Gayet net özetlemişsiniz. Dizel bakımı, kullanımı, sağlığa zararı , keyifsiZ sürüş. Bilinçli toplumlar dizel kullanmaz binek araçlarda , kullanmamak için zaten planları belli matematiğe göre benzin daha karlı görünüyor. Diyelim ki benzin zarar bile ettirse sizi batırmaz , iş Makinesi yada kamyon şöförü değilseniz 🤣 Hayatımızdan ilk çıkacak motor tipi dizel motor olacaktır. Bu gerçek değişmez < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aserkang -- 23 Ekim 2020; 13:31:1 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Şehir İçinde Dizel mi Benzin li mi Sorunsalı ? (2. sayfa)
-
-
Arabaya çok bindiğim için dizel kullanıyorum, 2 haftada bir uzun yol falan yapıyorum. Şehir içinde benzinliyi sıkıştırırsan gayet de yakar. Ben seri kullanıyorum.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: aserkangGayet net özetlemişsiniz.
Dizel bakımı, kullanımı, sağlığa zararı , keyifsiZ sürüş. Bilinçli toplumlar dizel kullanmaz binek araçlarda , kullanmamak için zaten planları belli
matematiğe göre benzin daha karlı görünüyor.
Diyelim ki benzin zarar bile ettirse sizi batırmaz , iş Makinesi yada kamyon şöförü değilseniz 🤣
Hayatımızdan ilk çıkacak motor tipi dizel motor olacaktır. Bu gerçek değişmez
Alıntıları GösterÇok komik :)
Dünya'da 200 ülke var ve dizel araçlar en güçlü 20 ülkede popüler ve çok satılıyor. Kalan 180 ülkede dizelin adı geçmiyor.
Bilinçli toplum olarak Uganda, Somali falan kastediyorsunuz herhalde, çünkü Almanya, Hollanda tarzı ülkeler olamaz :):)
-
Dolar kurunun artmasıyla benzinli araç bakım fiyatları da artmadı mı? Benzinli araçlar dolar kurundan etkilenmiyor mu?
-
Bir çok dizel 5 litre yağ alırken benzinli 3 ya da 4 litre yag aliyor bir kere fark buradan başlıyor mazot filtresi benzin filtresinin iki kati fiyatina sahip.Ağır bakımları saymıyorum bile enjektör temizliği,triger değişimi,dpf,egr temizliği adblue belasi daha sayayim mı ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.3 dizel egea alıcağına 1.2turbo benzin al
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Pahalı olmasının sebebi insanları benzin ve cng ye teşvik etmek ayrica dizel araclar benzinli araclardan daha ucuz son dönemde de cngli araclar popüler.
Yakıt fiyatlarının artması ile birlikte az yakmasının bir anlamı kalmıyor malesef ileride çıkaracak ağır masraflarla yakittan elde ettiği kârı tek seferde silip atabiliyor.
Turbo benzinli motorlar dizele yakin değerlerde yakit tüketiyor dedim daha az yakiyor ya da ayni yakiyor diye birsey söylemedim lafi çarpıtmayın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: BethestaÇok komik :)
Dünya'da 200 ülke var ve dizel araçlar en güçlü 20 ülkede popüler ve çok satılıyor. Kalan 180 ülkede dizelin adı geçmiyor.
Bilinçli toplum olarak Uganda, Somali falan kastediyorsunuz herhalde, çünkü Almanya, Hollanda tarzı ülkeler olamaz :):)
Alıntıları GösterYorumunuza çok güldüm 🤣🤣
Almanya, Fransa,Norveç, Hollanda, Danimarka, İtalya vs dizel üretimi durdurma planını yaptı ve yapıyor. İtalyada kaç şehirde dizel araç kullanım yasağı var biliyor musunuz, ya da Hamburg da bölgesel başladığını. Danimarka’da geçen yıl satılan araçların %60 ının hibrit ve elektrik ?
Avrupa birliğinde bir evvelki yıl %36 dizel satılırken (Oran ne kadar düşük dikkat edin) bu yıl %30 a gerilemiş. %70 dizel değil yani 😄 Popüler dediğiniz neresi merak ettim.
Ayrıca Türkiye’de orana bakın derim.
Dizel yakıtı benzine göre 10 kat daha zararlı çevre ve insan sağlığına. Yani 10 benzinli aracın çıkardığı zehiri 1 dizel araç çıkarıyor.
Bu net bir gerçek binek araçlarda tarihe karışacak ilk motor dizel motor olacak.
Aksini savunmak anlamsız bir dizel taraftarlığı olur, başka birşey değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aserkang -- 23 Ekim 2020; 20:4:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: haykouzBu konuyu biraz açarmısınız aklımda 1.33 2013 corolla life ve egea 1.3 dizel urban var corollanın makyajlı kasası 1.33 şehir içinde zorlanırsa sadece benzinde lpg siz kaç litrelerde oynar ?
Alıntıları Göster1.33 hem geniş hemde ekonomik araç arayanlar için ideal araçtır. Sıfır alıp lpg ile 110 bin km kullandım. Motor yılların motoru kendini kanıtlamış. Vites aralıklarından dolayı ve 6 vites olması kaynaklı şehir içinde performans problemi yaşamadım. Ama şehirler arası yolda 120den sonra motordan performans beklememek lazım.
Eskişehirin trafiği diğer büyük şehirlerden çok daha kötüdür yolları da öyle. Bu kötü trafikte bile 100 kilometrede 7 litreyi geçmezdi.
Örnek verirsek aynı trafikte golf 1.6 dizel ile 6,5-7 litrenin altına düşemiyordum. Benzinli 1.6 corolla ile 8 litrenin altına düşemiyorum. LPG ile hesaplarsak 1.33 için km maliyeti daha düşük geliyor
Bakım maliyetleri özel servislerde oldukça düşük. Tek dezavantajı yıllık mtv 1.6 motorlarla aynıdır.
Egea 1.3 dizelde aynı şekilde çok ekonomik motor. Arada şirkette kullanıyorum diğer c sınıfı araçlardan çok farkı yok.
Aslında hangisi daha uygun ve temizse tercih edilebilir.
-
Elektrikli
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Paran çoksa benzinli al geç hocam. Ama zengin değilsen tabiki tartismasiz dizel.
Siz Bakmayın yilda bilmem kaç km den şu kadar kuruştan 6 aydaki mtv carpiminın h2 so4' ün karesinin toplamiyla alirken yaptigin karin yıllık faiz gelirinin bilmem kac depo bedava yakit hesaplarına 😁
O hesaplar uygulamada tutmuyor maalesef. Heleki sürekli şehir içi ve 6 km gibi az bi mesafeye dizel alın ayda 1 kez pompaciyla selamlasin. Benzinli alırsan 3 hafta sonra kanka olduğun pompaci başlar cuma mesajları atmaya 😉
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Razor CrestBir çok dizel 5 litre yağ alırken benzinli 3 ya da 4 litre yag aliyor bir kere fark buradan başlıyor mazot filtresi benzin filtresinin iki kati fiyatina sahip.Ağır bakımları saymıyorum bile enjektör temizliği,triger değişimi,dpf,egr temizliği adblue belasi daha sayayim mı ?
Hocam Dacia'dan sonra hangi araca geçtiniz?
Benim araç 1.3 mjet motora sahip. 3.2 litre yağ alıyor.
Triger zincirli yaklaşık 120 binde değişiyor. Bakımlar zamanında ve malzemeler kaliteli seçilirse 200 bine kadar yolu var bu benim düşüncem.
,Mazot filtresi zaten 2 bakımda bir değişiyor. Kaliteli filtre kullanmak kaydıyla bunu 3 veya 4 bakımda bire de çıkarılabilir.
270 bin küsür km aracımda enjektörler fabrikasyon. Bu yine mazot filtresini gösterir. Kaliteli kullanmak gerek. Enjektör temizleyici kesinlikle kullanmam, kullanmadım. Enjektör tamircileri, piyasada dolanan temizleme ürünlerinden memnun. Bu ürünler sayesinde müşterileri bol.
Euro4 motorlu araca sahip olduğum için dpf adblue hakkında konuşamam. Eğer yine dizel araç alırsam euro4 seçerim. dpf adblue uğraşamam.
-
ben 260.000 kilometrede bmw e90 320d sattım. ne dpf tıkandı, ne enjektörleri bozuldu ne de turbosu bozuldu. bakımlarını da malzemelerini internetten, yağını BP istasyonundan alarak sanayideki ustama yaptırdım. herşeyi ile orjinaldi. şu ana kadar kullandığım benzinli araçlarım da dahil en az masraf ettiğim arabaydı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X