|
Hyundai, IONIQ 5’in 2025 modelinde neleri değiştirdi, neleri geliştirdi?



-
-
Çok çalışılmış güzel bir araç. Arka sileceği keşfettikleri için ayrıca mutlu oldum.
-
Keşke birileri de Sedan arabaların arka camları için silecek olayını keşfetse... 🙄
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
araç gerçekten çok güzel, AMA 1.5milyona satılmalı ve en azından 550+km menzil sağlamalı
bazı GURMEler hızlı şarj önemli kapasite değil 500km civarıları YETERLİ dese de şunu idrak edemiyorlar düşünmüyorlar atlıyorlar !
500km diye firmaların sunduğu KARMA menzil bu 1
uzun yolda yani ortalama hız 100km ve üstündeki ne kadar hızl ıo kadar fazladan tüketim, yani uzun yolda 500km karma tüketim denen batarya düştü 400km ye ! bu 2
kış şartları dedinmi batarya kendini sıcak tutacak ekstra tüketim demek bu 3
kış veya yaz fark etmez KLİMA kullanımı dedin mi 50-100km daha düş bu 4
ee 500km karma menzilli araç uzun yol kış şartları klima derken 300km altına düştü, otoban hızlarında kullananları çoğu 250km diyor
sıra geldi hızl ışarj diye bahsedilen olaya, byd ler %30dan %80 e 30dakikalarda şarj oluyor onu geçtim zaten ionic 5 den örnek verelim, FULL şarjda bahsettiğimiz kış uzun yol klima şartlarında FULL BATARYA 300km yol sunuyor DERSEK,
%10 bataryaya düştük kış şartlarında veya çok sıcaklarda şarj süreleri değişecek bahsedilen 18dakikalık süre optimal sıcaklık vs için geçerli, hadi %10dan %80 e 20 dakika da şarj ettik, 20 dakika da kaç km kazandık?
FULL BATARYA ile 300km yol alıyoduysak ,
500KM lik gideceğimiz yolda 300km gidemeden çünkü %10 da şarj ediyoruz ya, ~270.km de bi şarj ettik 20 dakka bekledik (135 otoban hızı desek 2 saatte 20 dakka mola verdik) %80 e şarj ettik, muhtemel menzil %80 de 230-240km olacak? yani tam 500km lik hedefe ulaştığımız an şarj bitecek süper senaryo :))
bu basit senaryo da 500km lik yol için bi çok sinir krizi durumu olacak, %10 şarj kaldığında şarj istasyonu var mı?
şarj istasyonnuda HIZLI şarj var mı?
şarj istasyonunda sıra var mı?
şarj istasyonundaki cihazlar çalışıyor mu?
şarj istasyonundaki cihazların önüne araç park etmiş mi?
oradaki şarj istasyonunun ödeme sistemi var mı? (ülkede en aızından bu kısmı rahat gibi ama bu durumda bi çok uygulamayı yüklemek gerekecek)
ayrıca uzun yol yapacaksan bissürü planlama rota ayarlama alternatif planlar gerektirecek, 500km+ üstü yolculuklar için
kim aracına 1.5milyon üstü para verip bu senaryolarla uğraşmak ister ki? heee SADECE ve SADECE şehir içi kullanacaksındır çok çok nadir şehirler arası yapacaksındır tamam ama o zamanda hızlı şarj olayına çok takılmazsın gibiçünkü şehir içi evde vs uzun süre şarj etmek sorun olmaz, ayrıca bu şekil kullanım için alan günde 10-20-50 km araç içinde geçierek niye milyonlar versin ki mantıklı değil.
o yüzden 1000km+ araçlar şart, ve bunu 1.5milyona sunmaları lazım ki genele rahatça yayılsın yoksa zor, kış şartı klima kullanımı kendini kısıtlamadan kullanmak istiyor genel, rota planlama rotayı şarj durumu ve imkanlarına göre planlama bissürü stres...
-
Türkiyede ölçü birimi Mil değil KM kullanıyoruz..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Eskiden SuperB lerde vardı. Çok işe yarıyordu.
-
2 yıldır 62kwh lık Nissan Leaf araç kullanıyorum. Şehirler arası 100km/saat hızı geçmeden tek şarjla klima açık 320km yol yaptım. 84kwh bataryalı, verimliliği benimkinden daha iyi olan ioniq 5 ile eminim 450km rahat yaparım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bataryanın büyük olması daha fazla yol gideceğini göstermez, aracın ağırlığını vs hesaba kattın mı? tüketim miktarları araçtan araca değişir batarya kapasitesi aynı olan araçlar aynı menzili gider diyemiyorsun...
ayrıca ionic 5 in kendi verilen KARMA menzili 440 km zaten? KARMA denilen menzil 440km iken kış şartlarında klima kullanırken nasıl 450km menzil yapacaksın?nissan leaf TR de yok? KARMA menzili 380km olarak gösterilen nissan leaf e+ ile klima açık 320km haa !? baktım ısı pompası da yok 🤔dolubatarya - tüm elektrikli otomobiller, elektrikli araç özellikleri dolubatarya.com'da!
🔋Nissan Leaf e+ Özellikler, Fiyat ve Karşılaştırmalar - Dolubataryahttps://dolubatarya.com/nissan-leaf-e-plus-ozellikler
vw id7 700km KARMA menzili denilen araçta 29km/s ile gidersen 900km menzili geçebiliyorsun biliyor musun ? sen şok :D
-
Facebook grubunda gittiğim yolu ve hangi şartlarda gittiğimi zaman zaman anlattım. Aşağıdaki linklerden okuyabilirsin:https://www.facebook.com/groups/ev.cars.cyprus/permalink/802013794206235/
https://www.facebook.com/groups/ev.cars.cyprus/permalink/942645986809681/
https://www.facebook.com/groups/ev.cars.cyprus/permalink/742090626865219/
Özetle 320km çok rahat yapıyorum. Riske girmeyi göze alsam 350km yapar görünüyor.
Hyundai ioniq 5 benim arabamdan çok daha verimli bir araç bu nedenle 450km yi söylerken sağdan soldan duyduğuma değil kendi tecrübelerime dayanarak konuşuyorum.
-
58kwlik ioniq 5e sahibim. Kisin isitmasi yazın sogutmasindan fazla yakiyor. Adanada yasadigim icin kisin isitmayi ekstrem durumlarda kullaniyorum. 18bin kilometrede arac ortalama 14.9 kw/100km de bunu yarısına yakini uzun yol. Verdiği wltpye uygun bir arac. Klima kapalı sehirici ortalamam 12kw/100km bu da yaklaşık 450-500km sehirici demek. Ben araci sert kullanmıyorum en verimli şekilde kullanmaya calisiyorum.
kisin arac sarj istasyonunda cok uzun sürede sarj oluyor. Elektrikli arac alacaksanız özellikle kisi sert geçen bolgedeyseniz evinizde akşam sarj edip sabah almanız şart yoksa eziyete dönüşüyor.
Uzun yolda 100km sabit klima kapali arac 16kw/100km yakiyor. Mesela Adana Mersin arası git gel 160km yaptigim zaman %41 şarjım gitti. Bu da yaklaşık yine 350kmden biraz falza uzun yol performansı verebilir demek. Ama klima açık ortalama 18kw%100km uzun yol 100km sabit yakiyor 300kmyi goruyor demek ama işler 100km hizi gecince degisiyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Methotrexate -- 22 Şubat 2025; 12:44:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: xpugur
araç gerçekten çok güzel, AMA 1.5milyona satılmalı ve en azından 550+km menzil sağlamalı
bazı GURMEler hızlı şarj önemli kapasite değil 500km civarıları YETERLİ dese de şunu idrak edemiyorlar düşünmüyorlar atlıyorlar !
500km diye firmaların sunduğu KARMA menzil bu 1
uzun yolda yani ortalama hız 100km ve üstündeki ne kadar hızl ıo kadar fazladan tüketim, yani uzun yolda 500km karma tüketim denen batarya düştü 400km ye ! bu 2
kış şartları dedinmi batarya kendini sıcak tutacak ekstra tüketim demek bu 3
kış veya yaz fark etmez KLİMA kullanımı dedin mi 50-100km daha düş bu 4
ee 500km karma menzilli araç uzun yol kış şartları klima derken 300km altına düştü, otoban hızlarında kullananları çoğu 250km diyor
sıra geldi hızl ışarj diye bahsedilen olaya, byd ler %30dan %80 e 30dakikalarda şarj oluyor onu geçtim zaten ionic 5 den örnek verelim, FULL şarjda bahsettiğimiz kış uzun yol klima şartlarında FULL BATARYA 300km yol sunuyor DERSEK,
%10 bataryaya düştük kış şartlarında veya çok sıcaklarda şarj süreleri değişecek bahsedilen 18dakikalık süre optimal sıcaklık vs için geçerli, hadi %10dan %80 e 20 dakika da şarj ettik, 20 dakika da kaç km kazandık?
FULL BATARYA ile 300km yol alıyoduysak ,
500KM lik gideceğimiz yolda 300km gidemeden çünkü %10 da şarj ediyoruz ya, ~270.km de bi şarj ettik 20 dakka bekledik (135 otoban hızı desek 2 saatte 20 dakka mola verdik) %80 e şarj ettik, muhtemel menzil %80 de 230-240km olacak? yani tam 500km lik hedefe ulaştığımız an şarj bitecek süper senaryo :))
bu basit senaryo da 500km lik yol için bi çok sinir krizi durumu olacak, %10 şarj kaldığında şarj istasyonu var mı?
şarj istasyonnuda HIZLI şarj var mı?
şarj istasyonunda sıra var mı?
şarj istasyonundaki cihazlar çalışıyor mu?
şarj istasyonundaki cihazların önüne araç park etmiş mi?
oradaki şarj istasyonunun ödeme sistemi var mı? (ülkede en aızından bu kısmı rahat gibi ama bu durumda bi çok uygulamayı yüklemek gerekecek)
ayrıca uzun yol yapacaksan bissürü planlama rota ayarlama alternatif planlar gerektirecek, 500km+ üstü yolculuklar için
kim aracına 1.5milyon üstü para verip bu senaryolarla uğraşmak ister ki? heee SADECE ve SADECE şehir içi kullanacaksındır çok çok nadir şehirler arası yapacaksındır tamam ama o zamanda hızlı şarj olayına çok takılmazsın gibiçünkü şehir içi evde vs uzun süre şarj etmek sorun olmaz, ayrıca bu şekil kullanım için alan günde 10-20-50 km araç içinde geçierek niye milyonlar versin ki mantıklı değil.
o yüzden 1000km+ araçlar şart, ve bunu 1.5milyona sunmaları lazım ki genele rahatça yayılsın yoksa zor, kış şartı klima kullanımı kendini kısıtlamadan kullanmak istiyor genel, rota planlama rotayı şarj durumu ve imkanlarına göre planlama bissürü stres...eklemeyi unutmuşum, 50-100bin km sonrada batarya da bi de kayıplar olmaya başlıyor 400-500km menzil sunan araç %10 civarı bi kayıp yaşıyor, 300-500bin km sonrası bu kayıplar %70lere kadar çıkıyor.. ee 100km ye gelmi şaraçta bi de %10 şarj kaybetmiş olmak ki büyük ihtimal hızlı şarjı da eski performansını sunmayacaktır, 1000km+ menzil sunan bataryalı araçlar gelmedikçe elektirkli almak mantıkl ıgelmiyor hee para çoktur alırsın veya gerçekten sadece şehir içi kullanacaksındır, 3-5 yılda 1 belki şehir dışı yapacaksındır o zmaan alınır ama yine şehir içi araç için 1.5milyondan fazla para da verilmez...
2-3milyon dan fazla verip hele 5-10milyonluk araçlarda 500km menzil görmek şaka gibi kim niye o kadar para verip şarj bekler?
-
Hocam şehirler arası yolda zaten 300-400 km'de bir mola verildiği için ve sık sık gidilmediği için yine sorun çıkmaz. Ama eğer bu evde şarj olayı yaygınlaşmazsa elektriklilerin artması imkansız. Apartmandaki tüm park yerlerinde şarj aleti olmalı ve park ettikten sonra 1-2 dk içinde takıp eve gidip ertesi güne kadar unutabilmeliyiz. Bu sağlanmadığı sürece elektrikli almak başına bela almaktan farksız hale geliyor, her gün kullandığınız aracı 2 haftada bir nerede şarj edeceğiz derdi çıkıyor. Bu altyapı sağlanana kadar sadece müstakil evi olanlara mantıklı elektrikli arabalar.
-
Söylediğiniz maddelerde haklısınız. Kışın 200 250 km ancak gidiyor uzun yolda. Ancak özellikle ana arter ulaşım yollarında şarj istasyonu sıkıntısı kalmadı. Trugo sağolsun çok hızlı bir şekilde yeni istasyonlarını açıyor. Açmayada devam edecekler. Ramazan bayramı yaklaşıyor. Bakalım yollar nasıl olacak. Sıkıntı haberleri duyacakmıyız. Bayram zamanı değilken bile bolu higeway de fosil yakıtlı araçlar şarj istasyonlarının önüne park etmişlerdi. Bayramda nasıl olacak düşünemiyorum. İnsanlar sorumsuz vurdum duymaz. 3 5 adım daha az yürümek için senin 30 dk çalıp birde sinir edebiliyor olacaklardır. Üstüne geldiklerinde birde pişkin pişkin davranacaklardır.
Elektrikli araca alıştıktan sonra menzil olayını çok takmıyorsunuz. Özellikle benim gibi otruduğunuz site yada apartmanda şarj istasyonları kurulu ise. Bugün itibari ile 14 adet şarj istasyonu var. Bunlar ortak kullanım ve firmaların gelip bağladıkları AC cihazlar. Önümüzdeki dönemde togg t10f sedan versiyon ve benzer özellik ve uygun fiyatlı araçlar geldikçe sayı artacaktır. Şarj istasyonlarıda aynı oranda artarsa bir sorun olmayacaktır.
Elektrikli araçlar titreşim ve ses olmadığından uzun yolda sizin daha az yorulmanızı sağlıyor. Birde yarı otonom sürüş sistemi gelişmişse daha uzun mesafeleri daha az yorularak kat edebiliyorsunuz. Normalde uzun yolda aşırı yorulurum ve uykum gelir, çok tedirgin olurum. Elektirkli araçla arabadan indiğimde yorulmamış oluyorum.
Tabiki teknoloji sürekli gelişiyor. Her zamanda daha iyi araçlar çıkacak ortaya. Bunun sonu yok. Zaman geri gelmiyor. İmkan varsa deneyimlemek ve elde edip keyfini sürmek en güzeli.
-
Ioniq 5 63kw sürümünü kullanıyorum. Klima açıkken kafadan %20 falan daha fazla yiyor gibi geldi bana. Dışarıda çok börtü böcek olmasa pencere açacağım ama açamıyorum, mecbur daha fazla şarj ediyoruz.
Ac şarj ederken %100'e yakın şarj ediyorum, dc'de %80'de tutuyorum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X