Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (300. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7.561
Cevap
77
Favori
625.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 298299300301302
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • burak bey geçmiş olsun, nazarlık diyelim.benim de başıma gelmişti, ondan beridir aynayı park eder etmez katlıyorum hemen düğmeden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nekropsi

    burak bey geçmiş olsun, nazarlık diyelim.benim de başıma gelmişti, ondan beridir aynayı park eder etmez katlıyorum hemen düğmeden.

    Teşekkür ederim. Eski S60 ta alışmıştım, kontağı kapatır kapatmaz elim direk düğmeye giderdi. Ama uzun zaman olmuş unutmuşum. Biraz antrenmanla yine alışırım en kısa zaman.
    Bu arada hala İlker ustayı sıkıştırıyorum bu işi kumandayla çözme konusunda, istese yapar:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: b_kurt


    quote:

    Orijinalden alıntı: 26b9091

    Merhabalar, forum sayfanızı elimden geldiğince okuduktan sonra 5 gün önce 2001 model s60 volvo aldım. Bu güne kadar böyle güzel bir araç kullanmadım. Ancak OV araç kullanmadığım için cahilliğimden bir sorum olacak siz sayın kullanıcılara cevaplandırırsanız sevinirim. OV üzerinde D komutundan sonra 4 3. Ve. L komutu var. Hareket halinde iken 4 , 3 veya. L komutuna mandala basıp geçirilebiliyormu? Herkese iyi yolculuklar.

    Benim 98 model mercedesimde de vardı. Hatta bir ara alışkanlık haline getirmiştim, yavaşlarken 4-3-2 yi kullanarak motor freni yaptırıyordum. Ama hangi ustaya sorsam bir gün o şanzumanı kucağına alacaksın derdi :) sonradan tövbe ettim bıraktım gibi bişey oldu.
    L kar, çamur vs düşük devirlerde kalkışlar için kullanılıyor diye biliyorum...

    Ben de kısaca bildiğim ölçüde ilave yapayım...

    L: 1 ve 2.vitesleri kullanır. 2.vitesten yukarı geçmez. Kullanımına hemen bir örnek vereyim: Dik bir yokuştan iniyoruz ve yol oldukça bozuk. Vites D de olsa araba hızlandıkça bir üst vitese geçecek; geçtikçe
    daha çok hızlanacak. Halbuki biz ağır ağır inmek istiyoruz. İşte böyle bir durumda L oldukça işe yarar. Tabi sadece bu bir örnek. Başka farklı kullanımları da hayatın doğal akışı içinde vardır muhakkak. :)

    3: maksimum 3'e geçer. 1-2-3'ü kullanır.

    4: maksimum 4'e geçer. 1-2-3-4'ü kullanır.

    D: 1-2-3-4-5 hepsini ihtiyaca göre kullanır.

    Soruya gelirsek evet mandala basmak suretiyle giderken geçişler yapılabilir. Bir nevi Manuel şanzıman gibi yani. Burada dikkat edilmesi gereken husus ise arabanın hızına uygun vitesi seçmektir. Yani 150 ile giderken L 'ye almak sakıncaları da beraberinde getirir doğal olarak. ( bunu tecrübe etmediğim için ihtiyat payı bırakıyorum. Belki bu durumlarda geçişi önleyen ve şanzımanı koruyan bir sistem vardır. )

    Bir de ekranda hangi viteste olduğumuzu gösteren bir ibare olmadığı için yanılıyor olabilirim ama sanki diğelim vites L'de olsun. Eğer gaza çok yüklenirsek maksimum 2'de kalması gerekirken 3'e geçebiliyor gibi gelmişti bana...

    Merak etmeyin yüksek hızlarda vitesi "L" ye hatta "R" e bile çekseniz bir şey olmaz, volvo mühendisleri düşünmüş :) vites kolu o pozisyona geçiyor ama şanzuman uygun hıza düşünceye kadar tepki vermiyor.. Burak bey geçmiş olsun, üniversitede Burak Kurt diye arkadaşım vardı , mezuniyet neresi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok teşekkür ederim Yasin bey. Mezuniyet Ankara Ünv. Sizin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_kurt

    Çok teşekkür ederim Yasin bey. Mezuniyet Ankara Ünv. Sizin?

    Gazi ünv. İsimler aynıymış :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • b_kurt hocam geçmiş olsun. bendede alışkanlık oldu 1 dk dahi bıraksam aracı elim kumandaya gidiyor dikiz aynalarını kapatıyorum.
  • hesheit kullanıcısına yanıt
    kendimi yaş itibarı ile de düşündüğümde o kadrana değer diyor insan.. (31 yaşındayım) eski kasa S60 zaten olgun işi bir tasarıma sahip... yeni kasa olsa kadran falan takmazdım sanırım...

    bu hafta karar verip birisine bismillah diyeceğim sanırım... havaar soğudu araç lazım artık...
  • b-kurt hocam geçmiş olsun...
  • arkadaşlar yeni s60 ların tasarımıyla bizimkilerinin tasarımında en cok hangisi daha cekici güzel bir duruşu var.. (genelde herkes yeniler güzel diyor ama benim fikrim bizim kasalar daha bir oturaklı duruyor benim ilgimi daha cok cekiyor) sizce ?
  • Sağolun arkadaşlar. Allah cümlemizi böyle olaylardan korusun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan9

    arkadaşlar yeni s60 ların tasarımıyla bizimkilerinin tasarımında en cok hangisi daha cekici güzel bir duruşu var.. (genelde herkes yeniler güzel diyor ama benim fikrim bizim kasalar daha bir oturaklı duruyor benim ilgimi daha cok cekiyor) sizce ?

    aynen hocam size katılıyorum gecen gün parlar volvo yetliki servisindeydim. yeni kasa volvoların içine dışına iyice baktım bir türlü ısınamadım nedense. ön göğüs eskisi mükemmel duruş sergiliyor. ( tıpkı ucak kokpiti gibi. ) yenileri ise cocuk oyuncağı gibi duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk dogan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan9

    arkadaşlar yeni s60 ların tasarımıyla bizimkilerinin tasarımında en cok hangisi daha cekici güzel bir duruşu var.. (genelde herkes yeniler güzel diyor ama benim fikrim bizim kasalar daha bir oturaklı duruyor benim ilgimi daha cok cekiyor) sizce ?

    aynen hocam size katılıyorum gecen gün parlar volvo yetliki servisindeydim. yeni kasa volvoların içine dışına iyice baktım bir türlü ısınamadım nedense. ön göğüs eskisi mükemmel duruş sergiliyor. ( tıpkı ucak kokpiti gibi. ) yenileri ise cocuk oyuncağı gibi duruyor.

    Yeni s60'ın iç mekanını daha ilk fotoğrafları yayınlandığından bu yana beğenemedim. Malzeme kalitesi olarak güzel fakat tasarımsal anlamda olmamış. Sanki her bir parça başka birine çizdirilmiş sonrada zoraki birleştirilmiş gibi. Asimetrik parçalar çok ve gözü tırmalıyor.

    Dış görünüş ise ilk başlarda bana da pek iyi değil gibi geliyordu. Zamanla gözlerim alıştı. Özellikle şu anki makyajlı hali oldukça hoşuma gidiyor.

    Bizim eski s60'lar ise bazen insana bir ilham gelir ortaya bir eser çıkartırsın sonra kendin bile şaşırırsın; işte öyle birşey. Aradan geçen 13 seneye rağmen hala kendine baktırabiliyor. Herşeyi çabucak eskittiğimiz, her aletin "kullan at" olduğu günümüzde oldukça büyük bir başarı. Ama yukarıda başka bir vesileyle Yasin hocamın dediği gibi artık eski s60'lar da yaşlanıyor maalesef.




  • S60 I ve S60 II dizaynı arasında şöyle bir hedef farkı var: S60 I, Volvo'nun Volvo olduğu, varoluş değerleri doğrultusunda otomobil ürettiği dönemde, BMW 3 serisine rakip olmak için tasarlanmış. Aracın dizaynından mühendisliğine kadar hiçbir konuda hiçbir şey esirgenmemiş. S60 II ise, Volvo'nun önce Ford'a satılıp mahvedilidği, sonra da Geely'e satıldığı ve otomobil dünyasında rekabetin çok fazla olduğu, 2008 ekonomik krizi sonrası, yeni piyasa şartlarında Volvo'nun yeniden doğuşunu simgeleyen bir araç. S60 I, kalite olarak rakiplerinin önüne geçmiş ve fakat dizayn olarak Volvo çizgisinde iken, S60 II kalite olarak rakipleri seviyesinde, belki az bir miktar ötesinde ancak dizayn olarak rakiplerinin dilini kullanmış bir araç. Ben bir Volvo sever olarak S60 I'in içinde kendimi daha mutlu hissediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    S60 I ve S60 II dizaynı arasında şöyle bir hedef farkı var: S60 I, Volvo'nun Volvo olduğu, varoluş değerleri doğrultusunda otomobil ürettiği dönemde, BMW 3 serisine rakip olmak için tasarlanmış. Aracın dizaynından mühendisliğine kadar hiçbir konuda hiçbir şey esirgenmemiş. S60 II ise, Volvo'nun önce Ford'a satılıp mahvedilidği, sonra da Geely'e satıldığı ve otomobil dünyasında rekabetin çok fazla olduğu, 2008 ekonomik krizi sonrası, yeni piyasa şartlarında Volvo'nun yeniden doğuşunu simgeleyen bir araç. S60 I, kalite olarak rakiplerinin önüne geçmiş ve fakat dizayn olarak Volvo çizgisinde iken, S60 II kalite olarak rakipleri seviyesinde, belki az bir miktar ötesinde ancak dizayn olarak rakiplerinin dilini kullanmış bir araç. Ben bir Volvo sever olarak S60 I'in içinde kendimi daha mutlu hissediyorum.

    13 yıl geçmiş demek vayyy be , hala bu kadar modern durabilen başka 13 yaşında bir tasarım var mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ayna Gövdesi : 600 Tl
    Ayna Mekanizması : 435 Tl
    Ayna Sinyali : 110 Tl
    Ayna Kabı ve Ayna Camıda Yaklaşık 200 Tl
    Çıkma Ayna : 750 Tl

    Maaşallah bizim aynalar altın gibiymiş arkadaşlar kıymetini bilin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • b_kurt B kullanıcısına yanıt
    http://forum.donanimhaber.com/m_25057347/tm.htm

    Linkte BMW 520'nin kapı aynasının tanesine 2008 yılında 1500tl veren var!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_kurt

    Ayna Gövdesi : 600 Tl
    Ayna Mekanizması : 435 Tl
    Ayna Sinyali : 110 Tl
    Ayna Kabı ve Ayna Camıda Yaklaşık 200 Tl
    Çıkma Ayna : 750 Tl

    Maaşallah bizim aynalar altın gibiymiş arkadaşlar kıymetini bilin :)

    vay be sanki korku filmi gibi fredinin kabusu mübarek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk dogan -- 11 Kasım 2013; 23:06:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    http://forum.donanimhaber.com/m_25057347/tm.htm

    Linkte BMW 520'nin kapı aynasının tanesine 2008 yılında 1500tl veren var!

    İşte ben tamda bu yüzden bugüne kadar bmw almayı hiç düşünmedim :)
    Yoksa dizel motorları iyi diyorlar. Ancak kasa konusunda emin olamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hesheit kullanıcısına yanıt
    s60 I derken 2007 dahil mi..
  • Ülkemizde 2010 dahil S60-I.

    ayrıntı;
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TANIOS74 -- 15 Kasım 2013; 16:52:57 >
  • 
Sayfa: önceki 298299300301302
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.