Şimdi Ara

dün yaşadığım ezoterik olay: yokuşta fren tutmadı! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
61
Cevap
1
Favori
5.902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • psikopatın biri disklere sıvı gres spreylemiş olmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım sıkıntı büyük ihtimal fren merkezlerden acil servise göster.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionysos_07

    psikopatın biri disklere sıvı gres spreylemiş olmasın
    beklediğimden çok daha güzel cevaplar gelmiş. bilgisini paylaşanlara teşekkür ediyorum

    post kasan, gereksiz troller bu başlıkta da abuk subuk şeyler yazmış. normaldir sizi zaten ciddiye almaya gerek yok. ezoterik buradaki olayı betimleyen bir sıfat değil. sizin gibi troller bir şeyler yazsın da, başlığı yukarı çeksin diye böyle yazdım. kel alaka ama işe yarıyor neyse en azından aranızdan 3-5 kişi bu ezoterik de neyin nesi diye google'da aramışsınızdır. zihninize biraz pulse etkisi yapmıştır belki de böylece. hayat ne güzel değil mi. at arabaları filan..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CHARGEN83

    Arkadaşım sıkıntı büyük ihtimal fren merkezlerden acil servise göster.

    evet bu olabilir. hidroliği de kontrol ettirmem gerekiyor. büyük ihtimal ikisinden biri. fren balataları zaten 1,5 yıl önce değişmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    Ne insanlarla trafikte aynı yolda gidiyoruz buyrun, bakımlar zamanında yapılmaz, orjinal olmayan yedek parça kullanılır, sonra fren niye tutmadı.
    Aracın freni tutmazken, fren pedalında hissiyat bir değişiklik oldu mu?

    - Diskler aşırı ısındığında aracın freni gene tutar. %30 performansla tutar. Frenin sertleşmeye başladığı orta kademelerde bir yumuşama hissi gelir. Sanki fren pedalının altında oyuncak bir minik top varmış gibi boink boink bir his ("fren şişmiş" kamyoncu tabiri buradan gelir)... Ancak gene de aracın freni zayıf da olsa tutar.

    - Westinghouse aracınızda power break olmasını sağlar. Yani siz 1 bastığınızda bu arkadaş bünyesinde tuttuğu vakum sayesinde fren hidroliğine 5-6 kat basınç uygular. Bu hem konforu arttırır, hem fren mesafesini kısaltır. Westinghouse olan arabalarda bu arkadaşın vakumunu depolayan da bir depo olur (çoğu araçta westinghouse'un içinde). Bu depo ard arda 7-8 kere frene basabilmenizi sağlar. Depodaki vakum bittiğinde, fren gene şişer. Bu sefer %10-15 performansta bir frene sahip olursunuz. Ancak bunun pedalda yarattığı his çok barizdir. Araç kapalı iken frene bastığınızda taş gibi serttir ya... Hah, o westinghouse'un deposu boş olduğu içindir. Fren hissiyatınız bu hale geldi ise, westinghouse'u kontrol ettireceksiniz. Japon arabalarında depo küçüktür. 4-5 ard arda frende vakumsuz kalınır ve fren şişer. Vakuma tekrar sahip olmak için motorun devrine göre, maksimum 15 saniye geçmesi gerekir (rölantide dandik bir westinghouse 15 saniyede kendini doldurur).

    - Aracınızın freni sonradan kendine geldiğine göre, fren tertibatında bir sızıntı olması ihtimali yok gibi.

    - Fren tertibatında bir noktada hava kalmış olabilir. Kritik yerlerde biriken hava kabarcıklarının böyle adiliklere sebep olduğunu duymuştum. ("Fren hava yapmıştır" diye tabi edilen kamyoncu terimi.)

    - Son ve en bilinmez olan ihtimal elektronik... ABS devreye girdiği zaman çok hızlı bir biçimde disklerin her birini ayrı ayrı sıkıp bırakarak fren yaparken direksiyon hakimiyetinizi korumaya ve kaygan zeminde yola tutunmaya, kızaklamayı engellemeye yardımcı olur. Siz frene bastığınızda hiç gerek yokken devreye girip, diskleri hiç sıkmadığını düşünün (bozuk bir ABS). Bu durumda fren pedalı hissiyatınız değişmezken, araç sittin sene durmayacaktır. İlk ABS'li araçlarda şimdiki kadar koruma yokken, şehir efsanesi gibi anlatılır, baz istasyonunun, cep telefonunun bozduğu ABS'ler... ABS bozulursa olabilecek en kötü senaryo budur. Ancak günümüzde bunun yaşanma olasılığı yok gibi. Olsa bile koruma devresi ABS'yi devre dışı bırakır. Bu yaşanmaz; ama ABS'siz kalırsınız. O yüzden Çok çok ender bir durum, başınıza bunun gelmiş olma olasılığı çok düşük diyeyim.

    - Sanayide frenle ilgili herşeyi iyi bir usta kontrol etsin. Bir hata/eksik bulamazsa, önemsiz ne eksik gedik varsa tamamlasın. Hidrolik kontrolü yapsın. Sistemde hava boşluğu varmış gibi muamele etsin. Balanslı fren ise balansını tekrar yapsın. Ardından sorunun elektronik olmadığını umarak eve gidin. Sorun bulunamazsa 2-3 ay temkinli kullanın. Dediğim gibi, sanmıyorum ama, ABS ise elbet bir daha cortlayacaktır.

    Büyük ihtimal bir hava kabarcığı falan çıkacak bu.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Aynen böyle kontrol ettiler Ben kendim yapayım dedim ama güvenemedim, var mıdır bir çözümü ?

    Bosch un hidroliklerinden koyarak yenilemek istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    Fren icin gerekli olan basinc motorun emme manifoldundan elde edilir. Eger vistes bosa alinmissa ve arka arkaya 3-4 fren yapildiysa artik emme manifoldunda emme kuvveti kalmaz ve fren pedali sertlesir ve ne kadar basarsaniz basin tutmaz. Cunku basinc yoktur ve balatalar diskleri sıkmaz. Arabayi bosa aliyorum demissiniz o an da bostaysa sebebi budur. Asla ama asla bos viteste yokus inmeyin.

    Doğru cevap...
    O yokuşu boşta indiysen bence dua et kaza yapmadığına..
    Araba boşta iken westinghouse çalışmaz ve hidrolik basıncı düşer...
    Sakın sakın üç kuruş az yakacam diye öyle dik yerleri boşta ineyim demeyin..


    Bu bağlamda yokuş inerken arabayı boşa alıp bir yandan boşta gaz verip bir yandan fren yaparsak daha mı etkili frenleriz?

    Edit: Araba boşta bile olsa motor döndüğü sürece westinghouse hava doldurur. Yoksa sabah ilk çalıştırmada bir süre frensiz gitmemiz ya da boşta gaz vermemiz gerekirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 30 Temmuz 2015; 10:33:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boombip

    quote:

    Orijinalden alıntı: reodentreomantik

    Yokuş aşşarı inerken aracı boşa aldığınızda frende boşalma olabiliyormuş tvde bir programda böyle duymuştum.
    Tabi sizin araç vitestemiydi onu bilmiyorum da.
    Eğer el freni çok sert değilse frenin tutmadığını anladığınızda bir diş çekerek arabanın hızlanmasını engelleyebilirdiniz yada el frenini hareket ettirerek
    Geçmiş olsun.

    yokuş aşağı inerken genellikle ivmeyi yükseltmek için vitesi boşa almak gibi kötü bir huyum var. 8 yıldır aktif araç kullanıyorum. ilk kez başıma böyle bir şey geliyor.

    İşte cevap burada yokuş aşağı inerken vitesi boşa alırsanız frenler şişebilir veya tutmayabilir.Çünkü aracı boşa almak demek aracın tüm aktarma organları ve motorla olan ilişkisini kesmek demek.Eğer araç viteste olsaydı motor freni ile de olsa dururdunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 30 Temmuz 2015; 10:47:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    Fren icin gerekli olan basinc motorun emme manifoldundan elde edilir. Eger vistes bosa alinmissa ve arka arkaya 3-4 fren yapildiysa artik emme manifoldunda emme kuvveti kalmaz ve fren pedali sertlesir ve ne kadar basarsaniz basin tutmaz. Cunku basinc yoktur ve balatalar diskleri sıkmaz. Arabayi bosa aliyorum demissiniz o an da bostaysa sebebi budur. Asla ama asla bos viteste yokus inmeyin.

    Doğru cevap...
    O yokuşu boşta indiysen bence dua et kaza yapmadığına..
    Araba boşta iken westinghouse çalışmaz ve hidrolik basıncı düşer...
    Sakın sakın üç kuruş az yakacam diye öyle dik yerleri boşta ineyim demeyin..


    Bu bağlamda yokuş inerken arabayı boşa alıp bir yandan boşta gaz verip bir yandan fren yaparsak daha mı etkili frenleriz?

    Edit: Araba boşta bile olsa motor döndüğü sürece westinghouse hava doldurur. Yoksa sabah ilk çalıştırmada bir süre frensiz gitmemiz ya da boşta gaz vermemiz gerekirdi.

    Westinghouse hava dolmaz aksine vakum etkisiyle calisir. Bir tarafta atmosferik basinctaki hava bir tarafta vakum olunca, vakumun oldugu tarafa kuvvet uygulanmis olur.

    Arabanin durmasiyla veya duz yolda frenlenmesiyle , yokus farklidir. Bostayken rölanti devrinin olusturdugu vakum, duz yolda durmak icin yeterli olabilir ama yokusta ise yaramaz. Daha yuksek devir gerekir.

    Evet kontrollu bir ortamda deneyebilirsiniz. Yokus asagi bosta frene 3-4 kere basin ve sertlessin. Arkasindan gaza basip tekrar frene bastiginizda frenlerin tuttugunu goreceksiniz. Ayni sekilde araba calismazken frene 4-5 kere basin pedal tas gibi olacaktir. Arabayi calistirdiginizda fren pedali normale döner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    Fren icin gerekli olan basinc motorun emme manifoldundan elde edilir. Eger vistes bosa alinmissa ve arka arkaya 3-4 fren yapildiysa artik emme manifoldunda emme kuvveti kalmaz ve fren pedali sertlesir ve ne kadar basarsaniz basin tutmaz. Cunku basinc yoktur ve balatalar diskleri sıkmaz. Arabayi bosa aliyorum demissiniz o an da bostaysa sebebi budur. Asla ama asla bos viteste yokus inmeyin.

    Doğru cevap...
    O yokuşu boşta indiysen bence dua et kaza yapmadığına..
    Araba boşta iken westinghouse çalışmaz ve hidrolik basıncı düşer...
    Sakın sakın üç kuruş az yakacam diye öyle dik yerleri boşta ineyim demeyin..


    Bu bağlamda yokuş inerken arabayı boşa alıp bir yandan boşta gaz verip bir yandan fren yaparsak daha mı etkili frenleriz?

    Edit: Araba boşta bile olsa motor döndüğü sürece westinghouse hava doldurur. Yoksa sabah ilk çalıştırmada bir süre frensiz gitmemiz ya da boşta gaz vermemiz gerekirdi.

    Westinghouse hava dolmaz aksine vakum etkisiyle calisir. Bir tarafta atmosferik basinctaki hava bir tarafta vakum olunca, vakumun oldugu tarafa kuvvet uygulanmis olur.

    Arabanin durmasiyla veya duz yolda frenlenmesiyle , yokus farklidir. Bostayken rölanti devrinin olusturdugu vakum, duz yolda durmak icin yeterli olabilir ama yokusta ise yaramaz. Daha yuksek devir gerekir.

    Evet kontrollu bir ortamda deneyebilirsiniz. Yokus asagi bosta frene 3-4 kere basin ve sertlessin. Arkasindan gaza basip tekrar frene bastiginizda frenlerin tuttugunu goreceksiniz. Ayni sekilde araba calismazken frene 4-5 kere basin pedal tas gibi olacaktir. Arabayi calistirdiginizda fren pedali normale döner.

    Alıntıları Göster
    Hocam büyük geçmiş olsun. Bence hemen bir Druid rahibine görünün. Reg ayarlasın kötü ruhları arabanızdan uzak tutsun.

    Ezoterik olay diyince aklıma bunlar geldi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    Fren icin gerekli olan basinc motorun emme manifoldundan elde edilir. Eger vistes bosa alinmissa ve arka arkaya 3-4 fren yapildiysa artik emme manifoldunda emme kuvveti kalmaz ve fren pedali sertlesir ve ne kadar basarsaniz basin tutmaz. Cunku basinc yoktur ve balatalar diskleri sıkmaz. Arabayi bosa aliyorum demissiniz o an da bostaysa sebebi budur. Asla ama asla bos viteste yokus inmeyin.

    Doğru cevap...
    O yokuşu boşta indiysen bence dua et kaza yapmadığına..
    Araba boşta iken westinghouse çalışmaz ve hidrolik basıncı düşer...
    Sakın sakın üç kuruş az yakacam diye öyle dik yerleri boşta ineyim demeyin..


    Bu bağlamda yokuş inerken arabayı boşa alıp bir yandan boşta gaz verip bir yandan fren yaparsak daha mı etkili frenleriz?

    Edit: Araba boşta bile olsa motor döndüğü sürece westinghouse hava doldurur. Yoksa sabah ilk çalıştırmada bir süre frensiz gitmemiz ya da boşta gaz vermemiz gerekirdi.

    Valla bence en mantıklı yol belli.
    Vitesi o yokuşu çıkmak için kullanacağım vitese alıp viteste inerim. Hem cut off sayesinde 0 lt yakarım hemde yükte giden aracım ile zaten yeterince risk içere Angara trafiğinde gereksiz risk almam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    Fren icin gerekli olan basinc motorun emme manifoldundan elde edilir. Eger vistes bosa alinmissa ve arka arkaya 3-4 fren yapildiysa artik emme manifoldunda emme kuvveti kalmaz ve fren pedali sertlesir ve ne kadar basarsaniz basin tutmaz. Cunku basinc yoktur ve balatalar diskleri sıkmaz. Arabayi bosa aliyorum demissiniz o an da bostaysa sebebi budur. Asla ama asla bos viteste yokus inmeyin.

    Doğru cevap...
    O yokuşu boşta indiysen bence dua et kaza yapmadığına..
    Araba boşta iken westinghouse çalışmaz ve hidrolik basıncı düşer...
    Sakın sakın üç kuruş az yakacam diye öyle dik yerleri boşta ineyim demeyin..


    Bu bağlamda yokuş inerken arabayı boşa alıp bir yandan boşta gaz verip bir yandan fren yaparsak daha mı etkili frenleriz?

    Edit: Araba boşta bile olsa motor döndüğü sürece westinghouse hava doldurur. Yoksa sabah ilk çalıştırmada bir süre frensiz gitmemiz ya da boşta gaz vermemiz gerekirdi.

    Westinghouse hava dolmaz aksine vakum etkisiyle calisir. Bir tarafta atmosferik basinctaki hava bir tarafta vakum olunca, vakumun oldugu tarafa kuvvet uygulanmis olur.

    Arabanin durmasiyla veya duz yolda frenlenmesiyle , yokus farklidir. Bostayken rölanti devrinin olusturdugu vakum, duz yolda durmak icin yeterli olabilir ama yokusta ise yaramaz. Daha yuksek devir gerekir.

    Evet kontrollu bir ortamda deneyebilirsiniz. Yokus asagi bosta frene 3-4 kere basin ve sertlessin. Arkasindan gaza basip tekrar frene bastiginizda frenlerin tuttugunu goreceksiniz. Ayni sekilde araba calismazken frene 4-5 kere basin pedal tas gibi olacaktir. Arabayi calistirdiginizda fren pedali normale döner.

    Evet vakum etkisi, dolmak tabiri yanlış oldu. Tam hakim olmadığım bir konu sayılır aslında. Bilgi için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    Fren icin gerekli olan basinc motorun emme manifoldundan elde edilir. Eger vistes bosa alinmissa ve arka arkaya 3-4 fren yapildiysa artik emme manifoldunda emme kuvveti kalmaz ve fren pedali sertlesir ve ne kadar basarsaniz basin tutmaz. Cunku basinc yoktur ve balatalar diskleri sıkmaz. Arabayi bosa aliyorum demissiniz o an da bostaysa sebebi budur. Asla ama asla bos viteste yokus inmeyin.

    Doğru cevap...
    O yokuşu boşta indiysen bence dua et kaza yapmadığına..
    Araba boşta iken westinghouse çalışmaz ve hidrolik basıncı düşer...
    Sakın sakın üç kuruş az yakacam diye öyle dik yerleri boşta ineyim demeyin..


    Bu bağlamda yokuş inerken arabayı boşa alıp bir yandan boşta gaz verip bir yandan fren yaparsak daha mı etkili frenleriz?

    Edit: Araba boşta bile olsa motor döndüğü sürece westinghouse hava doldurur. Yoksa sabah ilk çalıştırmada bir süre frensiz gitmemiz ya da boşta gaz vermemiz gerekirdi.

    Valla bence en mantıklı yol belli.
    Vitesi o yokuşu çıkmak için kullanacağım vitese alıp viteste inerim. Hem cut off sayesinde 0 lt yakarım hemde yükte giden aracım ile zaten yeterince risk içere Angara trafiğinde gereksiz risk almam..

    Ben de her zaman çıktığım vitesle, duruma göre bir alt ya da üst vitesle inerim.




  • Merdomable kullanıcısına yanıt
    Hidrolik mutlaka tekerlek silindirleri tarafından boşalmalı.

    Önce ekleme kabındaki hidrolik bir şırıngayla boşaltılabilir. Sifonun alt deliği ortaya çıkıncaya kada boşaltılmamalı ki hava yapmasın. Buradaki sıvı yenilendikten sonra tekerlek silindirlerindeki hava alma valfleri sırayla açılarak, berrak yeni sıvı gelinceye kadar hidroliğin akması sağlanır. Bu sırada ekleme kabı kontrol edilip gerektikçe yeni hidrolik eklenir, çünkü seviye merkez silindire kadar düşerse sistem hava yapar. Bu olursa bir de merkez silindirin havasını almak gerekir.

    İşi aceleye getirmeyip söz dinleyen bir atölye bulmanız lazım. Ben bulamadım mesela, evin önünde zor oldu ama mecburen kendim yaptım. Çoğu hava almayı tam olarak bilmiyor. Aceleden hepsini alamıyorlar, ancak makul sayılabilecek bir hale getiriyorlar, orjinal haline kavuşturamıyorlar pedalı.

    Hava miktarı sıfıra yakınken hidrolikte kolay kolay kaynama da olmaz.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Öncelikle güzel anlatımınız için teşekkür ederim, yakınım olan birinin atölyesi var kendisi ile görüştüm kısmetse yardımcı olacak, bir de pedal kısmında bir üfleme sesi var işin garibi frene bastığımda ses yok oluyor, o kadar tedirgin gidiyorum ki her an bir şey olacak diye.

    Eskiden babamla alırdık fren havalarını ama şimdi el süreceğini pek sanmam


    Tekrardan elinize sağlık, bilgilendirici oldu benim için.
  • Dizel araçta fren vakum pompası gücünü motordan alır diye biliyorum yani emme ile doldurmaz pompayi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba ne 93 kartal mı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pazer89

    Dizel araçta fren vakum pompası gücünü motordan alır diye biliyorum yani emme ile doldurmaz pompayi
    Bende de oldu böyle olay ama düz yolda uzun yolda oldu fren hidroliği kaynıyor uzunca basınca fren pedalı dibine kadar gidiyor ama tutmuyor fren pompalayarak basmak en iyisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    pazar günü izmitten bursaya geçiyorduk çevre yolunda,araba abimdeydi yokuş aşağı inerken araba stop etti megane 1,diskler balatalar kampanalar değişmişti yeni,bakımı falanda yapılmıştı ama rolanti bozukluğu vardı,arabanın freni tutmuyor taş gibi,abim benden daha tecrübeli freni kökledi ağır ağır el freniyle durdu,allahtan yol boştu 110 la frenin tutmaması hiç hoş değil gömerdik kamyonun birine,allah korudu,ama hata boşa atmak,yokuş inerken sakın boşa atmayın

    Hocam sizin olay konu sahibininki kadar ezoterik değilmiş.

    ezoterik ne kardeş

    Ezoterizm, bir konudaki derin bilgilerin ve sırların ehil olmayanlardan gizlenerek, bir üstad tarafından sadece ehil olanlara inisiyasyon yoluyla öğretilmesidir.

    imiş.

    Lakin konuyu açan arkadaş anlattığı olayla ezoterizmi nasıl birbirine bağladı anlayamadım. Millet piyasada duyulmamış bir kaç zırva öğrenip kullanınca kendini kültürlü hissediyor sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    pazar günü izmitten bursaya geçiyorduk çevre yolunda,araba abimdeydi yokuş aşağı inerken araba stop etti megane 1,diskler balatalar kampanalar değişmişti yeni,bakımı falanda yapılmıştı ama rolanti bozukluğu vardı,arabanın freni tutmuyor taş gibi,abim benden daha tecrübeli freni kökledi ağır ağır el freniyle durdu,allahtan yol boştu 110 la frenin tutmaması hiç hoş değil gömerdik kamyonun birine,allah korudu,ama hata boşa atmak,yokuş inerken sakın boşa atmayın

    Hocam sizin olay konu sahibininki kadar ezoterik değilmiş.

    ezoterik ne kardeş

    Ezoterizm, bir konudaki derin bilgilerin ve sırların ehil olmayanlardan gizlenerek, bir üstad tarafından sadece ehil olanlara inisiyasyon yoluyla öğretilmesidir.

    imiş.

    Lakin konuyu açan arkadaş anlattığı olayla ezoterizmi nasıl birbirine bağladı anlayamadım. Millet piyasada duyulmamış bir kaç zırva öğrenip kullanınca kendini kültürlü hissediyor sanırım.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun. Motor hocamız böyle bir durumda şunu tavsiye etmişti.

    Eğer iniş aşağı düz bir yolda iken fren tutmazsa panik yapmadan kontağı kapatın. Viteste iken araç en fazla 50 metre sonra kendiliğinden duracaktır.

    Manuel vites için söyledi bunu.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.