Şimdi Ara

Şahin'in en sağlam üretildiği seneler.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
0
Favori
55.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu sorunun en iyi cevabını ben veririm. 29 yıl 131 serisi kullandık. 1981'e kadar Murat 124. Ben doğduğumda mesela babamın 1974 beyaz 124'ü vardı. Benden önce ise 73 model kırmızı varmış. O 74'de satılıp yerine beyaz gelmiş ve beyazı hatırlıyorum. 81'de 124'den 131 Şahin'e terfi ettik. Tabi beyaz dı. T stop ve tamponlar resmen demirdi. Bence o kasalar sağlamdı. 1990 yılına kadar sürekli değişken beyaz 131 Şahin kullandık. 85 yılına kadar ki 131 arabalarımız T stopluydu. 85 model beyaz 131 arabamız dikdörtgen stopdu. direksiyon dört kolluydu. Tamponlar yine demirdi. 88 yılında ilk kez ikinci el araba almıştı babam ve 82 model füme rengi Doğandı. Stopları Mirofioriydi. Tamponlar 84 Doğandandı. Direksiyon simidi ise dört kollu olup 86 sonrası Doğanlar gibiydi. Aldığımız adam öyle yaptırmıştı. Ve 1990 yılına geldik. 02.02.1990 günü 15 yaşında bir lise 1 öğrencisiyken babamla gidip Mecidiyeköyde ki Kırmak oto'dan siyah Şahini aldık. İlk çıkan 5 viteslilerdendi. Aldıktan 1 ay sonra sağ ayna takıldı ve sol ayna da içten ayarlısı ile değişti. Ve kırmızı şerit çekildi yanlara. Bizim resmen 14 yıl ve benimde ehliyetimi aldığım 1994 Şubatından değiştirip sattığım Ekim 2004'e kadar bizzat kullandığım arabamdı. Bir kere arabaya resmen gözümüz gibi baktık. 14 yılda ön konsol çatladı sadece. Bagaj içinde çürükler oldu 12. yıldan sonra ve yaptırmıştım onları. Kırmızı şeritleri 2000 yılında söktürdüm ben. Ha birde 1996 yılında arka çamurluk içleri paslanmış ve yaptırmıştım. Onun haricinde boyasında paslanma, solma, güneş yanığı olmadı. Arabaya LPG bile takılmadı. Her şeyi orjinal ve bakımlıydı. Arka amortisörleri ilk kez 2003 yılında komple A'dan Z'ye bakım yaptırdığımda 166500. km de değiştirmiştim. Tofaş Yetkili Servisi Göztepe Oto'da ki adamlar şaşırmıştı. Ön amortisörleri babam 1993 yılında 90 bininci km. de değiştirmişti. Ve ilk debriyaj balatası yine o yıl 90 bininci km. de değişmişti. Arabayı Ekim 2004 170527. km de sdeğiştirmek için sattığımda üzerinde ki debriyaj balatası 90 binde değişen balataydı. Ön amortisörleri satmadan 1 hafta önce değiştirmiştim. Boyası yine ilk günkü gibiydi. Çünkü bu süreçte 2 kez pasta cila görmüştü. Arka sarı sinyalli stopları solmuştu ve onların yine aynı sarı sinyalli olanlarını ve Plastaş marka orjinal olanlarını resmen 1 ay aramış değiştirmiştim. Arabayı Renault'a takasa verdim ve akşam şu an ki arabamı aldım. 1990 model Şahinim ertesi gün öğlen satılmıştı. 1990 model şahin gerçekten sağlam çıktı. Öyle sanayiye gittiğimi çok hatırlamıyorum. Gittiysem de basit şeylerden gittim. Kalorifer petekleri ve radyatörü yeni değişmişti ve sıcacık üflerdi kışın. Ama aşırı benzin yiyiyordu. Arabayı satıldıktan sonra ilk kez 2 ay sonra gördüm ve alan adamla sohbet ettim. Adam sadece tüp taktırmış. Resmen boynuma sarıldı adam tebrikler sana dedi çok temiz bakmışsın hiç masraf etmedim dedi. Ve en son 2007 yılında görmüştüm park halinde. Halen bıraktığım gibiydi. Yani düşünün 1990 - 2007. Kolay değil bir Şahinin öyle diri durması. Burada atıp tutanlar 131 olduğu için konuşuyor. Dandik arabadır ama bakarsan asla bırakmaz yolda seni. Geçen yıl sorgulatmıştım plakayı ve halen hayatta araba. Ama ne durumdadır bilemem. Yani 1990 model Şahin en sağlamı diyebilirim. Hoş, bakarsan hepsi sağlamdır. Ancak işçilik detayı dersen. 1993 sonrası şahinlerin bagaj kapağı kapandığı zaman arka çamurluk sırtı ile arasında 2mm. boşluk vardır. 93 öncesinde o boşluk yoktur.

    Ve sevgili Taner abi; konfora yönelik hiç bir donanım yok diyorsun ama o dönem üretilen arabaların hangisinde konfora yönelik donanım vardı? W124 kasa 200 E Mercedes'in bile dikiz aynaları elle kumandalı olup, dört camı manuel versiyonu olan bile vardı. Şimdi sakın demeyin kalkmış Mercedes ile Şahinimi kıyaslıyorsun diye. W116 280 SE Mercedes çocuğuyum aynı zamanda. Air Condation vardı, dört cam otomatikti, el gazı bile vardı. Yani şimdi ki curize control. Ve 77-78 modeldi bu Mercedes. 455 Hp'lik 1974 model kırmızı Trans am'ı söylemiyorum bile. Arabanın emniyet kemerini takmazsan çalışmazdı. Opel Ascona mesela. Dört cam manueldi. VW Jetta mesela, ne konforu vardı? Kimse yüzüne bakmazdı onların.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 10 Ocak 2011; 21:56:10 >




  • Şahin kullanıcıları bana darılmasın, bu arabaların hiçbiri sağlam üretilmedi ki zaten...
    Araba sıfır alındıktan sonra direkt organize sanayi bölgesine gidilip kalan donanımlar ekleniyordu teyp meyp, motorculardanda bikaç vidası sıktırılıyor bikaçı gevşetiliyordu çatlama yaptırtmasın diye.
    Motoru zaten mühendislik harikasıydı. yaktığına değecek kadar gitse canım yanmazdı, 1.6 ie doğanı 2 hafta kullandım o yokuşlarda araba kendini kaybediyordu, halbuki 1.4 broadwayle tıkır tıkır çıkıyordum ben yokuşları...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1987 Eylül'de "ŞAHİN" olarak bilinen ve 2002'ye kadar kesintisiz 15 yıl Bursa'da İskender Kebap gibi aynı şişten çıktan üretilen otomobil her defasında ufak tefek değişikliklere uğradı.

    Önce 4 silindir 1.6 litre 8V üretildi, karbüratörlü, motoru 131'den devşirme, eksantrik bloktaydı. İlk yıllarda üretilen 4 vitesliler şu anda "yarışçılar" çevrelerinde çok fazla rağbet görüyor. Bunda dişlilerin aktarma oranlarının bir daha aynı şekilde üretilmemesi ve motorunun analog modifikasyonlara daha uygun olması yüksek önem arzediyor.

    ŞAHİN üretildikçe zaman zaman makyajlandı da. Gösterge paneli değişiklik geçirdi, önceden yukarıdan açılan torpido gözü sonra önden açılmaya başlandı, bir ara sağ aynasız üretildi, şapkalık altı STROPOR denilen ve bir otomotiv ürününde bulunmaması gereken bir malzemeyle dolduruldu. İç ve dış plastik kalitesi ne yazık ki hiçbir zaman Avrupa seviyesine ulaşamadı, ancak yedek parçaları bol ve ucuz sayılırdı ve halen de hiçbir parçasında en ufak bir tedarik, stok ya da satış sıkıntısı yok.

    Önce 4 ileri GÖĞÜSTEN VİTES sonra 5 ileri YERDEN VİTES üretildi, 1.6 litre 8V, karbüratörlü, bloktan eksantrik motora TEMPRA KARBÜRATÖR 1993 modeline takıldı. Sonra TEMPRA MOTOR takılmaya başlandı, 1.6 litre 8V SOHC karbüratörlü modeller imal edildi ve ŞAHİN'deki en büyük yenilik olarak kabul edildi. Zamanla elektronik ateşleme de yerini aldı. Elektronik enjeksiyon SEFI de motor bölümünde mavi borulu DOĞAN 1.6 i.e. modelinde bulundu. 1998 model olarak Eylül 1997'de aldığım ŞAHİN S modelinde ilk defa HİDROLİK DİREKSİYON ve MERKEZİ KİLİT de bulunuyordu.

    Ancak soruya dönecek olursak 1993 modelinin çok kel ve malzemeden çalınmış olduğu hemen göze batıyor.


    Verdiğin bilgiler için teşekkürler Taner abi ve siz sevgili arkadaşlarım..

    Herkes kuş serisini itiyor,kakıyor ama bakarsak 15-20 hatta 30 yaşında tofaşlar halaa bizim kahrımızı çekiyor.Tofaş parçadan çalıyor deniyor ama Türkiyenin şartlarıda malum.parça ucuzluğu,işçilik,vergi vs. derken en ideal olarak gine bu araçlar öne çıkıyor.yoksa herkes bilir 2010 mercedeslere bmw'lere binmeyi....
    teşekkürler

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canersyds -- 11 Ocak 2011; 0:46:37 >




  • Adaş napacan şahini
  • İlginç ama neden o kadar sene kayde değer bi makyaj değişiklik görmedi?

    Neden şimdi onalrın yeni nesillerine binmiyoruz?

    Neden yeni motor takıp satmadılar?

    Hala 'yenisi olsa hemen alırım' diyen bi çok insan varken, Türkiye şartlarına uygun iken biz hala yabancı sermaye kaynaklı ama Türkiye de üretilen araçla bindirilme ağırlıklı kalıyoruz?

    Herkes laf eder, evet günümüz araçlarına göre bi + sı yok ama 8 10 liraya gidiyoken(ki 1-2 lira daha koydunmu neler alırsın) piyasada alıcısını bulur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GT_500 -- 11 Ocak 2011; 3:20:52 >
  • Değerli arkadaşlar,

    ŞAHİN olarak bildiğimiz otomobil platform olarak dünyaya FIAT 131 olarak geldi, FIAT 131 olarak da gitti, ya da gidecek. T stoplu, Düz stoplu, 1988-2002 kasa, kambur KARTAL, normal KARTAL, lüks DOĞAN, Kartal Kargo, dizel motorlu TAKSİ ŞAHİN, LPG motorlu versiyonlar vb. bunların hepsi TEKNOLOJİK SINIRLAMASI olan FIAT 124'ün varisi FIAT 131 platformu ile üretildi.

    FIAT 131 60'lı yılların sonundan itibaren imâl edilmeye başlandı, Türkiye'de kopyalanmaya başlayan FIAT 124'ten sonra bu model BURSA'daki üretim bantlarında emekçi Türk işçilerinin alınteri ve özverisi ile imal edildi. Sonra işin içine Kıbrıs Savaşı, NATO Ambargosu, Anarşi, Siyasi Çalkantı, Sağ-Sol Çekişmesi, 1980 Darbesi, Türkiye'nin etinden dişlerini 30 yıl bırakmayan enflasyon canavarı, Berlin Duvarını çocuk parkında oyun duvarı yapan KORUMA DUVARLARI nedeni ile Türkiye çok ihtiyaç duyduğu teknolojik gelişmelerden mahrum kaldı ve bırakıldı.

    FIAT 131 basit bir otomobil. 4 silindir, 4 vites, arkadan itişli, 4 kapılı bir şehir otomobili. Akdeniz tipi evli ve çocuklu memur ailesine uygun bir araç. Zaten İtalya'da o zaman bu düşünce ile üretilmiş. Roma'nın dar yollarında rahatça hareket etmesi için FIAT'ın araçları küçük, ucuz ve park sorunu yaratmayan araçlardı. İnanmayacaksınız ama İtalya'da hız sınırları araçların motor hacimlerine göre de belirleniyordu zamanında.

    Fakat FIAT 131 fazla teknolojik gelişmeye izin vermiyordu. Türk mühendislerinin üstün çabaları ile elektronik ateşleme, tek noktadan yakıt püskürtme, 8V SOHC motor, 5 vites gibi özellikler zamanla eklendi, ama teknoloji gelişirken FIAT 131 bunun meyvalarını fazla toplayamadı. AirBag, ABS, ESP gibi güvenlik ve Önden Çekiş gibi küçük araçlarda üstünlük sağlayan sistemler uygulanamadı.

    Ama FIAT 131'in çok önemli bir özelliği vardı. BASİTTİ.

    Basit de Ucuz demek. Ucuz da Herkes demek. Bu nedenle bu araç HERKESE hitap edebilecekti ve etti de. Türkiye'de bu araca binmemiş yoktur. Aramızda bu aracı bayiiden SIFIR alıp kullanan da çok olmuştur. Birtakım kriterler bir araya gelince ŞAHİN olarak tabir edilen bu otomobil farklı versiyonlarda yıllarca, çok uzun yıllarca üretildi. O kadar uzun süre imal edilip satıldı ki bu araç TÜRK OTOMOBİL KÜLTÜRÜNÜN temel taşı oldu. Herşey ŞAHİN'le kıyaslanıyor, ŞAHİN'le ölçülüyordu.

    Bu araçtan 4-5 tanesini uzun yıllar kullandım. EZBERLEDİM. Her santimetrekaresini, özelliğini ve teknolojisin. 1978 modeli de vardı, 1998 modeli de. Konfor anlayışınız, motor gücü beklentiniz, yakıt tüketimi düşünceniz. Hepsi çok farklı ve çok değişik beklentileri olan bu halka az ya da çok hitap etti.

    ŞAHİN'i seve seve kullandım. Gençliğimin otomobiliydi. Gençliğim gibi geçmişte kaldı.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Ben ŞAHİN'e ihanet etmem, edemem!

    Babam 1986'da Hollanda'dan döndüğünde almıştı bir tane, bej renkli, 1978 model. Direksiyonumu da, şöförlüğümü de, araba bilgimi de onda geliştirdim. ROADSTAR radyo takıp Mısır Çarşısından kolon beğeniyorduk. Sonra çok ŞAHİN gitti, geldi. Bir tanesine o kadar çok yürüyen LED, elektronik aksam vb. takmıştım ki satarken sökmeyi göze alamadım, üstünde gitti... VU metre bağladığım ŞAHİN'im bile oldu. Radyo söküp takmaktan bunu bu işi meslek haline getirenlerden daha iyi yapabildiğimi anladım, eş-dost-akrabaların araçlarına ben takmaya başladım, dost işi olarak. Boş zamanlarda da tamirhaneye gider, şanzıman rektefe, kardan sökme, diferansiyelden ayna-mahruti ayarlama yapardım. Her Cumartesi sabah 9'dan akşam 5'e kadar ŞAHİN'le geçerdi, yok arka perde, karter muhafazası, kelebek camı sök, tek parça cam yap, merkezi kilit, SLX parçaları avcılığı (!) neler neler.

    Neden bu araç bu kadar kültürümüze işlemiş? Çünkü bir kuşak kadar uzun üretilmiş, çok fazla sayıda, ve bu araçlar bozulunca çöpe atılmamış, çürüyünce sırt çevrilmemiş, bu araçlar tamir edilmiş, yapılmış, boyanmış, yine kullanılmış, ekonomik ömrünü 3 defa tamamlayanlar var piyasada ve halen, halen gidiyor.

    Türkiye'de otomobil satmanın sırrı ŞAHİN'de gizli.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Şahin"in en sağlam üretildiği bir sezon yoktur
    yarım şaseye sahip olan bir araçtır
    arkadan size biri çarptığında ön koltuklara kadar gelir arabanın arkası
    ama çok ucuza yaptırırsınız sonra
    tabi ölmezseniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR

    Adaş napacan şahini


    yaa bıraksana adaş..senin tempredan daha ciğerlidir şahin
  • Oto pazarına git, en temiz görüneni al.
  • şahin kullanmadım yalnız 94-93 tam hatırlamıyorum komşumuz 0 bir tofaş aldı galiba doğandı böyle kolçak felan vardı bana çok havalı gelmişti
  • şahinin her tarafı iyi olsa ne olur?
  • İyi olsa ne yazar , biraz ağır olacak ama hiç biri bir poka yaramaz.
  • bu şahini beyenmiyenler hangi modellerin içinde büyümüş acaba ben kendi kücüklügümde ilk 96 da 0 opel vectra almıştık komşunun cocukları babam parkettikten sonra camlara yapışıp icini görmeye çalısırlardı, ama benim gözüm hep sokagın başındaki 92model dogan L ye takılırdı ki ehliyetimi aldıktan sonra 3 yıl boyunca bir fiil şahin kullanmıştım. bence nerden geldigimizi bilmek lazım biraz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caηея


    quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR

    Adaş napacan şahini


    yaa bıraksana adaş..senin tempredan daha ciğerlidir şahin


    Olm bi tempra kullan 2.0 16v dersin neye bindim ben böyle yer uçagı yaa yer deri koltuk abs airbag 4 cam otomatik yol tutuşu of of




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    "Şahin'in en sağlam üretildiği seneler.. "

    hiç olmadı öyle bir sene

    bende bunu anlatmaya çalışıyorum sanki şaka gibi.

    bencede hiç olmamıştır.diyorum.

    fiat grubundan Tempra kulanmışlığım oldu bayağı bir süre onun için bile şüpheliyim.
  • ŞAHİN'in 1987 Eylül'de üretilmeye başlanan İLK (!) serisi biraz daha düzgündü, sonrası malum...
    TEMPRA'dan çok çektim. Her hafta bir sürpriz çıkarırdı, eksozdan tutun sigorta kutusuna kadar!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK
    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    "Şahin'in en sağlam üretildiği seneler.. " hiç olmadı öyle bir sene

    bende bunu anlatmaya çalışıyorum sanki şaka gibi. bencede hiç olmamıştır.diyorum.
    fiat grubundan Tempra kulanmışlığım oldu bayağı bir süre onun için bile şüpheliyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: voltura

    Şahin"in en sağlam üretildiği bir sezon yoktur
    yarım şaseye sahip olan bir araçtır
    arkadan size biri çarptığında ön koltuklara kadar gelir arabanın arkası
    ama çok ucuza yaptırırsınız sonra
    tabi ölmezseniz


    Şahinin üretildiği yıllarda (özellikle 90 lı yıllarda) kaç arabanın şasesi tam şaseydi? Mercedes bmw deme ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @levent@


    quote:

    Orijinalden alıntı: voltura

    Şahin"in en sağlam üretildiği bir sezon yoktur
    yarım şaseye sahip olan bir araçtır
    arkadan size biri çarptığında ön koltuklara kadar gelir arabanın arkası
    ama çok ucuza yaptırırsınız sonra
    tabi ölmezseniz


    Şahinin üretildiği yıllarda (özellikle 90 lı yıllarda) kaç arabanın şasesi tam şaseydi? Mercedes bmw deme ama.

    FORD TAUNUS




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Caηея


    quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR

    Adaş napacan şahini


    yaa bıraksana adaş..senin tempredan daha ciğerlidir şahin


    Olm bi tempra kullan 2.0 16v dersin neye bindim ben böyle yer uçagı yaa yer deri koltuk abs airbag 4 cam otomatik yol tutuşu of of


    tempra'yı bilmesek bize yutturucan adaşş ayıp sana
    benzinkolik o benzinkolik..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.