DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
ŞARJ DİNAMOSU ARIZASI KAÇ PARA,OKU ÖĞREN
34
Cevap
0
Favori
57.575
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> ŞARJ DİNAMOSU ARIZASI KAÇ PARA,OKU ÖĞREN
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      79 Mesaj
      08 Eylül 2008 01:02:33 Konu Sahibi
      2000 model reno sceniciminnşarj lambası yandı.dinamo söküldü:diod tablası:70 YTL,konjektör:70 YTL,işcilik:40 YTL:toplam:180 YTL


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi balkes07 -- 8 Eylül 2008; 1:01:33 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2223 Mesaj
      08 Eylül 2008 08:19:16
      şarj lAMbası yanınca kömür bitmiştir , konjektör diyot filan ne iş ? bence fazla para almışlar sadecde kömür değişir bu durumlarda benimde cliomda başıma gelmişti bi zamanlar


      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2537 Mesaj
      08 Eylül 2008 12:24:40
      benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor


      |
      |
      _____________________________

      CLİO SYMBOL 2003 1.5 dCi Authentique GP
    • Yarbay
      2223 Mesaj
      08 Eylül 2008 14:31:27
      quote:

      Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

      benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor

      ALTERNATÖR = ŞARJ DİNAMOSU , VEDE BUNLARIN HEPSİNDE KÖMÜR BULUNMAKTADIR ,



      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      79 Mesaj
      10 Eylül 2008 18:36:44 Konu Sahibi
      şarj dinamosunun üzerine monte edilmiş olan diot tablası ve konjektör bosch marka olup,tamir edilmezler.kömür de konjektörün üzerinde sabit olup tek başına değişmez.konjektörün kendisi değişir.


      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2223 Mesaj
      10 Eylül 2008 18:50:10
      quote:

      Orjinalden alıntı: balkes07

      şarj dinamosunun üzerine monte edilmiş olan diot tablası ve konjektör bosch marka olup,tamir edilmezler.kömür de konjektörün üzerinde sabit olup tek başına değişmez.konjektörün kendisi değişir.

      kömür değişiyor ben sanayide defalarca yaptırdım ondan biliyorum , konjektör ise ayrı bir parçadır görevi voltajı dengelemek regüle etmektir , ama dediğin kısmende olsa doğru paran çoksa bunları kit halinde komple de satın alabilirsin hatta şarj dinamosunu vede vantilatör kasnağını kayışları komple yenilemek daha iyi olur

      işte bi kaç konjektör resmi
      http://efesurucukursu.com/12/clip_image036.jpg

      http://i73.photobucket....ms/i221/rf301/KA8837.jpg



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 11 Eylül 2008; 11:49:22 >
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      106 Mesaj
      10 Eylül 2008 21:06:20
      sizinkisi dışarıdan konjektörlü arkadaşın dediği ise birleşik şarz dinamosu içerisinde diyot tablosu konjektör ve kömür tablosu birdir yani komple fiyatlar ise işçilik hariç normal diyebilirim


      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2223 Mesaj
      10 Eylül 2008 21:23:57
      quote:

      Orjinalden alıntı: akyol54

      sizinkisi dışarıdan konjektörlü arkadaşın dediği ise birleşik şarz dinamosu içerisinde diyot tablosu konjektör ve kömür tablosu birdir yani komple fiyatlar ise işçilik hariç normal diyebilirim

      hocam yalnız başlığa dikkat edersen konuyu açan arkadaş hepsini ayrı kalemlerde yazmış ve fiyatlarını vermiş çelişki olduğundan bende tek parça olmayan sistem aklıma geldi yanlışmıyım , o zaman kit fiyatı diyebilirdi arkadaş , her neyse demekki komple kitlerde varmış piyasada bilmemek değil öğrenmemek ayıp



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5576 Mesaj
      10 Eylül 2008 22:27:28
      quote:

      Orjinalden alıntı: mendel50



      Alıntıları Göster


      ALTERNATÖR = ŞARJ DİNAMOSU , VEDE BUNLARIN HEPSİNDE KÖMÜR BULUNMAKTADIR ,



      Alternatör=AC gerilim
      Dinamo=DC gerilim



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2223 Mesaj
      11 Eylül 2008 02:01:58
      quote:

      Orjinalden alıntı: alpernbugra



      Alıntıları Göster




      Alternatör=AC gerilim
      Dinamo=DC gerilim

      OTOMOBİLDE AC GERİLİM KULLANILMAZ DC KULLANILIR , YANİ OTOMOBİLDE ALTERNATÖR VE DİNAMO DİYE TABİR EDİLEN ŞEY ASLINDA AYNI ŞEYDİR TELAFUZU YÖRESEL OLARAK DEĞİŞEBİLİR , REDRESÖR DEVRE YARDIMIYLA ÜRETİLEN ALTERNATİF AKIM DOĞRU AKIMA YANİ DC AKIMA ÇEVRİLEREK ARAÇTAKİ ELEKTRONİK DEVRELERİN ÇALIŞMASI İÇİN FAZ GENLİĞİ SIFIRA İNDİRGENİR , AC AKIM ASLA OTOMOBİLDE KULLANILMAMAKTADIR



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5576 Mesaj
      11 Eylül 2008 02:31:45
      quote:

      Orjinalden alıntı: mendel50



      Alıntıları Göster


      OTOMOBİLDE AC GERİLİM KULLANILMAZ DC KULLANILIR , YANİ OTOMOBİLDE ALTERNATÖR VE DİNAMO DİYE TABİR EDİLEN ŞEY ASLINDA AYNI ŞEYDİR TELAFUZU YÖRESEL OLARAK DEĞİŞEBİLİR , REDRESÖR DEVRE YARDIMIYLA ÜRETİLEN ALTERNATİF AKIM DOĞRU AKIMA YANİ DC AKIMA ÇEVRİLEREK ARAÇTAKİ ELEKTRONİK DEVRELERİN ÇALIŞMASI İÇİN FAZ GENLİĞİ SIFIRA İNDİRGENİR , AC AKIM ASLA OTOMOBİLDE KULLANILMAMAKTADIR



      Otomobilde AC gerilim kullanılmadığını bilmiyor değilim merak etme(AC gerilim doğrultuluyor).Dinamonun DC Alternatörün AC gerilim ürettiği herkes tarafından bilinir.Bunun yöresel telaffuzla falan alakası yok.İnadına benim bildiğim doğru diyosan Googleden araştır yada Lise 2 fizik kitabına bak.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5576 Mesaj
      11 Eylül 2008 02:38:43
      Aralarındaki fark ise dinamonun kollektörlü,alternatörün bilezikli oluşudur.


      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2223 Mesaj
      11 Eylül 2008 15:59:52
      lise kitaplarını geçeli yıllar oldu mikroelektronik , elektroteknik okuduk zamanında , Allah aşkına bilmediğin konularda biliyormuş gibi konuşma kardeşim , otomobilde gerilim dc akıma çevrilmek iiçin redresörle ,otolarda tam dalga diyotlarla dc akıma çevrilir , hangi alternatör veya dinamo , otomobilde kullanılmışda bu devrede diyot kullanılmamışki hangi tecrübeyle teşhis yapıyorsunuz ??? senin bu söylediklerinin hepsi redresör kullanır vede ürettikleri elektriği dc akıma çevirir , daha sonra halk tabiriyle konjektör teknik terimle regüle devresinde stabilize edilerek voltajın sabit kalması sağlanarak otolarda kullanılan dc elektrik ortaya çıkar , benim burda söylemek istediğim halk arasında alternatör ve dinamo her ikiside söyleniyor yanlıştır bu söylem ancak benim anlatmak istediğimi anlamak istersen çoktan anlamıştın zaten ,

      Dinamolar ve alternatörler mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüler. Dinamolar doğru akım (d.a.) üretirken, alternatörler alternatif akım (a.a.) üretirler.

      Alternatörler ve dinamolar aynı prensiple elektrik üretirler. Yani, bir iletkenin etrafındaki manyetik alan değişince iletkende bir akım oluşur. Modern tipik bir alternatörde rotor denilen mıknatıslar demir cevherine sarılmış olan stator denilen sabit iletken sargıların etrafında dönerler. Mekanik enerjinin rotorları döndermesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur.

      Alternatörlerle dinamolar arasındaki fark, statorun zaman içindeki pozisyonunun rotora göre değişik konumlarda olmasıdır. Dinamolarda değişik konumlardan alınan akım dalgaları doğru konumda üstüste bindirilerek doğru akım elde edilir. Alternötörlerde ise başka bir konfigürasyonla alınan akım dalgaları alternatif akım elde etmek için kullanılır.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 12 Eylül 2008; 9:04:51 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5576 Mesaj
      11 Eylül 2008 16:09:54
      quote:

      Orjinalden alıntı: mendel50

      lise kitaplarını geçeli yıllar oldu mikroelektronik , elektroteknik okuduk zamanında , Allah aşkına bilmediğin konularda biliyormuş gibi konuşma kardeşim , otomobilde gerilim dc akıma çevrilmek iiçin redresörle ,otolarda tam dalga diyotlarla dc akıma çevrilir , hangi alternatör veya dinamo , otomobilde kullanılmışda diyot kullanılmamışki hangi tecrübeyle teşhis yapıyorsunuz ??? senin bu söylediklerinin hepsi redresör kullanır vede ürettikleri elektriği dc akıma çevirir , daha sonra halk tabiriyle konjektör teknik terimle regüle devresinde stabilize edilerek voltajın sabit kalması sağlanarak otolarda kullanılan dc elektrik ortaya çıkar , benim burda söylemek istediğim halk arasında alternatör ve dinamo her ikiside söyleniyor yanlıştır bu söylem ancak benim anlatmak istediğimi anlamak istersen çoktan anlamıştın zaten ,

      Dinamolar ve alternatörler mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüler. Dinamolar doğru akım (d.a.) üretirken, alternatörler alternatif akım (a.a.) üretirler.

      Alternatörler ve dinamolar aynı prensiple elektrik üretirler. Yani, bir iletkenin etrafındaki manyetik alan değişince iletkende bir akım oluşur. Modern tipik bir alternatörde rotor denilen mıknatıslar demir cevherine sarılmış olan stator denilen sabit iletken sargıların etrafında dönerler. Mekanik enerjinin rotorları döndermesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur.

      Alternatörlerle dinamolar arasındaki fark, statorun zaman içindeki pozisyonunun rotora göre değişik konumlarda olmasıdır. Dinamolarda değişik konumlardan alınan akım dalgaları doğru konumda üstüste bindirilerek doğru akım elde edilir. Alternötörlerde ise başka bir konfigürasyonla alınan akım dalgaları alternatif akım elde etmek için kullanılır.





      Bu söylediklerinize lafım yok siz sadece dinamo ve alternatörün aynı şey olduğunu iddaa etmişdiniz o kadar ayrıca bilmediğimi nerden biliyorsunuz ben makine mühendisliğinde öğrenciyim.Ben size sadece dinamonun DC alternatörün ise AC akım ürettiğini söyledim o kadar.Sizse bana bunların aynı şey olduğunu sadece halk tabiri farklı isimler verildiğini söylediniz.Lütfeninsanları aşağılamayın ve kendinizi dev aynasında görmeyin.



      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10440 Mesaj
      11 Eylül 2008 17:05:54
      arkadaşlar aynı şeyleri söyleyip sonra olayı farklı noktadan bakıp alınganlık veya birbirinizi kırıcı sözler sarfetmeyin. Zaten ikiniz de olayı biliyorsunuz bu net anlaşılıyor ben size konu ile ilgili yapmış olduğum bir alıntıyı veriyorum. en azından tek bir tanım olsun okuyanların kafası karışmasın.

      In this first illustration of a single-phase to direct-current rotary converter, it may be used five different ways:[4]

      If the coil is rotated, alternating currents can be taken from the collector rings, and it is called an alternator.

      if the coil is rotated, direct current can be taken from the commutator, and it is called a dynamo.

      If the coil is rotated, two separate currents can be taken from the armature, one providing direct current and the other providing alternating current. Such a machine is called a double current generator.

      If a direct current is applied to the commutator, the coil will begin to rotate as a commutated electric motor and an alternating current can be taken out of the collector rings. This is called an inverted rotary converter.

      If the machine is brought up to synchronous speed by external means and if the direction of the current through the armature has the correct relationship to the field coils, then the coil will continue to rotate in sychronism with the alternating current as a synchronous motor. A direct current can be taken from the commutator. When used this way, it is called a rotary converter.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5576 Mesaj
      11 Eylül 2008 17:19:24
      quote:

      Orjinalden alıntı: vezir

      arkadaşlar aynı şeyleri söyleyip sonra olayı farklı noktadan bakıp alınganlık veya birbirinizi kırıcı sözler sarfetmeyin. Zaten ikiniz de olayı biliyorsunuz bu net anlaşılıyor ben size konu ile ilgili yapmış olduğum bir alıntıyı veriyorum. en azından tek bir tanım olsun okuyanların kafası karışmasın.

      In this first illustration of a single-phase to direct-current rotary converter, it may be used five different ways:[4]

      If the coil is rotated, alternating currents can be taken from the collector rings, and it is called an alternator.

      if the coil is rotated, direct current can be taken from the commutator, and it is called a dynamo.

      If the coil is rotated, two separate currents can be taken from the armature, one providing direct current and the other providing alternating current. Such a machine is called a double current generator.

      If a direct current is applied to the commutator, the coil will begin to rotate as a commutated electric motor and an alternating current can be taken out of the collector rings. This is called an inverted rotary converter.

      If the machine is brought up to synchronous speed by external means and if the direction of the current through the armature has the correct relationship to the field coils, then the coil will continue to rotate in sychronism with the alternating current as a synchronous motor. A direct current can be taken from the commutator. When used this way, it is called a rotary converter.




      Bende çok ileri gittim kusura bakmayın.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2223 Mesaj
      11 Eylül 2008 20:36:00
      quote:

      Orjinalden alıntı: alpernbugra



      Alıntıları Göster




      Bende çok ileri gittim kusura bakmayın.

      böyle bir tartışma ortamına girmek istemezdim doğrusu ,neyse sizlerde kusura bakmayın arkadaşlar , hayırlı akşamlar



      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      11 Eylül 2008 21:44:22
      1970 li yillarin baslarina kadar otomobillerde elektrik uretmek amaciyla sarj dinamolari kullanilirdi. Sarj dinamolari dogrudan DC akim verirlerdi,ancak verimleri alternatorlere gore dusuk oldugu icin 70 li yillarin ortasindan itibaren ureticiler araclara 3 fazli alternatorler koyup diyotlarla AC yi DC ye cevirmenin daha uygun oldugunu kesfettiler ve o gunden beri motorlu tasitlarda alternatorler gorev almakta.

      Bu sarj dinamosu tabiri bu eski ustalardan gunumuze gelmis, herkes ne anlama geldigini anlasa bile, yanlis bir tabirdir teknik acidan.



      |
      |
    • Yarbay
      5576 Mesaj
      11 Eylül 2008 22:55:22
      quote:

      Orjinalden alıntı: mendel50



      Alıntıları Göster


      böyle bir tartışma ortamına girmek istemezdim doğrusu ,neyse sizlerde kusura bakmayın arkadaşlar , hayırlı akşamlar



      Tartışma olmadı zaten basit bir yanlış anlama o kadar



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3757 Mesaj
      12 Eylül 2008 04:36:05
      o diyodun bulunmadığı bir yerde olursa 550 ytl, imzadakinden biliyorum


      |
      |
      _____________________________

      Mobil imza versek?
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.