Şimdi Ara

Şehir İçinde Dizel mi Benzin li mi Sorunsalı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    3.5 Yıl, 1.5 DCi 85 Bg Euro 4 Motor Clio Grandtour aracım vardı, bilen bilir DCİ motorlar içinde en az yakan Motor dur kendileri, şimdi Duster 1.0 TCe Turbo Benzinli aracım var 1 Yıldır biniyorum hemen kısaca bir hesap yapayım Clio km de 5.5 Litre yakıyordu Aynı şartlarda Duster 1.5 DCİ de 5.5 Litre yakar(İzmir Şehir içi hafif trafik) Yılda 10.000 Km yapıyorum, aynı şartlarda Duster 1.0 7 Litre benzin tüketiyor.


    5.5X 6,22=34 Kuruş Yıllık 3.400 TL Mazot

    7 X 6,89=48 Kuruş Yıllık 4.800 TL Benzin


    4.800-3.400 = 1.400 TL fazla Para ödüyorum yakıta.


    Mtv 1.0 Motor için 578 X 2 = 1156 TL


    1.5 Motor için 1.000 X 2 = 2.000 TL Fark düz hesap 850 TL


    1400-850=550 TL fark kaldı.


    Aracın ilk bakımı Yetkili serviste 808 TL ye yapıldı, Dizelin ki 1.100 TL


    Kaldı Fark 250 TL


    Burası önemli 1.5 DCİ Motoru alırken fazladan ödenecek olan 35.000 TL yi hiç hesaplamıyorum, 2 Araç ta aynı fiyata satılsaydı durum bu. En önemlisi ise Kafam da DPF filtresi tıkanır mı, enjektörler tıkanır mı, ADBLUE bilmem ne olur mu derdi yok.


    Yani hiç kimse Benzinli araç kullandığı için evini falan satmıyor, azıcık hesap kitap yapan herkes kendine en uygun aracı belirleyebilir. Yılda 30.000 km yapan birisi gidip Benzinli araç almaz herhalde.



    Alıntıları Göster

    Gayet net özetlemişsiniz.

    Dizel bakımı, kullanımı, sağlığa zararı , keyifsiZ sürüş. Bilinçli toplumlar dizel kullanmaz binek araçlarda , kullanmamak için zaten planları belli

    matematiğe göre benzin daha karlı görünüyor.

    Diyelim ki benzin zarar bile ettirse sizi batırmaz , iş Makinesi yada kamyon şöförü değilseniz 🤣


    Hayatımızdan ilk çıkacak motor tipi dizel motor olacaktır. Bu gerçek değişmez




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aserkang -- 23 Ekim 2020; 13:31:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Arabaya çok bindiğim için dizel kullanıyorum, 2 haftada bir uzun yol falan yapıyorum. Şehir içinde benzinliyi sıkıştırırsan gayet de yakar. Ben seri kullanıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aserkang

    Gayet net özetlemişsiniz.

    Dizel bakımı, kullanımı, sağlığa zararı , keyifsiZ sürüş. Bilinçli toplumlar dizel kullanmaz binek araçlarda , kullanmamak için zaten planları belli

    matematiğe göre benzin daha karlı görünüyor.

    Diyelim ki benzin zarar bile ettirse sizi batırmaz , iş Makinesi yada kamyon şöförü değilseniz 🤣


    Hayatımızdan ilk çıkacak motor tipi dizel motor olacaktır. Bu gerçek değişmez



    Alıntıları Göster

    Çok komik :)


    Dünya'da 200 ülke var ve dizel araçlar en güçlü 20 ülkede popüler ve çok satılıyor. Kalan 180 ülkede dizelin adı geçmiyor.


    Bilinçli toplum olarak Uganda, Somali falan kastediyorsunuz herhalde, çünkü Almanya, Hollanda tarzı ülkeler olamaz :):)





  • Dolar kurunun artmasıyla benzinli araç bakım fiyatları da artmadı mı? Benzinli araçlar dolar kurundan etkilenmiyor mu?

  • Bir çok dizel 5 litre yağ alırken benzinli 3 ya da 4 litre yag aliyor bir kere fark buradan başlıyor mazot filtresi benzin filtresinin iki kati fiyatina sahip.Ağır bakımları saymıyorum bile enjektör temizliği,triger değişimi,dpf,egr temizliği adblue belasi daha sayayim mı ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 dizel egea alıcağına 1.2turbo benzin al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bethesta kullanıcısına yanıt

    Pahalı olmasının sebebi insanları benzin ve cng ye teşvik etmek ayrica dizel araclar benzinli araclardan daha ucuz son dönemde de cngli araclar popüler.

    Yakıt fiyatlarının artması ile birlikte az yakmasının bir anlamı kalmıyor malesef ileride çıkaracak ağır masraflarla yakittan elde ettiği kârı tek seferde silip atabiliyor.

    Turbo benzinli motorlar dizele yakin değerlerde yakit tüketiyor dedim daha az yakiyor ya da ayni yakiyor diye birsey söylemedim lafi çarpıtmayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Çok komik :)


    Dünya'da 200 ülke var ve dizel araçlar en güçlü 20 ülkede popüler ve çok satılıyor. Kalan 180 ülkede dizelin adı geçmiyor.


    Bilinçli toplum olarak Uganda, Somali falan kastediyorsunuz herhalde, çünkü Almanya, Hollanda tarzı ülkeler olamaz :):)



    Alıntıları Göster

    Yorumunuza çok güldüm 🤣🤣

    Almanya, Fransa,Norveç, Hollanda, Danimarka, İtalya vs dizel üretimi durdurma planını yaptı ve yapıyor. İtalyada kaç şehirde dizel araç kullanım yasağı var biliyor musunuz, ya da Hamburg da bölgesel başladığını. Danimarka’da geçen yıl satılan araçların %60 ının hibrit ve elektrik ?

    Avrupa birliğinde bir evvelki yıl %36 dizel satılırken (Oran ne kadar düşük dikkat edin) bu yıl %30 a gerilemiş. %70 dizel değil yani 😄 Popüler dediğiniz neresi merak ettim.

    Ayrıca Türkiye’de orana bakın derim.

    Dizel yakıtı benzine göre 10 kat daha zararlı çevre ve insan sağlığına. Yani 10 benzinli aracın çıkardığı zehiri 1 dizel araç çıkarıyor.

    Bu net bir gerçek binek araçlarda tarihe karışacak ilk motor dizel motor olacak.

    Aksini savunmak anlamsız bir dizel taraftarlığı olur, başka birşey değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aserkang -- 23 Ekim 2020; 20:4:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haykouz

    Bu konuyu biraz açarmısınız aklımda 1.33 2013 corolla life ve egea 1.3 dizel urban var corollanın makyajlı kasası 1.33 şehir içinde zorlanırsa sadece benzinde lpg siz kaç litrelerde oynar ?



    Alıntıları Göster

    1.33 hem geniş hemde ekonomik araç arayanlar için ideal araçtır. Sıfır alıp lpg ile 110 bin km kullandım. Motor yılların motoru kendini kanıtlamış. Vites aralıklarından dolayı ve 6 vites olması kaynaklı şehir içinde performans problemi yaşamadım. Ama şehirler arası yolda 120den sonra motordan performans beklememek lazım.


    Eskişehirin trafiği diğer büyük şehirlerden çok daha kötüdür yolları da öyle. Bu kötü trafikte bile 100 kilometrede 7 litreyi geçmezdi.

    Örnek verirsek aynı trafikte golf 1.6 dizel ile 6,5-7 litrenin altına düşemiyordum. Benzinli 1.6 corolla ile 8 litrenin altına düşemiyorum. LPG ile hesaplarsak 1.33 için km maliyeti daha düşük geliyor


    Bakım maliyetleri özel servislerde oldukça düşük. Tek dezavantajı yıllık mtv 1.6 motorlarla aynıdır.


    Egea 1.3 dizelde aynı şekilde çok ekonomik motor. Arada şirkette kullanıyorum diğer c sınıfı araçlardan çok farkı yok.

    Aslında hangisi daha uygun ve temizse tercih edilebilir.





  • Elektrikli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paran çoksa benzinli al geç hocam. Ama zengin değilsen tabiki tartismasiz dizel.
    Siz Bakmayın yilda bilmem kaç km den şu kadar kuruştan 6 aydaki mtv carpiminın h2 so4' ün karesinin toplamiyla alirken yaptigin karin yıllık faiz gelirinin bilmem kac depo bedava yakit hesaplarına 😁
    O hesaplar uygulamada tutmuyor maalesef. Heleki sürekli şehir içi ve 6 km gibi az bi mesafeye dizel alın ayda 1 kez pompaciyla selamlasin. Benzinli alırsan 3 hafta sonra kanka olduğun pompaci başlar cuma mesajları atmaya 😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    Bir çok dizel 5 litre yağ alırken benzinli 3 ya da 4 litre yag aliyor bir kere fark buradan başlıyor mazot filtresi benzin filtresinin iki kati fiyatina sahip.Ağır bakımları saymıyorum bile enjektör temizliği,triger değişimi,dpf,egr temizliği adblue belasi daha sayayim mı ?

    Hocam Dacia'dan sonra hangi araca geçtiniz?


    Benim araç 1.3 mjet motora sahip. 3.2 litre yağ alıyor.

    Triger zincirli yaklaşık 120 binde değişiyor. Bakımlar zamanında ve malzemeler kaliteli seçilirse 200 bine kadar yolu var bu benim düşüncem.


    ,Mazot filtresi zaten 2 bakımda bir değişiyor. Kaliteli filtre kullanmak kaydıyla bunu 3 veya 4 bakımda bire de çıkarılabilir.


    270 bin küsür km aracımda enjektörler fabrikasyon. Bu yine mazot filtresini gösterir. Kaliteli kullanmak gerek. Enjektör temizleyici kesinlikle kullanmam, kullanmadım. Enjektör tamircileri, piyasada dolanan temizleme ürünlerinden memnun. Bu ürünler sayesinde müşterileri bol.


    Euro4 motorlu araca sahip olduğum için dpf adblue hakkında konuşamam. Eğer yine dizel araç alırsam euro4 seçerim. dpf adblue uğraşamam.





  • ben 260.000 kilometrede bmw e90 320d sattım. ne dpf tıkandı, ne enjektörleri bozuldu ne de turbosu bozuldu. bakımlarını da malzemelerini internetten, yağını BP istasyonundan alarak sanayideki ustama yaptırdım. herşeyi ile orjinaldi. şu ana kadar kullandığım benzinli araçlarım da dahil en az masraf ettiğim arabaydı.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.