Şimdi Ara

Çinli elektrikli araç JAC E30X, Türkiye'de üretilecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ATMO Group ve Urzema Holding tarafından kurulan Urzat Otomotiv A.Ş.'nin Türkiye'ye özel SWM G01 Pro modelini Eskişehir'de üreteceğini biliyoruz. Sonbaharda satışa sunulması planlanan SUV model, 178 beygir güç ve 300 Nm tork üreten 1.5 litre turbo benzinli motora sahip.



    İlk etapta yıllık 25 bin adet üretim kapasitesine ulaşma hedefiyle yola çıkan Eskişehir fabrikasında üretilecek G01 Pro modelinin yenilenmiş iç donanım, farklı motor-şanzıman seçenekleri ve rakiplerine göre daha rekabetçi olması beklenen fiyatıyla rekabette öne çıkması hedefleniyor.



    Elektrikli JAC E30X de Türkiye'de üretilecek



    Çinli elektrikli araç JAC E30X, Türkiye'de üretilecek
    Düzenlenen etkinliğin asıl sürprizi ise detaylarıyla öne çıkan JAC E30X oldu. Model adı nedeniyle Volvo EX30 ile karıştırılması mümkün olan model, 2023 yılından bu yana Yiwei3 ismiyle Çin'de üretiliyor. Uygun fiyatıyla öne çıkacağı açıklanan JAC E30X de Eskişehir'de üretilecek ve 2026 yılında Türkiye'de satışa sunulacak.



    JAC E30X, 51,5 kWsa kapasiteye sahip LFP (lityum demir fosfat) bataryasıyla birleşik kullanımda WLTP'ye göre 374 kilometreye kadar sürüş menzili vadediyor. 100 kW (134 hp) güç ve 175 Nm tork üreten elektrik motoruna sahip kompakt hatchback, bu sayede 0-100 km/s hızlanmasını 7,8 saniyede tamamlıyor. E30X'in son hızı ise 150 km/s ile sınırlı.



    Çinli elektrikli araç JAC E30X, Türkiye'de üretilecek



    JAC E30X boyutları:




    • 4025 mm uzunluk

    • 1770 mm genişlik

    • 1560 mm yükseklik

    • 2620 mm aks mesafesi

    • 310 litre bagaj hacmi



    Çinli elektrikli araç JAC E30X, Türkiye'de üretilecek
    100 km'de 10 kWsa enerji tüketimine sahip olduğu belirtilen JAC E30X'te hızlı şarj süresi 30 dakika olarak açıklandı ancak bunun %30-80 dolum süresi olduğunu belirtmekte fayda var. AC şarj tarafında ise %0-100 arası dolum 5,5 saat sürüyor.



    Ayrıca Bkz.%30 ÖTV'li Peugeot 3008 eylülde Türkiye'de: İşte fiyatı



    Donanım olarak da söz konusu modelde 12.8 inç multimedya ekranı, panoramik cam tavan, 6 hava yastığı ve 360 derece kamera gibi özellikler göreceğiz. Çin'de satılan üst versiyonda 3.3 kW'lık V2L özelliği de var ancak Türkiye'de sunulup sunulmayacağı henüz belli değil.



    JAC E30X'in Çin'deki fiyatları güncel kurla 12.500 dolar civarından başlayıp 16.350 dolara kadar çıkıyor. Türkiye'de üretilip satılacak versiyon büyük bataryaya sahip olan üst versiyon olacak. Şu an satışa sunulacak olsa 1 milyon TL'nin altında dikkat çekici bir fiyattan giriş yapması gerekirdi ancak 2026 yılı için şimdiden konuşmak oldukça zor.









  • Jac 500XL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 9 Temmuz 2025; 00:57:30 >
  • 100 km de 10kw tüketiyorsa 51 kW batarya ile nasıl 374 gidiyor. Ne oran var ne orantı. Düşman ….ne

  • "100 km'de 10 kWsa enerji tüketimi" ... ""51,5 kWsa kapasiteye sahip LFP""

    500km ? hangi hızda 100km ? şehir içi 40-50km/s hızlarda bu değerdir, şehir içi menzil 500km demek gibi bişi bu, saçma bi veri anlamsız ŞEHİR İÇİ araçlarda zaten MENZİL ÖNEMSİZ.

  • Çinde 12.500 e satılıyor diye Türkiyede de o fiyattan satılacağını düşünmek için çok saf olmak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tasarımı kötü.

  • Türkiye'de üretilecek olması güzel. Fiyatının makul olma ihtimalini arttırıyor. Şehir içi kullanım için tercih edilebilir. İç tasarımı da artık elektrikli araçlar için standart bir görünüm ancak ekranların çerçeve kalınlığı dikkatimi çekti, ince oluşu şık olmuş.



    Bir de direksiyon simidi var. Şu şekilde bakarsanız simidi söküp atasınız gelebilir:


    Çinli elektrikli araç JAC E30X, Türkiye'de üretilecek




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Çin'deki adı JAC Yiwei 3C. Çin perakende fiyatı.12.000-16.000 USD arası. Çin'deki 2024 toplam satışı 12.731 adet. Aralık'ta TR'de büyük ihtimalle montajla üretim yapılacaktır. Bilinmeyen bir marka, Çinli bir marka. EuroNCAP testi yok. China NCAP testi var. Ona da ne kadar güvenilir bilmiyoruz. Çin CLTP menzili WLTP'ye göre sürekli daha düşük çıkıyor. Yarın bir gün TR'de bir kanun çıkartılıp firmayı etkilerse ve zararına olursa sıkıntı yaşama olasılığınız çok yüksek. Çin perakende fiyatı güncel kurla 600.000 TL civarı. Tüm bu kadar riske göre 0 faizsiz kredi desteği ile full versiyonu max 700-800 bin TL olmalı. Kredi kartı ile ödeme seçeneği de sunulursa e-c3, e-c4x, Frontera, Inster alacağıma e-c3'ten 200-300 bin TL daha düşük verip ve tüm riskleri alıp bu aracı alırım.

  • 1 milyon altı lansman fiyatından sunulur 900 binden ucuz olmaz yinede rekabet adına iyi bir gelişme araba yatırım olmaktan çıktı artık her geçen yıl araç fiyatları daha erişilebilir olacak 50 maaşınızla aldığınız bir aracı sonraki sene 47 maaşa alabileceksiniz.

  • fiat 500den çok da farklı değil. 500ü fena tokatlar

  • qwertsdf Q kullanıcısına yanıt

    Çinliler genelde fırsatçılık yapmaya çok meyilli oldukları için arabaya fahiş kâr koyup satmaya kalkacaklardir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Pazara ilk giren bir marka her zaman çok risklidir. Tesla bile daha tam oturtamadı. 1,1 milyon TL civarina e-c3 varken; ara ara Citroen fırsat deyip (bence ederi bu zaten) 1,3-1,4 milyon TL'ye full e-c4x alınabiliyorken; keza Peugeot, e-308'i yine fırsat deyip (yine ederi bu kadar bence) 1,35 milyon TL'ye vermişken bu aracı 1 milyon TL fiyata bile tercih eden piyasadan ve araba dünyasından bihaberdir. Belirttiğim gibi maksimum 800.000 TL olup 0 faiz seçeneği de sunulursa risk alıp denenebilir. Servis anlamında; sürüş, kalite vb. anlamda sorunlar yaşanırsa yani memnuniyet düzeyinde problem yaşarsanız, en fazla şehiriçi kullanıp satışa koyarsınız. Düşük fiyata aldığınız için pek de zarar etmedim dersiniz.

    Bakınız. Leapmotor, T03'ü getirdi. Hooop Çin menşeli araçlara %40 ek gümrük vergisi geldi. Şu an 772.500 TL'ye sıfırı internetten satılıyor. Bayilere sorulursa daha ucuza bile bulunabilir. İkinci elde sarı sitede satışı çok zor. MG iyiydi. Ona da yazık oldu. İkisi de yeni elektrikli araç getirmiyor. Bu yönden de JAC E30X almak riskli duruyor. Yani kısacası fiyata göre değerlendirilmeli.





  • qwertsdf Q kullanıcısına yanıt

    Çin ticari ahlaksızlık/istila siyasetinden vazgeçmediği sürece vergi getirilmeye devam edilmeli. O vergi de zaten falanca araba gelince değil,bu okuduklariniz yüzünden geldi

    https://forum.donanimhaber.com/hani-cinliler-vergi-kalkinca-ucuza-gelecekti--160017172

    https://forum.donanimhaber.com/forumdaki-cin-aski-ve-gercekler--159777684




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 15 Temmuz 2025; 13:53:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • qwertsdf Q kullanıcısına yanıt

    1milyon altında bu araç deli gibi satar. Yalnız Frontera, C3 ve insterden 100-200bin düşüğüne satacam derse iş yapması çok zor. Tahminim marka yeni gireceği için reklam aşaması için uzun bir süre 700-850bin arası bir fiyattan satmalı. Sonrasında elindeki stokları hızlı bir sekilde bitirip piyasada çok hızlı şekilde bilinir hale geldiği an zamları iteklerler zaten. O yüzden ilk alanlar güzel fiyatlara alacaktır bu aracı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapayzeka037 kullanıcısına yanıt

    Aynı aracı bilindik bir marka getirse 1-1,2 milyon TL demesinde bir problem yok. Fakat hiç bilinmeyen ve Çinli bir marka olduğu için ilk birkaç yıl ürünlerini denetip popülerleşip güven kazanması lazım. İllaki sorunlar olacaktır. Sorunları müşteriyi uğraştırmadan hemen çözmesi lazım. Bu şekilde hareket ettiği duyulduktan sonra yani 2-3 yıl sonra o da 1-1,2 milyon TL isteyebilir. Bunda bir problem yok. Şu an için sizin de belirttiğiniz fiyatlardan 700-850 bin TL'den yukarıya belirledigi takdirde araç fiyat/performans/risk (riski de ben ekledim :D) özelliğini kaybeder

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Xiaomi YU7 ya da Huawei Aito gelseydi fena mı olurdu. Xiaomi patronunun yerinde olsam teşvik için TR'yle anlaşırdım. TR'ye getirebildiğim kadar getirirdim. Çin'de düşük karla 100 adet satacağıma TR'de 50 adet satardım. Ticari ahlaksızlık Çin, Çun ülkelerinden kaynaklanmıyor. Ne kadar ticari ahlaksız olursa olsun sağlam bir yapın olduğu sürece 3-5 şirkete mi söz geçiremeyeceksin. Denetlersin, şu kadara getiriyorsun, maliyetin şu kadar. Maliyetinin 3 katına satıyorsun, fahiş fiyat dersin. Şu kadar ceza, satanlara da fahiş fiyat ücretini geri öde dersin olur biter.

  • qwertsdf Q kullanıcısına yanıt

    Normal bir ülkede dediğiniz gibi olması gerekir. Ben ilk satışından 6 ay sonrasına gün veriyorum. 6 aydan daha kısa bile olabilir hatta. 1milyon alti fiyat çekecek. Sonrasında e-c3 den 100bin ucuza satar hale getirecekler. Çünkü alternatifi yok o fiyatlara. En büyük avantajı bu. O yüzden bizim ülkede ucuza piyasaya giren her araba çok hızlı şekilde tanınıyor ve alınıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qwertsdf Q kullanıcısına yanıt

    Dünyanın akli başında hiçbir ülkesine kafana göre araba sokamazsin

    Benden ne alıyorsun da senin malını gümrüksüz vergisiz sokayım memlekete diye sorarlar adama

    Öyle fena mı olurdu gibisinden fal acmalarla yürümez ülkeler arası ticaret dediğiniz kavram


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Direksiyon simidine çok bakarsan bir yere çarparsın. Çinli elektrikli araç JAC E30X, Türkiye'de üretilecek 

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.