Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (109. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.466.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VolvoS40

    120 Nm + 270 Nm toplam da 100 km hızla giderken 390 Nm tork mu uyguluyor , biraz daha açıklayıcı olabilir misiniz ... spoiler faydaları varsa paylaşın lütfen

    tork anlamında değil, aracı 120 nm aşagı yönde bir başınç uyguluyor, aracın yola tutunmasını artırıyor anlamında. spoiler, özel tamponlar vs. rüzgar tüneli tesleriyle aracı aşağı basabilmek için tasarlanıyor, en azından iyi markalar için bu böyle.
    bencede s60 ın yol tutuşu yeterli, rakiplerini kullanmadığım için kıyaslayamam tabi. bazı virajlarda eğim hataları var, yollar kötü, lastiklerde etkiler. tüm bunlara rağmen çok iyi tutunuyor bence:)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz1281

    quote:

    Orijinalden alıntı: VolvoS40

    120 Nm + 270 Nm toplam da 100 km hızla giderken 390 Nm tork mu uyguluyor , biraz daha açıklayıcı olabilir misiniz ... spoiler faydaları varsa paylaşın lütfen

    tork anlamında değil, aracı 120 nm aşagı yönde bir başınç uyguluyor, aracın yola tutunmasını artırıyor anlamında. spoiler, özel tamponlar vs. rüzgar tüneli tesleriyle aracı aşağı basabilmek için tasarlanıyor, en azından iyi markalar için bu böyle.
    bencede s60 ın yol tutuşu yeterli, rakiplerini kullanmadığım için kıyaslayamam tabi. bazı virajlarda eğim hataları var, yollar kötü, lastiklerde etkiler. tüm bunlara rağmen çok iyi tutunuyor bence:)))

    hocam o newton metre (nm) değil, sadece newton olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecz1281

    quote:

    Orijinalden alıntı: VolvoS40

    120 Nm + 270 Nm toplam da 100 km hızla giderken 390 Nm tork mu uyguluyor , biraz daha açıklayıcı olabilir misiniz ... spoiler faydaları varsa paylaşın lütfen

    tork anlamında değil, aracı 120 nm aşagı yönde bir başınç uyguluyor, aracın yola tutunmasını artırıyor anlamında. spoiler, özel tamponlar vs. rüzgar tüneli tesleriyle aracı aşağı basabilmek için tasarlanıyor, en azından iyi markalar için bu böyle.
    bencede s60 ın yol tutuşu yeterli, rakiplerini kullanmadığım için kıyaslayamam tabi. bazı virajlarda eğim hataları var, yollar kötü, lastiklerde etkiler. tüm bunlara rağmen çok iyi tutunuyor bence:)))

    hocam o newton metre (nm) değil, sadece newton olur...

    Alıntıları Göster
    şimdi anlaşıldı ... peki hıza torka katkısı var mı peki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmwX1

    şimdi anlaşıldı ... peki hıza torka katkısı var mı peki

    Alıntıları Göster
    Tork demek döndürme kuvveti demektir = kuvvet (n) X kuvvetin merkeze olan dik uzaklığı (m) yani tork kavramının birimi NewtonMetre dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VolvoS40

    şimdi anlaşıldı ... peki hıza torka katkısı var mı peki

    Eğer yapısı sayesinde (uçak kanatlarının tersi şeklinde) aşağı yönde arabaya bir baskı yapıp yolla tekerlerin oluşturduğu sürtünme kuvvetini dolayısıyla yol tutuşu arttırıyorsa hıza ters yönde etki etmesi beklenir. En azından düz bir yolda. Ama bu işler çok daha ince hesap ister. Örneğin virajlarda yol tutuşa sağladığı katkı öyle bir değerdirki ağırlık artışıyla kaybedilen hızı telafi edip önüne bile geçirebilir. Sadece hıza değil frenlemeye de etkisi olur. Daha geç frenle daha yüksek hızla viraja girmeni sağlayabilir vs. vs.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: VolvoS40

    şimdi anlaşıldı ... peki hıza torka katkısı var mı peki

    Eğer yapısı sayesinde (uçak kanatlarının tersi şeklinde) aşağı yönde arabaya bir baskı yapıp yolla tekerlerin oluşturduğu sürtünme kuvvetini dolayısıyla yol tutuşu arttırıyorsa hıza ters yönde etki etmesi beklenir. En azından düz bir yolda. Ama bu işler çok daha ince hesap ister. Örneğin virajlarda yol tutuşa sağladığı katkı öyle bir değerdirki ağırlık artışıyla kaybedilen hızı telafi edip önüne bile geçirebilir. Sadece hıza değil frenlemeye de etkisi olur. Daha geç frenle daha yüksek hızla viraja girmeni sağlayabilir vs. vs.

    Alıntıları Göster
    formula 1 araçları ön ve arka kanatlarının aerodinamik etkisi sayesinde tavana asılı ters bir şekilde gidebilirler, demek ki kanatlar çok önemli veyron un arka kanat açısının 3-5 derecelik değişimi ile son hıza hazır hale geliyor,, aero dinamik tabiki önemli ama bunlar bizim günlük kullanımımızda çok fark ettirmiyor,, formula 1 arabası ilk kalkışta tam gaz olmaz sadece arka tekerlekleri yaklaşık ön tekerleklerden %6 hızlı döner ve bu şekilde bir müddet hızlanır taa ki aerodinamik etki arabayı yeterince yere yapıştırıncaya kadar ondan sonra tam gaza geçer.. bunlar bizim arabalarımızda ne kadar etkilidir bilemiyorum arabama orjinal volvo arka bagaj üstü spoiler takılı,, öncesinde ve sonrasın da bence hiç bir şey fark etmedi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasinozkan -- 4 Ocak 2012; 23:55:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    formula 1 araçları ön ve arka kanatlarının aerodinamik etkisi sayesinde tavana asılı ters bir şekilde gidebilirler, demek ki kanatlar çok önemli veyron un arka kanat açısının 3-5 derecelik değişimi ile son hıza hazır hale geliyor,, aero dinamik tabiki önemli ama bunlar bizim günlük kullanımımızda çok fark ettirmiyor,, formula 1 arabası ilk kalkışta tam gaz olmaz sadece arka tekerlekleri yaklaşık ön tekerleklerden %6 hızlı döner ve bu şekilde bir müddet hızlanır taa ki aerodinamik etki arabayı yeterince yere yapıştırıncaya kadar ondan sonra tam gaza geçer.. bunlar bizim arabalarımızda ne kadar etkilidir bilemiyorum arabama orjinal volvo arka bagaj üstü spoiler takılı,, öncesinde ve sonrasın da bence hiç bir şey fark etmedi :)

    Alıntıları Göster
    yeterli bilgi olmuştur umarım ... kendi adıma teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    Yol tutuş olarak s60'ı nasıl görüyorsunuz yeterli mi daha başarılı olması gerekirmiydi. bana daha iyi olabilirdi gibi geliyor ancak görüşlerinizi merak ediyorum.

    Birde iyi donanıma sahip 2.0 T almayı nasıl karşılıyorsunuz. T4 varken T3' otomatik şanzıman eklenmişken ve D2 powershift çıkacakken mantıklı bir seçim olur mu? Tabi fiyat önemli ancak 2.0T'yi T4'den daha uyguna ikinci elde almak mümkün.

    Ben çok başarılı buluyorum.Ancak lastiklerden dolayı ufak bir tereddüt oluşuyor bazen.Lastiklerden olduğunu nereden biliyorum?Aracı almadan önce test sürüşü yaptığım bayii T4'e Bridgestone Turanza lastik koymuş.O hali aracın müthiş keyifliydi.Bu Continental Premium Contact aracın karakterine uyum sağlayamıyor.Bu haliyle bile eğer orjinal spoilerini taktırırsanız 100 km hızda giderken aşağı doğru 120 NM itiş uyguluyor.Yol tutuşu nasıl değiştirdiğini siz düşünün artık.

    Alıntıları Göster
    Ben çok başarılı buluyorum.Ancak lastiklerden dolayı ufak bir tereddüt oluşuyor bazen.Lastiklerden olduğunu nereden biliyorum?Aracı almadan önce test sürüşü yaptığım bayii T4'e Bridgestone Turanza lastik koymuş.O hali aracın müthiş keyifliydi.Bu Continental Premium Contact aracın karakterine uyum sağlayamıyor.Bu haliyle bile eğer orjinal spoilerini taktırırsanız 100 km hızda giderken aşağı doğru 120 NM itiş uyguluyor.Yol tutuşu nasıl değiştirdiğini siz düşünün artık.



    Yol tutsunu bilemem ama spoiler bence çok yakışıyor. Benim t4 de var tavsiye ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yörükcerrah

    Ben çok başarılı buluyorum.Ancak lastiklerden dolayı ufak bir tereddüt oluşuyor bazen.Lastiklerden olduğunu nereden biliyorum?Aracı almadan önce test sürüşü yaptığım bayii T4'e Bridgestone Turanza lastik koymuş.O hali aracın müthiş keyifliydi.Bu Continental Premium Contact aracın karakterine uyum sağlayamıyor.Bu haliyle bile eğer orjinal spoilerini taktırırsanız 100 km hızda giderken aşağı doğru 120 NM itiş uyguluyor.Yol tutuşu nasıl değiştirdiğini siz düşünün artık.



    Yol tutsunu bilemem ama spoiler bence çok yakışıyor. Benim t4 de var tavsiye ederim

    Alıntıları Göster
    bugün sabah dtsc servis gerekli uyarısı aldım, stop edip tekrar çalıştırınca kayboldu. daha öncede emisyon sistemi ışığı yakmıştı oda kaybolmuştu. böyle bir durumla hiç karşılaşan oldumu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz1281

    bugün sabah dtsc servis gerekli uyarısı aldım, stop edip tekrar çalıştırınca kayboldu. daha öncede emisyon sistemi ışığı yakmıştı oda kaybolmuştu. böyle bir durumla hiç karşılaşan oldumu?

    Aracinizda motor kontrol unitesi yazilimi eskiyse bu tip gecici arizalar verebiliyor.Yeni yazilimi serviste yukletirseniz duzelecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecz1281

    bugün sabah dtsc servis gerekli uyarısı aldım, stop edip tekrar çalıştırınca kayboldu. daha öncede emisyon sistemi ışığı yakmıştı oda kaybolmuştu. böyle bir durumla hiç karşılaşan oldumu?

    Aracinizda motor kontrol unitesi yazilimi eskiyse bu tip gecici arizalar verebiliyor.Yeni yazilimi serviste yukletirseniz duzelecektir.

    Alıntıları Göster
    yolcu koltuğu iç kısımlarından zırıltı sesi geliyo ... sanırım koltuk ısıtma sırt kısmı boşluk yaptı yada temas ettiği bi yer var , ses yapıyo ... koltuğun döşemesi sökülmez ... nasıl yapılabilir acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmwX1

    yolcu koltuğu iç kısımlarından zırıltı sesi geliyo ... sanırım koltuk ısıtma sırt kısmı boşluk yaptı yada temas ettiği bi yer var , ses yapıyo ... koltuğun döşemesi sökülmez ... nasıl yapılabilir acaba ?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,
    2011 s60 2.0T aracım var.
    High Performance ses sistemivar.
    Bu sistem üzerinde iyileştirmeyapan var mı acaba?
    Anfi subwoofer ekleyen mesela.
    Bir de 97oktan kullanan varmı.
    Ben son depoda 97 aldım benzinlikten daha çıkarken araç bana çok daha sessis ve seri geldi.
    Özellikle yüksek devir ve süratte adeta motor sesi yok gibi.
    ama servis inatla 95 kullan diyor.
    Ne dersiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz1281

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Arkadaşlar, hiç city safety özelliği devreye giren oldumu?

    ben de bir kaç kez devreye girdi, önümdeki araçlar aniden durunca bende ani bir hareketle şerit değiştirmek istedim biraz fazla yaklaştığım için fren yapıp vitesi boşa aldı, göstergeye bakana kadar ne oldugunu anlayamadım. başka zamanlarda da devreye girdi ama hiç boşa almadı.
    benim bu konuda bir sıkıntım var, size dik bir şekilde önünüzden bir araç geçtiğinde de devreye giriyor, yani araç önünüzden geçerken yatay hareket ettiği için karşınızda duran bir araç olarak alğıladığından kurtarmasına rağmen beni iki kez çakılı bıraktı, ama kesinlikle faydalı, bir kez bile çarpmaktan kurtarsa yeterlidir.
    bu arada geçenlerde fark ettim sert fren yaptığınızda fren lambaları formula araçlarında oldugu gibi fasılalı yanıyor.

    Alıntıları Göster
    2011 yılı markalara göre otomobil satışları

    1.Mazda : 1620 Adet
    2.Mıtsubshı : 3000
    3.Volvo : 4660
    4.Seat : 6059
    5.SKODA : 7589
    6.Kıa : 9714
    7.Audı : 12000
    8.Mercedes : 12600
    9.Honda : 13300
    10.Cıtroen : 14400
    11.Bmw : 15000
    12.Peogeot : 15500
    13.Dacıa : 18000
    14.Nıssan : 18500
    15.Chovrolet:23600
    16.Toyota : 36650
    17.Hunday : 46400
    18.Opel : 52624
    19.Wolsvogen:55500
    20.Fıat :57761
    21.Ford :58800
    22.Renault :86800




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ringcep

    2011 yılı markalara göre otomobil satışları

    1.Mazda : 1620 Adet
    2.Mıtsubshı : 3000
    3.Volvo : 4660
    4.Seat : 6059
    5.SKODA : 7589
    6.Kıa : 9714
    7.Audı : 12000
    8.Mercedes : 12600
    9.Honda : 13300
    10.Cıtroen : 14400
    11.Bmw : 15000
    12.Peogeot : 15500
    13.Dacıa : 18000
    14.Nıssan : 18500
    15.Chovrolet:23600
    16.Toyota : 36650
    17.Hunday : 46400
    18.Opel : 52624
    19.Wolsvogen:55500
    20.Fıat :57761
    21.Ford :58800
    22.Renault :86800

    Alıntıları Göster
    Ben geçen gün Arkas otomotivin ikinci el araçlarını incelemeye gittim. 3 tane s60 2.0T ve bir adet s80 T4 var ellerinde sahibinden.com da ilanlara ulaşılabilir ancak araçlar bana pek iyi durumda gibi gelmedi zaten s60lar test aracı olarak kullanılmış, araçların en fazla km si 23000 di. Özelllike kapılar açılırken kötü hissettirdi bana. 80 bine epey dolu bir araç almak mümkün ancak insanın pek içine sinmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    Ben geçen gün Arkas otomotivin ikinci el araçlarını incelemeye gittim. 3 tane s60 2.0T ve bir adet s80 T4 var ellerinde sahibinden.com da ilanlara ulaşılabilir ancak araçlar bana pek iyi durumda gibi gelmedi zaten s60lar test aracı olarak kullanılmış, araçların en fazla km si 23000 di. Özelllike kapılar açılırken kötü hissettirdi bana. 80 bine epey dolu bir araç almak mümkün ancak insanın pek içine sinmiyor.

    Alıntıları Göster
    Aracın sürücü koltuğunun hemen altında bir ucu boşta duran, daire şeklinde toparlanmış bir kablo demeti var. Son derece düzgün toparlanmış olması bilinçli olarak oraya yerleştirildiği izlenimini veriyor. Bu kablonun fonksiyonu nedir bilen var mı? Sizin aracınızda da aynı şekilde mevcut mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Aracın sürücü koltuğunun hemen altında bir ucu boşta duran, daire şeklinde toparlanmış bir kablo demeti var. Son derece düzgün toparlanmış olması bilinçli olarak oraya yerleştirildiği izlenimini veriyor. Bu kablonun fonksiyonu nedir bilen var mı? Sizin aracınızda da aynı şekilde mevcut mu?

    Alıntıları Göster
    aramızda arkadaşlar varsa bilgilerini paylaşsınlar ... bende bakıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    Hayırlı uğurlu olsun.Jetta ve 508'i beğenmemeniz isabet olmuş.Bu aracın keyfini vermezdi 2 side.

    Sizi gerçekten tebrik ederim. Saat 6 da forumu girip mesaj atmışsınız. Sanırım yönetici olmayı hak ediyorsunuz. Eğer bir oylama olursa oyum sizedir.

    1.6 drive alan arkadaşada hayırlı olsun. En kısa zamanda bize yakıt ve performans hakkında bilgi vermeni bekliyoruz. Çok güzel bir araç aldınız.

    Volvo forumu çok saygı değer,paylaşımcı ve hoşgörü sahibi insanları barındırıyor.Başka marka forumlarına bakıyorumda buradaki saygı ve hoşgörü ortamı 1-2 markada daha var.Bende bu duruma Volvo sahibi ve severi olarak katkıda bulunmak isterken, zamanla işe gitmeden önce foruma uğramadan yapamaz oldum.

    Asıl ben sizi tebrik ederim.Dün otomobil genel kısmında, aklı sıra Volvo logosunu aşağılayan üyeye verdiğiniz cevap epey güldürdü.

    Alıntıları Göster
    Kol dayaması krem rengi ve kazak renkleri kirletmeye başladı.Var mı bu durumdan muzdarip olan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pprodigyy

    Kol dayaması krem rengi ve kazak renkleri kirletmeye başladı.Var mı bu durumdan muzdarip olan.

    Bu kaçınılmaz bir durum her araçta yaşanabilir ancak deri korumayla bir miktar sanırım önüne geçilebilir. Sürekli silerek yer etmesi engellenebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: pprodigyy

    Kol dayaması krem rengi ve kazak renkleri kirletmeye başladı.Var mı bu durumdan muzdarip olan.

    Bu kaçınılmaz bir durum her araçta yaşanabilir ancak deri korumayla bir miktar sanırım önüne geçilebilir. Sürekli silerek yer etmesi engellenebilir

    Alıntıları Göster
    Bayadır yazamıyordum. Öncelikle Cumartesi günü servise gittim. Waxar dan detaylı temizlik ve boya koruma yaptırdım. Benim kolçakta çok kirlenmişti. Şimdi ilk günkü gibi oldu. Sonax detaylı içtemizlik için bir ürün var onunla silersekte oradaki kir çıkar gibi geliyor.

    Diğer önemli hususda yalıtım konusunda. Yalıtımla ilgili bülten geldimi diye sorduğumda bana sadece volvo'nun kapı fitilleri için bir ürün gönderdiğini ve kapıdan gelen sesi ve tıkırtıyı kestiğini söylediler. Görevli kişi hava karlı olduğu için bunu şimdi uygulamayalım dedi. Havaların güzel olduğu bir zamanda gelmemi rica ettiler. Ayrıca yalıtımla ilgili olarak servisteki görevli sorunun aynalardan kaynaklandığını söyledi. Yine müsait bi zamanda gelin orayı açıp izolasyon yapacağız dedi. Büyük ihtimalle ilk fırsatta bu işlemler için tekrar servise gideceğim. Yalıtım sorunu büyük oranda çözülecektir.

    Servis adı: Akatlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selcukakman -- 17 Ocak 2012; 20:24:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman

    Bayadır yazamıyordum. Öncelikle Cumartesi günü servise gittim. Waxar dan detaylı temizlik ve boya koruma yaptırdım. Benim kolçakta çok kirlenmişti. Şimdi ilk günkü gibi oldu. Sonax detaylı içtemizlik için bir ürün var onunla silersekte oradaki kir çıkar gibi geliyor.

    Diğer önemli hususda yalıtım konusunda. Yalıtımla ilgili bülten geldimi diye sorduğumda bana sadece volvo'nun kapı fitilleri için bir ürün gönderdiğini ve kapıdan gelen sesi ve tıkırtıyı kestiğini söylediler. Görevli kişi hava karlı olduğu için bunu şimdi uygulamayalım dedi. Havaların güzel olduğu bir zamanda gelmemi rica ettiler. Ayrıca yalıtımla ilgili olarak servisteki görevli sorunun aynalardan kaynaklandığını söyledi. Yine müsait bi zamanda gelin orayı açıp izolasyon yapacağız dedi. Büyük ihtimalle ilk fırsatta bu işlemler için tekrar servise gideceğim. Yalıtım sorunu büyük oranda çözülecektir.

    Servis adı: Akatlar

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar tekrar merhaba,
    2011 S60 2.0T Powershift aracımda bir sorun var.
    Geri vitese alıp yokuş aşağı aracı geri geri bıraktığınızda,
    ayaığınız hafif frendeyken araç silkeleme yapıyor. Bu durumdayken frene tam basıp aracı durdurduğunuzda, ve tekrar freni gevşetip geri gelmeye(yokuş aşağı.) çalıştığınızda araç bir süre kararsız kalıp sonra aniden vitese geçiyor ve geriye doğru aniden hızlanmaya başlıyor, tabi ne oluyor deyip tekrar fren yaptığınızda durum bu şekilde tekrarlıyor.
    Sonuç olarak aracı hafif yokuş aşağı bir yerde geri geri bir yere park etmek sıkıntılı oluyor.
    Volvodan verilen bilgiye göre bu durum powershiftlerde normalmiş!. Karakteristikmiş ve bütün powershiftlerde böyleymiş.
    Bunu yaşayan kimse varmı.
    Karşılaşmadıysdanız benim için bir denermisiniz.
    Çok can sıkıcı bir durum bu.
    Ancak deneme yapmak isteyenler aracı bir süre kullandıktan sonra, yani motor şanzuman ısınınca çok dik olmayan, 20- 25 derecelik bir eğimde denerlerse sağlıklı olur.
    Bu arada birkaç deneme yapmakta fayda var. Çünkü bu nedenini bilmediğim bir şekilde herzaman olmuyor.
    Teşekkürler....




  • 
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.