Şimdi Ara

Satış temsilcilerinin bomba diyalogları... (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
195
Cevap
3
Favori
29.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Bu diyaloglar Balıkesir'de yaşanmıştır

    VW:

    Polemik: Çok pahalı satıyorsunuz.

    Satış temsilcisi: Biz markayız, burası VW.

    Polemik: Evet, Vokswagen, yani Halk Arabası.

    Satış temsilcisi: Kemkümhımgır...







    zuhuaha
  • OTOMOBİL SATIŞ TAKTİKLERİ

    A. GENEL SHOWROOM KURALLARI

    1. Tüm araçların üzerine "SATILMIŞTIR" / "SATILDI" şeklinde etiket eklenir, araç satılmamış olsa bile.
    2. Müşterilere araçların ÇOK UCUZ olduğu ve bu ÇOK UCUZ fırsatlarının çok kısa süreceği hatırlatılır.
    3. Araçların camları indirilir, böylece müşteri kapıyı açmadan kafasını sokup bakabilir.
    4. Araçlar yarım saatte bir parlatılır, döner ve kalkık platformlara alınır, gelin gibi süslenir.
    5. Showroom'da mini etekli 5 kız, süper mini etekli 2 kız ve takım elbiseli 1 erkek gezer.
    6. Çay, meşrubat, çıkartma, borşür, "DANIŞMA" masası ve promosyonel malzeme serpiştirilir.
    7. Fiyatlandırmanın web sitelerinde veya gazete reklamlarındakilerle bir ilgisinin olmaması sağlanır.
    8. En çok satan araçtan AZ, en az satan araçtan da ÇOK getirilir, suni bir "satış patlaması" yaratılır
    9. Kızlar için özel kuaför salonu, makyaj/manikür/pedikür odası açılır, yarım saatte bir pudralansınlar diye.
    0. Showroom'da çok cam ve mutlaka klima bulunur, fonda Türk Pop Müziği çalar, kapılar elektrikle açılır.

    B. GENEL SATICI KURALLARI
    1. Araçları erkekler aldığı için mini etekli kızlar hemen onlara yapışır, zor olanlara süper mini etekli kızlar musallat olur.
    2. Yılda 5 veya 6 defa gelen bayan otomobil alıcılarına bir erkek yardımcı olur, çünkü kadınlar kadınlardan nefret eder!
    3. Müşteriye daima İHTİYACI OLMAYAN araç satılmaya çalışılır, Corsa isteyene Astra, Golf isteyene Passat iteklenir...
    4. Müşterinin peşinen keriz olduğu düşünülür ve ona göre davranılır, en ucuz araç en pahalıya satılmaya çalışılır.
    5. Stoktaki araçların hemen satılması için fazla teknik detaya girilmez, daha çok kredi, sigorta, plâkâ gibi hususlar konuşulur.
    6. Her yorum, durum ve sorun için kılıf uydurulur, renk ve aracın ne kadar yakıştığı söylenir, şehir ve mevsime göre konuşulur.
    7. Donanımların minimum seviyede olması bunların Türkiye için gereksiz olduklarından ötürü öyle geldiği açıklanır.
    8. Müşterinin aklındaki talepler sıfırlanır, sunroof, arka cam perde, ayak bölgesi aydınlatma, sis farları, ABS/ESP boşunadır!
    9. FIRSAT yaratılır, bugün alırsan 40.000 yarın alırsan 46.000, stokta 1 tane kaldı, o da imparator mavisi ve kapaklı jantlı...!
    0. Satış personeli kendi arasında da rekabet eder, kim daha kazık fiyatla daha çıplak arabayı daha çabuk satar diye..

    Devamı Var...


     Satış temsilcilerinin bomba diyalogları...
     Satış temsilcilerinin bomba diyalogları...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 26 Haziran 2009; 10:38:39 >
  • taner bey gercekten süper
  • geçen bi firmadayım. bi diyalog a kulak misafiri oldum. 2.el satışçı müşterisine, vw caddy nin 2. viteste patinaja düştüğünü , çok güçlü olduğundan bahsediyordu. sadece güldüm.
  • bu caddyler artık neredeyse passattan bıle ıyı araba kullanıcılarına ve satanlara gore
  • OTOMOBİL SATIŞ TAKTİKLERİ

    DEVAM


    C. TESLİMAT-SİGORTA-KASKO HİZMETLERİ

    1. Showroom'da "SİGORTA" standı, masası, köşesi, odası bulunur, trafik sigortası ve kasko için teklif bile verilmez, herşeyi onlar hazırlar!
    2. Araç teslimatları gösteri ile yapılır, bu iş için asgari ücretle çalışan bir gariban görevlendirilir, ona mutlaka bahşiş verin, lastikleri parlatır.
    3. Satış temsilcisi "BAŞARISINI" ebediyetleştirmek için mekapiksel kamera ile anahtarları araç sahibine teslim ederken sırıtarak gülümser!
    4. Müşteriye aracı alabildiği için çok şanslı olduğu söylenir, piyasada ve bu fiyata kalmadı, fabrikada ve stokta yok, kamyonda 1 tane var!
    5. Satış Müdürü camlı odasından kerizlerin nasıl silkelendiğine tanık olur, 15 dakikade bir merkeze rapor yazar, durumu ayrıntısıyla anlatır.
    6. Plaka için noterden adını ve sanını bilmediğiniz 150 kişiye vekalet vermeniz rica edilir, özel plaka için de sizden 25-2500 TL talep edilir.
    7. Emekli ikramiyenizi devlete ÖTV, KDV ve otomobil şirketine kâr olarak geri verirsiniz, elinize deposu boş otomobilin anahtarını verirler.
    8. Siz aracı alırsınız, 2 gün sonra % 15 indirimli kampanya başlatırlar, geri gidersiniz, sizinle kimse ilgilenmez, yüzünüze bile bakmazlar...
    9. Donanımsız, opsiyonsuz, jant kapaklı arabanıza 40.000 TL verirsiniz, daha 1000 km doldurmayan full olanı Internette 30.000'e satılır.
    0. Düşünürsünüz, acaba Sosyal Tesislere gitmiş olsanız daha iyi bir muamele, ilgi ve âlâkâyla mı karşılaşırdınız... En azından zevk alırdınız.

    Devamı var...
  • taner bey süper
  • OTOMOBİL SATIŞ TAKTİKLERİ

    DEVAM


    D. SERVİS-BAKIM-YEDEK PARÇA-AKSESUAR HİZMETLERİ

    1. Yetkili Araç Satış Bayileri esas parayı sıfır otomobil satmaktan ziyade servis ve yedek parçadan kazandığından bu size hiçbir zaman söylenmez.
    2. Garanti süresince bakımları yetkili serviste yaptırmanız gerektiği, aksi tadirde aracın garanti dışı kalacağı size üzerine basa basa hatırlatılır...!
    3. Cam kırılması, ön düzen ayarı, lastik yırtılması, enjektörler, farlar, şanzıman, sinyal kolu ve cam motoru garanti dışıdır, nedeni kullanıcı hatası!
    4. Aracınız garantisi bittiği 2 yılın sonra yüreğiniz ağzınızda gezersiniz, otomatik şanzıman kitlediğinde araç bedeli kadar parayı masaya koymalısınız.
    5. Servise küçük minik hatchback aracınızla gidersiniz, dikkate bile alınmazsınız, ama servis müdürünün eniştesi süper lüks sedanıyla kraldır daima!
    6. Kediler fren hortumunu ısırmıştır, garantiye girmez, telefonda 70 TL tutar denilir ve siz yaptırırsınız, 4 gün sürer, fatura 370 TL'dir ve siz gülersiniz.
    7. Hiçbir yedek parça stokta olmaz, halbuki depo ağzına kadar doludur, ama 4 adet enjektör de dünyanın öbür tarafından dünyanın parasına gelir.
    8. Serviste sadece servis müdürünün ve şeflerin muhatap olmasına izin verilir, çünkü çalışanlar müşterilere "abi kaç, canını kurtar" demeye çalışır.
    9. Servis sabah 08:00'de açılır ve iş 09:00'da başlar, 11:30'dan 13:30'a kadar yemek, 16:30'da temizlik başlar, 17:00'de paydos, herkes eve, siz de!
    0. Pazarlık, müzakere, anlayış, rica, lütfen, tabi, efendim, hemen, buyurun, teşekkürler, Allah razı olsun, memnuniyetle... bu sözcükleri öğretin onlara!

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: VW_Passat

    yazilanlarin hepsi mükemmel , ellerinize saglik gece gece güldürdünüz. Malesef Almanya´da böyle satis elemanlari yok, hepsi bilgililer ve islerini iyi yapiyorlar. Sadece bir konuda saticidan süphelendim oda yan camlara Perde istemistim satici Passat Variant´da perde yok dedi, daha sonra nasil olur galerideki Variant´da var, satici hemen "Perdeyi ne yapacan, cik, güzel görünmez (icimden sana ne ben sürecem sen deyil dedim ve almak istediyim seyi aldirmadi bana .

    Ama Türkiye´de olsam sanirim bol bol gülerim ben . Bu yaz nasip olursa alici gibi girecem bir kac bayi´ye ve araba satin alacakmisim gibi konusacam bakacam satici ne yapacak . Ayrica Almanya´da bunun Okuluna gidiyor ve sirf Otomobil Satis elemani üzerine okuyorlar ve meslek sahbi oluyorlar, ve her marka model icin o Markanin özel kurslarina gidiyorlar . Türkiyede sanirim bu yok !!!

    Saygilar Yasin


    şakamısın? tabiki yok benim akrabam almanyada fırında çalışıo ve bunun eğitmini aldı ya!! Fırıncılık! :) burda git başla ....

    arkadaşım iktisad okuo bi yaz 1 ay falan opelde çalıştı ve çocuk arabdanın a sını bilmez.Ne marka bu? Aman ne bilim der, ben hepsinin şerecesini bilirken bu adam gidip çalışıyor ...
    Naptın diorum , ezberledim dio,
    bi araba vardı şöle uzun z ile başlıodu fln......
    Ne zafiramı?
    He evet o çok güzeldi :)))))

    Bi kez citroen gelmiş panayıra c4 vts gösterio bana,
    --bunun üzerine bu sınfta yok, mükemmel gidiyolar daha hızlısı yok....
    -- aa ölemi hadi bakalım vay be neymiş....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GT_500 -- 26 Haziran 2009; 11:35:32 >
  • Taner Bey çok güzel özetlemiş. Tebrikler.

    Sosyal Tesis kısmına katılmıyorum ama
  • bu nedenle de "düşünürsünüz" yazdım yanına. Bu hususta eniştem oldukça bilgilidir. Çukurova Üniversitesi Sosyal Tesislere gittiğimizde "Bak burada da Sosyal Tesisler varmış" dedim, tabi hemen anladı, "diğeri de Yeşiloba/Barkal'da" dedi...

    Hep ağlamak olmaz, biraz da gülelim...

    quote:

    0. Düşünürsünüz, acaba Sosyal Tesislere gitmiş olsanız daha iyi bir muamele, ilgi ve âlâkâyla mı karşılaşırdınız... En azından zevk alırdınız.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Taner Bey çok güzel özetlemiş. Tebrikler. Sosyal Tesis kısmına katılmıyorum ama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    OTOMOBİL SATIŞ TAKTİKLERİ

    DEVAM


    C. TESLİMAT-SİGORTA-KASKO HİZMETLERİ

    1. Showroom'da "SİGORTA" standı, masası, köşesi, odası bulunur, trafik sigortası ve kasko için teklif bile verilmez, herşeyi onlar hazırlar!
    2. Araç teslimatları gösteri ile yapılır, bu iş için asgari ücretle çalışan bir gariban görevlendirilir, ona mutlaka bahşiş verin, lastikleri parlatır.
    3. Satış temsilcisi "BAŞARISINI" ebediyetleştirmek için mekapiksel kamera ile anahtarları araç sahibine teslim ederken sırıtarak gülümser!
    4. Müşteriye aracı alabildiği için çok şanslı olduğu söylenir, piyasada ve bu fiyata kalmadı, fabrikada ve stokta yok, kamyonda 1 tane var!
    5. Satış Müdürü camlı odasından kerizlerin nasıl silkelendiğine tanık olur, 15 dakikade bir merkeze rapor yazar, durumu ayrıntısıyla anlatır.
    6. Plaka için noterden adını ve sanını bilmediğiniz 150 kişiye vekalet vermeniz rica edilir, özel plaka için de sizden 25-2500 TL talep edilir.
    7. Emekli ikramiyenizi devlete ÖTV, KDV ve otomobil şirketine kâr olarak geri verirsiniz, elinize deposu boş otomobilin anahtarını verirler.
    8. Siz aracı alırsınız, 2 gün sonra % 15 indirimli kampanya başlatırlar, geri gidersiniz, sizinle kimse ilgilenmez, yüzünüze bile bakmazlar...
    9. Donanımsız, opsiyonsuz, jant kapaklı arabanıza 40.000 TL verirsiniz, daha 1000 km doldurmayan full olanı Internette 30.000'e satılır.
    0. Düşünürsünüz, acaba Sosyal Tesislere gitmiş olsanız daha iyi bir muamele, ilgi ve âlâkâyla mı karşılaşırdınız... En azından zevk alırdınız.

    Devamı var...



    Hepsi çok güzeldi en çok boş benzin deposu bitirdi beni...
  • Yaşadığım çok diyalog var saçma sapan.. Net olarak hatırlamıyorum bir çoğunu ama..

    İsmini ve yerini vermeyeceğim bir Toyota bayisinde araba bakıyoruz babamla;

    Babam yeni Avensis'in içini incelerken, o sırada satış temsilcisi bir kız yaklaşıyordu.. O yaklaştıkça ben bunu bir yerden tanıdığımı fark ettim ama kimdir nedir çıkartabilmem mümkün değil..

    Kız arabanın yanına geldi: 'Aa, Kadir Bey Nasılsınız?' diye sordu.. Ben o anda hatırladım kim olduğunu....

    2 sene önce bizim atölyelerin birinde Remayözcü olarak çalışıyordu
    _______________________________________________________

    Olayın sosyolojik boyutunda,
    Tabi kız için bir başarı gidip orada işe girip çalışabilmek, aksanını konuşmasını da ilerletmiş.. Ezberletmişler bir güzel neyin ne olduğunu..

    İnsan bayi'ye giderken kendinden çok çok daha bilgili, konuya hakim insanlarla karşılaşmak istiyor.. Belli başlı şeyleri ezberlemiş insanlarla karşılaşmak hiç olumlu olmuyor malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 26 Haziran 2009; 11:58:39 >
  • İngilizcesi iyi olan arkadaşlara, bu konuya da ilgileri var ise;

    http://www.edmunds.com/advice/buying/articles/42962/article.html

    Bu yazı dizisini okumalarını şiddetle tavsiye ediyorum, çok keyif aldığım bir yazıydı..
    __________________________________________

    Confessions of a Car Salesman

    Introduction

    What really goes on in the back rooms of car dealerships across America?

    What does the car salesman do when he leaves you sitting in a sales office and goes to talk with his boss?

    What are the tricks salespeople use to increase their profit and how can consumers protect themselves from overpaying?

    These were the questions we, the editors at Edmunds.com, wanted to answer for our readers. But how could they really know that our information was accurate and up-to-date? Finally, we came up with the idea of hiring an investigative reporter to work in the industry and experience, firsthand, the life of a car salesman.

    We hired Chandler Phillips, a veteran journalist, to go undercover by working at two new car dealerships in the Los Angeles area. First, he would work at a high-volume, high-pressure dealership selling Japanese cars. Then, he'd change over to a smaller car lot that sold domestic cars at "no haggle" prices.

    We invite you to read the following account of Phillips' day-to-day experience on the car lots. Doing so will broaden your understanding of the dealership sales process. It will also cast a new light on the role of the car salesman. And, finally, it will help you get a better deal — and avoid hidden charges — the next time you go to buy or lease a new car.

    Read, learn and enjoy.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 26 Haziran 2009; 12:02:44 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    bu nedenle de "düşünürsünüz" yazdım yanına. Bu hususta eniştem oldukça bilgilidir. Çukurova Üniversitesi Sosyal Tesislere gittiğimizde "Bak burada da Sosyal Tesisler varmış" dedim, tabi hemen anladı, "diğeri de Yeşiloba/Barkal'da" dedi...

    Hep ağlamak olmaz, biraz da gülelim...

    quote:

    0. Düşünürsünüz, acaba Sosyal Tesislere gitmiş olsanız daha iyi bir muamele, ilgi ve âlâkâyla mı karşılaşırdınız... En azından zevk alırdınız.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Taner Bey çok güzel özetlemiş. Tebrikler. Sosyal Tesis kısmına katılmıyorum ama






  • quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    geçen bi firmadayım. bi diyalog a kulak misafiri oldum. 2.el satışçı müşterisine, vw caddy nin 2. viteste patinaja düştüğünü , çok güçlü olduğundan bahsediyordu. sadece güldüm.


    benim 75lik 1,5 tonluk connectte yapıo, yeterki yaptırmasını bil...Demekki 2.elde var bu olaylar..
    2.el pazarda geçensene 92 broadwaya 8 isteyip çok temiz vs..dedi binicimisin dedi? Yok dedim öle kapıda durucak araba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    8. Serviste sadece servis müdürünün ve şeflerin muhatap olmasına izin verilir, çünkü çalışanlar müşterilere "abi kaç, canını kurtar" demeye çalışır.





  • 2 yıl önce istediğim Corsa'yı istediğim fiyata bulmak için İstanbul genelindeki Opel bayilerini arıyordum.

    b: merhabalar 1.2 easytronic ne kadar 1.4 otomatik ne kadar? esp hangisine noluyor?
    st: efendim o şu kadar bu bu kadar. 1.4'te esp çok beklersiniz 5 ayda gelir, 1.2'lerde biz takıyoruz.
    b:
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    2 yıl önce istediğim Corsa'yı istediğim fiyata bulmak için İstanbul genelindeki Opel bayilerini arıyordum.

    b: merhabalar 1.2 easytronic ne kadar 1.4 otomatik ne kadar? esp hangisine noluyor?
    st: efendim o şu kadar bu bu kadar. 1.4'te esp çok beklersiniz 5 ayda gelir, 1.2'lerde biz takıyoruz.
    b:

    "aman bana takma" deseydiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shelby_88


    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    geçen bi firmadayım. bi diyalog a kulak misafiri oldum. 2.el satışçı müşterisine, vw caddy nin 2. viteste patinaja düştüğünü , çok güçlü olduğundan bahsediyordu. sadece güldüm.


    benim 75lik 1,5 tonluk connectte yapıo, yeterki yaptırmasını bil...Demekki 2.elde var bu olaylar..
    2.el pazarda geçensene 92 broadwaya 8 isteyip çok temiz vs..dedi binicimisin dedi? Yok dedim öle kapıda durucak araba











  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.