarak sonata'dır


    Peki Elantra hangi segmentte?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster
    Araştırma için teşekkürler, ayrıca Accent'e C segmenti diyen insanların yaşadığını öğrenmem iyi oldu.

    Gerçekten merak ettim accent ne sınıfı? Bana en yakın C sınıfı gibi.

    Markanın C sınıfı temsilcisi hatchback olarak i30, notchback (sedan) olarak sonata'dır


    Peki Elantra hangi segmentte?

    pardon yaa yanlış oldu, en iyisi listeye bakın

    Elantra C, Sonata D sınıfı




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.