Bizim otoparkımızdan maalesef geri geri çıkma dışında başka bir seçeneğimiz olmadığı için bu süreci her defasında her gün yaşayan birisi olarak ben de bıkmış durumdayım bu sensör hassasiyetinden. Lakin sürekli ani fren yapa yapa arabaya gelmeyen güncelleme sağ ayağıma geldi. Şöyle ki arkada bir cisim ya da bir canlı olsa bile arabayı ilerleme ve ilerlememe arasında bir hızda yürütmeyi öğrendim ve bu hızda asla ani frenleme yapmıyor sevgili dostlar. Asistan arızalarını da soğuk havalarda yaşayıp sıcak günlerde yaşamadığımı fark ettim, ( muhtemelen siz de fark etmişsinizdir ) olasılık dahilinde olmakla birlikte araba üşüdüğü için mi yoksa kameralar soğuk havalarda geç algıladığı için mi oluyor , bilemiyorum. |
2025 Volkswagen Tiguan | ANA KONU | (184. sayfa)




-
-
Ben de asıl sıkıntı sürekli yokuşa park etmekte oluyor. Yokuş aşağı mecbur gazla geri giderken yapıyor ki orda bi de auto hold sıkıntısı var aç kapa eğer start stop açıksa motoru kapatıp aşağı kaydırabiliyor.. yokuş yukarı da bir kere çok yaklaştığım için bağırmaya başladı ayağınızı frene koyun filan:) dar alanlarda zor ama umarım kalibre oluyordur ya da en azından hepsini toptan kapatabilme opsiyonu olabilmeli. Merak ettiğim şey diğer markalarda da aynı problemler ne derece var mükemmel çalışan asistanlar var mı acaba
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bence soğuk havalarda 12v aküyle alakalı bir durum. Kısa mesafe kullanıyorsanız akü yeteri kadar şarj olmuyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
whatsapp grubunda yazıldı. Geri ani frenlemenin ayakla bagaj açma kablolarının hatalı kablolaması ile ilgili olduğu söylendi. bununla iligi servisde kayıt olduğu yazıldı. Sensör hatasının öndeki sensörün, araçtan inildikten sonra halen açık kalması ve aşırı ısınması sonrası olduğu yabancı forumlarda yazıldı. açık kalan sensör 12v aküyü bitirdiği şeklinde. tabi şarj dinamosu üreticisi ile vw davalık olduğu söyleniyor. yazılım konusu bence bu saatten sonra biraz hikaye, problemin bariz bir şekilde parçalarda olduğu alenen belli. vw en ucuz şekilde problemden çıkma konusunda yol arıyor başka açıklaması yok.
-
Nerede yazılıyor/söyleniyor bu dedikleriniz, link verebilirmisiniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Açık kalan sensör değil dikiz aynasının üstündeki sürüş asistanları için olan kameranın açık kalması kaynaklı sıkıntıydı ve güncelleme ile çözüldü. Artık arabaya ilk binildiğinde çalışmama ve asistan hataları verme durumu yok grupta da artık bu sorunu yazan yok çünkü ilk alanlar güncelleme yaptı yeni gelen araçlar zaten güncel geliyor. Kablolama ile dediğiniz gibi tpi mevcut burada birisi paylaşmıştı.
-
Yazılımla çözüldüyse, neden güncelleme durduruldu. Biz güncelleme alamadık. Temmuz çıkışlı araçta problem yaşıyoruz. Her ay büyük güncelleme gelecek diye milleti oyalıyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güncelleme durdurulmadı hocam aslında durdurulan "suite update" adı altındaki 90PV isimli toplu güncelleştirme. Modüllere yapılan güncellemeler devam ediyor. Misal 12V veya asistan hatası alıp araç ilk bindiğinizde çalışmıyorsa servisin sadece bu hatayla ilgili güncellemeyi yapıyor ya da yapması lazım. Yapmıyorsa eğer Doğuş merkezi arayıp şikayette bulunun ya da değiştime imkanınız varsa servis değiştirin. Sizdeki problem tam olarak nedir?
-
Aracı servisten teslim aldım, obdeleven ile baktığımda modüllerin yazılım sürümlerinde bir değişiklik görmedim. Ancak yapılan işlemlerin ayrıntılı dökümünü de aldım. Orada daha önce bana söylendiği gibi hem genel olarak yazılım yüklemesi, hem de 5F kodlu multimedya için de yazılım yüklemesi ve konfigürasyonu yapıldığı yazıyor. 2 gün fazladan sadece bu yüzden serviste bekledi zaten. Bu işlemlerin yapıldığını aracın bagaj kapağının benim ayarladığım şekilde değil, en üst seviyede açılacak şekilde olmasından anlamak mümkün. Bagaj kapağı kontrolü için de ayrı bir modül var çünkü.
Yokuş aşağı geri çıkarak ana yola bağlanmak zorunda kaldığım, sağda ve solda araçların park ettiği ve yayaların geçtiği bir yer vardı, orada her defasında freni bıraktığım anda engel var diye kendiliğinden fren yapıyordu, aynı yerde 1 defa denedim, sorunsuz ana yola bağlandım.
Şu anda durum iyi gibi, zaten tek sorunum geri giderken asistanın fazla hassas olmasıydı, umarım yapılan yeni yükleme ve konfigürasyon işe yaramıştır. Yine olursa bir video çekin tekrar getirin dediler, o zaman tampondaki kablolar ile ilgili işlem yapılacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivx -- 15 Mayıs 2025; 8:14:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Az önce Doğuş Oto Çankaya daki bu işlere bakan usta ile görüştüm. Yazılım vs.ile düzelecek bir durum değilmiş, bu araclar güvenlik amaçlı bu şekilde yapılmış. Sensörlerin hassasiyet ayari, kablolama vs çözümü yokmuş. Yeni gelen araçlarda aynıymış. Kendileri bile muzdaripmiş bu konuda, gelen aracın bakımı bitip yıkamaya götürünce biz bile ani fren yapacak diye çekiniyoruz dedi. İlk defa çok açık konuşan bir usta ile karşılaştım. Digerleri ne diyordu; sürekli oyalama taktiği, yuvarlak cümleler kuruyordu. Kendimizi kandırmayalım, ya bu şekilde bineceğiz, ya her defasında asistanları kapatacağız, ya ayak frende çıkacağız, yada...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ft19 -- 15 Mayıs 2025; 10:2:30 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam araç hareket halinde asıst hatası verip, 3-5 saniye sonra düzeliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sizde sürekli mi veriyor bilmiyorum ama bende de ara ara yapıyor ama sönüyor ve asistanlar çalışmaya devam ediyor. Misal Uludağ'a çıkarken sisten dolayı sönüp gitmişti. Bazen normal seyir halinde yapıyor ama 5 saniye içinde sönüyor. Açıkçası benim için önemli olan araca ilk girişte çalışmama sıkıntısıydı onu giderdiler ve asistanlar aktif çalışıyor. 90PD altında toplu güncelleme daha söylentisi var yurtdışında onunla da beraber umarım daha stabil olur yazılım.
-
O usta Doğuş Oto Esenyurt ile bir görüşsün o halde diyorum. Ben durum böyle böyle dediğim anda bırakın ustayı, aracı teslim alan servis yetkilisi bununla ilgili kablolama işlemi yapılıyor, bir bakalım dedi. Şu aşağıdaki servis bülteni ne hakkında diye sorun ona.
TPI 2076832/1 Çevirisi
Müşteri beyanı / atölye bulguları
Müşteri beyanı:
• Geri vitese geçtikten sonra, hiçbir engel olmamasına rağmen, görsel ve işitsel bir engel uyarısı temelsiz bir şekilde gösteriliyor/tetikleniyor.
Atölye bulguları:
• Müşteri beyanı her zaman yeniden üretilemiyor.
ve
• Park Mesafe Kontrolü ile ilgili bir şikayet hakkında hiçbir olay girişi kaydedilmiyor.
Teknik arka plan
Arka tampondaki kablo demetinde nem girişi. Bu, arka sağda bir arızaya/temelsiz engel algılamasına neden oluyor.
Önlem
Arka tampon alanındaki "Kolay Açma ve Kapatma" kablo demetinin yönlendirmesini değiştirin"
TPI 2076832/1
Customer statement / workshop findings
Customer statement:
• After changing into reverse gear, a visual and acoustic obstacle warning is groundlessly shown/triggered, even
though there is no obstacle.
Workshop findings:
• The customer statement cannot always be reproduced.
and
• No event entries about a complaint of the Park Distance Control are logged.
Technical background
Humidity ingress in wiring harness in rear bumper. This causes a malfunction/groundless obstacle detection, rear right.
Measure
Change the routing of “Easy Open & Close” wiring harness in the rear bumper area"
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sizdeki sorun arkada hiçbir engel olmadığı halde aracın geri çıkarken ani fren yapması. Benim dediğim geri çıkarken insan, kedi, araç, cisim vs algıladığında ani sert fren yapması.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
Hayırlı olsun kromlar güzel olmuş ben de taktım. Ne kadar aldınız acaba araci?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazan -- 16 Mayıs 2025; 19:33:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam selamlar. Sorunlarınızın çözülmüş olmasına sevindim, şanslı olduğunuzu düşünüyorum. Ben ulaştığımda hala bir güncellemenin olmadığını söylüyorlar. Servis danismani bekleme yerinde pankart açacağım yazılım güncellemesini bilen var mı diye. Bilen birine denk gelmek gerçekten bu kadar zor ne demek gerekiyor bilmiyorum, bunla ilgili bir genel yazılım güncellemesi ile alakalı ne diyerek sormam gerekiyor acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba. Araçla ilgili yazılım kaynaklı sorunları eğer kalıcı değilse serviste tekrar oluşturmaları zor olduğu için en iyi çözüm, gösterge panelinde veya başka bir şekilde bir arıza uyarısı, sorun vb. olduğu zaman hemen video çekin. Bu şekilde servise giderseniz mutlaka ilgilenirler. Bu videoyu da orada iken servis yetkilisinin mailine veya telefonuna gönderin, sadece kendi telefonunuzdan göstermekle kalmayın. Yoksa biz baktık, bahsettiğiniz sorunu veya uyarıyı tekrar oluşturmadık, olursa tekrar gelin diye kestirip atarlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivx -- 16 Mayıs 2025; 21:28:12 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rline olmuş 3400₺. Vay be iyi para. Artık ekmek banma moduna geçerim. Başka marka csuv lara
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu fiyatlarla insanları elektrikli almaya zorluyorlar resmen hocam. Skoda Elroq 1.850 bin'lik liste fiyatıyla çok cazip gelmeye başladı bana. Hem ucuz, hem dolu, hem C-Suv, hem benzinliler gibi işletme ve bakım maliyetleri yüksek değil, arıza riski düşük...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X