Şimdi Ara

SHELL GTL hakkında herşey (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
957
Cevap
12
Favori
98.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • setan numarasında linkteki yakıttlarda çok ciddi bir fark var. Bu aynen yüksek oktan benzeri bir yanma gecikmesi yaratır .Dolayısıyla her dizel araçta farklı etki yapacaktır. Ben işin bu kısmını merak ediyorum. Varzedelim focus ta yakıt azalıp güç artarken, belki bir farklı dizel motor sahib işikayet bile edebilir. Bir yakıtın setan numarası epey bir yükselirse motorun bazı ayarlamalarını değiştirmek gerekir krank açısı veya püskürtme zamanı gibi .Bu noktadan sonra çok teknik bir konu halini alacaktır. Bakalım göreceğiz.

    bildiğiniz üzere oktan işinde bazı kullanıcılar 98 oktandan vazgeçemediği halde bazılarında hem fazla yakıt kullnımına neden oluyor hem de verilen paraya eşdeğer performans artmıyor. Konu tamamen benzer değil ama bu platformda bu kadar teknik bilgi bile bazen fazla sıkıcı bulanlar oluyor. millet sadece sonuçla ilgileniyor.
  • @vezir üstadım verdiğin bilgiler için teşekkürler.Genelde yolumun üzerindeki istasyonlara bakıyorum ama şuana kadar satan bir yer rastlamadım İzmir'de veya bana denk gelmedi,hoş zaten depo dolu,bu yakıtı en iyi test etme yolu depo bittikten sonra almak olacaktır diye düşünüyorum.
  • evet bence de deponuz bitmden karıştırmayınız . setan sayıları farklı ve yoğunlukları da öyle biraz bekleyince ayrışmaya başlarlar. Aynen yağ ve su gibi .Komple depoyu bitirmek lazım veya doğrusu kırmızı lamba yanana kadar dolaşmak ve sonra fullemek .


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım verdiğin bilgiler için teşekkürler.Genelde yolumun üzerindeki istasyonlara bakıyorum ama şuana kadar satan bir yer rastlamadım İzmir'de veya bana denk gelmedi,hoş zaten depo dolu,bu yakıtı en iyi test etme yolu depo bittikten sonra almak olacaktır diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım verdiğin bilgiler için teşekkürler.Genelde yolumun üzerindeki istasyonlara bakıyorum ama şuana kadar satan bir yer rastlamadım İzmir'de veya bana denk gelmedi,hoş zaten depo dolu,bu yakıtı en iyi test etme yolu depo bittikten sonra almak olacaktır diye düşünüyorum.


    üçkuyular shell satiyor ama bende denk gelmedi gidemedi depo bitince artik...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet bence de deponuz bitmden karıştırmayınız . setan sayıları farklı ve yoğunlukları da öyle biraz bekleyince ayrışmaya başlarlar. Aynen yağ ve su gibi .Komple depoyu bitirmek lazım veya doğrusu kırmızı lamba yanana kadar dolaşmak ve sonra fullemek .


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım verdiğin bilgiler için teşekkürler.Genelde yolumun üzerindeki istasyonlara bakıyorum ama şuana kadar satan bir yer rastlamadım İzmir'de veya bana denk gelmedi,hoş zaten depo dolu,bu yakıtı en iyi test etme yolu depo bittikten sonra almak olacaktır diye düşünüyorum.




    usta sana pm atamadiğim icin burdan yaziyorum konu acmak istemedim..

    benim araca servis sürekli bakimda 10 -40 yağ kullaniyor ve yaklasik 100 tl aliyorlar ben artik özelde bakim yaptirtirsam daha kaliteli yağ kendim alip (castrol magnatec 5 - 40 ) koydurtmak istiyorum sakıncası olurmu yoksa 10 -40 devammi etmeliyim izmirde yasiyorum bu arada fazla soğuk olan bir yer değil ama yağ kalitesi acisindan soruyorum ?




  • senin araçta turbo var mıydı?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet bence de deponuz bitmden karıştırmayınız . setan sayıları farklı ve yoğunlukları da öyle biraz bekleyince ayrışmaya başlarlar. Aynen yağ ve su gibi .Komple depoyu bitirmek lazım veya doğrusu kırmızı lamba yanana kadar dolaşmak ve sonra fullemek .


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım verdiğin bilgiler için teşekkürler.Genelde yolumun üzerindeki istasyonlara bakıyorum ama şuana kadar satan bir yer rastlamadım İzmir'de veya bana denk gelmedi,hoş zaten depo dolu,bu yakıtı en iyi test etme yolu depo bittikten sonra almak olacaktır diye düşünüyorum.




    usta sana pm atamadiğim icin burdan yaziyorum konu acmak istemedim..

    benim araca servis sürekli bakimda 10 -40 yağ kullaniyor ve yaklasik 100 tl aliyorlar ben artik özelde bakim yaptirtirsam daha kaliteli yağ kendim alip (castrol magnatec 5 - 40 ) koydurtmak istiyorum sakıncası olurmu yoksa 10 -40 devammi etmeliyim izmirde yasiyorum bu arada fazla soğuk olan bir yer değil ama yağ kalitesi acisindan soruyorum ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorkemvw

    100 oktanı kaldırdığı için shell e buradan kocaman



    100 oktan ile kickdown yapmayı özledim inan..
  • DAHİHAYENE BİR PAZARLAMA STRATEJİSİ özelliklede 4 depo olayı.bu mazot o kadat temizde yeni koyduğumuz motor yağı daha o gün niye simsiyah oluyor bunuda açıkalayabilirlermi acaba,benzinlide bal gibi dururken.
  • her ürün yeni çıktığında büyük umutlarla pazarda yer alması hedeflenir , bu nedenle yazılanları kullnıcıların değerlendirmesi benim için daha büyük önem arz etmektedir.

    Evet bu yakıt kurrum olayını ciddi bir şekilde azaltmaktadır. okuduğum teknik yayınlarda en çok bu konuya parmak basılmış, perfromasn ve mtoor ayarlamaları gibi birçok şey yapılmadan koy yakıtı gazla felsefesini vermiş olduğum linklerde bile ucundan dokundurarak eleştirmişler ama dzielin en büyü keksi yönü olan kurum olayına hep artı puan vermişler. Motor temizlemek için bu yakıtı kullanmak biraz ilkel bir çözüm gibi görünüyroo ama temiz motorun kirlenmesini sağlıyorsa karbon clean yapan firmalar en çok bu yakıtın piyasaya srülmesie üzülecekelrdir. Bileceğiniz üzere kurumun en büyük bakım masrafı olarak karşımıza çıkan konu Turbo ömrü ve verimidir. Yüzde 1 bile turbo verimi artsa bu yakıtı kullanmak için yeterlidir hem yağ temiz kalır hemde meşhur dizel efsanesi turbo arızaları daha seyrek olarak görülür.

    Zaten dikkat edersek dizel araçlar ilk çıktığında kırsal dizel veya 7000 ppm lik dizel kullnanlar oldukça üyük bir yüzdeye sahipti ve arızlaların temel nedeni yakırtın içindeki sülfur ve yanmadan çıkan kurum yüzdesi idi. Bu yakıt euro dizel olarak kullnılmaya başlanınca ciddi bir şekilde turbo arızalalarında düşüş olmaya başladı. Ama yine de kötü yakıta denk gelenler yüzünden bazı turbo arızlarını yazanlar oluyor , eğer yakıtı güvenceye alabilersek bu Ultra düşük sülfürlü yakıt kullnımı (10 ppm altı ) ile bile yeterli bir azalmaya inecektir .GTL de ise bu oran gitgide azalarak motor ömrü ve elemanlarının arıza sıklığının azlması mümkün ibi görünüyor tabi kiherşey teoride , pratikte neler olacak göreceğiz. BİR 5 YIL SONRA ELİMİZDE DAHA NET VERİLER OLACAĞINI SANIYORUM.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    setan numarasında linkteki yakıttlarda çok ciddi bir fark var. Bu aynen yüksek oktan benzeri bir yanma gecikmesi yaratır .Dolayısıyla her dizel araçta farklı etki yapacaktır. Ben işin bu kısmını merak ediyorum. Varzedelim focus ta yakıt azalıp güç artarken, belki bir farklı dizel motor sahib işikayet bile edebilir. Bir yakıtın setan numarası epey bir yükselirse motorun bazı ayarlamalarını değiştirmek gerekir krank açısı veya püskürtme zamanı gibi .Bu noktadan sonra çok teknik bir konu halini alacaktır. Bakalım göreceğiz.

    bildiğiniz üzere oktan işinde bazı kullanıcılar 98 oktandan vazgeçemediği halde bazılarında hem fazla yakıt kullnımına neden oluyor hem de verilen paraya eşdeğer performans artmıyor. Konu tamamen benzer değil ama bu platformda bu kadar teknik bilgi bile bazen fazla sıkıcı bulanlar oluyor. millet sadece sonuçla ilgileniyor.


    vezir hocam bu GTL konusunda heyecanlanmış gördüm sizi. reklamları verildiğinde pazarlama taktiği diyerek pek aldırış etmedim, özellikle 4 depoda motoru temizler sözü çok iddalı geldi. bir deneyelim bakalım.

    şu an satılan hali hazırdaki yakıt markalarındada yukarıda bahsettiğiniz araca göre değişiklik göstermesi gibi bir durum söz konusu mudur.

    ankarada etlik kavşağınada çok övülen shell istasyonundan bir kaç kez depoyu fullettim. artı etkisi aracın performansında azda olsa artış hissetmekle birlikte, olumsuz yönü yaptığım km azda olsa düştü ve egsozdan gelen mazot kokusu arttı. az km yapması bile neyse ama koku çok rahatsız edici idi. yine çok tavsiye edilen total bayiden aldığım mazottan hiç bir fark göremedim. ama tavsiye eden dizelciler memnun. bu söylediklerim euro dizel için geçerli, yanlış anlaşılmasın, henüz GTL kullanmadım.




  • Arkadaşlar İzmir'de 3 istasyon tespit edebildim bu yakıtı satan.
    1-Karabağlar'da Gaziemir'e giden yol üstündeki Shell(Sihir otogaz'dan önceki)
    2-Bornova Vatan Compiter'in yanındaki küçük Shell
    3-İzmir -Manisa yolundaki Shell (Sabuncubeline vurduğumuz yerdeki)

    Ben daha alamadım depomda yakıtım var,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım verdiğin bilgiler için teşekkürler.Genelde yolumun üzerindeki istasyonlara bakıyorum ama şuana kadar satan bir yer rastlamadım İzmir'de veya bana denk gelmedi,hoş zaten depo dolu,bu yakıtı en iyi test etme yolu depo bittikten sonra almak olacaktır diye düşünüyorum.


    üçkuyular shell satiyor ama bende denk gelmedi gidemedi depo bitince artik...



    Teşekkürler Ceyhun,dediğim gibi daha yakıtım var,bitince kısmet artık.
  • Dün Ankara'da (lt'si 2,69TL) 50 TLlik GTL dizelden aldım performansda pek fark olmadı ama arabanın sesi biraz azaldı , 4-5 depo sonunda performans farkıda olacakmış (eurodizel 2,59)..
  • benimde depo bitmek üzere ist. anadolu yakasında satan yer varmı acaba
  • 4-5 depo sonra performas etkisi olcaktır ladfının tek dayanağı kuru temizliği yapması gerçekleşirse mümkün görünüyor. Yoksa yaktığımız an etkisi olacak şey için 4 depo beklemenin başka açıklanabilir yani yok. Karbon clean yaptırmaktan kurtulsak bu yeter .Zaten 40-50 bin km de bir buna vereceğimiz şey az bir para değil .Anlattıklarınız kadarıyla bir depoda (50 lt lik) 5 lira fark yapar , 10-15 depoda 50-75 lira arasıı bir fark yapar ki fea bir şey değil. AMA yine de denenmesi için çıkarılan ürünün promosyon fiyatı olmasını beklerken tam tersine daha yüksek fiyattan piyasaya sunulması bir stratejik hata bence. Hedefleri lüks kesimin lüks dizel araçları ise doğru bir etki yapabilir ama esas dizelkullanan kesin orta direk tabir edilen kesim. Bu zümreye hitap edecek ürün en fazla 1-2 kuruş pahalı olmalı ki kimse hesap yapmasın. öyle bir duruma geldikk ki bir torba detarjan için millet promosyon almak için beklior , istasyonlarda . Kredi kartları kendinden alışverişi sabitlemek için bir promosyonu bitirip diğerini başlatıyorlar. Bu kadar sert rekabetin yaşandığı piyasada tek tabanca olarak bir ürün çıkaracksın ama fiyatını ayarlayamayacasın. İlginç şeyler bu shellin yaptığı
    quote:

    Orjinalden alıntı: ==>burak7777<==

    Dün Ankara'da (lt'si 2,69TL) 50 TLlik GTL dizelden aldım performansda pek fark olmadı ama arabanın sesi biraz azaldı , 4-5 depo sonunda performans farkıda olacakmış (eurodizel 2,59)..




  • izmit kandıra kavşağı ve Sakaryada serdivandaki Shell'de var GTL. ikinci depoyu bitirmek üzereyim. performans olarak çok bir fark hissetmedim. sesinde de henüz bir değişiklik olmadı. ama kükürt oranı az olduğu için kurum ve turbo arıza ihtimalini azaltacağı kesin. keşke aynı fiyat yapsalar. EPDK fiyatları düşün diyip duruyor ama hiç sallamıyorlar ne yazık ki.

    hafta sonu sakaryadan - ankaraya gittim geldim. 120km/h sabitleyip klima sürekli açık 5.2l/100km tüketim gösterdi yol bilgisayarı.
    sakarya ankara 320km x2 640km otoban+70km şehiriçi toplam 710km yol yaptım yol bilgisayarına göre 140km daha gidebileceğim yazıyor. tam hesaplamadım ama az yaktığını söyleyemem.

    4-5 depo bitirince umarım performansı artar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lazarotti


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorkemvw

    100 oktanı kaldırdığı için shell e buradan kocaman



    100 oktan ile kickdown yapmayı özledim inan..


    Bence Türkiye deki en kaliteli benzin v-power racing ti ama saolsun shell kaldırdı.Ah nerde o eski günler




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    senin araçta turbo var mıydı?




    var usta
  • turbonuz varsa 5w (tam sentetik motor yağı olmalı )den yukarı numaralı yağ kullanmayın.Motor bakımı ayrı bir olay turbo bakımı ayrı ,ama yağlar aynı ,

    bilmem anlatabildim mi


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    senin araçta turbo var mıydı?




    var usta




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Haziran 2009; 9:03:23 >
  • anladim usta ama servisin 10-40 kullanmasi ucuza kaçmakmi ozaman ?


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    turbonuz varsa 5w (tam sentetik motor yağı olmalı )den yukarı numaralı yağ kullanmayın.Motor bakımı ayrı bir olay turbo bakımı ayrı ,ama yağlar aynı ,

    bilmem anlatabildim mi


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    senin araçta turbo var mıydı?




    var usta







  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.