Şimdi Ara

Sivil Havacılık Yüksek Okulu (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
481
Cevap
10
Favori
71.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 6287 sayılı Kanunla değiştirilen yükseköğretime giriş ve yerleştirmeye yönelik hüküm, TBMM Genel Kurulunda 302 sıra sayı ile görüşülüp kabul edilen Kanun ile yeniden düzenlenmiştir. Kanun’da, 2012 yılında yükseköğretime giriş ve yerleştirmede adayların merkezi sınavlardan almış olduğu puanlara ilave edilecek ortaöğretim başarı puanlarının, YÖK Genel Kurulu'nun aldığı karar uyarınca belirlenen usul ve esaslara göre hesaplanacağı hükmü yer almaktadır.

    Bu işi bitiriyor




  • Gitsinlerde ilerde işe girerken dlr testini geçemezlerse ne yapacaklar çok merak ediyorum ..
  • yazık oldu. benim gibi aylardır emek verip yetenek sınavına çalışan herkese yazık oldu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uamert93

    yazık oldu. benim gibi aylardır emek verip yetenek sınavına çalışan herkese yazık oldu...

    Canınızı sıkmayın hocam , sizin şimdi yapabileceğini bölümünüzü bitirip , ingilizcenizi geliştirmek ondan sonra THY academy'ye girersiniz umarım ..
  • Okul bittikten sonra işe girmek için gerekli test, sertifika vb. bunların fiyatı ne kadar olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oetker*

    quote:

    Orijinalden alıntı: uamert93

    yazık oldu. benim gibi aylardır emek verip yetenek sınavına çalışan herkese yazık oldu...

    Canınızı sıkmayın hocam , sizin şimdi yapabileceğini bölümünüzü bitirip , ingilizcenizi geliştirmek ondan sonra THY academy'ye girersiniz umarım ..

    eyvallah kardeşim. iyi dileğin için teşekkür ederim..



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mrs.Samanik -- 10 Temmuz 2012; 12:07:53 >
  • peki pilotajın puanı hakkında net bi bilgisi olan var mı ?
  • iyi bir gelişme lys puanına göre alınacak olması torpillerin önüne geçilebilir.

    o değil de puan olarak tıp 2.sırada kalacak artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PaulCrewe -- 11 Temmuz 2012; 2:03:58 >
  • arkadaşlar pilotaj bölümü mf-4 alıyo ayrıca özel koşullarıda var 17,21,39,41,86,210


    17. Bu programın hazırlık sınıfında başarısız olan öğrenciler, aynı adı
    taşıyan ve öğretim dili Türkçe olan programlara Yükseköğretim
    Yürütme Kurulu’nun belirlediği kurallara göre ÖSYM’ce
    yerleştirilebilirler.

    21. Bir yıl süreli zorunlu İngilizce Hazırlık Programı uygulanır, programın
    sonunda İngilizce yeterlik sınavını başaranların doğrudan birinci
    sınıfa kayıtları yapılır. İngilizce Hazırlık Sınıfı, öğretim süresi
    sütununda gösterilen yıllara dahil değildir.
    Üniversitece kabul edilen; a) Ulusal ve/veya Uluslararası yabancı
    dil sınavlarının birinden yine üniversitece belirlenen düzeyde
    başarılı olduğunu belgeleyen, b) Üniversitece öğretim yılı başında
    yapılacak İngilizce yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan
    birinci sınıfa alınırlar (Ayrıntılı bilgi için üniversiteye başvurun

    39. Bu programa başvurabilmek için T.C. vatandaşı olmak, 1 Ocak
    1991 ve sonra doğmuş olmak (Yaş düzeltmesi kabul
    edilmeyecektir.), boy uzunluğunun en az 1,65 m., en çok 1,90 m.
    olması, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin
    son iki rakamından en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlıkta
    olmak; dilinde kekemelik, pelteklik ve tutukluk bulunmaması
    gerekir

    41.Bu programda uygulamaya yönelik bazı dersler ve stajlar özel ve
    resmi havacılık kuruluşlarının tesislerinde yapıldığından bu programı
    kazanan öğrencilere güvenlik soruşturması yaptırılacaktır. Güvenlik
    soruşturması olumsuz olan veya bu kuruluşların düzen ve disiplinine
    uymayan öğrenciler bu programa devam edemezler.

    86. Bu programdaki öğretim dili en az %30 İngilizce’dir

    210. Aday öğrencilerin 06.06.2006 tarihli ve 26190 sayılı Resmi Gazete’de
    yayımlanan “Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1)” nin 24.
    Maddesinde belirtilen öğrenci pilot lisansı için müracaatlarda
    öngörülen şartları karşılıyor olması gerekmektedir. Sivil Havacılık
    Genel Müdürlüğü (SHGM) veya SHGM tarafından yetkilendirilen
    havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli 1 inci sınıf
    sağlık sertifikası sahibi olmak ve sağlık sertifikasında, tek pilota
    sertifikalı uçaklarda sorumlu pilot olarak uçmasına engel kısıtlama bulunmamak. Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1)
    çerçevesinde, öğrenim süresi içerisinde, öğrencinin pilotluğa
    elverişsiz duruma gelmesinden ötürü ortaya çıkacak tüm hususlardan
    öğrenci sorumludur. Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1)
    çerçevesinde, sağlık muayenesi sonucunda öğrencinin pilotluğa
    elverişsiz olması durumunda ilgili bölüme kaydı yapılmayacaktır.
    Bu öğrencilerin durumları ÖSYM Başkanlığınca değerlendirilerek,
    alt tercihlerinden puanının tuttuğu bir yükseköğretim programına
    yerleştirilirler.




  • arkadaşlar birde pilotaj bölümü lys-ygs puanıyla alıyor puanıda belli değil ilk sıralarda tercih edilirse gelme sanşı olabilir puanıda düşük olur yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mrs.Samanik -- 11 Temmuz 2012; 9:16:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmayin

    arkadaşlar pilotaj bölümü mf-4 alıyo ayrıca özel koşullarıda var 17,21,39,41,86,210


    17. Bu programın hazırlık sınıfında başarısız olan öğrenciler, aynı adı
    taşıyan ve öğretim dili Türkçe olan programlara Yükseköğretim
    Yürütme Kurulu’nun belirlediği kurallara göre ÖSYM’ce
    yerleştirilebilirler.

    21. Bir yıl süreli zorunlu İngilizce Hazırlık Programı uygulanır, programın
    sonunda İngilizce yeterlik sınavını başaranların doğrudan birinci
    sınıfa kayıtları yapılır. İngilizce Hazırlık Sınıfı, öğretim süresi
    sütununda gösterilen yıllara dahil değildir.
    Üniversitece kabul edilen; a) Ulusal ve/veya Uluslararası yabancı
    dil sınavlarının birinden yine üniversitece belirlenen düzeyde
    başarılı olduğunu belgeleyen, b) Üniversitece öğretim yılı başında
    yapılacak İngilizce yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan
    birinci sınıfa alınırlar (Ayrıntılı bilgi için üniversiteye başvurun

    39. Bu programa başvurabilmek için T.C. vatandaşı olmak, 1 Ocak
    1991 ve sonra doğmuş olmak (Yaş düzeltmesi kabul
    edilmeyecektir.), boy uzunluğunun en az 1,65 m., en çok 1,90 m.
    olması, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin
    son iki rakamından en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlıkta
    olmak; dilinde kekemelik, pelteklik ve tutukluk bulunmaması
    gerekir

    41.Bu programda uygulamaya yönelik bazı dersler ve stajlar özel ve
    resmi havacılık kuruluşlarının tesislerinde yapıldığından bu programı
    kazanan öğrencilere güvenlik soruşturması yaptırılacaktır. Güvenlik
    soruşturması olumsuz olan veya bu kuruluşların düzen ve disiplinine
    uymayan öğrenciler bu programa devam edemezler.

    86. Bu programdaki öğretim dili en az %30 İngilizce’dir

    210. Aday öğrencilerin 06.06.2006 tarihli ve 26190 sayılı Resmi Gazete’de
    yayımlanan “Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1)” nin 24.
    Maddesinde belirtilen öğrenci pilot lisansı için müracaatlarda
    öngörülen şartları karşılıyor olması gerekmektedir. Sivil Havacılık
    Genel Müdürlüğü (SHGM) veya SHGM tarafından yetkilendirilen
    havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli 1 inci sınıf
    sağlık sertifikası sahibi olmak ve sağlık sertifikasında, tek pilota
    sertifikalı uçaklarda sorumlu pilot olarak uçmasına engel kısıtlama bulunmamak. Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1)
    çerçevesinde, öğrenim süresi içerisinde, öğrencinin pilotluğa
    elverişsiz duruma gelmesinden ötürü ortaya çıkacak tüm hususlardan
    öğrenci sorumludur. Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1)
    çerçevesinde, sağlık muayenesi sonucunda öğrencinin pilotluğa
    elverişsiz olması durumunda ilgili bölüme kaydı yapılmayacaktır.
    Bu öğrencilerin durumları ÖSYM Başkanlığınca değerlendirilerek,
    alt tercihlerinden puanının tuttuğu bir yükseköğretim programına
    yerleştirilirler.


    Acaba puanlar bellimi birde bu yazının linkini yazabilirmisiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yok puanlar belli değil işte link
    ftp://dokuman.osym.gov.tr/OSYS2012/2012_OSYS_TABLO3_4_VE_KOSULLAR.pdf
    burda tablo4 te anadolu üni bul orda havacılık ve uzay bilimleri fakültesinde yazıyo herşey
    birde bu linkin son sayfalarından özel koşulların açıklamaları var orda bunları bulabilirsin
  • @uamert93 ben teşekkür ederim , hocam yönlendirdiğin için ..




    Özel koşullar devam eder zaten o puanı alan adam sağlıktanda geçmek zorunda ..

    THK Üniversitsine göre yaklaşık olarak 510 puanla kapar gibi bu yıl .. İlk 9.000-10.000'e girerseniz büyük ihtimalle girersiniz .

    (Fakülte olduğu için YGS ile alım yapacağını sanmıyorum dieğr bölümlerinde , pilotaj zaten MF4'den alıyor)

    THK Üniversitesinin burslu öğrenci sayısının azaltılacağınıda duymuştum , böyle bi durumda puanlar yükselebilir Daha ne kadar yükselecekse ..

    Edit : Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi endoplazmikbirkulum* -- 11 Temmuz 2012; 14:42:58 >




  • Arkadaşlar yeni durum şöyle mi olacak yani,adam(diyelimki baraj 480) 500 puan yaptı sağlığı geçti direk giricek öyle mi?
    Eğer böyleyse çok mantıklı niye takılıyorsunuz buraya :D eğer mülakat olsa sizim mülakatı geçeceğiniz ne malum :S ama yeni uygulamayla direk çalışan girecek.Bu sene olmadı mı seneye denersiniz eskisi gibi belirsizlik de yok puan tuttumu okuldasınız bence harika bir uygulama.Tabi bu sene için geçerliyse..
    Puanı da tıpa yakın olur heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmcn123

    Arkadaşlar yeni durum şöyle mi olacak yani,adam(diyelimki baraj 480) 500 puan yaptı sağlığı geçti direk giricek öyle mi?
    Eğer böyleyse çok mantıklı niye takılıyorsunuz buraya :D eğer mülakat olsa sizim mülakatı geçeceğiniz ne malum :S ama yeni uygulamayla direk çalışan girecek.Bu sene olmadı mı seneye denersiniz eskisi gibi belirsizlik de yok puan tuttumu okuldasınız bence harika bir uygulama.Tabi bu sene için geçerliyse..
    Puanı da tıpa yakın olur heralde.

    Demesi kolayda 500+ puanda çok ya

    Hedef 9k !!! Mezuna kalıcaz ama , yapacak bişey yok ..

    + Girişe birşey diyen yok zaten .. Hayatında uçağa binmemiş , saçma sapan adamlar girecek sırf maaşı iyi diye Ben hala daha herkesin yapabileceğine inanmıyorum pilotajın ..

    İlerde işe girerken dlr testlerinde çökerlerse şaşırmam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi endoplazmikbirkulum* -- 13 Temmuz 2012; 23:58:39 >




  • @Oetker
    Bu sene girdin heralde sınava kaç civarı yaptın puan olarak?belki tutar yani hiç belli olmaz ayrıca 500+ olmaz puanı max 490-495 olur(THK üniversitesiyle paralel) AOBP katsayısı 0.3 düşürüldüğü için puanlar elbette düşücek ama önemli olan sıralama tabiki geçen sene THK tam burslu 12k dan aldıysa eskişehir de buna yakın alır diye bekliyorum..
  • Üniversitesini bitirdikten sonra (THK veya AÜ) pilot olarak uçağa binmek için çeşitli sertifikalar gerekiyor. Bunlara Tip eğitimi deniyor sanırım ve herbiri ayrı uçak için. Bunları en ucuz ve kaliteli olarak Amerika'da veriyorlar okuduğum kadarıyla.

    Soruma gelelim. Biz bu eğitimleri gireceğimiz havayolu şirketlerinin isteklerine göre alacağız sanırım. Bunlar içinde ayrı bir mevla gerek. Her bir Tip eğitimi de 15-20 bin TL arası. Bunlara mecbur olarak bu paraları verecek miyiz? Hiç bi şekilde bedavaya kurtulma yolumuz yok mu? Pilot olan veya pilot tanıdığı olanlar bi çevrelerine danışıp doğru bilgi alarak cevap yazar mısınız?
  • Yok hocam seneye gireceğim

    Geçen yıl THK ( burslu) sıralaması : 11.100 civarı . Bu yıl Üni. kontenjanlarının artmasıyla , okul puanında yapılan değişikliklerle , 12-13k'ya gerilebilir diye düşünüyorum .
  • Evet yanılmamışım , kılavuzun yayınlanmasıyla belli oldu yetenek sınavları tarihe karıştı

    Okulun fakülte olmasıyla

    Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
    Havacılık Elektrik ve Elektroniği MF-4
    Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği TM-1
    Uçak Gövde-Motor Bakım MF-4
    Pilotaj MF-4

    YGS'ye çalışıp bu bölüme girmeye çalışan arkadaşlarada geçmiş olsun ..

    Uçak Gövde-Motor Bakım Bölümü kontenjanını 3 , Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği 4 kişilik kontenjan artışı yapmış ..

    https://www.anadolu.edu.tr/akademik/yo_svlhvc/ << buyrun sitede güncellenmiş ..


    Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi uluslararası sivil havacılık standartlarına uygun nitelikli eleman yetiştirmek üzere 1986 yılında Sivil Havacılık Yüksekokulu olarak kurulmuş olup, 23 Haziran 2012 tarihinde Fakülteye dönüştürülmüştür. Havacılık Elektrik ve Elektroniği, Uçak Gövde Motor Bakım, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Hava Trafik Kontrol ve Pilotaj bölümlerinde bir yıl İngilizce hazırlık ve dört yıllık lisans eğitimi verilmektedir.Öğrenciler Hava Trafik Kontrol bölümüne ön kayıt ile, Pilotaj, Havacılık Elektrik ve Elektroniği, Uçak Gövde Motor Bakım ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği bölümlerine merkezi yerleştirmeyle girebilirler.




    Denklik diyorsunuzda .. Neden sadece Anadolu Üni.'de böyle bi uygulamaya gidildi diğer havacılıkla ilgili yüksekokullar aynı kalmış yine .. YGS ile alım yapmakta ?




    (diğer hesap ban yedi buna pm atarsanız cvp veremeyebilirim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıllı Lopez -- 17 Temmuz 2012; 5:56:06 >




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.