Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (41. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
31
Favori
385.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmantkulu

    slm .bende 2008 model 1.6 comfort lpg li(BRC) li auris var.aslında cok memnunum ama motor ısınmış olmasına rağmen rolantilerde ibrede dalgalanmalar oluyor.boğaz kelebeğini de temizlettim.acaba bujilerden olabilir mi .buraya herkes 100.000 km gider yazmışlar benim aracım 50.000 km de önerisi yorumu olan var mı ne yapmalıyım.buji değişecekse hangi marka model buji almalıyım

    Toyota bujileri benzinde 100 bin km gider. Aracıma LPG taktırdığımda 65 bin km deydi. 80 bin km ye geldiğimde yani normalde 35 bin km daha benzinle gidebilecekken sadece 15-16 bin km sonra bujilerin değişim zamanı geldi.
    Servis benzinli araçlarda 100 binde bir buji değiştiriyor. LPG ile 50-60 bin km civarı gidiyormuş.

    Sizin aracınız toplam 50 bin kilometrede mi yoksa son buji değişiminden bu yana 50 bin km mi yaptı?

    Bildiğim kadarıyla rölanti dalgalanmasıyla bujinin ilgisi yok. Buji değişim zamanı gelince motorda titreme olur ve git gide artar. Yakıt tüketimi bir miktar artar, çekişte biraz düşüş olur. Bir arkadaşın Mazda aracında bahsettiğiniz türden problem vardı ve boğaz kelebeği temizliğine rağmen gitmemişti. Sonradan hava emiş tarafında elektronik bir parçadan olduğu ortaya çıkmıştı, parçanın adı akışmetre miydi neydi. Hava akışını ölçen bir aksamdı galiba.

    Ben aldığımda 46.000 km de idi en son ne zaman değişti bilmiyorum 7.000 km dir lpg de kullanıyorum.bujileri değiştireyim mi.birde yağ olarak 10w40 castrol kullanıyordum.5w30 veya 0w40 a geçiş yapayımmı . Nasıl olsa opel gibi yağ eksiltmiyor toyotalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osmantkulu -- 2 Kasım 2013; 17:26:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lpg yi de 7.000 km önce taktırdım.aracı alır almaz lpg taktırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmantkulu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmantkulu

    slm .bende 2008 model 1.6 comfort lpg li(BRC) li auris var.aslında cok memnunum ama motor ısınmış olmasına rağmen rolantilerde ibrede dalgalanmalar oluyor.boğaz kelebeğini de temizlettim.acaba bujilerden olabilir mi .buraya herkes 100.000 km gider yazmışlar benim aracım 50.000 km de önerisi yorumu olan var mı ne yapmalıyım.buji değişecekse hangi marka model buji almalıyım

    Toyota bujileri benzinde 100 bin km gider. Aracıma LPG taktırdığımda 65 bin km deydi. 80 bin km ye geldiğimde yani normalde 35 bin km daha benzinle gidebilecekken sadece 15-16 bin km sonra bujilerin değişim zamanı geldi.
    Servis benzinli araçlarda 100 binde bir buji değiştiriyor. LPG ile 50-60 bin km civarı gidiyormuş.

    Sizin aracınız toplam 50 bin kilometrede mi yoksa son buji değişiminden bu yana 50 bin km mi yaptı?

    Bildiğim kadarıyla rölanti dalgalanmasıyla bujinin ilgisi yok. Buji değişim zamanı gelince motorda titreme olur ve git gide artar. Yakıt tüketimi bir miktar artar, çekişte biraz düşüş olur. Bir arkadaşın Mazda aracında bahsettiğiniz türden problem vardı ve boğaz kelebeği temizliğine rağmen gitmemişti. Sonradan hava emiş tarafında elektronik bir parçadan olduğu ortaya çıkmıştı, parçanın adı akışmetre miydi neydi. Hava akışını ölçen bir aksamdı galiba.

    Ben aldığımda 46.000 km de idi en son ne zaman değişti bilmiyorum 7.000 km dir lpg de kullanıyorum.bujileri değiştireyim mi.birde yağ olarak 10w40 castrol kullanıyordum.5w30 veya 0w40 a geçiş yapayımmı . Nasıl olsa opel gibi yağ eksiltmiyor toyotalar.

    İlginç...

    Ben aracımı 63 bin km civarında benzinli olarak aldığımda gram titreme yoktu. 65 bin km civarında LPG taktırdım ve yanılmıyorsa 80 bin km civarında titreme hissedilir dereceye geldi. Bujileri değiştirdim ve motordaki titreme gitti. Ben buji takımını geçen ay Ankara Şaşmaz Oto sanayiinden 130 TL'ye almıştım ve çıkan bujileri gösterdiğim 2 ayrı usta "değişm zamanı gelmiş, bujideki izler sağlıklı yanmaya işaret ediyor yani motorda ve gaz ayarında problem yok" dediler.

    Motorda sarsıntı varsa bujileri değiştirin. Bulabilirseniz araç üstünde gelen DENSO marka alın, o yoksa NGK ikinci tercihiniz olsun. Yalnız şunu da ekleyeyim: Eğer LPG montajı öncesi motorda hissedilir titreme yoksa (dikkat ettiyseniz yani), LPG montajı sonrası git gide artan bir titreme varsa ve bunlar sadece 7000 km içerisinde olduysa bir yerlerde bir yanlışlık var demektir. LPG montajı, gaz kalibrasyonu kontrol edilse iyi olur. Tabi bunları montajı yapan yere değil çevrenizde bilinen en tecrübeli ve güvenilir bir firmaya yaptırmanız lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmantkulu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmantkulu

    slm .bende 2008 model 1.6 comfort lpg li(BRC) li auris var.aslında cok memnunum ama motor ısınmış olmasına rağmen rolantilerde ibrede dalgalanmalar oluyor.boğaz kelebeğini de temizlettim.acaba bujilerden olabilir mi .buraya herkes 100.000 km gider yazmışlar benim aracım 50.000 km de önerisi yorumu olan var mı ne yapmalıyım.buji değişecekse hangi marka model buji almalıyım

    Toyota bujileri benzinde 100 bin km gider. Aracıma LPG taktırdığımda 65 bin km deydi. 80 bin km ye geldiğimde yani normalde 35 bin km daha benzinle gidebilecekken sadece 15-16 bin km sonra bujilerin değişim zamanı geldi.
    Servis benzinli araçlarda 100 binde bir buji değiştiriyor. LPG ile 50-60 bin km civarı gidiyormuş.

    Sizin aracınız toplam 50 bin kilometrede mi yoksa son buji değişiminden bu yana 50 bin km mi yaptı?

    Bildiğim kadarıyla rölanti dalgalanmasıyla bujinin ilgisi yok. Buji değişim zamanı gelince motorda titreme olur ve git gide artar. Yakıt tüketimi bir miktar artar, çekişte biraz düşüş olur. Bir arkadaşın Mazda aracında bahsettiğiniz türden problem vardı ve boğaz kelebeği temizliğine rağmen gitmemişti. Sonradan hava emiş tarafında elektronik bir parçadan olduğu ortaya çıkmıştı, parçanın adı akışmetre miydi neydi. Hava akışını ölçen bir aksamdı galiba.

    Ben aldığımda 46.000 km de idi en son ne zaman değişti bilmiyorum 7.000 km dir lpg de kullanıyorum.bujileri değiştireyim mi.birde yağ olarak 10w40 castrol kullanıyordum.5w30 veya 0w40 a geçiş yapayımmı . Nasıl olsa opel gibi yağ eksiltmiyor toyotalar.

    İlginç...

    Ben aracımı 63 bin km civarında benzinli olarak aldığımda gram titreme yoktu. 65 bin km civarında LPG taktırdım ve yanılmıyorsa 80 bin km civarında titreme hissedilir dereceye geldi. Bujileri değiştirdim ve motordaki titreme gitti. Ben buji takımını geçen ay Ankara Şaşmaz Oto sanayiinden 130 TL'ye almıştım ve çıkan bujileri gösterdiğim 2 ayrı usta "değişm zamanı gelmiş, bujideki izler sağlıklı yanmaya işaret ediyor yani motorda ve gaz ayarında problem yok" dediler.

    Motorda sarsıntı varsa bujileri değiştirin. Bulabilirseniz araç üstünde gelen DENSO marka alın, o yoksa NGK ikinci tercihiniz olsun. Yalnız şunu da ekleyeyim: Eğer LPG montajı öncesi motorda hissedilir titreme yoksa (dikkat ettiyseniz yani), LPG montajı sonrası git gide artan bir titreme varsa ve bunlar sadece 7000 km içerisinde olduysa bir yerlerde bir yanlışlık var demektir. LPG montajı, gaz kalibrasyonu kontrol edilse iyi olur. Tabi bunları montajı yapan yere değil çevrenizde bilinen en tecrübeli ve güvenilir bir firmaya yaptırmanız lazım.


    aracımı hep devirsiz kullanıyordum.arkadaşım bir gün uzun yolu çık ve devirli kullan dedi.dediğini yaptım artık tık yok dalgalanma kesildi.




  • hocam selamlar, konu epey uzun olmuş, belki soran olmuştur ama okuduğum kadarı ile taunus için kimse sormadı

    çift boğaz karbüratörlü ve lpg ile kullandığım 92 2.0 taunus gts aracım var

    bosch markalara göre falan bakıyorum benim araba yazmıyor

    karbüratör ve lpg içni tırnak aralığı ve kod ne önerirsiniz

    yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim
  • O.B.K üsdat bende sana buji ve buji kablosu danışmak istiyorum

    araç 1998 Model Proton 415 GLSİ 1500cc motor 12 valf sıralı sistem akl var yani tüplü ve benzinli,

    aracıma uygun bosch buji kablosu varmı?
    aracıma uygun bosch buji çeşitleri nelerdir bana faydaları ne olur

    şuanda araçta takılı olan buji NGK 7811 BP6ES
    araçtan sökülen bujilerimin ve aynısı olan yeni takılan bujinin kutusunda fotoları altta yorumlarınız bekliyorum üsdat,
     LPG ve BUJİ seçimi LPG ve BUJİ seçimi LPG ve BUJİ seçimi LPG ve BUJİ seçimi LPG ve BUJİ seçimi




  • Merhaba,
    Araç Corolla 1.3 orjinal bujisi Denso W16EXR U11, bulduğum Lpg için muadili Bosch WR 7 DC+ Rez. Süper Plus Buji (0 242 235 663) , Şuan üzerinde Bosch buji var ama modelini bilmiyorum Lpg de zor çalışma rölanti bozuklukları ve eksoz da çiğ kokusu oluyor.
    Hangi bujiyi alayım? Denso alıp aralığını daraltırayım mı? Daraltılacaksa kaç mm daraltılması gerekiyor, yoksa Bosch un Bosch WR 7 DC+ Rez. Süper Plus Buji (0 242 235 663) bu bujisini mi taktırayım?
  • Merhabalar forumda yeniyim, 1996 model 2.0 DLX kia sportage marka aracım var 99.2 kw ve tartarin marka lpg kullanıyorum acaba hangi bujiyi almalıyım? Cevap verirseniz çok teşekkür ederim, saygılar
  • Suzuki sx4 1.6 gl hb lpg li aracıma hangı bujı onerırsınız bu konuda pek bı bılgım yokta?
  • Merhaba arkadaşlar;
    2011 model vw tiguan 110 kw 150 hp 1.4 tsi cava motor kodlu aracımda vialle lpdi lpg kiti takılı.
    Lpg bujisi olarak ne almalıyım, yardım ederseniz çok sevinirim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Merhaba arkadaşlar;
    2011 model vw tiguan 110 kw 150 hp 1.4 tsi cava motor kodlu aracımda vialle lpdi lpg kiti takılı.
    Lpg bujisi olarak ne almalıyım, yardım ederseniz çok sevinirim...

    ngk marka bujilerin daha verimli oldugu yazilmisti. bende ngk lpg 4 aldim.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=42583021
  • vw polo 1.2 70 ps araç kullanmaktayım bu motrun orjinal bujisi nedir acaba bilen var mı .bir de servis bana 60bin km dedi buji değiştirme aralığını ve bu bana cok geldi acıkcası ? sizce 60bin km normal mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinanusta -- 20 Ocak 2014; 13:14:53 >
  • 2004 model ford fiesta 1.4 otomatik benzinli aracıma;

    -Atiker nanofast sıralı sistem lpg taktırdım, bir hafta sorunsuz sürdüm.
    -Daha sonra bakım yapıldı.
    -hava filtresi, yağ filtresi, yağ, buji (katalogtaki bosch süper 4 buji takıldı ve 4 tırnaklı, üzerindeki kendi fabrika çıkışı tek tırnak bujiydi ve markası motocrafttı), benzin filtresi, polen filtresi değiştirildi.

    Daha sonra dur kalklarda rolanti düşmesi problemi oldu. Gaz kelebeği temizlenip adaptasyon yapıldı. sorun giderilemedi. LPG taktırdığım yerde bilgisayardan bakıldı, herhangi bir olumsuzluk görülmedi, kalibrasyon yapıldı, arıza giderilemedi.

    Aracım otomatik vites, ayağım frende iken kendi kendine ara ara rolanti düşüp yükseliyor ve toparlıyor. Ayağımı frenden çekip gaza doğru yöneltirken daha gaz pedalına ayağım gitmeden rolanti 800devirden bir anda 450-500 devirlere kadar düşüyor ve sonra birden yükseliyor. araba kendini ileri doğru atıyor. Yine ayağım frende iken direksiyonu sola-sağa çevirdiğimde de rolanti düşüp kendini toparlıyor. Bir kaç kere de rolanti düşmesinden araba stop etti. bazen kaloriferi araç rolantide dururken çalıştırdığımda da rolanti hafif düşüyor ve topluyor. Bu çok sık olmuyor.

    Orjinal bujisi elektrot mesafesi 1,3
    takılan katalog buji 4 tırnak ve elektrot mesafesi 1,1. Taktırdığım bujiyi sitesinden bakarak buldum ve bu buji benzin için diyor. Acaba lpg için olanını mı almalıydım? LPG için olanını alsaydım benzinde problem oluştururmuydu? Sonuçta ilk çalışma benzinle olacak.

    Bundan sonra izlemem gereken adımlar neler olabilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Merhaba arkadaşlar;
    2011 model vw tiguan 110 kw 150 hp 1.4 tsi cava motor kodlu aracımda vialle lpdi lpg kiti takılı.
    Lpg bujisi olarak ne almalıyım, yardım ederseniz çok sevinirim...



    burdan baktınız mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertmertmrt

    HERKESE İYİ GÜNLER ARACIM 2005 FOCUS 1,6 BEN DE ANKARA İSKİTLER BOSCH SERVİSİNDEN 0 242 236 574 KODLU LPG BUJİLERİNDEN ALDIM TANESİ 5,4 EURO+KDV YAKLAŞIK 3,4 GÜNDÜR KULLANIYORUM YAKITA ETKİSİ OLACAĞINI PEK SANMIYORUM AMA ŞU HERKESİN BAYILDIĞI ALT DEVİRLERDEKİ CANLANMA VE MOTOR SESİNİN AZALMASINA DİYECEK YOK BEN DE ÇOK BAYILDIM LPG BUJİSİ DÜŞÜNEN ARKADAŞLARA TAVSİYE EDERİM

    ben de bu bujiden almayı düşünüyorum, şu anda araç dururken rolantide titremeler, düzensizlikler var. Rolanti dalgalanıyor. Siz bu buji kullanmadan öncesi ve sonrası bir değişiklik var mı?




  • aracın öorjinal bujisi neyse onu kullanın tırnak aralığı 0,1 mm düşük olanı almak fayda sağlar ama araç orjinali neyse odur.serviside sorun oda orjinal der ama lpg ustasına sorun lpg bujisi der böyle bişey yok fabrika neyse odur.benim aracım fabrika çıkışı lpg li ordaki mühandisler bilmiyormu lpg bujisini kullanmıyor.saçmalıklara aldanmayın ilk etapta faydalı gibi gelebilir ama ilerliyen zamanlarda zararını görürsünüz
  • ylmz5034 Y kullanıcısına yanıt
    muhendislerin bildikleri uretilebilseydi ortalikta tek tip arac olurdu :) sonucta uretimi etkileyen en onemli faktor marka vede paradir... ornegin A markasi 3 un 5 in hesabini yapmadan kaliteye onem verip ne gerekiyorsa kullanirken, B markasi aman ucuz olsun deyip orasini burasini kirpabilir.... Sonucta aracin imalat maliyetini dusurmek icin bildikleri halde iyisi yerine daha ucuzu secilmis olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    muhendislerin bildikleri uretilebilseydi ortalikta tek tip arac olurdu :) sonucta uretimi etkileyen en onemli faktor marka vede paradir... ornegin A markasi 3 un 5 in hesabini yapmadan kaliteye onem verip ne gerekiyorsa kullanirken, B markasi aman ucuz olsun deyip orasini burasini kirpabilir.... Sonucta aracin imalat maliyetini dusurmek icin bildikleri halde iyisi yerine daha ucuzu secilmis olabilir...

    servis hertürlü bujiyi tedarik ediyor orjinal bujisi tanesi 10 tl lpg bujisi diye çıkardıkları buji tanesi 35-40 tl yani böyle bişey yok aldnmayın sadece lpg araçta değişim aralığını 15 binde yapmak gerekli. yok lpg bujisi yok lpg motoryağ-yağ katkısı bunlara aldanmayın o aracı üreten mühendis veya gittiğin servis kesinlikle onu kullanma orjinali neyse o kullan dermi mantıklı olmak lazım para tuzakları onlar haa siz kullanmak isterseniz kullanın ama kullanmayı düşünen arkadaşlarda servisden öğrenmeden böyle bişey yapmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylmz5034

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    muhendislerin bildikleri uretilebilseydi ortalikta tek tip arac olurdu :) sonucta uretimi etkileyen en onemli faktor marka vede paradir... ornegin A markasi 3 un 5 in hesabini yapmadan kaliteye onem verip ne gerekiyorsa kullanirken, B markasi aman ucuz olsun deyip orasini burasini kirpabilir.... Sonucta aracin imalat maliyetini dusurmek icin bildikleri halde iyisi yerine daha ucuzu secilmis olabilir...

    servis hertürlü bujiyi tedarik ediyor orjinal bujisi tanesi 10 tl lpg bujisi diye çıkardıkları buji tanesi 35-40 tl yani böyle bişey yok aldnmayın sadece lpg araçta değişim aralığını 15 binde yapmak gerekli. yok lpg bujisi yok lpg motoryağ-yağ katkısı bunlara aldanmayın o aracı üreten mühendis veya gittiğin servis kesinlikle onu kullanma orjinali neyse o kullan dermi mantıklı olmak lazım para tuzakları onlar haa siz kullanmak isterseniz kullanın ama kullanmayı düşünen arkadaşlarda servisden öğrenmeden böyle bişey yapmasın.

    Ben herhangi bir urun saticisi yada servis calisani degilim. Dogru olduguna inandigim dusuncelerimi paylasip, konu hakkinda dusunmek isteyen arkadaslara yardimci olmak istemekten baska hicbir niyeti olmayan bir muhendisim.

    Mantikli olmaktan bahsediyorsun ama son paragraftaki yazdiklarin celismiyor mu ? Yada ben yanlis anliyorum yazdiklarini her neyse...

    Dileyen aracina diledigini takabilir, ister orjinal buji ister lpg bujisi. Ama size su kadarini soyleyebilirim kim ne derse desin aldanmayin arastirin... Sonucta kul yapisi araclardan ve kul sozlerinden bahsediyoruz... off neyse konuyu daha fazla eseleemeden sustum...




  • çelişecek bişey yok doğru tektir benim demek istediğim insanları tam bilgi olmadan yanlış yönlendirmeyin orjinal parçası neyse onu kullanmak gerekir. yok lpg araç bujisi yok lpg araç yağı diye bişey yoktur.mühendisim demişsin ama ne mühendisiyseniz bilmediğiniz bişey hakkında yorum yapmayın insanlar size inanıp yanlış şeyler yapmasın araçtırın sorun servisine 1 tane mühendis motor ustası demez size lpg bujisi kullanın diye orjinal buji 15000 km değişim bazılarıda yazmış yok tırnak aralığını daraltın lpg daha iyi olur diye inanmayın arkadaşlar siz takın servsin size söylediği önerdği bujiyi farklı marka bile kullanmayın
  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.