Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.


    Blow off 'u kastediyorsunuz sanırım.

    Aracınız hakkında bilgi verirseniz daha iyi yardımcı olabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.


    Blow off 'u kastediyorsunuz sanırım.

    Aracınız hakkında bilgi verirseniz daha iyi yardımcı olabilirim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.


    Blow off 'u kastediyorsunuz sanırım.

    Aracınız hakkında bilgi verirseniz daha iyi yardımcı olabilirim.



    Hayır, supercharger.
    Aracım Range Rover 4.6 V8.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.


    Blow off 'u kastediyorsunuz sanırım.

    Aracınız hakkında bilgi verirseniz daha iyi yardımcı olabilirim.



    Hayır, supercharger.
    Aracım Range Rover 4.6 V8.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.


    Blow off 'u kastediyorsunuz sanırım.

    Aracınız hakkında bilgi verirseniz daha iyi yardımcı olabilirim.



    Hayır, supercharger.
    Aracım Range Rover 4.6 V8.



    Superşarj'ın uygulamasının Turboşarj'dan daha zor olduğunu biliyorum. Sonuçta kranka bağlanması gerek süperşarjın...

    Eğer illa bir aşırı besleme düşünüyorsanız bence turboşarj daha az maliyetli olur.

    Ayrıca bu aracın orjinalinde aşırı beslemeli olanı var mı? Biliyormusunuz?

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.


    Blow off 'u kastediyorsunuz sanırım.

    Aracınız hakkında bilgi verirseniz daha iyi yardımcı olabilirim.



    Hayır, supercharger.
    Aracım Range Rover 4.6 V8.



    Superşarj'ın uygulamasının Turboşarj'dan daha zor olduğunu biliyorum. Sonuçta kranka bağlanması gerek süperşarjın...

    Eğer illa bir aşırı besleme düşünüyorsanız bence turboşarj daha az maliyetli olur.

    Ayrıca bu aracın orjinalinde aşırı beslemeli olanı var mı? Biliyormusunuz?

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Orjinalde özel üretim olarak çıktı 2001 senesinde.SSE serisi olarak.
    Ustam elinde bir tane olduğunu söyleyince, ve de v8 olmasından dolayı sc'ın daha verimli olacağını düşündüğümden böyle bir karar aldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Herkese merhabalar.

    Forumda teknik konular başlığında uzun uzun her türlü teknik meseleyi açıklamamıza rağmen çoğu arkadaşın sadece ihtiyacı olduğunda teknik yardım başlıklarını görüntülemesinden dolayı bazı teknik bilgileri bu başlıkta da vermek istiyorum.

    Bu başlıkta Turboşarjlı araçların nasıl kullanılması gerektiğini dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

    Turbolu araçlar hakkında dilden dile birsürü söylenti dolaşmaktadır. Bu forumda da herkes birşeyler yazıyor. Ancak ben mümkün olduğunda teknik olarak ama anlaşılabilir seviyede anlatmaya çalışacağım. Umarım bundan sonra

    “turbo dizel aracımı hangi devirde kullanayım?”,
    “turbolu aracımı stop etmeden önce bekleyeyim mi?”,
    “motor soğukken en fazla kaç devire kadar çıkayım?”,
    “hangi devirde vites değiştireyim?” gibi sorular için ayrı ayrı başlıklar açılmaz.

    Forumda bu konuda uzman olmayan arkadaşların yazdıkları genel olarak doğru.

    Yalnız bazı ifade yanlışlıkları var. Hem bunları düzelterek, hem de merak edilen soruları cevaplamaya çalışarak başlayayım.




    arkadaşım paylaşım için teşekkürler.peki ses azaltılması ve yakıt tüketimini azaltmak için reklamı yapılan bon power ,motor silk gibi katkıların araca bir katkısı ve zararı olur mu?bunları kullanma mantığı nedir?sesi azaltır mı ya da tüketimi
    spr bir paylaşım bilmediklerimi öğrendim teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Orjinalde özel üretim olarak çıktı 2001 senesinde.SSE serisi olarak.
    Ustam elinde bir tane olduğunu söyleyince, ve de v8 olmasından dolayı sc'ın daha verimli olacağını düşündüğümden böyle bir karar aldım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Orjinalde özel üretim olarak çıktı 2001 senesinde.SSE serisi olarak.
    Ustam elinde bir tane olduğunu söyleyince, ve de v8 olmasından dolayı sc'ın daha verimli olacağını düşündüğümden böyle bir karar aldım.



    Orjinalinde olanlar varsa, uygulamak çok daha kolay olur.

    Geriye kalan parçaları temin etmek ve montaj...

    Tabi bunun için krankı falan da superşarjlı olandakiyle değiştirmek gerekebilir, eğer arada farklılıklar varsa.

    Bu şekliyle superşarj uygulamak daha mantıklı tabiiki. Hele de o sc li serinin parçalarına ulaşabiliyorsanız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Orjinalde özel üretim olarak çıktı 2001 senesinde.SSE serisi olarak.
    Ustam elinde bir tane olduğunu söyleyince, ve de v8 olmasından dolayı sc'ın daha verimli olacağını düşündüğümden böyle bir karar aldım.



    Orjinalinde olanlar varsa, uygulamak çok daha kolay olur.

    Geriye kalan parçaları temin etmek ve montaj...

    Tabi bunun için krankı falan da superşarjlı olandakiyle değiştirmek gerekebilir, eğer arada farklılıklar varsa.

    Bu şekliyle superşarj uygulamak daha mantıklı tabiiki. Hele de o sc li serinin parçalarına ulaşabiliyorsanız...

    Alıntıları Göster
    Parça sorunu yok, zaten ana gövde kasnak ve borulardan oluşuyor.
    Ana gövde yani blower hazır, kasnak da üstünde(kullanılamaz durumda olsa bile tornada yenisi yapılır), borular da zaten bildiğimiz bağlantılar.
    Benim merak ettiğim basınç ayarı kasnak çapı ile mi ayarlanıyor?Ve de hiç bir yerde cevabını bulamadım:Kasnak sürücü kontrollü yapılabiliyor mu?Buna dair söylentiler var ama kanıtlayan da bir yazı belge vs. yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Parça sorunu yok, zaten ana gövde kasnak ve borulardan oluşuyor.
    Ana gövde yani blower hazır, kasnak da üstünde(kullanılamaz durumda olsa bile tornada yenisi yapılır), borular da zaten bildiğimiz bağlantılar.
    Benim merak ettiğim basınç ayarı kasnak çapı ile mi ayarlanıyor?Ve de hiç bir yerde cevabını bulamadım:Kasnak sürücü kontrollü yapılabiliyor mu?Buna dair söylentiler var ama kanıtlayan da bir yazı belge vs. yok.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Parça sorunu yok, zaten ana gövde kasnak ve borulardan oluşuyor.
    Ana gövde yani blower hazır, kasnak da üstünde(kullanılamaz durumda olsa bile tornada yenisi yapılır), borular da zaten bildiğimiz bağlantılar.
    Benim merak ettiğim basınç ayarı kasnak çapı ile mi ayarlanıyor?Ve de hiç bir yerde cevabını bulamadım:Kasnak sürücü kontrollü yapılabiliyor mu?Buna dair söylentiler var ama kanıtlayan da bir yazı belge vs. yok.


    Anladığım kadarıyla orjinalinde supercharger kasnak tahrikli yapılmış. Yoksa krankdan tahrik alsa bu kadar basit bir işlemle halledilemez.

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Resimde görülen sistemi bulmuşsanız işiniz kolay.

    Kasnak çapı toplam dönüş süresini etkileyecektir. Ve bu da basınç değerini değiştirecektir. Pratikte nasıl ayarlanıyor bilemiyorum.

    Acaba hangi türde bir superşarj kullanılıyor orjinalinde?

    Ancak süperşarj ile ilgili fazla bilgiye sahip değilim. Sonuçta birkaç seçkin marka dışında fazla sık karşılaşmıyoruz güncel motorlarda...

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Parça sorunu yok, zaten ana gövde kasnak ve borulardan oluşuyor.
    Ana gövde yani blower hazır, kasnak da üstünde(kullanılamaz durumda olsa bile tornada yenisi yapılır), borular da zaten bildiğimiz bağlantılar.
    Benim merak ettiğim basınç ayarı kasnak çapı ile mi ayarlanıyor?Ve de hiç bir yerde cevabını bulamadım:Kasnak sürücü kontrollü yapılabiliyor mu?Buna dair söylentiler var ama kanıtlayan da bir yazı belge vs. yok.


    Anladığım kadarıyla orjinalinde supercharger kasnak tahrikli yapılmış. Yoksa krankdan tahrik alsa bu kadar basit bir işlemle halledilemez.

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Resimde görülen sistemi bulmuşsanız işiniz kolay.

    Kasnak çapı toplam dönüş süresini etkileyecektir. Ve bu da basınç değerini değiştirecektir. Pratikte nasıl ayarlanıyor bilemiyorum.

    Acaba hangi türde bir superşarj kullanılıyor orjinalinde?

    Ancak süperşarj ile ilgili fazla bilgiye sahip değilim. Sonuçta birkaç seçkin marka dışında fazla sık karşılaşmıyoruz güncel motorlarda...

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Bu fotoğrafını koyduğunuz centrifugal supercharger, turbonun kasnak ile hareket alanı diyebiliriz.
    Benim kullanacağım ise root supercharger, kronolojik olarak ilk supercharger çeşidi,bundan sonra twin screw ve centrifugal geliyor.
     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI

    Burada kullanılan Eaton M90S.Kapak ve manifold taşlama ile beyni programlayarak 360bg elde ediliyor.(stok 225bg)
    Ustamın söylediğine göre nasıl olsa motoru kıracağımdan şimdilik piston değiştirmeye falan gerek yokmuş, motor yapılırken güçlendirecekmişiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 6 Nisan 2008; 18:20:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Bu fotoğrafını koyduğunuz centrifugal supercharger, turbonun kasnak ile hareket alanı diyebiliriz.
    Benim kullanacağım ise root supercharger, kronolojik olarak ilk supercharger çeşidi,bundan sonra twin screw ve centrifugal geliyor.
     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI

    Burada kullanılan Eaton M90S.Kapak ve manifold taşlama ile beyni programlayarak 360bg elde ediliyor.(stok 225bg)
    Ustamın söylediğine göre nasıl olsa motoru kıracağımdan şimdilik piston değiştirmeye falan gerek yokmuş, motor yapılırken güçlendirecekmişiz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Bu fotoğrafını koyduğunuz centrifugal supercharger, turbonun kasnak ile hareket alanı diyebiliriz.
    Benim kullanacağım ise root supercharger, kronolojik olarak ilk supercharger çeşidi,bundan sonra twin screw ve centrifugal geliyor.



    Hocam biliyorum da sizin bahsettiğiniz sistemde güç kranktan alınmıyor mu?

    Yani öyleyse krankta da değişiklik gerekmiyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Bu fotoğrafını koyduğunuz centrifugal supercharger, turbonun kasnak ile hareket alanı diyebiliriz.
    Benim kullanacağım ise root supercharger, kronolojik olarak ilk supercharger çeşidi,bundan sonra twin screw ve centrifugal geliyor.



    Hocam biliyorum da sizin bahsettiğiniz sistemde güç kranktan alınmıyor mu?

    Yani öyleyse krankta da değişiklik gerekmiyor mu?

    Alıntıları Göster
    Evet bütün supercharger çeşitlerinde kranktan tahrikli olur hareket, yanlış bir cümle kurdum pardon.
    Turbonun kasnak ile hareket alanı derken yine salyangoz şeklinde fakat gaz basıncı değil de kasnak ile hareket alanı gibi demek istedim.
    Bildiğim kadarıyla yapılması gereken bir kasnak eklemek ve beyni programlamak.Gerisi tamamen performans arttırmak için yapılmakta.
    Bakalım bir değişiklik olmazsa bende daha iyi öğreneceğim.Hafta içi işin duygusal boyutunu konuşacağım ustamla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Evet bütün supercharger çeşitlerinde kranktan tahrikli olur hareket, yanlış bir cümle kurdum pardon.
    Turbonun kasnak ile hareket alanı derken yine salyangoz şeklinde fakat gaz basıncı değil de kasnak ile hareket alanı gibi demek istedim.
    Bildiğim kadarıyla yapılması gereken bir kasnak eklemek ve beyni programlamak.Gerisi tamamen performans arttırmak için yapılmakta.
    Bakalım bir değişiklik olmazsa bende daha iyi öğreneceğim.Hafta içi işin duygusal boyutunu konuşacağım ustamla.

    Alıntıları Göster
    kompressorlerde bu gruba giriyormu acaba hocam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur-orhun

    kompressorlerde bu gruba giriyormu acaba hocam

    Alıntıları Göster
    Kompresör=supercharger
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Kompresör=supercharger

    Alıntıları Göster
    peki sağ ayak debriyaj pedalına çok basarsa ne olur? çok basmaktan kastım şunlar :

    -küçük bir kasisi geçerken,
    -site içerindeki virajları dönerken,
    -şehir içinde önümüzdeki araçla mesafeyi tam olarak ayarlamamız gerekirken..

    kısaca bu durumlarda ( motorun gücünü tekerlere iletmeyi istemediğimiz durumlar) debriyaja dokunmak, baskı/balata sistemine zarar verir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    peki sağ ayak debriyaj pedalına çok basarsa ne olur? çok basmaktan kastım şunlar :

    -küçük bir kasisi geçerken,
    -site içerindeki virajları dönerken,
    -şehir içinde önümüzdeki araçla mesafeyi tam olarak ayarlamamız gerekirken..

    kısaca bu durumlarda ( motorun gücünü tekerlere iletmeyi istemediğimiz durumlar) debriyaja dokunmak, baskı/balata sistemine zarar verir mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratt45

    peki sağ ayak debriyaj pedalına çok basarsa ne olur? çok basmaktan kastım şunlar :

    -küçük bir kasisi geçerken,
    -site içerindeki virajları dönerken,
    -şehir içinde önümüzdeki araçla mesafeyi tam olarak ayarlamamız gerekirken..

    kısaca bu durumlarda ( motorun gücünü tekerlere iletmeyi istemediğimiz durumlar) debriyaja dokunmak, baskı/balata sistemine zarar verir mi?






    Bu sorunun cevabını bende merak ediyorum bir de imzamdaki aracı yakında bakıma sokacağım.Castrol magnatec 5/30 yağ kullanmayı düşünüyorum,nasıl olur veya başka bir öneriniz var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratt45

    peki sağ ayak debriyaj pedalına çok basarsa ne olur? çok basmaktan kastım şunlar :

    -küçük bir kasisi geçerken,
    -site içerindeki virajları dönerken,
    -şehir içinde önümüzdeki araçla mesafeyi tam olarak ayarlamamız gerekirken..

    kısaca bu durumlarda ( motorun gücünü tekerlere iletmeyi istemediğimiz durumlar) debriyaja dokunmak, baskı/balata sistemine zarar verir mi?






    Bu sorunun cevabını bende merak ediyorum bir de imzamdaki aracı yakında bakıma sokacağım.Castrol magnatec 5/30 yağ kullanmayı düşünüyorum,nasıl olur veya başka bir öneriniz var mı?

    Alıntıları Göster
    açık ve net ifadelerle
    ben bu 200 kompressor aracı kullanırken neler yapmam lazım
    çalıştırma
    yol gidiş
    ve durmada

    yazabilirmisiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur-orhun

    açık ve net ifadelerle
    ben bu 200 kompressor aracı kullanırken neler yapmam lazım
    çalıştırma
    yol gidiş
    ve durmada

    yazabilirmisiniz ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur-orhun


    açık ve net ifadelerle
    ben bu 200 kompressor aracı kullanırken neler yapmam lazım
    çalıştırma
    yol gidiş
    ve durmada

    yazabilirmisiniz ?

    O.B.K hocamın affına sığınarak;
    Kompresör yani süperşarj sisteminde yağlama olmadığından dolayı herhangi bir önlem gerekli değildir..Başına gelebilecek tek sıkıntı kayışın kompası veya kasnağın hasar görmesidir ki onlar da aşırı yüklenme haricinde uzun vadede nadiren görülebileck durumlardır.
    Ayrıca tıpkı motor gibi tam kapasite çalışması için biraz ısınması gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Orjinalden alıntı: onur-orhun


    açık ve net ifadelerle
    ben bu 200 kompressor aracı kullanırken neler yapmam lazım
    çalıştırma
    yol gidiş
    ve durmada

    yazabilirmisiniz ?

    O.B.K hocamın affına sığınarak;
    Kompresör yani süperşarj sisteminde yağlama olmadığından dolayı herhangi bir önlem gerekli değildir..Başına gelebilecek tek sıkıntı kayışın kompası veya kasnağın hasar görmesidir ki onlar da aşırı yüklenme haricinde uzun vadede nadiren görülebileck durumlardır.
    Ayrıca tıpkı motor gibi tam kapasite çalışması için biraz ısınması gerekir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: onur-orhun


    açık ve net ifadelerle
    ben bu 200 kompressor aracı kullanırken neler yapmam lazım
    çalıştırma
    yol gidiş
    ve durmada

    yazabilirmisiniz ?

    O.B.K hocamın affına sığınarak;
    Kompresör yani süperşarj sisteminde yağlama olmadığından dolayı herhangi bir önlem gerekli değildir..Başına gelebilecek tek sıkıntı kayışın kompası veya kasnağın hasar görmesidir ki onlar da aşırı yüklenme haricinde uzun vadede nadiren görülebileck durumlardır.
    Ayrıca tıpkı motor gibi tam kapasite çalışması için biraz ısınması gerekir.


    o kayışları kendirleri 90 bin bakımında değiştiririm
    zaten 90- 100 üde pek geçmem
    arada bir 100 oktan ve f1 nanotech koyarsak kompressoru vs de temizler herlade
    durdurmadan öncede biraz çalışır bırakırım dizel muamelesi
    yeterli galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur-orhun

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: onur-orhun


    açık ve net ifadelerle
    ben bu 200 kompressor aracı kullanırken neler yapmam lazım
    çalıştırma
    yol gidiş
    ve durmada

    yazabilirmisiniz ?

    O.B.K hocamın affına sığınarak;
    Kompresör yani süperşarj sisteminde yağlama olmadığından dolayı herhangi bir önlem gerekli değildir..Başına gelebilecek tek sıkıntı kayışın kompası veya kasnağın hasar görmesidir ki onlar da aşırı yüklenme haricinde uzun vadede nadiren görülebileck durumlardır.
    Ayrıca tıpkı motor gibi tam kapasite çalışması için biraz ısınması gerekir.


    o kayışları kendirleri 90 bin bakımında değiştiririm
    zaten 90- 100 üde pek geçmem
    arada bir 100 oktan ve f1 nanotech koyarsak kompressoru vs de temizler herlade
    durdurmadan öncede biraz çalışır bırakırım dizel muamelesi
    yeterli galiba

    Alıntıları Göster
    Durdurmadan önce beklemek gerekmiyor ama yine de siz bilirsiniz tabii.
    Kompresörün pratik olarak yakıtla temizlenmesi mümkün değil çünkü sadece filtreden gelen havayı burgulardan geçirip basınçlı hale getiriyor ve pistonlara yolluyor.
    Yani kısacası tak ve unut tarzı bir aksam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Durdurmadan önce beklemek gerekmiyor ama yine de siz bilirsiniz tabii.
    Kompresörün pratik olarak yakıtla temizlenmesi mümkün değil çünkü sadece filtreden gelen havayı burgulardan geçirip basınçlı hale getiriyor ve pistonlara yolluyor.
    Yani kısacası tak ve unut tarzı bir aksam.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Durdurmadan önce beklemek gerekmiyor ama yine de siz bilirsiniz tabii.
    Kompresörün pratik olarak yakıtla temizlenmesi mümkün değil çünkü sadece filtreden gelen havayı burgulardan geçirip basınçlı hale getiriyor ve pistonlara yolluyor.
    Yani kısacası tak ve unut tarzı bir aksam.


    istediğimde işte bu tak unut
    söyle unut
    belirt unut
    anlat unut
    gönder unut

    hayat tarzım böyle
    benden bir kibrit çöpü istenilse unutmam üstün körü geçmem
    ve istediğimin veya yapılmasını yerine getirilmesini istediğim şeyinde unutulmasını sevmem

    herşey birkez ..
    mazeret g.t gibidir herkeste vardır
    mazeretsiz olacak herşey ..
    mercedeste mazaret olamaz hiçbirşey ..
    para verdim kalite aldım
    sorun istemem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur-orhun -- 6 Nisan 2008; 22:06:14 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.