Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
94
Favori
406.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    yanlış hatırlamıyorsam onlar da hks idi.. malum site kapalı olduğundan bakamıyorum..

    uzun bi süredir düşünüyorum hatta geçen yaz bursadayken bir iki yere sordum,tuning mekanlarıydı falan ama bana dedikleri dizeller fazla devir çevirmediği için pek verim alınamıyor bu uygulamadan falan filandı,pek de bilgili gözükmüyorlardı ama.. hatta chip de sormuştum, 1500 ytl ye mal olur demişti.oysa 200 ytl ye satılan chipler var,gerçi kalitesi düşündürücüdür ama..

    bu görüşe katılıyor musunuz? fazla devir çevirmediği için bi faydası olmaz mı? bana saçma gibi geliyor ama..

    teşekkürler..alır,uygular ve test edersem bilgi veririm,resim ve vidyo ile.



    BOV de önemli olan motor devri değil, turbo basıncıdır. Çoğu turbo dizel motorda da turbo basıncı benzinli turbolardan hiç de aşşağı kalmaz. Hatta bazılarında daha da üstündür.

    Bence BOV en çok dizellere lazım. Çünkü verimli devir bandı çok kısa olduğundan sık sık vites değiştirmek gerekiyor. Bu vites değişimlerinde de sık sık turbo basıncı geri tepecektir. Ama BOV uygulamasıyla vites değiştirdikten sonra da yeterli turbo basıncı ayağınızın altında olacaktır.

    Şimdiden hayırlı olsun.

    Sonuçları bekliyorum...


    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ayak gazdan çekildiğinde geri tepen bir şey olmaz. Dolayısıyla dizel motorlara Blow-off Valve takılması sesten başka hiç bir fayda sağlamaz...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    yanlış hatırlamıyorsam onlar da hks idi.. malum site kapalı olduğundan bakamıyorum..

    uzun bi süredir düşünüyorum hatta geçen yaz bursadayken bir iki yere sordum,tuning mekanlarıydı falan ama bana dedikleri dizeller fazla devir çevirmediği için pek verim alınamıyor bu uygulamadan falan filandı,pek de bilgili gözükmüyorlardı ama.. hatta chip de sormuştum, 1500 ytl ye mal olur demişti.oysa 200 ytl ye satılan chipler var,gerçi kalitesi düşündürücüdür ama..

    bu görüşe katılıyor musunuz? fazla devir çevirmediği için bi faydası olmaz mı? bana saçma gibi geliyor ama..

    teşekkürler..alır,uygular ve test edersem bilgi veririm,resim ve vidyo ile.



    BOV de önemli olan motor devri değil, turbo basıncıdır. Çoğu turbo dizel motorda da turbo basıncı benzinli turbolardan hiç de aşşağı kalmaz. Hatta bazılarında daha da üstündür.

    Bence BOV en çok dizellere lazım. Çünkü verimli devir bandı çok kısa olduğundan sık sık vites değiştirmek gerekiyor. Bu vites değişimlerinde de sık sık turbo basıncı geri tepecektir. Ama BOV uygulamasıyla vites değiştirdikten sonra da yeterli turbo basıncı ayağınızın altında olacaktır.

    Şimdiden hayırlı olsun.

    Sonuçları bekliyorum...


    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ayak gazdan çekildiğinde geri tepen bir şey olmaz. Dolayısıyla dizel motorlara Blow-off Valve takılması sesten başka hiç bir fayda sağlamaz...


    http://www.hksusa.com/images/?id=1746&rsku=0
    The Diesel blowoff uses an electronic/mechanical throttle trigger in conjunction with the pneumatic actuation of the standard SSQV.

    Dizel araçlar için de üretilen setler var. gaz tetikleyicisi gibi bir parça kullanıyorlar. Üretici firmalar faydası olduğunu iddia ediyorlar.

    Ayrıca sesi oluşturan zaten geri tepen basınç değilmidir? Yani eğer turbo tribünlerinin oluşturduğu yüksek basınç motora basılamazsa bu ses oluşur diye düşünüyorum.

    Eğer dizel araçlara uygulanan BOV ların oluşturduğu sesin kaynağı geri tepen basınç değilse, sadece ses için tasarlanmış, gazdan ayak çekilince ses veren ürünler midir bunlar?

    Dizelde BOV uygulaması hakkında ayrıntılı bilgim yok. Yazarsanız sevinirim. Hem de arkadaşları yanlış bilgilendirmemiş olurum.


    teşekkürler.
    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 24 Mart 2008; 15:12:43 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    yanlış hatırlamıyorsam onlar da hks idi.. malum site kapalı olduğundan bakamıyorum..

    uzun bi süredir düşünüyorum hatta geçen yaz bursadayken bir iki yere sordum,tuning mekanlarıydı falan ama bana dedikleri dizeller fazla devir çevirmediği için pek verim alınamıyor bu uygulamadan falan filandı,pek de bilgili gözükmüyorlardı ama.. hatta chip de sormuştum, 1500 ytl ye mal olur demişti.oysa 200 ytl ye satılan chipler var,gerçi kalitesi düşündürücüdür ama..

    bu görüşe katılıyor musunuz? fazla devir çevirmediği için bi faydası olmaz mı? bana saçma gibi geliyor ama..

    teşekkürler..alır,uygular ve test edersem bilgi veririm,resim ve vidyo ile.



    BOV de önemli olan motor devri değil, turbo basıncıdır. Çoğu turbo dizel motorda da turbo basıncı benzinli turbolardan hiç de aşşağı kalmaz. Hatta bazılarında daha da üstündür.

    Bence BOV en çok dizellere lazım. Çünkü verimli devir bandı çok kısa olduğundan sık sık vites değiştirmek gerekiyor. Bu vites değişimlerinde de sık sık turbo basıncı geri tepecektir. Ama BOV uygulamasıyla vites değiştirdikten sonra da yeterli turbo basıncı ayağınızın altında olacaktır.

    Şimdiden hayırlı olsun.

    Sonuçları bekliyorum...


    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ayak gazdan çekildiğinde geri tepen bir şey olmaz. Dolayısıyla dizel motorlara Blow-off Valve takılması sesten başka hiç bir fayda sağlamaz...


    http://www.hksusa.com/images/?id=1746&rsku=0
    The Diesel blowoff uses an electronic/mechanical throttle trigger in conjunction with the pneumatic actuation of the standard SSQV.

    Dizel araçlar için de üretilen setler var. gaz tetikleyicisi gibi bir parça kullanıyorlar. Üretici firmalar faydası olduğunu iddia ediyorlar.

    Ayrıca sesi oluşturan zaten geri tepen basınç değilmidir? Yani eğer turbo tribünlerinin oluşturduğu yüksek basınç motora basılamazsa bu ses oluşur diye düşünüyorum.

    Eğer dizel araçlara uygulanan BOV ların oluşturduğu sesin kaynağı geri tepen basınç değilse, sadece ses için tasarlanmış, gazdan ayak çekilince ses veren ürünler midir bunlar?

    Dizelde BOV uygulaması hakkında ayrıntılı bilgim yok. Yazarsanız sevinirim. Hem de arkadaşları yanlış bilgilendirmemiş olurum.


    teşekkürler.
    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    HKS'nin sitesinde belirtildiği gibi, gaz pedalından tetikleme alarak emme manifoldundaki basınçlı havayı atmosfere salıyorlar.
    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ve motor çalıştığı sürece emme / egsoz sübapları çalışmaya devam ettiğinden, gaz pedalına basılmasa bile motor havayı emip egsozdan dışarı vermeye devam ediyor. Yani arada ani bir basınç artışı gerçekleşmiyor. Benzinli araçlarda normalde bu durumda aradaki basınç belli bir değeri aştığında BOV açılarak atmosfere çıkış yapıyor. Dizellerde ise gaz pedalından tetiklenen elektriksel veya mekanik bir sistemle BOV'un manuel olarak açılmasını ve havayı atmosfere vermesini sağlıyorlar... Yani aslında biraz zorlama bir sistem. Ses çıksın amaçlı... Üretici yorumları genelde biraz taraflı oluyor haklı olarak, satışı arttırmak amacıyla...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    HKS'nin sitesinde belirtildiği gibi, gaz pedalından tetikleme alarak emme manifoldundaki basınçlı havayı atmosfere salıyorlar.
    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ve motor çalıştığı sürece emme / egsoz sübapları çalışmaya devam ettiğinden, gaz pedalına basılmasa bile motor havayı emip egsozdan dışarı vermeye devam ediyor. Yani arada ani bir basınç artışı gerçekleşmiyor. Benzinli araçlarda normalde bu durumda aradaki basınç belli bir değeri aştığında BOV açılarak atmosfere çıkış yapıyor. Dizellerde ise gaz pedalından tetiklenen elektriksel veya mekanik bir sistemle BOV'un manuel olarak açılmasını ve havayı atmosfere vermesini sağlıyorlar... Yani aslında biraz zorlama bir sistem. Ses çıksın amaçlı... Üretici yorumları genelde biraz taraflı oluyor haklı olarak, satışı arttırmak amacıyla...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    HKS'nin sitesinde belirtildiği gibi, gaz pedalından tetikleme alarak emme manifoldundaki basınçlı havayı atmosfere salıyorlar.
    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ve motor çalıştığı sürece emme / egsoz sübapları çalışmaya devam ettiğinden, gaz pedalına basılmasa bile motor havayı emip egsozdan dışarı vermeye devam ediyor. Yani arada ani bir basınç artışı gerçekleşmiyor. Benzinli araçlarda normalde bu durumda aradaki basınç belli bir değeri aştığında BOV açılarak atmosfere çıkış yapıyor. Dizellerde ise gaz pedalından tetiklenen elektriksel veya mekanik bir sistemle BOV'un manuel olarak açılmasını ve havayı atmosfere vermesini sağlıyorlar... Yani aslında biraz zorlama bir sistem. Ses çıksın amaçlı... Üretici yorumları genelde biraz taraflı oluyor haklı olarak, satışı arttırmak amacıyla...




    Teşekkür ederim açıklama için. Anladım ve istifade ettim.

    Dizel kullanan arkadaşlara, BOV'un sadece ses amaçlı kullanılabileceğini anlatırım.

    Tekrar teşekkürler.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    HKS'nin sitesinde belirtildiği gibi, gaz pedalından tetikleme alarak emme manifoldundaki basınçlı havayı atmosfere salıyorlar.
    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ve motor çalıştığı sürece emme / egsoz sübapları çalışmaya devam ettiğinden, gaz pedalına basılmasa bile motor havayı emip egsozdan dışarı vermeye devam ediyor. Yani arada ani bir basınç artışı gerçekleşmiyor. Benzinli araçlarda normalde bu durumda aradaki basınç belli bir değeri aştığında BOV açılarak atmosfere çıkış yapıyor. Dizellerde ise gaz pedalından tetiklenen elektriksel veya mekanik bir sistemle BOV'un manuel olarak açılmasını ve havayı atmosfere vermesini sağlıyorlar... Yani aslında biraz zorlama bir sistem. Ses çıksın amaçlı... Üretici yorumları genelde biraz taraflı oluyor haklı olarak, satışı arttırmak amacıyla...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    HKS'nin sitesinde belirtildiği gibi, gaz pedalından tetikleme alarak emme manifoldundaki basınçlı havayı atmosfere salıyorlar.
    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ve motor çalıştığı sürece emme / egsoz sübapları çalışmaya devam ettiğinden, gaz pedalına basılmasa bile motor havayı emip egsozdan dışarı vermeye devam ediyor. Yani arada ani bir basınç artışı gerçekleşmiyor. Benzinli araçlarda normalde bu durumda aradaki basınç belli bir değeri aştığında BOV açılarak atmosfere çıkış yapıyor. Dizellerde ise gaz pedalından tetiklenen elektriksel veya mekanik bir sistemle BOV'un manuel olarak açılmasını ve havayı atmosfere vermesini sağlıyorlar... Yani aslında biraz zorlama bir sistem. Ses çıksın amaçlı... Üretici yorumları genelde biraz taraflı oluyor haklı olarak, satışı arttırmak amacıyla...




    aslında sırf sesi için uygulamayı düşünüyorum desem yalan olmaz.fakat zahmetli bi iş ise uğraşmaya değmez.ona vereceğim para ile chip taktırabilirim,madem faydası yok :)

    Kerem Arıkantürk ve O.B.K,verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
    _____________________________
    Yaşlı adam sinirlendi, "gelmesin zaten!"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Herkese merhabalar.

    Forumda teknik konular başlığında uzun uzun her türlü teknik meseleyi açıklamamıza rağmen çoğu arkadaşın sadece ihtiyacı olduğunda teknik yardım başlıklarını görüntülemesinden dolayı bazı teknik bilgileri bu başlıkta da vermek istiyorum.

    Bu başlıkta Turboşarjlı araçların nasıl kullanılması gerektiğini dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

    Turbolu araçlar hakkında dilden dile birsürü söylenti dolaşmaktadır. Bu forumda da herkes birşeyler yazıyor. Ancak ben mümkün olduğunda teknik olarak ama anlaşılabilir seviyede anlatmaya çalışacağım. Umarım bundan sonra

    “turbo dizel aracımı hangi devirde kullanayım?”,
    “turbolu aracımı stop etmeden önce bekleyeyim mi?”,
    “motor soğukken en fazla kaç devire kadar çıkayım?”,
    “hangi devirde vites değiştireyim?” gibi sorular için ayrı ayrı başlıklar açılmaz.

    Forumda bu konuda uzman olmayan arkadaşların yazdıkları genel olarak doğru.

    Yalnız bazı ifade yanlışlıkları var. Hem bunları düzelterek, hem de merak edilen soruları cevaplamaya çalışarak başlayayım.




    arkadaşım paylaşım için teşekkürler.peki ses azaltılması ve yakıt tüketimini azaltmak için reklamı yapılan bon power ,motor silk gibi katkıların araca bir katkısı ve zararı olur mu?bunları kullanma mantığı nedir?sesi azaltır mı ya da tüketimi
    Merhaba Hocam bende baska ilgili soru sorcam Doblo jtd lerde turbo varmıdır ???



    Doblolarda 1.9 jtd de Bazılarında ABS yok

    bide abs nedir abs ile absiz perfomaslar aynımı

    abs iel absizlerde yakıtlar aynımıdır ???
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turrkiiy

    Merhaba Hocam bende baska ilgili soru sorcam Doblo jtd lerde turbo varmıdır ???



    Doblolarda 1.9 jtd de Bazılarında ABS yok

    bide abs nedir abs ile absiz perfomaslar aynımı

    abs iel absizlerde yakıtlar aynımıdır ???

    Alıntıları Göster
    Rica ederim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: opxito

    Merhaba O.B.K , Bilgiler için çok teşekkür ederim.Bundan sonraki çalışmalarda da başarılar dilerim.

    Otomobil Uzmanı Ben de şunu sormak istedim:Arabayı yokuş aşaga boşta kullanım konusunda daha önce çok tartışıldı ve cok şeyler söylendi.Peki turbo ya etkileri açısından da ele alırsan senin görüşlerin nedir bu konuda.
    Hayırlı günler.Kolay gelsin.



    Gaz pedalından ayağınızı çektiğiniz andan itibaren actuator isimli parça basınclı egsoz gazını wastegate yoluyla boşa salar. Yani hem boşa atmanız durumunda, hem de viteste gazdan ayağınızı çekmeniz durumunda zaten gaz pedalına basmadığınız için turbo basıncı düşecek ve rölanti seviyesinde dönecektir.

    Sonuç olarak vitesi boşa almanın turbo üzerinde pek bir etkisi yoktur.

    Ancak vitesi boşa aldığınız durumlarda şanzumanın yeteri kadar iyi yağlanamayacağını, ve sonra tekrar vitese geçmek istediğinizde de yağsız şanzumanla vitese geçerken hasar oluşabileceğini de akıldan çıkarmamak lazım.

    Ayrıca ani bir durum karşısında sert fren yapmanız gerekirse motor, fren basıncını karşılayamayıp stop edebilir. Ancak eğer araç viteste ise motor stop etmez. Etse bile motor hala döndüğü için yeterli fren basıncı yine sağlanır.

    Tavsiyem vitesi boşa almamanızdır. Zaten yol bilgisayarı olanlar boşa alınca, anlık tüketimin, vitesteyken gazdan ayağınızı çekince gerçekleşen anlık tüketimden daha fazla olduğunu görürler.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Alıntı:

    ((Ancak vitesi boşa aldığınız durumlarda şanzumanın yeteri kadar iyi yağlanamayacağını, ve sonra tekrar vitese geçmek istediğinizde de yağsız şanzumanla vitese geçerken hasar oluşabileceğini de akıldan çıkarmamak lazım.



    Tavsiyem vitesi boşa almamanızdır. Zaten yol bilgisayarı olanlar boşa alınca, anlık tüketimin, vitesteyken gazdan ayağınızı çekince gerçekleşen anlık tüketimden daha fazla olduğunu görürler. ))





    Peki güzel de.İnsanın aklına o zaman da şu aklına geliyor:Trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte dakikalarca durmak zorunda kalınıyor.Şanzuman yaglanması konusu yine problem degil mi?Yani seyir halinde boş vites ile durma sırasında rölantide calıştırma arasında farklı durumlar mı var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi opxito -- 25 Mart 2008; 16:46:52 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: opxito

    Alıntı:

    ((Ancak vitesi boşa aldığınız durumlarda şanzumanın yeteri kadar iyi yağlanamayacağını, ve sonra tekrar vitese geçmek istediğinizde de yağsız şanzumanla vitese geçerken hasar oluşabileceğini de akıldan çıkarmamak lazım.



    Tavsiyem vitesi boşa almamanızdır. Zaten yol bilgisayarı olanlar boşa alınca, anlık tüketimin, vitesteyken gazdan ayağınızı çekince gerçekleşen anlık tüketimden daha fazla olduğunu görürler. ))





    Peki güzel de.İnsanın aklına o zaman da şu aklına geliyor:Trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte dakikalarca durmak zorunda kalınıyor.Şanzuman yaglanması konusu yine problem degil mi?Yani seyir halinde boş vites ile durma sırasında rölantide calıştırma arasında farklı durumlar mı var?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: opxito

    Alıntı:

    ((Ancak vitesi boşa aldığınız durumlarda şanzumanın yeteri kadar iyi yağlanamayacağını, ve sonra tekrar vitese geçmek istediğinizde de yağsız şanzumanla vitese geçerken hasar oluşabileceğini de akıldan çıkarmamak lazım.



    Tavsiyem vitesi boşa almamanızdır. Zaten yol bilgisayarı olanlar boşa alınca, anlık tüketimin, vitesteyken gazdan ayağınızı çekince gerçekleşen anlık tüketimden daha fazla olduğunu görürler. ))





    Peki güzel de.İnsanın aklına o zaman da şu aklına geliyor:Trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte dakikalarca durmak zorunda kalınıyor.Şanzuman yaglanması konusu yine problem degil mi?Yani seyir halinde boş vites ile durma sırasında rölantide calıştırma arasında farklı durumlar mı var?






    Araç hareket halindeyken boştan vitese geçerken, şanzuman aniden hızla dönmeye başlıyor.

    Yalnız araç dururken vitese takınca şanzuman dönmüyor. Araç hareket ettikçe şanzuman yavaş yavaş dönmeye başlıyor ve aynı oranda da yağlanıyor.

    Kolay gelsin...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Herkese merhabalar.

    Forumda teknik konular başlığında uzun uzun her türlü teknik meseleyi açıklamamıza rağmen çoğu arkadaşın sadece ihtiyacı olduğunda teknik yardım başlıklarını görüntülemesinden dolayı bazı teknik bilgileri bu başlıkta da vermek istiyorum.

    Bu başlıkta Turboşarjlı araçların nasıl kullanılması gerektiğini dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

    Turbolu araçlar hakkında dilden dile birsürü söylenti dolaşmaktadır. Bu forumda da herkes birşeyler yazıyor. Ancak ben mümkün olduğunda teknik olarak ama anlaşılabilir seviyede anlatmaya çalışacağım. Umarım bundan sonra

    “turbo dizel aracımı hangi devirde kullanayım?”,
    “turbolu aracımı stop etmeden önce bekleyeyim mi?”,
    “motor soğukken en fazla kaç devire kadar çıkayım?”,
    “hangi devirde vites değiştireyim?” gibi sorular için ayrı ayrı başlıklar açılmaz.

    Forumda bu konuda uzman olmayan arkadaşların yazdıkları genel olarak doğru.

    Yalnız bazı ifade yanlışlıkları var. Hem bunları düzelterek, hem de merak edilen soruları cevaplamaya çalışarak başlayayım.




    arkadaşım paylaşım için teşekkürler.peki ses azaltılması ve yakıt tüketimini azaltmak için reklamı yapılan bon power ,motor silk gibi katkıların araca bir katkısı ve zararı olur mu?bunları kullanma mantığı nedir?sesi azaltır mı ya da tüketimi
    Güzel olmuş. teşekkürler.
    _____________________________

    ÖZGÜRLÜK İÇİN...
    İnsanlar başaklara benzer, içleri boşken başları havadadır, doldukça eğilirler.
    Montaigne






  • quote:

    Orijinalden alıntı: xXx_xXx

    Güzel olmuş. teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: xXx_xXx

    Güzel olmuş. teşekkürler.


    Rica ederim...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: opxito

    Alıntı:

    ((Ancak vitesi boşa aldığınız durumlarda şanzumanın yeteri kadar iyi yağlanamayacağını, ve sonra tekrar vitese geçmek istediğinizde de yağsız şanzumanla vitese geçerken hasar oluşabileceğini de akıldan çıkarmamak lazım.



    Tavsiyem vitesi boşa almamanızdır. Zaten yol bilgisayarı olanlar boşa alınca, anlık tüketimin, vitesteyken gazdan ayağınızı çekince gerçekleşen anlık tüketimden daha fazla olduğunu görürler. ))





    Peki güzel de.İnsanın aklına o zaman da şu aklına geliyor:Trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte dakikalarca durmak zorunda kalınıyor.Şanzuman yaglanması konusu yine problem degil mi?Yani seyir halinde boş vites ile durma sırasında rölantide calıştırma arasında farklı durumlar mı var?






    Araç hareket halindeyken boştan vitese geçerken, şanzuman aniden hızla dönmeye başlıyor.

    Yalnız araç dururken vitese takınca şanzuman dönmüyor. Araç hareket ettikçe şanzuman yavaş yavaş dönmeye başlıyor ve aynı oranda da yağlanıyor.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Araç hareket halindeyken boştan vitese geçerken, şanzuman aniden hızla dönmeye başlıyor.

    Yalnız araç dururken vitese takınca şanzuman dönmüyor. Araç hareket ettikçe şanzuman yavaş yavaş dönmeye başlıyor ve aynı oranda da yağlanıyor.

    Kolay gelsin...


    peki ya 80 ile giderken 4 ten 5 e atarken debriyaja basarak boşa çıkarmıyor muyuz bu şanzumanı? 1-2 sn lik de olsa..sanırım o durumda şanzuman birden bire yavaşlamadığı için sorun olmuyor..

    teşekkürler..
    _____________________________
    Yaşlı adam sinirlendi, "gelmesin zaten!"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Araç hareket halindeyken boştan vitese geçerken, şanzuman aniden hızla dönmeye başlıyor.

    Yalnız araç dururken vitese takınca şanzuman dönmüyor. Araç hareket ettikçe şanzuman yavaş yavaş dönmeye başlıyor ve aynı oranda da yağlanıyor.

    Kolay gelsin...


    peki ya 80 ile giderken 4 ten 5 e atarken debriyaja basarak boşa çıkarmıyor muyuz bu şanzumanı? 1-2 sn lik de olsa..sanırım o durumda şanzuman birden bire yavaşlamadığı için sorun olmuyor..

    teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Araç hareket halindeyken boştan vitese geçerken, şanzuman aniden hızla dönmeye başlıyor.

    Yalnız araç dururken vitese takınca şanzuman dönmüyor. Araç hareket ettikçe şanzuman yavaş yavaş dönmeye başlıyor ve aynı oranda da yağlanıyor.

    Kolay gelsin...


    peki ya 80 ile giderken 4 ten 5 e atarken debriyaja basarak boşa çıkarmıyor muyuz bu şanzumanı? 1-2 sn lik de olsa..sanırım o durumda şanzuman birden bire yavaşlamadığı için sorun olmuyor..

    teşekkürler..



    Çok kısa süreli bir durumdur bu. Bu kadar kısa sürede yağ süzülüp de şanzuman yağsız kalmaz.

    Kolay gelsin...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Araç hareket halindeyken boştan vitese geçerken, şanzuman aniden hızla dönmeye başlıyor.

    Yalnız araç dururken vitese takınca şanzuman dönmüyor. Araç hareket ettikçe şanzuman yavaş yavaş dönmeye başlıyor ve aynı oranda da yağlanıyor.

    Kolay gelsin...


    peki ya 80 ile giderken 4 ten 5 e atarken debriyaja basarak boşa çıkarmıyor muyuz bu şanzumanı? 1-2 sn lik de olsa..sanırım o durumda şanzuman birden bire yavaşlamadığı için sorun olmuyor..

    teşekkürler..



    Çok kısa süreli bir durumdur bu. Bu kadar kısa sürede yağ süzülüp de şanzuman yağsız kalmaz.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    benim kafam karıştı ışıkta duruken vitesi boşa almamızın zararı varmı yokmu anlamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    benim kafam karıştı ışıkta duruken vitesi boşa almamızın zararı varmı yokmu anlamadım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    benim kafam karıştı ışıkta duruken vitesi boşa almamızın zararı varmı yokmu anlamadım


    Kısa süreli beklemelerde kesinlikle vites boşa alınmalıdır. Araç hareket ederken boşta sürülmemelidir.

    Kırmızı ışıklarda da ayak debriyajda beklemek balatayı aşındırmasa da baskı bilyalasını bozar . Yani kırmızı ışıkta vites boşa alınmalıdır.

    Umarım açıklayabilmişimdir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    benim kafam karıştı ışıkta duruken vitesi boşa almamızın zararı varmı yokmu anlamadım


    Kısa süreli beklemelerde kesinlikle vites boşa alınmalıdır. Araç hareket ederken boşta sürülmemelidir.

    Kırmızı ışıklarda da ayak debriyajda beklemek balatayı aşındırmasa da baskı bilyalasını bozar . Yani kırmızı ışıkta vites boşa alınmalıdır.

    Umarım açıklayabilmişimdir.

    Alıntıları Göster
    ben baskı bilyalarını bozacağını düşündüğümden değil ışıkta debriyaja bir dakika kadar basmak bacağımı yorduğu için boşa alıyordum,
    benim yaptığım doğruymuş demekki, cevabın için teşekkürler o.b.k.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    ben baskı bilyalarını bozacağını düşündüğümden değil ışıkta debriyaja bir dakika kadar basmak bacağımı yorduğu için boşa alıyordum,
    benim yaptığım doğruymuş demekki, cevabın için teşekkürler o.b.k.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler , Sayın O.B.K çok güzel olmuş emeğinize sağlık.Bilgi paylaşımınızı ve bilgilendirmenizi taktirle karşılıyorum.
    _____________________________
    2007 FOCUS GHİA TDCİ SEDAN.. M/S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkp

    Teşekkürler , Sayın O.B.K çok güzel olmuş emeğinize sağlık.Bilgi paylaşımınızı ve bilgilendirmenizi taktirle karşılıyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dkp

    Teşekkürler , Sayın O.B.K çok güzel olmuş emeğinize sağlık.Bilgi paylaşımınızı ve bilgilendirmenizi taktirle karşılıyorum.


    Rica ederim.

    Asıl ben size teşekkür ederim, vakit ayırıp okuduğunuz için...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: dkp

    Teşekkürler , Sayın O.B.K çok güzel olmuş emeğinize sağlık.Bilgi paylaşımınızı ve bilgilendirmenizi taktirle karşılıyorum.


    Rica ederim.

    Asıl ben size teşekkür ederim, vakit ayırıp okuduğunuz için...

    Alıntıları Göster
    Gitmiş bizim gül gibi konu yine en diplere...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Gitmiş bizim gül gibi konu yine en diplere...

    Alıntıları Göster
    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.
    _____________________________
    2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Blower konusunda da dikkate alınması gereken teknikler var mı acaba? Aracıma uygulamayı düşünüyorum da.

    Alıntıları Göster
    çok teşekkürler çok güzel olmuş bu konuyu hep merak etmişimdir sayenizde öğrenmiş oldum
    _____________________________
    El-Müstenidü bi Tevfikãti'r Rabbãniyye Meliki'd Devlet-il-Osmãniyye.

    Vatansızlara İnat, Vatan Sağolsun...
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.