Şimdi Ara

Segment karmaşasına son! (4 veya 5 kişilik sedan araçların segmentleri) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
175
Cevap
7
Favori
28.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Merhaba arkadaşlar, forumda segment/sınıf tartışmaları yaşanırken, otomobillerin ağırlıklı olarak dingil mesafelerine göre sınıflandırıldığını gördüm ve güncel sedan araçların dingil mesafelerini araştırdım, çıkan sonucu aşağıda liste halinde görebilirsiniz. Tabi bazı araçlar sınıfının araçlarından dingil mesafesi olarak uzun ya da kısa kalabiliyor ancak bu konuda kasanın piyasaya çıkış tarihi ile sunulan donanım, markanın da fiyat ve satış politikası olarak hangi segmentte/sınıfta aracı pazarlamak istediği konusu devreye giriyor. (Örneğin: Dacia Logan 2630 mm)

    Dingil mesafesi değerlerini mümkün olduğunca güncel modellerin kendi resmi internet sayfalarından edinmeye çalıştım, umarım segment/sınıf karmaşasına bir son vermiş oluruz.

    Anahtar kelimeler: b c d e f sınıfı segmenti otomobiller araçlar

    2011 Albea Sole dingil mesafesi: 2439 mm
    2011 Symbol dingil mesafesi: 2473 mm
    2011 Aveo Sedan dingil mesafesi: 2480 mm
    2011 Accent Era dingil mesafesi: 2500 mm
    2011 Honda City dingil mesafesi: 2550 mm
    2011 Accent Blue dingil mesafesi: 2570 mm

    2011 Octavia dingil mesafesi: 2578 mm
    2011 Corolla dingil mesafesi: 2600 mm
    2011 Linea dingil mesafesi: 2603 mm
    2007 Elantra dingil mesafesi: 2610 mm (yeni gelecek olan 2700 mm olmuş) meraklısına link
    2011 Lancer dingil mesafesi: 2635 mm
    2011 Focus dingil mesafesi: 2640 mm (S40 ve Mazda 3 ile aynı platformu paylaşıyorlar)
    2011 Mazda 3 dingil mesafesi: 2640 mm
    2011 S40 dingil mesafesi: 2640 mm
    2011 Cerato dingil mesafesi: 2650 mm
    2011 Jetta dingil mesafesi: 2651 mm
    2011 Cruze dingil mesafesi: 2685 mm
    2011 Megane II dingil mesafesi: 2686 mm
    2011 Civic dingil mesafesi: 2700 mm

    2011 Avensis dingil mesafesi: 2700 mm (bu araç 2008 yılında üretilmeye başlandı)
    2011 Epica dingil mesafesi: 2700 mm (bu araç 2006 yılında üretilmeye başlandı)
    2011 Alfa Romeo 159 dingil mesafesi: 2700 mm (bu araç 2005 yılında üretilmeye başlandı)

    2011 Fluence dingil mesafesi: 2702 mm
    2011 Astra Sedan dingil mesafesi: 2703 mm

    2011 Mondeo dingil mesafesi: 2704 mm
    2011 Accord dingil mesafesi: 2705 mm
    2011 Passat dingil mesafesi: 2709 mm
    2011 407 dingil mesafesi: 2725 mm
    2011 Mazda 6 dingil mesafesi: 2725 mm
    2011 Sonata dingil mesafesi: 2730 mm
    2011 Insignia dingil mesafesi: 2737 mm
    2011 Laguna dingil mesafesi: 2756 mm
    2011 3 Serisi dingil mesafesi: 2760 mm
    2011 C Serisi dingil mesafesi: 2760 mm
    2011 Superb dingil mesafesi: 2761 mm
    2011 Latitude dingil mesafesi: 2762 mm
    2011 S60 dingil mesafesi: 2776 mm
    2011 A4 dingil mesafesi: 2808 mm
    2011 C5 dingil mesafesi: 2815 mm
    2011 508 dingil mesafesi: 2817 mm

    2011 S80 dingil mesafesi: 2835 mm
    2011 A6 dingil mesafesi: 2843 mm
    2011 E Serisi dingil mesafesi: 2874 mm
    2011 Jaguar XF dingil mesafesi: 2909 mm
    2011 Genesis dingil mesafesi: 2935 mm
    2011 5 Serisi dingil mesafesi: 2968 mm

    2011 A8 dingil mesafesi: 2992 mm
    2011 Jaguar XJ dingil mesafesi: 3033 mm
    2011 S Serisi dingil mesafesi: 3035 mm
    2011 7 Serisi dingil mesafesi: 3070 mm

    2011 A8 Long dingil mesafesi: 3122 mm
    2011 Jaguar XJL dingil mesafesi: 3157 mm
    2011 S Serisi Long dingil mesafesi: 3165 mm
    2011 7 Serisi Long dingil mesafesi: 3210 mm

    (Long olan araçları farklı renkte yazdım, sınıfı da F Long'tur)

    Ayrıca görülmektedir ki, markalar yeni kasalar çıkardıkça, her çıkan kasa bir öncekine göre daha uzun olmakta, yenilenen her model bir üst segmentin/sınıfın boyutlarına yaklaşmaktadır. Bakalım bu savaş nereye kadar gidecek.

    Not: Dingil mesafesi 3.20m'nin altında olan araçlar OGS ve KGS için 1. sınıf araçlar olarak geçmektedir. 7 Serisi Long'un maaşallahı var


    çok güzel bir konu..emeğine sağlık..vectra c bu konuda nasıl acaba??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    çok güzel bir konu..emeğine sağlık..vectra c bu konuda nasıl acaba??

    teşekkürler, faydalı olması dileğiyle...

    Vectra c kasa, zamanının d sınıfı araçlarıyla yakın değerdedir, bugün Insignia neyse, o zaman da Vectra odur tabi o zamanların araçları daha kısaydı örneğin;

    1992 Renault 21 2600 mm
    1998 Laguna 2670 mm,
    2003 Laguna 2748 mm,
    2008 Laguna 2756 mm... gibi
  • ellerine sağlık hocam güzel araştırma
  • güzel olmuş,daha zıt renklerde kullanabilirsin istersen.Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord_danger

    güzel olmuş,daha zıt renklerde kullanabilirsin istersen.Teşekkürler.

    değiştirdim renkleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2011; 19:42:01 >
  • Daha önce bende araştırmıştım bunu, Loganımın C sınıfı olduğunu öğrenince gururlanmış ama kimseye de söylememiştim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Daha önce bende araştırmıştım bunu, Loganımın C sınıfı olduğunu öğrenince gururlanmış ama kimseye de söylememiştim

    Yukarıda yazmıştım bir mesajımda, sınıflandırmada firmaların satış politikaları sunulan donanımlar ve motor seçenekleri de etkili oluyor. Daha doğrusu markanın aracı hangi segmentte lanse ettiği önemli. Dacia Logan (Dingil mesafesi 2630 mm) ilk geldiğinde C sınıfı'ydı aslında, Dacia'nın B sınıfı temsilcisi Solenza'ydı. (Dingil mesafesi 2476 mm) Ancak ne Solenza B sınıfında tutunabildi, ne de Logan C sınıfında tutunabildi, fiyatları "sınıfına göre" çok uygun olmasına rağmen kalite ve donanım yönünden sınıfından çok geride kalıyordu. Dacia da Solenza'yı kaldırarak Logan'ı B sınıfında sunmaya başladı ve öncekinden çok daha yüksek bir satış grafiği yakaladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    alfa 156 da d sınıfı mı oluyor?

    bir de fluance ile avensisi ele alalım.fluance avensisten daha fazla aks mesafesine sahip olmasına rağmen d değil de c sınıfında.ya da avensis neden c sınıfında değil diyebiliriz.
    ölçülerin yanında baz donanımlar,baz güvenlik ekipmanları gibi belirleyici özellikler de segmenti belirliyor diyebiliriz o halde???
    aks mesafesinin genişlemesi iç mekan genişliği ve yol tutuşunu arttırdığından, ve bu özellikler sayesinde de araçların sınıfları değiştiğinden aks mesafesi belirleyici unsurlar oluyor demekki.

    yukarıda da yazmıştım bir mesajımda, Toyota modellerinde dingil mesafesi olarak genel bir kısalık sözkonusu, Camry Toyota'nın E sınıfı temsilcisi ancak ülkemizde satışta olmadığından listede yok onun da dingil mesafesi 2776 mm! Yani sınıfına göre (2835~2968) oldukça kısa. Dışarıdan hiç de öyle gözükmeseler de Avensis'te ve Corolla'da da durum benzer şekilde, . Bu noktada markanın aracı hangi segmentte pazarladığı, fiyat aralığı devreye giriyor.

    Alfa 159'a baktım şimdi, 2700 mm'lik dingil mesafesine sahip, listeye ekliyorum. Bu mesafe ile kısa D segment araçlar arasında yerini alıyor. C segmentinde Alfa Romeo'yu temsil eden model 147'dir ancak 147 de günümüz şartlarında C sınıfında kısa kalmaktadır.(2546 mm) 156 ise 159'un selefi, 2595 mm dingil mesafesine sahip.

    Not: Alfa 159 2005 yılında üretilmiş bir otomobildir, bu sebeple kısa kalmaktadır, 2005 yılı araçları dikkate alınırsa, D sınıfında olduğu aşikârdır. 147 ise 2000 yılında üretilmeye başlanmıştır.

    Bence donanımdan çok markanın aracı hangi sınıfta konumlandırdığı öne çıkıyor, bunda da fiyat aralığı belirleyici oluyor. Sunulan donanım ve motor seçenekleri de haliyle fiyatla orantılı oluyor.


    Camry E sinifi degil bize gore D sinifi aslinda tam D sinifi da denemez ama neyse D- diyelim Amerikada Honda Accord (burada da D- bir Accord var), Vw passat gibi araclar ile rakbet ediyor.




  • Camry Türkiye'de E sınıfı diye satılıyordu bildiğim kadarıyla.

    Avensis modeli D sınıfı olarak satılıyor.
  • güzel konu.

    emeğine sağlık...
  • teşekkürler gerekli bir çalışma olmuş..
  • Emeğine sağlık
  • @crazyarif

    Volvo S40 hangi segment? Senin düşünceni de alalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    @crazyarif

    Volvo S40 hangi segment? Senin düşünceni de alalım

    bence de C Focus ile Mazda 3 ile aynı platformu paylaşan aynı motoru paylaşan araç nasıl D olabilir ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power 

    ellerine sağlık hocam güzel araştırma


    quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    güzel konu.

    emeğine sağlık...


    quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    teşekkürler gerekli bir çalışma olmuş..



    quote:

    Orijinalden alıntı: nevom

    Emeğine sağlık


    hepinize teşekkürler arkadaşlar, ilginiz ve desteğiniz için burada bir konuda tartışırken (ben açıkçası bilmiyordum, o konuda öğrendim sınıflandırmada dingil mesafesinin en büyük etmen olduğunu) sonra yavaş yavaş çıkarmaya başladım, en sonunda bu liste oluştu, daha sonra piyasada eksik araç kalmasın diye sahibinden.com'a baktım hangi markada hangi araçlar vardı unuttuğumuz olmasın diye ortaya böyle bişey çıktı ve bana çok mantıklı inandırıcı ve sağlam geldi.

    Camry bence E sınıfıdır, Avensis varken D sınıfında Camry'nin E sınıfı olması mantıklıdır ancak dingil mesafesi olarak Corolla ve Avensis'te olduğu gibi Camry de kısa kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2011; 21:39:52 >




  • Büyük emek harcamışsınız. Paylaşım için teşekkürler.

    Polo, fiesta gibi b sınıfları da eklenebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist

    Büyük emek harcamışsınız. Paylaşım için teşekkürler.

    Polo, fiesta gibi b sınıfları da eklenebilir.

    Hatchback araçlar da girerse özellikle A, B ve C sınıfıdna işler karışır diye sadece sedanları yazdım ancak yakında hatchbackler de gelecek
  • Sn. Crazyarif,

    Bilgiler için teşekkürler.

    Sınıflandırmanın dingil mesafesine göre olduğunu okuduğunuz dökümanı veya linki buraya koyarsanız, akıllardaki karmaşayı daha netleştirmiş olursunuz.

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostrider815

    Sn. Crazyarif,

    Bilgiler için teşekkürler.

    Sınıflandırmanın dingil mesafesine göre olduğunu okuduğunuz dökümanı veya linki buraya koyarsanız, akıllardaki karmaşayı daha netleştirmiş olursunuz.

    Saygılar

    herhangi bir döküman okumadım, forumda bir mesajda okumuştum, daha sonra da tek tek çıkardım araçların dingil mesafelerini ve bu teze uydu, başka şekilde sınıflandırma yapıldığı iddiası olan varsa, bu şekilde bir çalışma yapar, koyar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.