Şimdi Ara

Sanatkârı icab etmez

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Argumentum ad Sanatkârı icab eder'e bi son getirmenin vakti geldi.

    Mesela şu dolma kalemle ateizmi çökertme mevzusu üzerinden gidelim, keza diğerleri de aynı örneği laciverti zaten.

    Biz bir dolma kalem gördüğümüz zaman bunu bir insanın yaptığını düşünürüz, çünkü dolma kalemleri insanlar yapar. Dolma kaleme bakıp, "Ne kadar da komplike/ sanatlı bir yapısı var, komplike/ sanatlı bir yapısı olduğu için bir insan tarafından oluşturulmuş olmalıdır" demiyoruz, dolma kaleme bakıyoruz ve "Şimdiye kadar gördüğüm bütün dolma kalemleri insanlar yaptı, bildiğim kadarıyla dolma kalemleri insanlar yapar, dolayısıyla muhtemelen bunu da bir insan yapmıştır" diye düşünüyoruz.

    İnsanları Allah'ın yarattığına da herhangi bir şekilde şahit olmadığımız için de, "Şimdiye kadar gördüğüm bütün insanları Allah yarattı, bildiğim kadarıyla insanları Allah yaratır, dolayısıyla bizi de Allah yaratmıştır" diyemiyoruz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mutatio -- 22 Ocak 2018; 15:33:0 >







  • insanların ittifakla üzerinde fikir birliğine varıp insanlığa armağan nevinde gördüğü şeydeki sanat sanattır. pastör sütün bozunumunu önlemiş ve bir kimsenin kudurarak ölmesini engeleyyen aşıyı bulmuş, edison ise karanlık dünyalarımızı aydınlatmıştır.

    bu açıdan kendisine baktığınızda rabbi hatırlatan şey ilahiyattaki sanatı intaç eder.

    ..........................

    bireysel manada kişisel hediyelerin rabbin katında bir değeri olabilir. habilin ya da kabilin hediyesi nevinden kabul ve redler oluşabilir ve bu hal bize sanatkarın ta kendisi olanın esere veya bırakıta bakarak ilgilisinin eder miktarını belirleyici unsur olur.

    ........................

    her nefis mutmainne sırrına erişemez veya her kalb iman denen neşveyi bilmez. bu açılardan ilahiyatın nazarında sanat ve sanatçı ve o sanatın meydana getirdiği eser kavramsal olarak bir arz edişe ve bu arz halinin bir teville sema olup kişiye çevrimine döner.

    ağaç bir sanattır ve eserdir ve varlığı yağmuru intaç eder.

    insan ise bu açıdan gerek kendisi gerekse ortaya getirdiği ürünle ne kadar tevcih veya alkış görmüştür?

    her kalem her zaman ustasını haber vermez. bazen kalem son sözü beni okuma denen bir esere de imza atar.

    ........................

    rab ol ma dedi de kainat sidre idi de çok büyüktü. duyan veya aklı yeten ol dedi dedi de duyamadı sonra geleni.

    evet bazen bir eseri oluşturan kalem gerçekten insanı anlatırken sanat ve icaz taşıyan başka birinin ürünü olan sözün özünü tastamam eyleyerek anlatır ve kendinden önceki her yazma eserine muallim mertebesine yükselir. kalem dediğin eksiltmez veyahut böyle yazar dedirtir.




  • Bir de insan bir madde iken tanrı madde değil, formu ve yapısı yok, parçaları yok, kısaca elde hiçbir referans yok ve kıyas anlamsız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulpi -- 25 Ocak 2018; 2:49:27 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.