15-20 sene önce sürekli olarak aynen bu şekilde sıkıntılar olurdu. Aradan geçen zamanda birçok şirket adam olmasına rağmen hala geçmişte yaşayanlarda var. Tüketici mahkemesi haklı bulacak, firma muhtemelen mahkemeye bile katılmayacak, katılsa bile fırça yiyip gerekli işlemi yapacak.
Pekala firmaya bir cezai işlem uygulanır mı? Yoksa sadece ürünün onarım/değişimi için ihtarda mı bulunurlar? Eğer bir cezai işlem olmayacaksa atıcam ürünleri çöpe gördükce aklıma geliyor samsung müşteri hizmetleri
Tüketici Mahkemesi sonuçlanınca yada şimdiden Sanayi Bakanlığınada gerekli şikayetleri yapın bence. Onarım yada değişimi zaten mecburen yapmak zorunda kalacaklar, ondan kaçışları yok. Ama ceza yemeleri için bildiğim kadarıyla Sanayi Bakanlığının el atması gerekiyor.
Bugün geri dönüş yaptılar ve ürünümü ücretsiz kargo ile gönderebileceğimi söylediler :) Sanırım hakem heyeti işime yaradı Aynı zamanda bir bilgi daha paylaşmak istiyorum daha önce bir arkadaşım 4 adet samsung harddiskini göndermiş hollandaya hepsini aynanda ve sıfır harddisk göndermişler fakat gümrüğe takılmış. 350 tl gibi bir vergi/harç masrafı çıkartmışlar ve oda almamış gümrükte bırakmış sinirlenip.
Yurtdışı garantiye gönderirken tek tek göndermekte fayda var arkadaşlar bilginize.
Geçmiş olsun. :) Yurtdışından gelen ürünlerde 1 adetten fazla ise ticari kullanım gibi görülüyormuş. Arızalı olduğunu ıspat edip gümrükten alabilir, yada bakanlığa şikayette bulunsun. Sonuçta bu ürünleri distribütör gönderse vergi mi ödeyecek.
hocam ben pc aldığım zamanlar seagate 500gb üstü arızalıydı wd kapış kapış gidiyordu. bende wd ye küfrediyorum cb serisi yüzünden. hem beklenenden düşük performans veriyor hemde cayır cuyur ötüyor
quote:
Orijinalden alıntı: Woopie
Son bir haftada arızalanan 3 adet samsung harddiskimi garantiye göndermek istedim.Henüz garantileri dolmamıştı.Samsung müşteri hizmetlerini aradığımda artık Samsung'un harddisklerine seagatenin baktığını söylediler.O an aklıma geldi geçen senede aynısı olmuştu ve ben harddiski çöpe atıp yeni harddisk almıştım.Samsung ve Seagatenin aldığı karara göre samsung harddisklerin servis,değişim,iadeleri seagate ye yapılmakta.Seagate Türkiye'de olmadığı içinde Hollandaya göndermek gerekiyor.Kargo,gümrük masraflarıda son kullanıcıya yani bizlere ait tabikide.
Ben bu ürünleri aldığımda 2 yıl yetkili Samsung ( Türkiye ) garantiliydi.Benim ürünümün garantisi dolmamışken nasıl yurtdışı garantili bir hale gelebilir? Seagate karar alırken Samsung bir şey diyememiş mi bu karara? yoksa işlerine mi gelmiş olmalı?Bilseydim bu fiyatlar yerine %70 daha ucuza paralel ithalat temin eder arızalandığında da çöpe atardım.Valilikten hakem heyetine dilekçe yazdım bugün.Sanırım bugün biraz ters tarafıma geldiler bu işin peşini bırakmamayı düşünüyorum fakat yinede bir şey çıkacağını zannetmiyorum Samsung ve Seagate kılıfına uydurmuştur herşeyi.
Bir daha samsung ve seagate harddisk almak mı? Asla...
Daha önce böyle bir sorun yaşayıp tüketici haklarına başvuran oldu mu arkadaşlar?
seagatein türkiyede servisi yoksa distürbütörüne maille faksla bir şekilde arızalı olduğunu bildir ve onlarla irtibata geç. teketici hakları hakem heyetine şikayet dilekçesinde bulun. sanayi ve teknolofi bakanlığına şikayet dilekçesinde bulun. bütün bunlarıda bulabiliyorsan türkiye genel müdürünün mail adresini veya facebook adresini bul.direkt mesaj at. ara elemanlarla uğraşmayı boşver.onlardan bir cacık olmaz. zaten çoğu saçma sapan insanlar. ben iki firmayla sorunumu bu şekilde çözdüm. direkt genel müdür ya da yönetim kurulu başkanıyla mesajlaşarak.hakkında hayırlısı olsun son olarak.
Turkforce ;
Aynen öyle, distribitörler vergi ödemiyorlardır vardır onunda bir çözüm yolu yoksa kardan çok zarar ederler
tarkolar ;
Haklısınız hocam fakat yine en iyi kalite Seagatede maalesef.Hem çok nadir arıza yapıyor hemde teknik olarak çok çok daha iyi kalitede.
excell74 ;
Dediğiniz gibi yaptım ve sonuca ulaştım.Ücretsiz şekilde göndereceğim hocam.
quote:
Orijinalden alıntı: Woopie
Turkforce ;
Aynen öyle, distribitörler vergi ödemiyorlardır vardır onunda bir çözüm yolu yoksa kardan çok zarar ederler
tarkolar ;
Haklısınız hocam fakat yine en iyi kalite Seagatede maalesef.Hem çok nadir arıza yapıyor hemde teknik olarak çok çok daha iyi kalitede.
excell74 ;
Dediğiniz gibi yaptım ve sonuca ulaştım.Ücretsiz şekilde göndereceğim hocam.
hocam wd cb serisi kalite olarak kesinlikle daha iyidir diyebilirim ancak gürültülü işte
arıza olaraksa 5 senedir cb kullanıyorum tek bir arızası olmadı olanı da duymadım. caviar blue biraz yapıyor o kadar
tek kelimeyle wd derim ama puştlar pahalı satıyor
yapman gereken elinde ise 2 yıl türkiye garantili sözleşmeyi alıp hdd lerle tüketici haklarına şikayet edip parasını alıp sonrada böle bişeye maruz bıraktıkları için tazminat davası açman gereki risk dolu ama işe yararsa bi alienware parası çıkartırsın
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme