Şimdi Ara

Unity - Mirror Network kullanan var mı? (Forge ve Darkrift'i de merak ediyorum.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Youtube'da birkaç kişinin tutorialleri dışında düzgün bir dökümentasyon bulamadım. Sitelerinde çok az şey var. Birkaç şey sormak istiyorum.


    • P2P bağlantılar nasıl, ping durumu vs? Zaten sanırım direkt p2p üzerine tasarlanmış bir plugin doğru mu anladım?
    • Kendi sunucumuza oyunu hostlarsak yine bağlantı durumu nasıl, sağlıklı bağlantı kurulur mu sunucudan bağımsız olarak?
    • Mirror ile proje geliştiren var mı? Detaylıca tecrübelerini merak ediyorum.
    • Bu List Server'ın mantığını anlamadım, neden sadece sunucumuzu listelemek için para verelim ki?


    Yine bir süredir Photon'a alternatif bir network çözümü arıyorum hazır olarak ama bir türlü karar veremiyorum. Bunların dışında Forge ve Darkrift isimli platformları da yeni öğrendim. Bunlar hakkında da bilgisi olan varsa yazabilirler.


    İsteğim şu, duruma göre kendi sunucumu alırsam veya p2p yaparsam beni kısıtlamayacak bir şey arıyorum CCU, ping, paket kaybı vb şeylerden dolayı. Ben sadece oyunumu kodlamak ve plugin vasıtası ile network kısmını halletmek istiyorum. Photon'un mesela kullanımı güzel ama CCU limitleri çok pahalı, bunun yerine serbest bir platforma geçip CCU olayı kendi sunucuma bağlı olsun istiyorum veya p2p yapabileyim rahatça. Bunun dışında zaten Photon'da sanırım bir miktar oyuncudan sonra ping olduğunu söyleyen de vardı sanırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 25 Ekim 2020; 5:5:30 >



    _____________________________
    Laptop: DELL 7566 - B6300W81C: i5 6300 HQ // GTX960M (4GB) // 8 GB DDR4 2133 mhz // 1 TB 5400 rpm

    Desktop: MSI Z97S SLI PLUS // i5 4690k (Turbo Boost 3.9 GHz.) // Hyper 212 Evo CPU Soğutucusu (160 mm) // Gigabyte G1 GTX 970 ; stok hız 1380-7010 mhz // Corsair Vengeance PRO 2x4 DDR3, 1600 mhz // CORSAIR SPEC-02 MidT // Corsair VS 650 PSU (12v = 50A) // Samsung 850 Evo 120 GB // Seagate Barracuda 1 TB 64 mb 7200rpm (ST10000DM003-1CH162)




  • p2p sıkıntılı olur bence, hileye vs. çok müsait olur.

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: patatessiz patso

    p2p sıkıntılı olur bence, hileye vs. çok müsait olur.

    Ben de Photon PUN ile başladım. Temellerini öğrenmek için en azından. Fakat P2P networking biraz sıkıntılı olabilir dediğin gibi rekabetçi bir çoklu oyuncu kosepti varsa.


    Ben mesela, projemin prototip aşamasını geçebilirsem, Photon Bolt ile devam etmeyi düşünüyorum authorative server seçeneğinden dolayı.

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 13e12k

    Ben de Photon PUN ile başladım. Temellerini öğrenmek için en azından. Fakat P2P networking biraz sıkıntılı olabilir dediğin gibi rekabetçi bir çoklu oyuncu kosepti varsa.


    Ben mesela, projemin prototip aşamasını geçebilirsem, Photon Bolt ile devam etmeyi düşünüyorum authorative server seçeneğinden dolayı.



    Alıntıları Göster

    Authorative server dediğiniz self-hosted mı? Bir de bu self-hosted olanda kullanımda, kodlamada farklılık var mı acaba? Dökümentasyonda self-hosted kısmında bir şey anlatmıyor da.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Laptop: DELL 7566 - B6300W81C: i5 6300 HQ // GTX960M (4GB) // 8 GB DDR4 2133 mhz // 1 TB 5400 rpm

    Desktop: MSI Z97S SLI PLUS // i5 4690k (Turbo Boost 3.9 GHz.) // Hyper 212 Evo CPU Soğutucusu (160 mm) // Gigabyte G1 GTX 970 ; stok hız 1380-7010 mhz // Corsair Vengeance PRO 2x4 DDR3, 1600 mhz // CORSAIR SPEC-02 MidT // Corsair VS 650 PSU (12v = 50A) // Samsung 850 Evo 120 GB // Seagate Barracuda 1 TB 64 mb 7200rpm (ST10000DM003-1CH162)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fulton

    Authorative server dediğiniz self-hosted mı? Bir de bu self-hosted olanda kullanımda, kodlamada farklılık var mı acaba? Dökümentasyonda self-hosted kısmında bir şey anlatmıyor da.



    Alıntıları Göster

    P2P konsepte oyuncunun herhangi bir aksiyonu direkt olarak diğer oyunculara "remote procedure call" (RPC) fonksiyonlarıyla paylaşılıyor. Bu yöntemin dışarıdan müdahale ve hileye karşı zayıf olma nedeni de bu zaten.


    Authorative server yönteminde ise, oyuncunun yaptığı aksiyon önce server tarafına gidiyor, orada onaylandıktan sonra diğer oyunculara gönderiliyor. Bu daha uzun bir yol olması dolayısıyla biraz gecikmeye neden oluyor ama çok daha güvenli bir konsept oluyor. Henüz Bolt kullanmadım ama hem dedicated server hem player host olabiliyor sanırım.


    Konsept olarak farklar var tabi, P2P sisteminde kullanılan ve aksiyonları diğer kullanıcılara direkt gönderen RPC fonksiyonları yerine, mesajları önce server'a iletilen event fonksyionları bulunuyor. Konsept farklı olduğu için muhakkak başka farklar da vardır.

    _____________________________




  • Mirror 'a biraz baktim, Host icin sanirim en mantikli yol gibi.Basit denemeler ile anlamaya calisacagim.
    Photon kadar ogretici icerigi olmasada ucretsiz olmasi albenisini arttiriyor.Force ve Darkrift onlara da bir bakayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.