Şimdi Ara

Dünyanın en büyük elektrikli gemisi suya indirildi: 250 ton bataryaya sahip!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.101
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük elektrikli gemisi suya indirildi: 250 ton bataryaya sahip!
    Dünyanın en büyük elektrikli gemisi resmen suya indirildi. China Zorrilla isimli feribot, 130 metre uzunluğu ve 250 tondan fazla bataryasıyla türünün en büyük aracı olarak hizmete başlamaya hazırlanıyor.



    Avustralyalı gemi yapımcısı Incat tarafından Tazmanya'da inşa edilen feribot, Güney Amerikalı feribot operatörü Buquebus için inşa edildi. 2.100 yolcu ve 225 araç taşıma kapasitesine sahip olan feribot, Buenos Aires ile Uruguay arasında sefer yapacak.



    En yakın rakibinden 4 kat büyük bataryaya sahip



    Dünyanın en büyük elektrikli gemisi suya indirildi: 250 ton bataryaya sahip!
    Geminin 250 tonluk devasa bataryasının 40 MWh kapasiteyle daha önceki en büyük deniz aracından 4 kat büyük olduğu belirtiliyor. Sistem, enerjiyi Wärtsilä tarafından geliştirilen 8 elektrikli su jeti motoruna aktarıyor.



    Geminin iç kısmında 2.300 metrekarelik gümrüksüz alışveriş bölümü dahil olmak üzere çalışmalar tamamlanmak üzere. Tamamlandığında, bu alan bir feribottaki en büyük alışveriş merkezi olacak.



    Ayrıca Bkz.Dünyanın en büyük otomobil taşıma gemisi ilk seferine çıkıyor: 9.200 araç kapasiteli



    Incat'ın bu yılın ilerleyen zamanlarında yapılacak deneme saferlerinden önce tamamlaması gereken bazı işler hala devam ediyor. Bunlar arasında, son donanım montajı, batarya kurulumu ve enerji depolama sisteminin entegrasyonu yer alıyor.



    Incat Hull 096 isimli gemi, 2014 yılında hayatını kaybeden Uruguaylı bir film yıldızının anısına "China Zorrilla" adıyla faaliyet gösterecek.





     




    Kaynak:https://electrek.co/2025/05/02/meet-worlds-largest-100-electric-ship-china-zorrilla/
    Kaynak:https://incat.com.au/history-made-on-the-derwent-river/







  • Bu bir yanar varya bir daha söndüremezsin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • O kadar mühendis bu ayrıntıyı gözden kaçırmış, keşke senin gibi bir çalışanları olsaymış 🙂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Esxici E kullanıcısına yanıt
    Bunu tahmin etmek için mühendis olmaya gerek yok. 😂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Esxici E kullanıcısına yanıt
    o yanan arabaları tasarlayanlarda demirciydi zaten

  • _köle_ _ kullanıcısına yanıt
    Ağzınıza sağlık 😅

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • çatıya uzunluğu 100 metreye 25 metrelik bir alana güneş paneli koyunca yaklaşık 750 kw'lık güneş paneli sığıyor ayrıca denizde güneşe engel olacak yapı olmadığı için yan yüzeylere de panel yerleştirilebilir. way anasını...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Akıllarda tek soru. Kaç günde şarj olacak?

  • Büyük Mühendislik Hataları programına ne zaman çıkar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • _köle_ _ kullanıcısına yanıt
    Mevzu yanmayacağını iddia etmeleri değil ki, tasarlayan mühendis de bu durumun farkında alınabilecek önlemler de alınıyor. Ama arkadaş sanki tasarlayanlar bundan bi habermiş gibi konuşmuş.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Mühendisler de tahmin edip alınabilecek önlemleri almışlardır zaten.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Esxici E kullanıcısına yanıt
    Li-ion batarya ne kadar önlem alırsan al alev alabilecek bir pil çeşididir. Günümüzde elektrikli araçlarda hala sık sık li-ion bataryalar kullanılmaktadır. İsterse etrafına koruyucu bir tabaka koysun, isterse yanmaz kaplama koysun bir noktadan bu piller darbe aldığı zaman içinde gaz biriktirip şişerler ve sonucunda havayla temas eden bu gaz yanarak tepki verir biz buna patlama ya da yanma diyoruz. Yani bu mühendisler ne kadar önlem alırsa alsın o Li-ion piller bir darbe sonucu ve-ya aşırı ısınma sonucu ve-ya şarj deşarj sırasında içinde gaz biriktirip şişebilir ve kaçınılmaz son ise patlamadır. Doğru olan şudur LFP batarya teknolojisini geliştirip dünyadaki tüm elektronik aletleri bu pillerle donatmak şarttır. Aksi halde isterse dünyanın en akıllı mühendisi gelsin bu pillerin (Li-ion) patlayacağını ve-ya yanacağını önden tahmin edemez ve genelde kaçınılmaz son da budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-A83058A5E -- 4 Mayıs 2025; 17:26:32 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A83058A5E

    Li-ion batarya ne kadar önlem alırsan al alev alabilecek bir pil çeşididir. Günümüzde elektrikli araçlarda hala sık sık li-ion bataryalar kullanılmaktadır. İsterse etrafına koruyucu bir tabaka koysun, isterse yanmaz kaplama koysun bir noktadan bu piller darbe aldığı zaman içinde gaz biriktirip şişerler ve sonucunda havayla temas eden bu gaz yanarak tepki verir biz buna patlama ya da yanma diyoruz. Yani bu mühendisler ne kadar önlem alırsa alsın o Li-ion piller bir darbe sonucu ve-ya aşırı ısınma sonucu ve-ya şarj deşarj sırasında içinde gaz biriktirip şişebilir ve kaçınılmaz son ise patlamadır. Doğru olan şudur LFP batarya teknolojisini geliştirip dünyadaki tüm elektronik aletleri bu pillerle donatmak şarttır. Aksi halde isterse dünyanın en akıllı mühendisi gelsin bu pillerin (Li-ion) patlayacağını ve-ya yanacağını önden tahmin edemez ve genelde kaçınılmaz son da budur.
    Mesela Tesla’da pilin koruması için önlem alınmıyor mu sanıyorsunuz. Elon Musk gibi bir adam önlem almaz olur mu? Tabii ki alıyor. Pili su değmeyecek şekilde koruyor su yalıtımı yapıyor. Yanmayacak ve darbe almayacak şekilde pilin dışına koruyucu katman ekliyor. Vesaire pek çok önlem alınıyor. Ama sonuç ne O kadar çok yanan tesla var ki çünkü Li-ion batarya sağolsun yolunu buluyor ve arabayı küle çeviriyor ve daha sönmüyorda. Özel soğutucularla adamlar dakikalarca hatta saatlerce uğraşıp söndürüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-A83058A5E -- 4 Mayıs 2025; 17:38:13 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yazdığın senaryo lpg vb fosil yakıtlar içinde geçerli. Araç sayısı ve patlama yüzdesi kaç. Yazdığın senaryolar ne kadar sıklıkta yaşanıyor. Zaten söylediklerin bilinen şeyler ama söylediklerinin yaşanma ihtimali çok düşük. Dünyada ortalama 7 milyar telefonda Li-ion pil kullanılıyor. Tehlike boyutu senin dediğin kadar olsa yıllarca bu pil teknolojisi elektronik cihazlarda kullanılmazdı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • aslında denizin ortasında olacağı için gayet kolay söndürülebilir

    _____________________________
  • dodofran D kullanıcısına yanıt
    Batarsa söner. :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Esxici E kullanıcısına yanıt
    Keşke kullanılmasaydı ama yıllarca bilinen tek şarj edilebilir batarya teknolojisi buydu. Dolayısıyla eğer daha gelişmiş ve daha az riskli bir batarya kullanmaya başlarsak bu risk de en aza iner. Tehlikenin boyutunu hafife almayın hiç oldukça tehlikeli.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Batarsa okyanusa vereceği zarar muazzam olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi camelon -- 4 Mayıs 2025; 21:46:53 >
  • 👍

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.