|
Sigortada yeni dönem başladı: Araçları perte çıkarmak artık zorlaştı



-
-
Abd de sadece eski arabalarda sadece plastik tanpon bile yamulursa pert çıkıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Türkiye'de yürüyen arabaların yarısından çoğu pertten beter. Resmen yollar yürüyen hurdalarla dolu. Az vergi alın da millet yeni yeni arabalara binsin. Böyle boş işlerle uğraşmaya gerek de kalmaz.
-
Özellikle istanbul dışına cıkıp haritanın ortalarına dogru gittikçe zaman yolculugu yapmış gibi 1990lara 2000lere dönüyorsunuz yollarda
1990-2005 arası araçlar dolmaya baslıyor.
-
Onun yerine belli yaş aralığına özel 2. el kredisi açsalar eski model sahipleri en az 5-6 yıl gençleştirir araçlarını hem de yurtdışına döviz çıkmamış olur. Ama şöyle 48 hatta 60 ay vade olacak ve 2010 sonrası araçları kapsayacak. 2012 Golf, Civic vb otomobiller en azından belli güvenlik donanımlarına sahip. Hiç değilse bunlara biner insanlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yine denetimsizlik ve yanlış kurgulanmış düzenlemeler sebebiyle oluşmuş bir sorunu çözmeye yönelik bir düzenlemenin düzenlenmesi haberini okuyoruz...
1 Gram sürüş denetiminin olmadığı trafikte aracın pert olmasına gerek kalmıyor sürücüler canını çıkarmaya memur olmuşlar.... pert etme durumunu kullanıldığını duymayan kalmamıştır, aracın tamir olsun diyenlerin sayısı çok az, devletin bu duruma önlem alması lazımdı fakat esaslı çalışma yapmak yerine basitçe çözüm bulmak istemişler, gerçekte ne kadar işe yarayacağını göreceğiz. :)
-
Yıllardı şu ülkede yaşıyorum, tüketici lehine bir karar çıkacak diye ödüm kopuyor(!)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aynen hocam,maalesef daha yeni doğalgaza %25 zam geldi.
Ama işçiye,memura,emekliye %15 zammı bile reva görüyorlar ancak.
-
Aslında doğru bir uygulama ama gene adam gibi bir kanun yazamamışlar.
Niye doğru?
1-Araçta doğru düzgün hasar olmadan sigorta ile anlaşıp perte çıkararak doğru sıfır araba almak icin bayiye koşuyorlardı.Sıfır araç satışını en azından biraz azaltır
2-Bazı piyasası olmayan araçlarda planlı kaza yapma ile aracı perte çikararak satışını sağlamak şüphenilmesi gereken bir durumdu.Bir ara piyasası olmayan modelini söylemeyeceğim bir araç modelinde ne hikmetse sürekli kaza ile perte çıkma durumu vardı.
3-Yedek parça fiyatları yüzünden sıkıntısız çok az hasarlı araçlar ağır hasarlı oluyordu.
4-Ağır hasar ödemeleri yüzünden sigorta primleri yükseliyordu.
Neden bu kanun düzgün yapılamamış.
Hava yastığı
Tavan hasarı
Elektronik bilesenler
Şasi de kayma
Bunlar %60 kuralının dışında tutulacakmış.Tamam da kazalarda hava yastığı patlamayan araç yok ki.Şaside kayma olup olmadığının tam tespiti nasıl yapılacak?
O zaman millet kaza yapınca balyozla bir tavana bir de ön tampona vurarak bu ağır hasar kuralını aşacaktır bence.Yine bizim millet bir yolunu bulur bence.Hava yastığını patlatmak zor değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şaside kayma olup olmadığının tam tespiti nasıl yapılacak? ne demek.. gözle bile görülebiliyor çoğu zaman.
buradaki asıl değişiklik işi daha çok sigorta ve araç sahibi keyfinden ziyade eksperin kanaatine bırakmak. bu sebeple önrapor ve kati rapor arasında pert yada onarım gibi bir fark oluşması halinde bile detaylı açılma belirtme şartı geldi
10 senedir eksper ofisi çalışanıyım
-
MTV yıl ile azalması yerine artarsa bu iş çözülür
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Zaten pert ve ağır hasar yemiş araçların trafiğe tekrardan çıkmaması lazım birde bunun önüne geçseler keşke.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ülkede ahlaksızlık ve dolandırıcılık gibi suçların ağır yaptırımları ve sıkı denetimi olmadıkça; ufak-büyük farketmeksizin kazalı araçların tümünün trafikten çekilmesi lazım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X