Şimdi Ara

Seat Ibiza 1.2 TSI DSG (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
237
Cevap
7
Favori
107.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesgs

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocamaz_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: chtzdmr

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: chtzdmr

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    arkadaşlar araçta malum hill holder yok bu geriye kaçırma yokuşlarda ne düzeyde oluyo acaba? frenden ayağımızı çekip hemen gaza bastığımızda, manuel vitesli bi arabada debriyajdan ayağımızı çekerek gaza basıp kalktığımızda kaçırdığı kadar falan mı? yokuşun dikliğine bağlıdır biraz da ama eğer 5 cm. falansa pek handikap olmasa gerek.. bir de aracın bu kadar performanslı olmasının sebebi tsi motormu? çünkü bildiğim kadarıyla 1.2 motorda araçlar zorlanıyo baya kaldırmıyo motor hacmi yığılma yapıyo kasıyo aracı..

    bu konunun tüm mesajlarını okursanız tüm sorularınıza yanıt bulrsunuz?
    ve de bence kimseyi dinlemeyin gidin aracı test edin, motor ve şanzımana, yol tutuşuna hayran kalacaksınız. aracın tek kusuru bence iç hacminin küçük olması.

    en kısa zamanda yapıcam bi test sürüşü tşkler

    yalnız 1.2 tsi dsg için konuştum. 1.6 tdi motoru da çok iyi ancak dizel grubunda polo satsın diye türkiyeye otomatik dizel ibiza getirmiyorlar. aynı şekilde de 1.2 tsi polo gelmiyor Türkiyeye, ibiza satılsın diye.

    benim de ilgilendiğim 1.2 tsi dsg zaten ötesi bütçemi baya bi aşıyo.. kafamı kurcalayan tek şey hill holder, o kadar kusur kadı kızında da olsun demek zorundayız sanırım

    arkadaşım sen sıkıntı yapma ben 6 aydır kullanıyor geri kacırmalar felan sıkıntı olmuyor zamanla alısıyorsun öyle bariz kacırma yok birde tabiki esp ve yokuş kalkış destegi olan araç bulursan değme keyfine....


    evt kafamı kurcalayan oydu.. tamam o zaman sorun olmuyosa sevindim tşkler

    Merhaba

    Cumartesi günü ben de klübe katıldım.
    1.2 TSI DSG Copa Plus Gümüş Gri

    Araca hayran kaldım diyebilirim. Özellikle inanılmaz tok bir araba. Çukurlarda filan sıfır tangırtı, tok bir ses. Motor ve DSG den bahsetmiyorum bile.

    Neyse hill holder olayına gelelim. Bu konuda bir takım tespitlerim var, paylaşmak isterim.

    Evet, araçta bu özelliğin olmaması büyük dezavantaj, özellikle aşağıda anlatacaklarım nedeniyle bayan sürücülerin pek ilgisini çekeceğini sanmıyorum bu aracın.

    Bilirsiniz, manuel araçlarda gaza basmadan debriyajdan ayağınızı yavaş yavaş çekerseniz araç hareket etmeye başlar. Sanırım motorun devrinden kaynaklanan bişey, teknik olarak tam bilmiyorum
    İşte bizim araçta da bu var aslında. Tek farkı, frene basıldığında balatalar zorlanmasın diye tamamen devre dışı kalıyor.

    Çok dik olmayan haffi bir rampada, ya da düz bir yolda deneyebilirsiniz. Dururken frenden ayağınızı yavaşça çekin, araç bir anda hareket etmeye başlayacaktır gaza basmadan.
    Aynı eski sistem tam otomatik araçlar gibi. Ama onlarda frene basarken de araç gitmek istediği için fren balataları normalden daha önce eskiyordu. Bu nedenle frene basınca bizim araçta bu olay sıfır.

    Bu yukarıdaki yöntemi dik rampalarda uygulama şansımız ne yazık ki yok. Çünkü, rampanın dik olmasından kaynaklanan yer çekimi kuvveti, aracı ileri götüren kuvvetten daha fazla ve araç hareket etmeye başlayamadığı için sonsuza kadar geriye kaydıracaktır.
    Bunu önlemenin iki basit yolu var.
    1- El frenini çekip kalkmak. Bu yöntem etkili, ancak el freni balatalarına yük binebilir. Çünkü el frenini çekip ayağınızı frenden çekin, araç el frenini indirene kadar resmen gaza basıyormuş gibi ileri gitmek istiyor.
    2- Yokuşta dururken sol ayağımızın köşesi ile frene basmak. Tam kalkacakken çok hafif gaza basılır (çok hafif) sonra araç ileri gitmek istemeye başladığında sol ayak frenden çekilir. Bu bana daha kolay geliyor.

    Tercih size kalmış tabii ki.

    Umarım açıklayıcı olmuştur

    İyi sürüşler

    ama sol ayağınızla aracıkaydırmayacak adar frene basarsanız motoru debriyaja basmış gibi ayırıyorsunuz tekerlekten. hareket edebilmeniz için freni bırakmanız lazım . bu arada yine kayma riski ile karşılaşırsınız. bence kaydıran arkadaşlar , alışana kadar birsüre el freni desteği kullansınlar.
    mantık olarak daha uygun gibi geliyor bana




  • Arkadaşlar cok cabuk alışırsınız hemen hemn 13 aydır kullanıyorum 1 veya 2 kez patinajla kalkış gerçekleştirmişimdir sorun yapmayın tabi cok acemi değilseniz
  • benimki referans en baz modeli yani. hasarsızlık indirimini saymazssan 1.500 tl kaskosu var. hasarsızlığı düşünce 650 kalmıştı. ama park sensörü de ekleyince 652 oldu:). yani hasarsızlık indirimi ile beraber sadece park sensörünün bile 2 tl pirim maliyeti var. style paket vs.yi siz tahmin edin artık...
  • AA. Bu arada ben er'dim yaw. Terfi etmişim :)) Bu arada bu terfi işi nasıl oluyo anlamış diilim. Anlayan varsa bana da anlatsın lütfen
  • 2011 İbiza 1.2 Tsi-DSG Style kullanıcısıyım. 1 yıl oldu.
    2011'de 1238 TL Kasko bedeli, 2012 yılında ise hasarsızlık indirimi ile 758 TL Kasko bedeli ödedim.

    Saygılar, Uğur.
  • Dün İstanbul Kayadibi'nden 1.2 TSI DGS + ESP paketli ibizamı aldım, çıkar çıkmaz 40 lt benzin aldım ve Ankara ya geldim, 105 km hızı aşmadan hız sabitleyiciyi bol bol kullanarak yaptığım yol sonunda 20 lt harcadı şu an deponun yarısı dolu görünüyor henüz 0 km olan bir araç için çok az yaktığını düşünüyorum. İlk izlenimlerim araç işçiliği b sınıfı bir araca göre çok iyi, kliması gayet iyi soğutuyor, müzik sistemini başarılı buldum, yol tutuşu çok iyi esp 1 kez devreye girdi ondada açıkçası devreye girmesi için biraz zorladım, hill holder özelliğini kayadibi depodan aracı çıkarırken test ettik gerçekten 1 cm kaydırmıyor, xds denilen zımbırtı nedir onu henüz öğrenemedim . DSG arıza vermezse bu fiyata alınacak en iyi araçlardan biri diyebilirim .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trocero

    Dün İstanbul Kayadibi'nden 1.2 TSI DGS + ESP paketli ibizamı aldım, çıkar çıkmaz 40 lt benzin aldım ve Ankara ya geldim, 105 km hızı aşmadan hız sabitleyiciyi bol bol kullanarak yaptığım yol sonunda 20 lt harcadı şu an deponun yarısı dolu görünüyor henüz 0 km olan bir araç için çok az yaktığını düşünüyorum. İlk izlenimlerim araç işçiliği b sınıfı bir araca göre çok iyi, kliması gayet iyi soğutuyor, müzik sistemini başarılı buldum, yol tutuşu çok iyi esp 1 kez devreye girdi ondada açıkçası devreye girmesi için biraz zorladım, hill holder özelliğini kayadibi depodan aracı çıkarırken test ettik gerçekten 1 cm kaydırmıyor, xds denilen zımbırtı nedir onu henüz öğrenemedim . DSG arıza vermezse bu fiyata alınacak en iyi araçlardan biri diyebilirim .

    hayırlı olsun aracınız, xds, esc ile birlikte çalışan bir sistem tehlike anlarında virajda daha rahat kontrole olanak sağlar. ne olursa olsun esc ışığı yandığı için biz hepsine esp deyip rahatlayalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trocero

    Dün İstanbul Kayadibi'nden 1.2 TSI DGS + ESP paketli ibizamı aldım, çıkar çıkmaz 40 lt benzin aldım ve Ankara ya geldim, 105 km hızı aşmadan hız sabitleyiciyi bol bol kullanarak yaptığım yol sonunda 20 lt harcadı şu an deponun yarısı dolu görünüyor henüz 0 km olan bir araç için çok az yaktığını düşünüyorum. İlk izlenimlerim araç işçiliği b sınıfı bir araca göre çok iyi, kliması gayet iyi soğutuyor, müzik sistemini başarılı buldum, yol tutuşu çok iyi esp 1 kez devreye girdi ondada açıkçası devreye girmesi için biraz zorladım, hill holder özelliğini kayadibi depodan aracı çıkarırken test ettik gerçekten 1 cm kaydırmıyor, xds denilen zımbırtı nedir onu henüz öğrenemedim . DSG arıza vermezse bu fiyata alınacak en iyi araçlardan biri diyebilirim .

    hayırlı olsun.

    7.vites 105 km devir muhtemelen 1500 civarlarında olmuştur. Az yakması normal. bu değeri referans alıp ş.içi tüketimine üzülmeyin derim, çünkü oda normal :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben İstanbuldan almayı düşünüyorum bu aracı, en iyi fiyatı hangi bayi veriyor? Genelde 500 lira filan indiriyorlar. Satmakta sıkıntıları yok sanırım.
  • malesef anlaşamadık bir türlü bayi ile.bugun yarın derken olmadı kısmet değilmiş demekki napalım.
    bende onlara inat gittim bir toyota bayisine 1.33 auris aldım.cevaplar için teşekkür eder ağız tadıyla sürmenizi dilerim...
  • Beyler bir sorum olacak direksiyonun sol tarafında far düğmesi var ama uzun, kısa far ayarı nasıl yapılıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trocero

    Beyler bir sorum olacak direksiyonun sol tarafında far düğmesi var ama uzun, kısa far ayarı nasıl yapılıyor?

    kısalar yanıyorken sellektör yaptığınız kolu arkaya iterseniz uzunlara geçer.
  • quote:

    kısalar yanıyorken sellektör yaptığınız kolu arkaya iterseniz uzunlara geçer.


    Eyvallah Dostum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trocero

    Dün İstanbul Kayadibi'nden 1.2 TSI DGS + ESP paketli ibizamı aldım, çıkar çıkmaz 40 lt benzin aldım ve Ankara ya geldim, 105 km hızı aşmadan hız sabitleyiciyi bol bol kullanarak yaptığım yol sonunda 20 lt harcadı şu an deponun yarısı dolu görünüyor henüz 0 km olan bir araç için çok az yaktığını düşünüyorum. İlk izlenimlerim araç işçiliği b sınıfı bir araca göre çok iyi, kliması gayet iyi soğutuyor, müzik sistemini başarılı buldum, yol tutuşu çok iyi esp 1 kez devreye girdi ondada açıkçası devreye girmesi için biraz zorladım, hill holder özelliğini kayadibi depodan aracı çıkarırken test ettik gerçekten 1 cm kaydırmıyor, xds denilen zımbırtı nedir onu henüz öğrenemedim . DSG arıza vermezse bu fiyata alınacak en iyi araçlardan biri diyebilirim .

    Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Rodaj döneminde 3000 deviri geçmezseniz inanın çok az yakacaktır. Biraz dikkatli kullanmak ve aracın tork eğrisine kapılmamak gerekiyor yoksa yakıtın ne zaman bittiğini anlayamazsınız bile

    Özellikle ESP olması gereken donanım, çok iyi bir seçim yapmışsınız ben aracı alırken 3 ay bekleme süresi olduğu için ESP ekletemedim. B sınıfı benzinli araçlar içerisinde hem motor hem donanım hem de sürüş karakteri ile en iyi seçimlerden birisi bence. Kullandıkça araçla ilgili daha iyi fikir sahibi olacaksınız. İzlenimlerinizi paylaşmanız tüm kullanıcılar için iyi olacaktır.

    Tekrar hayırlı olsun.

    Saygılar, Uğur.




  • Aracı yaklaşık 20 gündür kullanıyorum. Bu sürede 2500 kmnin üzerinde yol yaptım. Genel olarak çok memnunum. Aklıma gelen eksiklikler;

    -Ciddi yokuşlarda Hill Hold olmadığı için araç geriye kaydırıyor maalesef. El freni ile desteklemek gerekiyor. Benim acelem olduğundan ESP opsiyonu için bekleyemedim. Ama olsa çok iyi olur.
    -Uzun yolda arkada oturanlar için pek de ferah bir yolculuk vaadetmiyor. E zaten B sınıfı araç diyip geçiyoruz..

    Araçla şehir içi ortalama 7-8 lt civarında yakıyorum. Tabiki trafik yoğunluğu, yokuşlu yol vs olunca +-2 lt diyebiliriz. 3000-5000 km arasındaki ücretsiz bakım da yaklaşıyor. Bu bakım sonrası daha tasarruflu bir araç haline dönüşecektir. Bu arada manuel kullanımda ne kadar fark ediyor hiç denemedim? Şu zamana kadar gözlemim TSI+DSG seçeneğinin çok keyifli bir sürüş vaadettiği yönünde..




  • Arkadaşlar aracımı alalı 20 gün falan oldu. Çok memnunum, mükemmel 1.2 yeni ibiza .Almadan önce yaptığım araştırmalardan tsl motorla dsg şanzumanın mükemmelliğine karar verip almıştım arabamı. Ama iki gündür vakit geçirmek için girdiğim forumlarda. özellikle dsg den muazzam derecede şikayet olduğunu gördüm ve moralim çok bozuldu. Birçoğu 2 sene kullanılıp satılmasını salık vermiş. Ben iki yılda bir araba değiştirecek kadar. zenginb değilim. Ne dersiniz bu konuda düşündüklerinizi paylaşın lütfen.
    dsg 7 tipinde özellikle problem çıkıyormuş . Tam da benim aracımı tarif ediyor :(
    Yanlız şöyle bir nokta var bu tip şanzuman 250 nm tork dan fazla üretebilen motorda kullanılamazmış.e şikayetlerin birçoğu 240 ve 200 nm tork üreten araçlardan. bizimki 175 nm ile sınır değerinden biraz daha uzak . acaba böyle bir bağlantı kurulabilirmi.
    Birde ne olursa olsun dsg 7 lerde önünde sonunda şıngırtı sesi geleceğin savunan arkadaşlar var.
    Teknik bilgisi olan varsa izahedebilir mi acaba




  • http://otomobilden.com/kucuk-hacimin-buyuk-performansi/

    Ibıza 1.2 litre DSG test sürüşü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NateHuffman

    quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: spark73

    Ben eşime 2011 Ocak sonunda İbiza SC 1.2 TSI DSG aldım. Araç bence kendi sınıfında başarılı. Yalnız yakıt tüketimi yazdığından çok fazla. Eğer bu aracı yakıt sarfiyatı için alıyorsanız iki defa düşünün derim. Bizim araç şu anda 7.000 km'de. Yalnızca hafta içi pazartesi-cuma kullanılıyor. İstanbulda oturuyoruz, Ataşehir-Marmara Üniversitesi Göztepe kampusu arası gidip geliyor ve yakıt sarfiyatı 9 - 9,5 lt arası. 7lt'yi hiç göremedik. Manuele alıp kullanırsanız sarfiyat gözle görülür derecede azalıyor.

    Eşim gayet sakin kullanıyor, zaten gidip gelinen güzergah arasında hızlı ve agresif kullanma imkanı yok. Eğer vitesi S moduna alırsanız o zaman akıt sarfiyatı 11,5 lt'ye çıkıyor.


    1.2 tsi dsg skoda yetı ıle 5-6-7 lıtre yakıyorum dıyenlere ıyı bır cevap olmus sızın arac....


    kucucuk ıbıza 9 lt yakarken koca yetı nasıl 7 lt yakar işte......


    bu konu hakkında cok yorum var... gel burdan yak .degerler ortada

    Walla bravo.Çok iyi yakalamışsınız.Ya Sizin yolunuz sabahları hiç ataşehir-göztepe arasına düşmemiş ya da VW grubu yakıt ölçüm değerini sabah ve akşam saatlerinde saatte 1 km hızla ilerleyen bu güzegahta gerçekleştirmemiş. Küçücük ibiza 9 yakmış vay vay vay !!!


    tabiki bu veriler belli standartlarda elde edilir ama asla 1 km/saat değil:) bence bu kıyaslamayı yapmanız çok anlamsız. ben aracımı yeni aldım . birinci depoda 7.8 litre yaltım araç henüz 800 km de 8-10 depo sonra daha da düşeceğine eminim. ama hiç saatte 1 km hızla ölçüm yapmak aklıma gelmedi :)




  • Avek otodan makyajlı kasa beyaz renk esp paketli 1.2 dsg style bu hafta sonu teslim alcaz kısmetse . Bu makyajlı kasalarda arka kapılarda hoparlör yok mu ben bayide hoparlör yerleri gördüm içleri boş mu yani ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguroz89

    Avek otodan makyajlı kasa beyaz renk esp paketli 1.2 dsg style bu hafta sonu teslim alcaz kısmetse . Bu makyajlı kasalarda arka kapılarda hoparlör yok mu ben bayide hoparlör yerleri gördüm içleri boş mu yani ?

    Mahzuru yoksa ne kadara maloldu. bende eşime düşünüyomda.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.