Şimdi Ara

Salcano Excel 26 Detaylı İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. takriben 2 ay kadar önce bisiklet almaya karar verdim, epeyce dolaştım, nihayetinde Salcano Excel aldım. 2 ay zarfında epeyce kullandım, incelememi yazıyorum. işte karşınızda Salcano Excel

    RENK VE BOYA KALİTESİ :
    arkadaşlar gittiğim mağazada siyah ve beyaz olmak üzere iki renk seçeneği mevcuttu, üzerindeki beyaz renk yapıştırmalardan dolayı siyah daha gösterişli ve daha parlak olduğu için ben siyahı seçtim. tabi renk olayı tamamen zevke kalmış birşey.
    Boya kalitemiz, bence ortalamanın altında. bisikletin boyası, sert bir yere dokunduğu zaman hemen soyuluyor. soyuluyor da alttan demir çıkmıyor, siyah yine ama yine de soyuluyor. mesela ön çatalın içerisine takıldığı bisiklet park yerlerinde çatal sağa sola yatıp demirle temas ettiği anda boya soyuluyor. biraz özenli kullanmak lazım, çatalın her iki tarafına ebay'de satılan koruyucu cırt cırtlı kılıflardan alınabilir.
    Selenin de boyası gayet nazik, yer yer çizildi, alttan metal renginde demir çıktı. Gidonun boyası, bisikletin geri kalanına göre daha iyi.

    KADRO ( Çatal dahil ) VE KAYNAK KALİTESİ :
    arkadaşlar kadro tahmin edebileceğiniz gibi çelikten yapılmış. kaynaklar da üst düzey bisikletlerdeki kadar prüzsüz değil. yer yer kaynak noktalarındaki cüruflar bile belli oluyor. ama hor kullanmama rağmen kadroda ne bir esneme ne de bir eğilme olmadı, üst demir bombeli tasarlanmış, üst demire takılan çantalar biraz sağa ya da sola yatıyor bu bombeden dolayı, eğer çanta takacaksanız sağına ve soluna eşit şekilde ağırlığı dağıtmaya çalışın. paralar bir taraftaysa anahtarlar diğer tarafta mesela.
    arkadaşlar bisiklet amortisörlü değil, özellikle seçmedim çünkü hem pedala aktarmaya çalışacağım kuvveti amortisörün emmesini istemiyorum, hem de, engebelerde genellikle bisikleti hafifçe ayakta kullanıyorum. bu kendi seçimim, ama bence amortisörsüz bisikletin kullanımı ve kontrolü daha kolay. boyum 1.80 kilom da 90.
    kadroda dikkate değer bir husus, kaynak noktalarında, bilhassa arka çatalın arasındaki kaynak kısmında, yıkama sonrasında kaynak boşlukları bırakılmış olduğu için hafif bir paslanma oldu, bu paslanma noktalarını rotuşlamakta fayda var, yayılabilirler.
    çatal göbeği eski tip, gidondan sıkılmıyor, gidonun alt kısmında bir adet sıkma bir adet de kilit vidası ile sıkılıp açılıyor, her ikisi de 32mm vida. benim bisikletimde çatalın göbek vidası, engebeli yollarda kullanılmaktan habire gevşiyor, bir kez aldığım yerde sıktırdım, ama teknik bilgileri azdı. halbuki iki tane 32 mm anahtar ile sıkılması lazım,gevşedikçe elle kuvvetlice sıkıyorum, 32mm anahtarları ebayden sipariş verdim bekliyorum, kendim sıkacağım. bir sorun olacağını sanmıyorum . ama dikkatli olun, çünkü çatal göbeğindeki boşluk, yatağı genişletebilir, kadro deforme olur bisikleti atarsınız. aman diyim. ön freni sıkıp bisikleti öne geri itin. çatalda boşluk olmamalı.


    GİDON :
    gidonumuz düz değil ortası alçak sapları yüksek, eski tip sıkma mekanizması olan bir gidon. yani direğin üzerine geçirip vidalamıyorsunuz. boyun kısmı eski tip. gidonun yatay uzunluğu, vitesler motorsiklet tipi olduğu için 6 cm daha uzun olmalıydı bence, çünkü tutamakların son 2-3 cm. lik kısmını sıktığınızda içerisinde gidon borusunun olmadığını farkediyorsunuz. kontrolde bir sorun oluşturmuyor ama, olsa iyi olurdu. gidonun alyan anahtarla açılıp sıkılan vidası, söylediğim gibi, çatalı sıkmıyor, sadece gidonu sabitliyor.

    VİTESLER ve PEDAL GÖBEĞİ
    arkadaşlar viteslerimiz SUNRUN marka. ön sistem SUNRUN 42T , arkadakinde sadece SUNRUN yazıyor. ruble seti de SUNRUN. ben shimano markasına takılmıştım ama, bu marka da iki aydır vites geçişlerinde sorun çıkarmadı. daha da önemlisi ebay'de 8-10 dolara yenisi bulunuyor, bozulacağını sanmamakla birlikte, bozulursa da yenisi kolaylıkla alınır takılır. zaten bisikletin geri kalanı gibi vites sistemi de eski tip. viteslerden memnunum. bir sorun çıkarmadı, kolaylıkla ve hızlı şekilde geçiyor.
    vites atma kolları motorsiklet gibi, bu durum marketten gelirken bisikletin gidonuna poşet takmayı zorlaştırıyor, ama normal gezintilerde oldukça konforlu vites atabiliyorsunuz sürekli. motorun gaz kolu gibi aynı. bir de üzerinde sayılar var, hangi viteste olduğunuzu görüyorsunuz, her çıt sesinde bir vites atıyor.
    bisikletimiz 21 vitesli, uzun yolda vites yetmiyor onu söyleyeyim. hele 28 jantlı ve 24 veya 27 vitesli başka modeller sizin pedal çevirdiğinizin 2/3 ü hızda pedal çevirerek yanınızdan geçiyor zaman zaman . ama aradaki farkı kondüsyonla kapatabilirsiniz. onlar da fazla güç harcıyor.
    pedal göbeğini özellikle yazdım, bu aralar pedalları çevirirken sanki bir tıkırtı sesi değil de pedal göbeğinde bir titreşim hisseder gibiyim, zincirden mi göbekten mi tam olarak tespit edemedim, ama aklınızda bulunsun. pedal göbeği de eski tip, 10 dolar civarında ebay'de var. bozulursa alır takarım.


    SELE :
    selemiz salcano marka, benim baktığım diğer bisikletlerden daha yumuşak ama sele ciddi bir alışma süreci gerektirir sonuçta. Sele sürekli gıcırdıyor. ilginç bir sorun. belki plastiğin demirle birşeştiği yerlere wd40 sıkılırsa geçebilir ama denemedim.

    FRENLER :
    frenler V fren. uzakdoğu markası, marka tam olarak aklımda değil, son derece tatminkar ve iyi ayarlandığında çabuk tepki veriyor, arka ve ön fren dengeli kullanılırsa fren mesafesi çok güzel. fren kolları demirden, ve gayet ergonomik. memnun kaldım.

    JANT-LASTİK
    lastiklerimiz Salcano Daily Comfort yazıyor olsa da, altta gerçek uzak doğu markasını görmek mümkün . dişli lastik, ama tam düz değil, yuvarlatılmış, o yüzden asfaltta da güzel kullanılıyor. arazi ve engebede de iyi.
    Jantlar alman ismine benzer bir isimde, şu an aklıma gelmiyor, alüminyum rengi ve bence tatminkar, bisikletle 20-25 cm. lik yerlerden sert düşüşler yaptım, herhangi bir eğilme olmadı, sadece ön jantta çok hafif bir balans hatası görüyorum, ama tolere edilebilir, çok milimetrik bir şey. fren pabuçları janta iyi uyum sağlıyor. sübaplar araba tipi. dolayısıyla benzinciden geçip hava basabiliyorsunuz.
    Jantlar 26 inç. uzun yolda 28 e ihtiyaç duyabilirsiniz ama araziye girdiğiniz zaman 26 daha kolay hareket eder, çapı dolayısı ile daha çevik ve seridir.

    AKSESUARLAR :
    önde beyaz arkada kırmızı fosfor, jantlara takılmış önde ve arkada birer adet fosfor, ve gidonda küçük ama sesi kuvvetli bir zil

    EKSİKLİKLER :
    suluk yok, suluk olmadığı gibi vidaları da yok. 0.5 lt pet takılabilen bir suluk aldım onu kullanıyorum.

    EK BİLGİLER
    ön dişlilerin zincir atmasın diye bir koruma plastiği var, o plastik sert ve gayet adi bir malzemeden yapılmış, aldığım gün yarısı kırıldı. yarısı hala üzerinde. yumuşak materyalden yapılıp vidalaması kuvvetli olsaydı kırılmazdı. kırılır kırılmaz vidaları şarapnel gibi sağa sola saçıldı. önemli birşey değil ama daha kaliteli olabilirdi.

    PEKİ NE KADAR KULLANDIN AGA?
    bir seferde en fazla 52 kilometre. günde ortalama 1 saat. iki aydır epeyce fazla kullanıldı. arkadaşlarımın Ghost, Merida gibi bilindik markalarla oluşturduğu gruplarla çıktığım sürüşlerde, kondüsyonum dolayısıyla onlar kadar yorulmadım, iş kondüsyonda ve kuvvette bitiyor. kondüsyonunuz yoksa en kral marka bile olsa motoru olmadığına göre yine performans alamazsınız.


    VERDİĞİM NOT :
    Fiyat performans oranı düşünülürse, Salcano Excel sizin kendi kondüsyonunuza da bağlı olarak oldukça çevik, seri hareket eden ve dayanıklı bir bisiklet olarak nitelendirilebilir. kişisel notum 7 / 10







  • Sağolun bende az önce sipariş ettim netten yarın elime geçecek hadi bakalım :)
    Birde iki sorum olacak
    1_Ağırlığı ne düzeyde yorucu mu ?
    2_Yokuşlardaki verimi nasıl ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ağırlığı 14 kilogram.
    yokuşlardaki verimi kondüsyonla alakalı bir durum.
  • Peki sizce ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    ağırlığı 14 kilogram.
    yokuşlardaki verimi kondüsyonla alakalı bir durum.


    Az önce aldım dediğiniz kadar varmış beklediğimden çok daha iyi çıktı :)
  • oğlanda Salcano NG650 24" var
    ben de yanına Salcano Excel 26" alsam
    düz yolda sıkıntı çıkarmaz sanırım

    (Bursa-Özlüce )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undermunder -- 7 Temmuz 2015; 15:52:40 >
  • Bende n11 uzerinden puan bs indirimlerle 259 aldim cok buyuk bi beklentiniz olmasin derim gunluk yasamimizda ideal bir bisiklet saygilar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.