|
Tesla'nın yeni bataryası detaylandı! Model 3 ve Model Y'de menzil artıyor

-
-
Paketleme teknolojisi arttığı için arabamızın dengesinide bozmamak adına aynı ağırlıkta olsun diye daha yüksek kapasiteli batarya koymuşlar.
Tesla ilginç, burada LG batarya kullanıyor, normalde Panasonic batarya kullandığı var.
Bize CATL’in LFP bataryasını kullanıyor tamamen ne uygunsa işine onu koyuyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Menzil/Verimlilik noktasında hangisini tercih ederdiniz?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
NMC’den acil kurtulmak gerek.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
"Model 3 ise yeni batarya sayesinde 50 km artışla 750 km'lik maksimum menzile ulaşacak."
benim 2023 model olan model 3 full sarjla 423 km gosteriyor, pratikte 500km falan gidebiliyor ama 700 KM hicbir zaman olmadi. Kacirdigim bir sey mi var?
-
"Evet kaçırdığınız bir şey var, saatte 20km hızı geçmeden, hiç dur kalk yapmadan, klima ve cam açmadan sürünce 700 yapabiliyor" diyebilirler dikkat edin.
-
Haber içerisinde belirtilmiş fakat kaçırdınız galiba, batarya güncellemesi "long range dual motor" modellere sunulacakmış.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
400v mimari ile gelecekse çok zahmete girmenin anlamı yok. 800v standart haline getirin artık. 10-15 sene binilecek bu araçlara.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Önemli olan menzil verimlilikten öte fiyat artık. Az çok benzerse ki benzer hepsi birbirine hangisi ucuz ise o daha çok satıyor.
Biraz daha büyük ve ağır olsada arabayı ona göre ayarlarsınız çok büyük mühendislik sorunları değil bunlar.
Bana kalırsa ilerde sodyum iyon’lar gerçekten çok ucuz kalmaya başarırsa ona bile geçilebilir. Zira fiyat rekabetini kazanan araç çok satıyor.
Tesla mesela 60 kWs var deli satıyor kar ediyor. Togg 88 kWs var satıyor zarar ediyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
800V pahalı ve insanlar bunu önemsemediği için koymayı bıraktı şirketler.
Keşke herkes ısı pompası gibi 800V mu diye sorsaydı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2 sene bekleyin kuru hal batarya gelişsin uzun menzil sürersiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihkard -- 17 Temmuz 2025; 21:26:35 >
-
Valla 800v olunca %10dan 80e 16-17 dakikada şarj imkanı veriyor ki bu da yaklaşık 35 dakika süren teslanın uzun yol konforunda inanılmaz sıçrama yaptırır. Ev6 800v mesela mükemmel bir kombinasyon oluyor 15 dakikada 80e yaklaşıyor şarjı bu da aslında ciddi anlamda tercih sebebi olması için tek başına yeterli olmalı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Gün Bey, ortalama bu mimari farkı çok değil aslında, 800v da daha az kablo, soğutma elemanı ve bakır kullanıldığı için araç başına ortalama 500-1000 dolar gibi bir var diye biliyorum üretim bandında. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
Üretici 1000 dolar farkla 800v seçeneğini tüketiciye sunsa güzel olur. Çünkü 15dk dan fazla şarj etme işini hala kabullenemiyorum. Bugün 50 litreye yakın benzinli bir aracın pompaya giriş ödeme çıkış süresi 5-7 dakika civarında.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Katı batarya öyle 2 senede filan gelmez. Toyota en son pes etti normal bataryalı araba üretmeye başladı Çin'de.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben asıl togg un bataryasını merak ediyorum. Demode kalmaya başladı. Umarım demir fosfata gecerde güvenlik artar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben güvenlik noktasında düşüncenizi merak ediyorum.
-
Güvenlik noktası kıatı hal batarya olmadan bence tam bir şey yok. Öncesinde hangi batarya olduğundan daha çok bence şirketin aldığı önlemlerle ön plana çıkacak gibi gözüküyor. Bunuda şuradan anlıyorum Çin seneye şartname ile güvenliği çok üst düzeye koştu. Ayrıca bir sürü şirket bir çok çok güvenli batarya demoları yaptı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
LFP batarya kaliteli değil ki geçsin. Dikkat edin hep ucuz modellerde LFP var. Bu daha iyi olduğundan değil. Tek artısı sarj döngüsü ve kolay alev almaması. Ama sarj hızları soğukla mücadelesi yerlerde.
-
Şarj döngüsü ve kolay alev almaması sizce yeterli değil mi?. Elektrikli arabadan bahsediyoruz sonuçta. Ülkemiz bir İskandinavya ülkesi olmadığına göre bizim ülkemiz için LFP batarya daha uygun seçim olacaktır bana göre.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şehir içinde benim şarj sürem en fazla 3 dk. Şarj noktasına ulaşma sürem 0 dk.
Benzinli araçta benzinciye ulaşma süresi 5-10 dk, doldurmada 5-7 dk. Benzin bir daha kullanmam o kadar beklemem.
Şarj gittiğim her yerde yada çok yakınında var zaten şehir için İstanbul cennet. Zaten haftada bir şarj ediyorum oda illa gittiğim bir yerde oluyor.
Şarja takıyorum, uygulamadan okutuyorum biraz taş çatlasa 2 dk, geldiğimde okutuyorum yada bitmiş oluyor söküyorum kapağı kapatıyorum 1 dk. Benim için ayırdığım süre 3 dk.
Uzun yolda 800V zaten 18 dk’da %80 oluyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Paketleme teknolojisi arttığı için arabamızın dengesinide bozmamak adına aynı ağırlıkta olsun diye daha yüksek kapasiteli batarya koymuşlar.
Tesla ilginç, burada LG batarya kullanıyor, normalde Panasonic batarya kullandığı var. Bize CATL’in LFP bataryasını kullanıyor tamamen ne uygunsa işine onu koyuyor. |
Benzer içerikler
- autocad sistem gereksinimleri
- whatsapp bildirim gelmiyor
- instagram profilime gizlice bakanlar
- instagram keşfet sıfırlama
- instagram uyku modu nedir
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X