Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
402.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: giza

    bir soruda benden;

    turbonun ayrıca bir bakımı varmıdır.

    bu arada elinize sağlık çok faydalı olmuş.



    Teşekkür ederim..


    Turboşarjın sağlığı için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.

    Bunlardan en önemlisi yağlamadır.

    Motor yağı muhakkak zamanı geçirilmeden değiştirilmelidir. Motor eski yağdan zarar görmese bile turbo çok büyük zarar görür.

    Yağlamayı sağlayan yağ pompasına dikkat edilmelidir. Eğer yağlama düzensiz gerçekleşirse, yine turboşarjınız yağsız kalacak, ve büyük hasarlar oluşacaktır.

    Bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta ise hava filtresidir.

    Turboşarj sistemde sık karşılaşılan bir hasar ise emilen hava ile alınan parçacık, partikül, sinek vb. şeylerin hava filtresinde tutulamamasından kaynaklı emiş türbinine hasar vermesidir.

    Bunun için de araç, filtresiz, veya kötü filtreyle kullanılmamalıdır.

    Ayrıca rektifiye sonrası çapak temizliği çok iyi yapılmalıdır. Küçücük bir çapak tüm turbo türbinlerini dağıtabilir.

    eğer turboşarjın yağlama hortumları sökülüp takılmışsa, kesinlikle sıvı conta benzeri şeyler kullanılmamalıdır. Zira bunlar aradan kaçarak yağa karışıp, turbonun yağlamasını olumsuz etkileyebilirler.




    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    hocam teşekkür ederim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: giza

    hocam teşekkür ederim..

    Alıntıları Göster
    Güzel bir konu başlığı ve gerçekten değerli bilgiler. Emeğiniz için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi proteo -- 22 Mart 2008; 10:13:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_BUTZ

    bir soruda ben sorayım...

    ben arabayı çalıştırır çalıştırmaz yaklaşık 100 metrelik dik sayılacakbir yokuş çıkmak zorundayım,

    dizelde devirsiz çıkamıyorum araba çekmiyor, çok yüklenmekte istemiyorum araba daha soğuk durumda oluyor.

    Benzinlide 3000 devirde, dizelde ise 2000 devirde 1. viteste (yeterli hızı alacak mesafem olmadığı için genelde 2. viteste devir, benzindede, dizelde de çekiş bitecek kadar düşüyor) çıkıyorum,
    ama 1. vites kalkış için kullanılır mantığından çokta doğru yapıp yapmadığımı bilmiyorum.

    benim duruum için en doğru yöntem nedir?

    Alıntıları Göster
    Tamamen bilgilendirmeye dayalı süper bir konu olmuş ellerinize sağlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlindGuardian

    Tamamen bilgilendirmeye dayalı süper bir konu olmuş ellerinize sağlık


    Alıntıları Göster
    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 22 Mart 2008; 12:00:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Olası turbo arızaları için aşağıdaki teşhis ve çözüm tablosunu kullanabilirsiniz;

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI




    Aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Hatalarım varsa Affola...

    Tüm bu mesajları kendim, kendi bilgilerimle, alıntı yapmadan, zahmetinden kaçmadan, sizlerin doğru bilgilere ulaşmanız için yazdım.

    Bir teşekkür beklerim.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Hatalarım varsa Affola...

    Tüm bu mesajları kendim, kendi bilgilerimle, alıntı yapmadan, zahmetinden kaçmadan, “Halka hizmet, Hakk’a hizmettir” düsturuyla yazdım.

    Bir teşekkür beklerim. Etmezseniz de canınız saolsun...

    O(c.c.) görüyor, O(c.c.) biliyor ya yeter...


    Allah razı olsun kardeşim. Sizin en hayırlınız öğreneniz ve bunları öğretenizdir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mromer911

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Hatalarım varsa Affola...

    Tüm bu mesajları kendim, kendi bilgilerimle, alıntı yapmadan, zahmetinden kaçmadan, “Halka hizmet, Hakk’a hizmettir” düsturuyla yazdım.

    Bir teşekkür beklerim. Etmezseniz de canınız saolsun...

    O(c.c.) görüyor, O(c.c.) biliyor ya yeter...


    Allah razı olsun kardeşim. Sizin en hayırlınız öğreneniz ve bunları öğretenizdir..

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mromer911

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Hatalarım varsa Affola...

    Tüm bu mesajları kendim, kendi bilgilerimle, alıntı yapmadan, zahmetinden kaçmadan, “Halka hizmet, Hakk’a hizmettir” düsturuyla yazdım.

    Bir teşekkür beklerim. Etmezseniz de canınız saolsun...

    O(c.c.) görüyor, O(c.c.) biliyor ya yeter...


    Allah razı olsun kardeşim. Sizin en hayırlınız öğreneniz ve bunları öğretenizdir..

    Alıntıları Göster
    sayın O.B.K verdiğiniz bilgiler için teşekkürler emeğinize ve elinize sağlık

    gerçekten çoooook faydalı bilgiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VoLKaN067

    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?

    Bu konu benimde aklıma takılıyor. Aracım 6000 km'de ve aracı kısa mesafelerde soğuk motorla çok sık kulanıyorum.Aracın yağ değişini 10.000 km'de.İlk bakıma kadar beklersem turbonun ömrü çok kısalırmı? Veya firmalar zor şartlarda kullanımı gözönünde bulundurarakmı bakım aralığını belirliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?

    Bu konu benimde aklıma takılıyor. Aracım 6000 km'de ve aracı kısa mesafelerde soğuk motorla çok sık kulanıyorum.Aracın yağ değişini 10.000 km'de.İlk bakıma kadar beklersem turbonun ömrü çok kısalırmı? Veya firmalar zor şartlarda kullanımı gözönünde bulundurarakmı bakım aralığını belirliyor.

    Alıntıları Göster
    Üstad Allah razı olsun gerçekten çok güzel ve yararlı bilgiler vermişsin.Ancak benim de aklıma aynı soru takıldı.Araç 9000km.'de ve bakım aralığı 15000km.'de bir bu bir sıkıntı doğurur mu?Bir de ben hava filitresini arada bir çıkarıp çarparak içindeki pisliklerin bir kısmını temizlemeye çalışıyorum acaba doğru mu yapıyorum?Şimdiden çok teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Üstad Allah razı olsun gerçekten çok güzel ve yararlı bilgiler vermişsin.Ancak benim de aklıma aynı soru takıldı.Araç 9000km.'de ve bakım aralığı 15000km.'de bir bu bir sıkıntı doğurur mu?Bir de ben hava filitresini arada bir çıkarıp çarparak içindeki pisliklerin bir kısmını temizlemeye çalışıyorum acaba doğru mu yapıyorum?Şimdiden çok teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    bu konu üst konu olsun.kaybolup gitmesin çünkü her zaman lazım olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: giza

    bu konu üst konu olsun.kaybolup gitmesin çünkü her zaman lazım olacak.

    Alıntıları Göster
    hocam elinize sağlık milletimize katkıda bulunduğunuzdan dolayı
    saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werus

    hocam elinize sağlık milletimize katkıda bulunduğunuzdan dolayı
    saygılar...

    Alıntıları Göster
    Cok faydalı guzel bılgıler var dostum saolasın elıne saglık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Black_dragon

    Cok faydalı guzel bılgıler var dostum saolasın elıne saglık

    Alıntıları Göster
    cevap için teşekkürler...

    konunun kapsamını biraz daha genişletilip üst konu yapılabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_BUTZ

    cevap için teşekkürler...

    konunun kapsamını biraz daha genişletilip üst konu yapılabilir

    Alıntıları Göster
    cok güzel bir paylaşım olmuş

    Allah razı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?

    Bu konu benimde aklıma takılıyor. Aracım 6000 km'de ve aracı kısa mesafelerde soğuk motorla çok sık kulanıyorum.Aracın yağ değişini 10.000 km'de.İlk bakıma kadar beklersem turbonun ömrü çok kısalırmı? Veya firmalar zor şartlarda kullanımı gözönünde bulundurarakmı bakım aralığını belirliyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdar_39


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?

    Bu konu benimde aklıma takılıyor. Aracım 6000 km'de ve aracı kısa mesafelerde soğuk motorla çok sık kulanıyorum.Aracın yağ değişini 10.000 km'de.İlk bakıma kadar beklersem turbonun ömrü çok kısalırmı? Veya firmalar zor şartlarda kullanımı gözönünde bulundurarakmı bakım aralığını belirliyor.


    bende bunu merak ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VoLKaN067

    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?


    Tek birşey söyleyeyim;

    Kendim sıfır araç alsam, 15.000 km yi beklemeden ilk yağını değiştiririm. Hatta mümkünse ilk 5.000 km sonunda yağı ve filtreyi değiştirip, sonraki yağı da 10.000 kullanıp, 15.000 km de tekrar değiştiririm. Sonraki değişimler rutin olarak her 15.000 de bir olabilir.

    Yani kendi sıfır aracımda ilk yağı ve filtreyi 5.000 km de,
    sonrakini 15.000 km de,
    sonrada her 15.000 km de bir değiştiririm.

    Tabi bunlar servisin 15.000 km de bir yağ değişimi önerdiği motorlar için. Her 10.000 km de bir değişim öneriliyorsa bu km aksatılmamalıdır. Ancak yinede bence ilk 5.000 km de ilk yağ değişmelidir.

    Servise de ısrar ederseniz değiştireceklerinden eminim.

    Değiştirmezseniz ne olur?

    Yeni motorlarda motor elemanları hassas otomasyonlarla, bilgisayar kontrollü şekilde üretildiği için fazla çapak oluşumu gerçekleşmiyor. Bu nedenle ilk yağ değişimi için beklemenin çok da zararı olmayabilir.

    Ama bence yinede tedbiri elden bırakmamak lazım.

    Sonuçta bir tarafta 5 litre yağ, diğer tarafta ise motorunuzun ömründen bir kısmı kaybetmesi söz konusu...

    Bence değişmeli...

    Yalnız bunlar benim şahsi düşüncelerimdir. Çok az da olsa sıfır motorda çapak oluşabileceğini varsayarak yazdım.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir...

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Mart 2008; 23:00:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Peki turbonun sağlığı için motor yağının zamanında değiştirilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. İmzamdaki aracın bakım aralığı 15.000 kilometre. Aracım şuan 4.200 kilometrede. Bu 15.000 kilometre boyunca motor yağı turboyu ve motoru ilk günkü gibi koruyabilir mi? Bana bu süre uzun geliyorda , erken değişitrmek gerekli midir?


    Tek birşey söyleyeyim;

    Kendim sıfır araç alsam, 15.000 km yi beklemeden ilk yağını değiştiririm. Hatta mümkünse ilk 5.000 km sonunda yağı ve filtreyi değiştirip, sonraki yağı da 10.000 kullanıp, 15.000 km de tekrar değiştiririm. Sonraki değişimler rutin olarak her 15.000 de bir olabilir.

    Yani kendi sıfır aracımda ilk yağı ve filtreyi 5.000 km de,
    sonrakini 15.000 km de,
    sonrada her 15.000 km de bir değiştiririm.

    Tabi bunlar servisin 15.000 km de bir yağ değişimi önerdiği motorlar için. Her 10.000 km de bir değişim öneriliyorsa bu km aksatılmamalıdır. Ancak yinede bence ilk 5.000 km de ilk yağ değişmelidir.

    Servise de ısrar ederseniz değiştireceklerinden eminim.

    Değiştirmezseniz ne olur?

    Yeni motorlarda motor elemanları hassas otomasyonlarla, bilgisayar kontrollü şekilde üretildiği için fazla çapak oluşumu gerçekleşmiyor. Bu nedenle ilk yağ değişimi için beklemenin çok da zararı olmayabilir.

    Ama bence yinede tedbiri elden bırakmamak lazım.

    Sonuçta bir tarafta 5 litre yağ, diğer tarafta ise motorunuzun ömründen bir kısmı kaybetmesi söz konusu...

    Bence değişmeli...

    Yalnız bunlar benim şahsi düşüncelerimdir. Çok az da olsa sıfır motorda çapak oluşabileceğini varsayarak yazdım.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir...

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Ayrıca şunu da belirteyim ki, her motorun yağ değişim periyodu farklıdır. Bir motor 10.000 km de bir değişim isterse, başka bir motor 15.000 km de isteyebilir. Yağ aynı yağdır. Ancak motorun bu yağı çapaklayarak kirletme oranı bu iki motorda farklıdır.

    Geç değişim öneren firma motor elemanlarını üretirken kullandığı üstün teknoliojiye güvenerek bu aralığı belirler.

    Bence de servisin önerdiği aralık yeterlidir.

    Tabi yukarıda da belirttiğim gibi, ilk yağ değişiminin daha erken yapılmasında fayda var...

    Ancak yağın ömrünü sadece km belirlemez. Sık sık soğuk motorla, kısa mesafede kullanılan araçlarda daha erken yağ değişimi gerekir. Ayrıca bir yılı dolduran yağın da daha fazla motorda kalmaması gerekir.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Mart 2008; 23:07:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Ayrıca şunu da belirteyim ki, her motorun yağ değişim periyodu farklıdır. Bir motor 10.000 km de bir değişim isterse, başka bir motor 15.000 km de isteyebilir. Yağ aynı yağdır. Ancak motorun bu yağı çapaklayarak kirletme oranı bu iki motorda farklıdır.

    Geç değişim öneren firma motor elemanlarını üretirken kullandığı üstün teknoliojiye güvenerek bu aralığı belirler.

    Bence de servisin önerdiği aralık yeterlidir.

    Tabi yukarıda da belirttiğim gibi, ilk yağ değişiminin daha erken yapılmasında fayda var...

    Ancak yağın ömrünü sadece km belirlemez. Sık sık soğuk motorla, kısa mesafede kullanılan araçlarda daha erken yağ değişimi gerekir. Ayrıca bir yılı dolduran yağın da daha fazla motorda kalmaması gerekir.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    opel servisi 1.3 cdti corsa aracıma eğer 10-40 koyarsam 7500 km de 5-30 koyarsam 10000 km de değiştirmem gerektiğini söylediler.ve bana şiddetle 5-30 koymamı önerdiler.4 lt sine 75 ytl vermeyı göze almağım içinde 20bin km dir sorunsuz kullandığım 10-40 koydular.klasik bir servis politikasımı sizce yoksa lüzumlu mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oxygen2

    opel servisi 1.3 cdti corsa aracıma eğer 10-40 koyarsam 7500 km de 5-30 koyarsam 10000 km de değiştirmem gerektiğini söylediler.ve bana şiddetle 5-30 koymamı önerdiler.4 lt sine 75 ytl vermeyı göze almağım içinde 20bin km dir sorunsuz kullandığım 10-40 koydular.klasik bir servis politikasımı sizce yoksa lüzumlu mu?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: achilleus1986

    opel servisi 1.3 cdti corsa aracıma eğer 10-40 koyarsam 7500 km de 5-30 koyarsam 10000 km de değiştirmem gerektiğini söylediler.ve bana şiddetle 5-30 koymamı önerdiler.4 lt sine 75 ytl vermeyı göze almağım içinde 20bin km dir sorunsuz kullandığım 10-40 koydular.klasik bir servis politikasımı sizce yoksa lüzumlu mu?


    Yağ viskozitesi tercih edilirken bulunulan yerin mevsimsel şartları da göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer nispeten soğuk bir yerde aracınızı kullanıyorsanız, sık sık kısa mesafede aracınızı kullanıyorsanız, daha ince yağ faydalı olur.

    Yalnız hava sıcaklığının eksileri görmediği yerlerde, mesela akdeniz sahillerinde yaşıyorsanız 10-40 viskozite uygundur.

    Her ne viskozite olursa olsun, yağın değişim aralığı değişmez. Yani 10-40 koyarsak 7.500 km de, 5-30 koyarsak 10.000 km de değişmeli söylemi dayanaksızdır.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Herkese merhabalar.

    Forumda teknik konular başlığında uzun uzun her türlü teknik meseleyi açıklamamıza rağmen çoğu arkadaşın sadece ihtiyacı olduğunda teknik yardım başlıklarını görüntülemesinden dolayı bazı teknik bilgileri bu başlıkta da vermek istiyorum.

    Bu başlıkta Turboşarjlı araçların nasıl kullanılması gerektiğini dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

    Turbolu araçlar hakkında dilden dile birsürü söylenti dolaşmaktadır. Bu forumda da herkes birşeyler yazıyor. Ancak ben mümkün olduğunda teknik olarak ama anlaşılabilir seviyede anlatmaya çalışacağım. Umarım bundan sonra

    “turbo dizel aracımı hangi devirde kullanayım?”,
    “turbolu aracımı stop etmeden önce bekleyeyim mi?”,
    “motor soğukken en fazla kaç devire kadar çıkayım?”,
    “hangi devirde vites değiştireyim?” gibi sorular için ayrı ayrı başlıklar açılmaz.

    Forumda bu konuda uzman olmayan arkadaşların yazdıkları genel olarak doğru.

    Yalnız bazı ifade yanlışlıkları var. Hem bunları düzelterek, hem de merak edilen soruları cevaplamaya çalışarak başlayayım.




    arkadaşım paylaşım için teşekkürler.peki ses azaltılması ve yakıt tüketimini azaltmak için reklamı yapılan bon power ,motor silk gibi katkıların araca bir katkısı ve zararı olur mu?bunları kullanma mantığı nedir?sesi azaltır mı ya da tüketimi




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.