Youtube'da birkaç kişinin tutorialleri dışında düzgün bir dökümentasyon bulamadım. Sitelerinde çok az şey var. Birkaç şey sormak istiyorum.
Yine bir süredir Photon'a alternatif bir network çözümü arıyorum hazır olarak ama bir türlü karar veremiyorum. Bunların dışında Forge ve Darkrift isimli platformları da yeni öğrendim. Bunlar hakkında da bilgisi olan varsa yazabilirler. İsteğim şu, duruma göre kendi sunucumu alırsam veya p2p yaparsam beni kısıtlamayacak bir şey arıyorum CCU, ping, paket kaybı vb şeylerden dolayı. Ben sadece oyunumu kodlamak ve plugin vasıtası ile network kısmını halletmek istiyorum. Photon'un mesela kullanımı güzel ama CCU limitleri çok pahalı, bunun yerine serbest bir platforma geçip CCU olayı kendi sunucuma bağlı olsun istiyorum veya p2p yapabileyim rahatça. Bunun dışında zaten Photon'da sanırım bir miktar oyuncudan sonra ping olduğunu söyleyen de vardı sanırım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 25 Ekim 2020; 5:5:30 > |
Unity - Mirror Network kullanan var mı? (Forge ve Darkrift'i de merak ediyorum.)
-
-
p2p sıkıntılı olur bence, hileye vs. çok müsait olur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: patatessiz patsop2p sıkıntılı olur bence, hileye vs. çok müsait olur.
Ben de Photon PUN ile başladım. Temellerini öğrenmek için en azından. Fakat P2P networking biraz sıkıntılı olabilir dediğin gibi rekabetçi bir çoklu oyuncu kosepti varsa.
Ben mesela, projemin prototip aşamasını geçebilirsem, Photon Bolt ile devam etmeyi düşünüyorum authorative server seçeneğinden dolayı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: 13e12kBen de Photon PUN ile başladım. Temellerini öğrenmek için en azından. Fakat P2P networking biraz sıkıntılı olabilir dediğin gibi rekabetçi bir çoklu oyuncu kosepti varsa.
Ben mesela, projemin prototip aşamasını geçebilirsem, Photon Bolt ile devam etmeyi düşünüyorum authorative server seçeneğinden dolayı.
Alıntıları GösterAuthorative server dediğiniz self-hosted mı? Bir de bu self-hosted olanda kullanımda, kodlamada farklılık var mı acaba? Dökümentasyonda self-hosted kısmında bir şey anlatmıyor da.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: FultonAuthorative server dediğiniz self-hosted mı? Bir de bu self-hosted olanda kullanımda, kodlamada farklılık var mı acaba? Dökümentasyonda self-hosted kısmında bir şey anlatmıyor da.
Alıntıları GösterP2P konsepte oyuncunun herhangi bir aksiyonu direkt olarak diğer oyunculara "remote procedure call" (RPC) fonksiyonlarıyla paylaşılıyor. Bu yöntemin dışarıdan müdahale ve hileye karşı zayıf olma nedeni de bu zaten.
Authorative server yönteminde ise, oyuncunun yaptığı aksiyon önce server tarafına gidiyor, orada onaylandıktan sonra diğer oyunculara gönderiliyor. Bu daha uzun bir yol olması dolayısıyla biraz gecikmeye neden oluyor ama çok daha güvenli bir konsept oluyor. Henüz Bolt kullanmadım ama hem dedicated server hem player host olabiliyor sanırım.
Konsept olarak farklar var tabi, P2P sisteminde kullanılan ve aksiyonları diğer kullanıcılara direkt gönderen RPC fonksiyonları yerine, mesajları önce server'a iletilen event fonksyionları bulunuyor. Konsept farklı olduğu için muhakkak başka farklar da vardır.
-
Mirror 'a biraz baktim, Host icin sanirim en mantikli yol gibi.Basit denemeler ile anlamaya calisacagim.
Photon kadar ogretici icerigi olmasada ucretsiz olmasi albenisini arttiriyor.Force ve Darkrift onlara da bir bakayim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X