Şimdi Ara

Servis rezaleti

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.29/12/2006 itibariyle aksaray servisine 30 bin bakımını yaptırmak üzere gittim.Yağ filtre derken ön balataların bittiğini söylediler.Peki onuda değiştirin dedim.Yaklaşk 1,5 saatte bakım bitti.Ancak yolda aracın arkasından ses gelmeye başladı.İnip baktım ve arka sol tekerden çıkan duman ve yanmış balata kokusunu görünce şok oldum ve hemen servisi aradım.İlgili kişi sorunun el freni halatını fazla çekmekten dolayı kendilerinden kaynaklandığını söylediler.Bana daha yakın olan konya servisine gidersem gerekli işlemleri yapacaklarını faturayıda kendilerine göndereceklerini söylediler.Servise gittiğimde zaten beni beklediklerini belirttiler ve el freni ayarının yanlış yapıldığını söylediler.Yaklaşık bir saat sonra işlemler bitti ve bana söyledikleri:1-Arka fren balatalarını değiştirdik çünkü çok incelmiş ve bunun el freni olayıyla ilgisi olmadığı için ücretini ben ödemeliymişim.(Değiştirmeden önce benim ödemem gerektği ve diğer arızayla bu konunun ilişkisi olmadığı belirtilmedi.Sadece değiştiriyoruz dendi)2-Elfreni balatası ve düzeneğinin zarar gördüğü ve ellerinde balata bulunmadığı için ancak bayramdan sonra gerekli işlemleri yapacakları belirtildi.
    Garip olan ise aksaray servisi arka balataların daha 10-15 bin km idare edecek durumda olduğunu belirtmesi ve değiştrmeye gerek görmemesi ama konya servisisnin 1 gün sonra aynı balataların bitmiş olduğunu ve ancak 500-1000 km gdebileceğini söylemesi.Yani uzun lafın kısası bayram tatilimi servislerde geçireceğimemi yanayım hata telafisine gittiğm konyada arızanın giderilmediği halde başka masrafların çıkarılmasına mı yanayım.Sapasağlam arabamla gittiğim servisten şu an frenleri iyi tutmayan arabamla çıktığımamı yanayım bilmiyorum.Bide el frenini kesinlikle kullanmamalıymışım.İnsan arabasındanda servislerdende soğuyor.Sanayide iyi bir usta bulsam birdaha servise götürmeyeceğim.Herşeye rağmen aksaray servisinin ilgisi güzeldi belki 10-15 kez aradılar ve özür dilediler.Bayram dönüşüde hatalarını telafi edeceklerini belirttiler.Şimdi gidip gitmemekte tereddüt yaşıyorum.Belkide son bir kez deneyebilirim.En azından çıkan balataları aldım onu bir göstereyim.
    Kusura bakmayın biraz uzun oldu.Bu konularda tecrübeleriniz varsa paylaşmak isterim.Yinede kaza bela gelmemesine şükür.Tabiki konuyu toyota müşteri hizmetlerinede bildireceğim.
    Herkese hayırlı sürüşler iyi bayramlar ve iyi yıllar







  • çok garip doğrusu toyota dünyada servisleri ile tanınan bir firmadır. toyota bu işi çok sıkı tutuyor. doğrusunu söylemek gerekirse ilk defa bir sikayet duydum bu konu ile ilgili. oradaki insanlar sizi memnun etmek zorundadırlar.
  • Ewt benimde eski arabmda başıma gelmişti. Ama daha ciddi sayılır. Servislere pek güvenmediğim için aracımı alınca müsait her parçasına kırmızı ojeyle işaret koymuştum. Gerçi pek başından ayrılmam ama aracın yinede servislerin bazıları içeri almıyor yaklaştırmıyor araca. Neyse, uzun yoldayken dikiz aynam düştü, en yakın yerleşim birimindeki servise gittim ve yapıştırılmasını istedim. Hani sadece ayna yapışcak ne olabilirki dedim ve aracı teslim edip gittim bekleme yerinde gazete neyin okumaya başladım. Nedense biraz uzun sürdü ve aracın yanına gitmeye karar verdim. Gittiğimde ustalardan biri kaputu kapatıyordu hayırdır dedim. Adam suyuna fln baktık dedi. Ha ii yapmışınız dedim aldım aracı. bi baktım araba bi tuhaf gaz yemio çekmio bi anormal. Servisten 50-60 metre gitmeden çektim kenera. Biraz uğraştıktan sonra karburatordeki işaretimi bulamadım. Sorunu anladım. Aynen geri döndüm. Seviste benim aracımın yanında aynı model bi arac vardı. Neler döndüğünü anlamak zor olmasa gerek:)

    Aynı servise gittim. Aynı yere çektim. Diğer araç ordaydı. Durur durmaz açtım baktım kaputu bingoo. Servisin en yetkili kişisiyle konuşmak istediğimi söyledim. Hayırdır abi nooldu fln gibi sorularla muattap olmadım ve sadece çağırın dedim. Adam geldi benim az önce karburatorum bu aracınkiyle değişti dedim. Hatanın düzeltilmesini yoksa polis çağıracamı ve bunu ispatlayabileceğimi söyledim. Yok efendim olmaz ööle şey fln adam vıdı vıdı konuşmaya başladı. Dedim 5 dk içinde yapılmazsa gerekli işlem arayacağım dedim. Yok nasıl ispatlıcan bize sööle fln dediler. Söylemedim tabiki. Ustanla konuş dedim beni karıştırma. Gitti bir köşede bir müddet konuştular. Sonra adam ezik büzük bi hata olduğunu ustaların aracları karıştırdığını fln fln... Konuştu baya. Odasına gittik ustanın kendilerinden habersiz böyle bir şey yaptığını kişi hakkında gerekli işlemin yapılacağını söyledi.

    Aracımı bi müddet sonra aldım aracı baktım karburatorum yerine gelmişti. Yani bööle abuk sabuk bi olay yaşadım. Garntisi bittikten sonra bidaha hayatta uğramadım. Gidiom sanayideki ustama, çekiom sandalyeyi alıom çayımı araç karşımda rahat rahat görülüyo işim... Hemde ucuz...

    Saygılar...




  • Kesinlikle tebrik edilesi bir davranış OzOz83, takdir ettim. İşte böyle her an tetikte olmak lazım. Şerefsizlik diz boyu
  • OzOz83 arabanın neresine işaret koyuyorsun. Bunu bize açıklarmısın? Bizde senin tecrübelerinden yararlanalım. Saygılar...
  • +10000 super akil valla.... tecrublerinizi paylasmaniz cok guzel...
    quote:

    Orjinalden alıntı: OzOz83

    Ewt benimde eski arabmda başıma gelmişti. Ama daha ciddi sayılır. Servislere pek güvenmediğim için aracımı alınca müsait her parçasına kırmızı ojeyle işaret koymuştum. Gerçi pek başından ayrılmam ama aracın yinede servislerin bazıları içeri almıyor yaklaştırmıyor araca. Neyse, uzun yoldayken dikiz aynam düştü, en yakın yerleşim birimindeki servise gittim ve yapıştırılmasını istedim. Hani sadece ayna yapışcak ne olabilirki dedim ve aracı teslim edip gittim bekleme yerinde gazete neyin okumaya başladım. Nedense biraz uzun sürdü ve aracın yanına gitmeye karar verdim. Gittiğimde ustalardan biri kaputu kapatıyordu hayırdır dedim. Adam suyuna fln baktık dedi. Ha ii yapmışınız dedim aldım aracı. bi baktım araba bi tuhaf gaz yemio çekmio bi anormal. Servisten 50-60 metre gitmeden çektim kenera. Biraz uğraştıktan sonra karburatordeki işaretimi bulamadım. Sorunu anladım. Aynen geri döndüm. Seviste benim aracımın yanında aynı model bi arac vardı. Neler döndüğünü anlamak zor olmasa gerek:)

    Aynı servise gittim. Aynı yere çektim. Diğer araç ordaydı. Durur durmaz açtım baktım kaputu bingoo. Servisin en yetkili kişisiyle konuşmak istediğimi söyledim. Hayırdır abi nooldu fln gibi sorularla muattap olmadım ve sadece çağırın dedim. Adam geldi benim az önce karburatorum bu aracınkiyle değişti dedim. Hatanın düzeltilmesini yoksa polis çağıracamı ve bunu ispatlayabileceğimi söyledim. Yok efendim olmaz ööle şey fln adam vıdı vıdı konuşmaya başladı. Dedim 5 dk içinde yapılmazsa gerekli işlem arayacağım dedim. Yok nasıl ispatlıcan bize sööle fln dediler. Söylemedim tabiki. Ustanla konuş dedim beni karıştırma. Gitti bir köşede bir müddet konuştular. Sonra adam ezik büzük bi hata olduğunu ustaların aracları karıştırdığını fln fln... Konuştu baya. Odasına gittik ustanın kendilerinden habersiz böyle bir şey yaptığını kişi hakkında gerekli işlemin yapılacağını söyledi.

    Aracımı bi müddet sonra aldım aracı baktım karburatorum yerine gelmişti. Yani bööle abuk sabuk bi olay yaşadım. Garntisi bittikten sonra bidaha hayatta uğramadım. Gidiom sanayideki ustama, çekiom sandalyeyi alıom çayımı araç karşımda rahat rahat görülüyo işim... Hemde ucuz...

    Saygılar...





  • Hocam aracı ilk aldığımda böyle bazı parçalarda fabrika çıkışı mavi izler gördüm. Onlara benzer izler yaptım. Oje fln olması şart değil bi iz bırakmak yeter. Ben daha çok hani acaba serviste gercekten değişiyolarmı diye koyuyordum. Bujiler, yağ filitresi, benzin filitresi, hava filitresi, su pompası, radyator, karburator, vs vs... Şöyle görünmeyen bi yere koyuyordum. Zaten kullandıkça üstü kapanıo toz fln. Oje biraz yoğun olduğu için kalın bi boya katmanı bir damla şeklinde donup kalıyor. üstünü toz fln kaplasada elinizi atınca boyayı hissedebiliyorsunuz.

    Walla benim başıma neler geldi daha servislerde piuu... Yazcam...
  • bayağı enteresan tecrübeleriniz varmış arkadaşlar.
  • size önerim en ufak bir sorununuz olduğunda toyotasayı arayın bakın bakalım neler oluyor+servis istediği parçayı çalsın önemli değil çünkü üzerindeki seri numarası her zaman kayıt altında bu yüzden bu tip hırsız diyeyim artık varsın neoluyorsa olsun bana farklı bir şekilde satıcı yanlış yaptı çekti cezasını
  • Walla toyotada işler nasıl yürüyor bilmiyorum. Aracım toyota değildi. Marka önemli değil, önemli olan dikkatli olmak.

    Aracımı yine garanti kapsamında rutin bakım için yetkili servise götürdüm. Titizliğimi artık öğrendikleri için yanında durmama izin veriyorlardı. Herşeyi yapıldı edildi km si gereği vantilatör kayışı flnda değişti. Aracımı teslim aldım. Bir baktım arac 2000 devri gecince motordam ıslık sesi gibi bi ses geliyor. Aynen geri döndüm servise. Anlattım dinlediler. Usta niye ilk geldiğinde söylemedin dedi. Çünkü önce yoktu dedim. Vardır fln farketmemişiniz dir dedi. Yok dedim mümkünatı yok böyle bi ses yoktu dedim. Ses subaplardanmı gelio fln ööle kazık bişy dedi. Hemen yanındakilere indirin motoru dedi. Atladım tabiki önlerine sacmalamayın fln kayıştan geliyodur dedim emin misinz dedim o değişmişti. Yok efendim kayıştan gelse anlamazmıyız niye kayıştan gelsin fln bi ton laf etti. Ama ben adım gibi eminim tabi sesin kayıştan geldiğine. Neyse motoru indirtmeden aracı zorla aldım. Zorla aldım yaa adam vermio yok yangın çıkar bırakmayız fln bizim başımız ağrır bizde yapıldı son servisi flnda fln. Kaçtım servisten bariz... Hemen götürdüm ustama. Tabiki kayıştan geliyor dedi ses. Farklı kayış takmışlar motor devirlenince çark kayışın kenarını yiyor ses ordan çıkıyor. Değiştim orjinal kayışıyla ses mes kalmadı. Durduk yere başıma bi ton iş açacaktı gerizekalılar...

    Saygılarr...




  • Baba nedir bu çektiklerin.
    Allah Kolaylık wersin vallaa.
    Allah bilir o karbüratörü değiştiren ile kayışı değiştiren usta aynı denyödür
    Çok merak ettim hangi markada oluyo bunlar ve hangi serviste?
    Paylaş ki bilelim, ayagımızı denk alalım.
  • Zaten servislerin fiks lafıdır. "Balatalarınız en fazla 500-1000 km arası gider.
    İsterseniz değiştirmeyeliiimm ammaaa ne olur ne olmaz!!!"
    Geçmiş olsun...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 147BLACK

    Zaten servislerin fiks lafıdır. "Balatalarınız en fazla 500-1000 km arası gider.
    İsterseniz değiştirmeyeliiimm ammaaa ne olur ne olmaz!!!"
    Geçmiş olsun...

    bu servislerden daha neler çekecez bakalım
  • Walla karburator olayı uzun yoldaydı cok zaman oldu ama konya yada afyondu hatırlamıyorum aslında. Aracım broadwaydi. Diğeri eskişehirde aracım uno ydu. Dediğim gibi yer marka önemli değil her firmanın böyle uygun olmayan servisleri vardır eminim.

    Bir servis anımda, daha saf olduğum yıllar. Arac vw. Ank dayım zati 1 yada 2 yetkili servis vardı. Aracı sabah servise bıraktım akşam alcam. Arac siyah daha 2000 km ilk bakım. Yeni krem rengi kadife koltuk kılıfları almıştım. Cirlop gibiydi. Akşam servise gittim büyük bir keyifle. Aracıma binmek için kapıyı bi açtım güzelim kılıflarım kremden siyaha dönmüş. Aracın içi leş gibi sigara kokuyo. O aracın yeni kokusu artık iğrenc tütün kokusuna dönüşmüştü. Aracın km si ne baktım 70-80 km fazla. Tabi beynime kan sıcradı. Gittim dedim bu arabanın hali ne? Adam ne desem bi bahane buluyor. Yok denemeye çıkmışlar, yok yıkmaya götürmüşler. Yok kılıflar zaten öyleymiş, ben yanlışmışım, ulen daha dün aldım. E sigara kokusu? Yok aracın işi cabuk bitmişte bekleme salonuna yakın parketmişler kapıları açık ordan girmiş. Yuh dedim yani. Her yere şikayet ettim ama tırıs. O zamanlar pek böyle netten şikayet flnda olmuyor. Yani pek korkmuyorlar müşteriden. Adım gibi eminim bu hayvanatlar doluştular öğlen arabaya yemeğe fln gittiler gezdiler tozdular... Araçtan öyle soğudum ki 5000 olmadan sattım. O sigara kokusu her bidiğimde delirtiyodu beni. Çekip vurasım gelmişti adamları oracıkta. Ama işte suçlu ben olurum...

    Saygılarr...




  • Evet arkadaşlar dün itibariyle aksaray servisine uğradım.Önce bitmiş olan el freni balatalarını değiştirdiler.Sonra konya servisisnin bitmiş dediği balatalara baktılar.Sonuç bu balatayla 15000 km garanti vereceklerini söylediler.Bende baktım eski denen balatam sadece 2 mm incelmiş.Aynı balataya hatırlatmak için söylüyorum konyada 500- 1000 km belki gider demişlerdi.Haram zıkkım olsun.3 kuruş için yapılan işe bakın.Gerçi yukarıda arkadaşların başına gelenleri okuyunca benimki devede kulak kalıyor ama yazık.Bence bu işlerde birazda insanlarımızın ard niyetliliği ve kalitesizliğide var.Yoksa toyota servislere böyle yapın diye talimat vertmiyordur.Bu arada aksaray özeller servisine teşekkürler hatalarını ilgileriyle affettirdiler.Herkese hayırlı bayramlar
  • Benimde başımdan buna benzer bi olay geçti. Mayıs sonunda aldığım arabamı haziran da 1000 km bakımına servise götürdüm. Arabayı verdim ve 2 saat bekledim. 2 saatin sonunda arabayı almak için servis görevlisine gittim. Araç hazır dediler. Aracın yanına gittik. Ben hemen arabayı incelemeye başladım. Bi baktım ki ön tamponda ufak çizikler var. Hemen yetkiliye söyledim. İlk önce itiraz ettiler, bizde öyle şeyler olmaz falan dediler. Bende bu çizik yoktu dedim ve adama sert çıktım. O çiziğin olmadığına adım gibi eminim, çünkü ben her sabah arabamı dikkatlice incelerim çizigi var mı diye. O sabah ta inceledim ve hiç bir çizik yoktu. Görevliye arabanın o bolgesine pasta cila atmalarını yapmazlarsa da büyük olay çıkaracağımı söyleyerek tehdit ettim. Hemen çiziği giderdiler ve adam benden özür diledi. Daha sonra adamla kanka olduk




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pegasus33

    Evet arkadaşlar dün itibariyle aksaray servisine uğradım.Önce bitmiş olan el freni balatalarını değiştirdiler.Sonra konya servisisnin bitmiş dediği balatalara baktılar.Sonuç bu balatayla 15000 km garanti vereceklerini söylediler.Bende baktım eski denen balatam sadece 2 mm incelmiş.Aynı balataya hatırlatmak için söylüyorum konyada 500- 1000 km belki gider demişlerdi.Haram zıkkım olsun.3 kuruş için yapılan işe bakın.Gerçi yukarıda arkadaşların başına gelenleri okuyunca benimki devede kulak kalıyor ama yazık.Bence bu işlerde birazda insanlarımızın ard niyetliliği ve kalitesizliğide var.Yoksa toyota servislere böyle yapın diye talimat vertmiyordur.Bu arada aksaray özeller servisine teşekkürler hatalarını ilgileriyle affettirdiler.Herkese hayırlı bayramlar


    Tabiki kesinlikle firmaların haberi yok. Orda çalışan bazı şerefsizlerin sonucunda böyle şeyler oluyor. Kendi şahsi çıkarları için yada bilgisizliklerinden...




  • evet arkadaşlar uzun bir aradan sonra toyota müşteri ilişkileri mailime cevap verdi.değiştirilen balataları verilen adrese göndermemi istiyorlar.ben ise kararsızım gerçekten konyla ilgili bir araştırma yapacaklarmı yoksa buda bir oyalama ve bezdirme taktiğimi.siz ne dersiniz arkadaşlar
  • öncelikle pegasus33 geçmiş olsun

    ben aksaraylıyım ve toyota sahibiyim.

    aynı servise bende gidiyorum 100 bin bakımına götürdüm arabamı aldım alalı yakında 120 bin bakımına götürecem.bi sorunla karşılaşmadım henüz müşteri memnuniyetide oldukça iyi ama kestikleri fatura baya bi kabarık oluyor.

    ayrıca hakkını aramak en büyük hakkın bence gerekeni yap.bu servislerin müşteriyi yolunacak kaz gibi görmeleri beni sinir ediyor.

    ayrıca

    quote:

    Garip olan ise aksaray servisi arka balataların daha 10-15 bin km idare edecek durumda olduğunu belirtmesi ve değiştrmeye gerek görmemesi ama konya servisisnin 1 gün sonra aynı balataların bitmiş olduğunu ve ancak 500-1000 km gdebileceğini söylemesi


    bu belirttiğin kısım çok önemli burda kesinlikle bi servis hatası var Allah korusun gidip 'daha 10000-15000 km dayanır ' dedikleri balata yüzünden kaza geçirsen bunun açıklamasını nasıl yapacaklar.kimsenin böyle insan hayatını hiçe sayarcasına eylemlerde bulunma hakkı yok !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arifomer -- 23 Ocak 2007; 17:12:31 >




  • Silverstar öncelikle teşekkür ederim.Ben aksarayın ilgisinden memnunum.Hataları olsada telafi etmek için gayret sarf ediyorlar ama asıl sorun konya otojende.İnsan hayatı elbette riske atılmaz ama henüz yarıya gelmemiş balatayı sırf para kazanmak için değiştirmekte hiç ahlaki değil.Hasılı bu servislerden memnun ayrılan oluyormu merak etmeye başladım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.