Şimdi Ara

Şehir Efsaneleri: LPG yüzünden ateşleme bobini yanar!!! acaba?!?!?!?!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Forumda gezerken bazı konularda lpglı araç kullanıcılarından şanslı olanların 1 kez, şanssız olanlarında 3-4 kez ateşleme bobinini arızalandığı için değiştirmek durumunda kaldığını okudum. Her iki durumda da teşhis aynı: "abi, lpg'den oluyor."

    Acaba gerçektende durum bu mu?

    Peşin edit: Gerekli görürlerse mod'lar konuyu uygun bir yere taşısın yada başka konuyla birleştirsin ya da silsin.

    Peşin edit 2: Bosch'la en ufak maddi manevi bağım yok. OEM ürünlerini araçlarımda kullanıyorum.

    Peşin edit 3: Üslubum sert gelebilir ama insanların iş bilmez kişiler tarafından mağdur ediliyor olması, en nazik tabiriyle canımı sıkıyor. Gerçi arızalanan bobinlerin parası benden çıkmıyor, çok ta fifi ama iş öyle değil. Ufak ufak milli servetimiz yurt dışına akıyor. Bobin konusundaki en büyük OEMcilerden olan Delphi, sanıyor musunuz ki Türk Malı yada en azından Türkiye'de üretim yapıyor???

    Gelelim bir mühendis gözüyle LPG montajı, ateşleme bobini ve buji ilişkisine.

    Aracımıza henüz LPG montajı yaptırmadık. Piyasadaki en iyi kiti ve piyasadaki en iyi montajcıyı tespit ettik. İşe girişmek üzereyiz.

    Hemen dip not: Bu analiz yazım bitimce piyasadaki en iyi kitle ilgili de bir analiz yazısı yazacağım.
    Benim açımdan piyasadaki en iyi kitin tanımı: Montaj fiyatı olarak beni yormayacak, yedek parçası ucuz olacak, yaygın servisi olacak.
    Kaldıkı şu an yerli malıyım diye en yaygın servis ağına ve en uygun fiyata sahip marka bile anahtar teslim montaj fiyatlarını olması gerekeninin %40 üzerinde tutuyor. Lokal olup ta fiyatını ikiye katlayan markalardan bahsetmiyorum bile.
    Benim açımdan piyasadaki en iyi montajcının tanımı: Dürüst olacak, kıvırmayacak ve en önemlisi yaptığı işin teorisini bilecek. Uzun lafın kısası, sorduğum sorulara cevap verebilecek donanımda olacak.

    Kaldığımız yerden devam edelim. İşe girişmeden önce yapılacak son işlemlerin listesi:

    1. Araca uygun LPG bujisi seçilecek.

    http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products?p_p_id=BoschWSRP&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_BoschWSRP_wsrp-navigationalState=%2FWFS%2FAAGLOBAL-AA-Catalog-Site%2Ftr_TR%2F-%2FEUR%2FViewSearchVehicle-Start%3Bpgid%3DD41D8CD98F00B204E9800998ECF8WncxHoOQ%3Bsid%3DaIXv9ApN-Kmt_FgX0UdjDgXGo7uMNKuuAG8%3D%3FSelectedMenuItem%3DSearchVehicle&_BoschWSRP_proxyportlet-remoteInvocation=true

    Linke tıklayın. Aracınızın markasını, model serisini, tipini ve motor numarasını girin. Aracınız için önerilen varsa iridium, yoksa süper plus lpg/cng bujinin sipariş numarasını ve önerilen elektrod aralığını not alın.

    2. Aracınız için önerilen bujiyi bir bosch car sercive'den tedarik edin. Aman dikkat daha bosch car service'de işinize karışmaya başlarlar, "ama abi biz bu araca şu bujiyi kullanıyoruz." diye. Kulak asmayın. Bırakınız onlar ne biliyorsa öyle yapsın, müşterilerini mağdur etmeye devam etsin. O haram lokmaların hesabı bir gün mutlaka sorulur. Lütfen, ayıp olan bilmemek değil, o işten ekmek yiyip te öğrenmemek.

    3. Eğer tedarik ettiğiniz bujinin fabrikasyon elektrod aralığı, sizin aracınız için tavsiye edilenden farklı ise, varsa lpg dönüşümünü yapan yerde, yoksa ilk iş mekanik ustanızda sentil çakısı ile elektrod aralığını ayarlatıp, eski bujiler yerine yeni lpg bujilerini kullanın.

    Şimdi kuvvetle muhtemel montajcılardan "ama biz orjinal bujinin kullanılmasını öneriyoruz", bazı kullanıcılardan da "ama bana orjinal bujileri kullanmamı tavsiye ettiler" diye zıplayanlar olacak. Lütfen yapmayın, kalbinizi kırarım.

    Gelelim neden benzin için olan orjinal buji değil de LPG için üretilmiş özel buji kullanıyoruz.
    1. Bu işi bosch'tan daha iyi bilmiyoruz.
    2. Malzeme.
    3. Elektrod aralığı.

    1. Bu işi neden bosch'tan daha iyi bilmiyoruz:

    A. Adam ilk ticari yüksek gerilim bujisini 1902'de üretmiş ve 111 yıldır üretmeye devam ediyor.

    Kaynak??

    http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bosch_GmbH

    Tıklayın efendim linke.

    B. Adam 2007 itibariyle 10 milyarıncı (rakamla 10.000.000.000) bujisini üretmiş. Şu an kimbilir kaçıncıyı üretiyor.

    Kaynak??

    http://www.bosch.us/content/language1/html/734_5859.htm

    Tıklayın efendim linke.

    C. Adam ben mühendislik ve elektronik şirketiyim diyor. 2012 itibariyle dünya çapında 302 bin çalışanı var.

    Kaynak??

    http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bosch_GmbH

    Tıklayın efendim linke.

    Eğer bir firma mühendislik şirketi olduğunu iddia ediyorsa çalışanlarının %70-%80'i mühendis olmalı. Lakin bu adamlar onlarca farklı sektörde lojistikten satışa kadar bir sürü farklı türde istihdam sağlıyorlar. o halde mühendis oranını %30'a çeksek yaklaşık olarak doğru olduğunu kabul edebiliriz. En büyük faaliyet alanlarından biri de otomotiv OEM'i, varın bu buji işine kafa yoran mühendis sayısını siz hesaplayın.

    Kaynak??

    Bu sefer tık yok. Şanslı azınlıktan olup ta, yıllardır eğitimini aldığı ve istediği işi yapan bir mühendis olarak, iş ve sektör deneyimim.

    2. Malzeme.

    Kaynak??

    http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug

    Tıklayın efendim linke.

    Konu başlığı: Central electrode

    3. Elektrod aralığı.

    Kaynak??

    http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug

    Tıklayın efendim linke.

    Konu başlığı: Spark plug gap

    Adam yıllardır özel lpg/cng bujisi üretiyorsa ve o araç için bu bujiyi şu elektrod aralığıyla kullanın diyorsa. Bizim "Ben bilmem kaç yıldır bu işin içindeyim. Kara düzen idare ediyorum. Kendimi zerre geliştirmedim ama sen yine de orjinal çift tırnak, üç tırnak bujini kullan" ya da "İyi madem senin de gönlün olsun" deyip müşterinin getirdiği lpg bujisinin elektrod aralığını ayarlamadan takan ustalarımız kusura bakmayacak.







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.