Şimdi Ara

Şahin'in en sağlam üretildiği seneler.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
74
Cevap
0
Favori
55.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Şahin'e laf yok araba kullanmayı Şahinde öğrenmiştim ben az kahrımı çekmemişti zamanında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Zırhlı 131 Supermirafiori 1600/TC
     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..





    Ara sokakta 10 km bile hızım yokken caddeye doğru çıkıyordum bir seferinde o zamanki arabam fiat marea..Önümdede bu araç gidiyor.Caddeden otobüs hızla sokağın girişine doğru yanaşınca önümdeki araç panikle fren yapıp durdu bende o an dalgınlık önümdeki araç yürüyor diye kafamı sola çevirmiş otobüs duracakmı durmayacakmı diye yolu kontrol ediyordum neyse dediğim gibi 10 km yok hızımız önümdeki araçla.Derken ben buna arkadan dokundurdum..

    İndik aşağıya araçları çekelim tutanak tutalım yol kapanmasın diye yahu 10 km hızla dokundum benim plakalık yamulmadı bu arabanın tamponu göçtü,ortadan katlanmış kasaya doğru girmiş kasada yamulmuş,bagaj kapağı sıkışmış neyse açtık baktık içerden durum ne kasa kaymış arkadan bu sefer bagaj kapanmıyor bariz kaportada gitmiş arkadan aldıkmı başımıza belayı..Yahu dedim arkadaş 10 km hızla araban bu hale geliyosa canını düşün binme bu arabaya dedim haklısın abi bende bu kadar beklemiyordum dedi şok olduk..Baya bir masraf çıkmıştı arabaya ve sigortadan hallettirmiştik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caηея

    Şahinlerin en kaliteli işçilikle üretildikleri modelleri hangisidir arkadaşlar..?
    mesela doğan slx lerin 95 kasasını öneriyor herkez.şahin s lerin ise 99 modelini..(yanlışım varsa düzeltin)

    merak ettiğim düz 1.6 karbüratörlü 5 vites şahinler en iyi işçilikle hangi seneler arasında üretildi..

    gene bu forumda bir arkadaş 92-93 modellerini söylemişti...sizce doğrumudur?

    teşekkürler..


    Yeni kasa olarak 1988 ile 1992 derim.

    Eski 131 1300 ler en sağlamlarıdır.77 model orjinal denk gelirse misal bir onun kaputunu kaldırın ve bir miktar bekleyin bir de orjinal 87 modelinkini kaldırın bekleyin kolunuzun yorulmasından farkı anlayacaksınız.Bana orjinal çok denk geldiği için karşılaştırma imkanı bulabiliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Zırhlı 131 Supermirafiori 1600/TC
     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..

     Şahin'in en sağlam üretildiği seneler..





    Mercedesin yetkilisi tebdil-i araç yapıyor galiba bununla.

    Hem de zırhlı.

    Kimse de şüphelenmiyordur tabii.




    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Hepsi birbirinden dandik.

    Tofaşçıyız ağa varmı ötesi ?

    Senin tenekeden bin kat iyi ..
  • Şahin'in en sağlam olduğu zamanlar daha hammaddesi demir olduğu zamandır onun dışında zaten yıllanmış bir arabadan sağlamlık beklemeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1987 Eylül'de "ŞAHİN" olarak bilinen ve 2002'ye kadar kesintisiz 15 yıl Bursa'da İskender Kebap gibi aynı şişten çıktan üretilen otomobil her defasında ufak tefek değişikliklere uğradı.

    Önce 4 silindir 1.6 litre 8V üretildi, karbüratörlü, motoru 131'den devşirme, eksantrik bloktaydı. İlk yıllarda üretilen 4 vitesliler şu anda "yarışçılar" çevrelerinde çok fazla rağbet görüyor. Bunda dişlilerin aktarma oranlarının bir daha aynı şekilde üretilmemesi ve motorunun analog modifikasyonlara daha uygun olması yüksek önem arzediyor.

    ŞAHİN üretildikçe zaman zaman makyajlandı da. Gösterge paneli değişiklik geçirdi, önceden yukarıdan açılan torpido gözü sonra önden açılmaya başlandı, bir ara sağ aynasız üretildi, şapkalık altı STROPOR denilen ve bir otomotiv ürününde bulunmaması gereken bir malzemeyle dolduruldu. İç ve dış plastik kalitesi ne yazık ki hiçbir zaman Avrupa seviyesine ulaşamadı, ancak yedek parçaları bol ve ucuz sayılırdı ve halen de hiçbir parçasında en ufak bir tedarik, stok ya da satış sıkıntısı yok.

    Önce 4 ileri GÖĞÜSTEN VİTES sonra 5 ileri YERDEN VİTES üretildi, 1.6 litre 8V, karbüratörlü, bloktan eksantrik motora TEMPRA KARBÜRATÖR 1993 modeline takıldı. Sonra TEMPRA MOTOR takılmaya başlandı, 1.6 litre 8V SOHC karbüratörlü modeller imal edildi ve ŞAHİN'deki en büyük yenilik olarak kabul edildi. Zamanla elektronik ateşleme de yerini aldı. Elektronik enjeksiyon SEFI de motor bölümünde mavi borulu DOĞAN 1.6 i.e. modelinde bulundu. 1998 model olarak Eylül 1997'de aldığım ŞAHİN S modelinde ilk defa HİDROLİK DİREKSİYON ve MERKEZİ KİLİT de bulunuyordu.

    Ancak soruya dönecek olursak 1993 modelinin çok kel ve malzemeden çalınmış olduğu hemen göze batıyor.

    Ne guzel yazmislar diye okuyorum bi baktim Taner Göde :-(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baskentkral

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Hepsi birbirinden dandik.

    Tofaşçıyız ağa varmı ötesi ?

    Senin tenekeden bin kat iyi ..

    Tamam kaybol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar


    quote:

    Orijinalden alıntı: baskentkral

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Hepsi birbirinden dandik.

    Tofaşçıyız ağa varmı ötesi ?

    Senin tenekeden bin kat iyi ..

    Tamam kaybol.

    Hep böyle olmanız dileğiyle bb




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkfire45


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1987 Eylül'de "ŞAHİN" olarak bilinen ve 2002'ye kadar kesintisiz 15 yıl Bursa'da İskender Kebap gibi aynı şişten çıktan üretilen otomobil her defasında ufak tefek değişikliklere uğradı.

    Önce 4 silindir 1.6 litre 8V üretildi, karbüratörlü, motoru 131'den devşirme, eksantrik bloktaydı. İlk yıllarda üretilen 4 vitesliler şu anda "yarışçılar" çevrelerinde çok fazla rağbet görüyor. Bunda dişlilerin aktarma oranlarının bir daha aynı şekilde üretilmemesi ve motorunun analog modifikasyonlara daha uygun olması yüksek önem arzediyor.

    ŞAHİN üretildikçe zaman zaman makyajlandı da. Gösterge paneli değişiklik geçirdi, önceden yukarıdan açılan torpido gözü sonra önden açılmaya başlandı, bir ara sağ aynasız üretildi, şapkalık altı STROPOR denilen ve bir otomotiv ürününde bulunmaması gereken bir malzemeyle dolduruldu. İç ve dış plastik kalitesi ne yazık ki hiçbir zaman Avrupa seviyesine ulaşamadı, ancak yedek parçaları bol ve ucuz sayılırdı ve halen de hiçbir parçasında en ufak bir tedarik, stok ya da satış sıkıntısı yok.

    Önce 4 ileri GÖĞÜSTEN VİTES sonra 5 ileri YERDEN VİTES üretildi, 1.6 litre 8V, karbüratörlü, bloktan eksantrik motora TEMPRA KARBÜRATÖR 1993 modeline takıldı. Sonra TEMPRA MOTOR takılmaya başlandı, 1.6 litre 8V SOHC karbüratörlü modeller imal edildi ve ŞAHİN'deki en büyük yenilik olarak kabul edildi. Zamanla elektronik ateşleme de yerini aldı. Elektronik enjeksiyon SEFI de motor bölümünde mavi borulu DOĞAN 1.6 i.e. modelinde bulundu. 1998 model olarak Eylül 1997'de aldığım ŞAHİN S modelinde ilk defa HİDROLİK DİREKSİYON ve MERKEZİ KİLİT de bulunuyordu.

    Ancak soruya dönecek olursak 1993 modelinin çok kel ve malzemeden çalınmış olduğu hemen göze batıyor.

    Ne guzel yazmislar diye okuyorum bi baktim Taner Göde :-(

    +1





  • niye çizdiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hep böyle Taner Abi, bulduğu sitelerden çevirip çevirip(!) koyuyor..

    Şu kadar yazısının içerisinde bir tane imla hatası bir tane seviyesini bozduğu yazı bulamazsın.

    Ama daha noktalama işareti koymayı hatta konuşmayı bilmeyen milletimiz böyle bir adam laf edip küstürebiliyor.

    Bravo vallahi..

    Umarım geri döner..
  • 1983 ten beri ilk sahibiyiz ve halen aktif kullanıyoruz bu aralar başka araçlarımızda oldu ama ondan vazgeçmedik 1,6 motorlu T stop badem far beyaz aracımız var.
  • Doğan SLX'in 95 kasası
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.