Şimdi Ara

Şahin Civic çarpışması.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
5.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    50km hızla giden bir insanın sahip olduğu enerji ile 10 metre yükseklikte duran bir insanın sahip olduğu enerji aynıdır.
    Kısacası 50km/h hızla giden bir araçtaki bir kişi aracın hızının bir anda darbe emilmeksizin 0'a düşmesi ile 10 metre yükseklikteki (ortalama 3 katlı binanın tepesi) kişinin yere çakılması arasında fark yoktur.
    10 metreden yere çakılan insana birşey olmaz diyorsanız 50 ile giderken hızınız aniden 0'a düşerse de birşey olmaz. Plastik tamponun ve bagaj kapağının yamulmuş olması aracın çarpışma güvenliğinin zayıf olduğunu göstermez...

    Neyse ki daha yüksek hızla çarpmamışsınız. Civic'in yamulan tamponunu sökün bakın 5-10 cm gerisinde koruyucu bar vardır. Birazcık daha hızlı bir şekilde o bara gelebilecek şiddette bir çarpma yaşasaydınız. Şuanda boyun zedelenmesi veya kafanın cama veya yan direğe çarpmasından kaynaklı bir ağrı ile oturuyor olurdunuz.

    Geçmiş olsun.


    kazadan sonra honda servisinden bir arkadaş geldiğinde baktı ve eğildiğini söyledi o barın yanlış hatırlamıyorsam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Vurma şekli hasarı belirler,bu şekilde sağlamlık analizi yapmak bence hatalıdır....

    Aynen bu şekilde,hasarı vurma şekli belirler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    2001 yılında Adana-Gaziantep yolu arasında Düziçi civarında Honda Accord ile kaza yaptım.
    Hızım 200 km/s civarında idi. Bomboş, geniş, düz yolun gazına gelip basmış gidiyordum.
    Aniden orta refüjden çıkan bir köpek yüzünden, frene bile basamadan önce köpeğe çarptım, kontrolü kaybedip sağlı sollu bariyerlere çarptım.
    3-4 defa bariyerler arasında döne döne pinpon topu gibi gidip geldim.
    Bariyerler sağlı sollu 100'er metreden fazla mahvoldu. (Düziçin'de mahkemeye çıktım, devlet malına zarar vermekten, sigorta bariyer parası olarak 1milyar 700 milyon kadar sadece karayollarına ödeme yapmıştı)

    Honda Accord'un dört bir yanı parçalandı, vurmadığım yeri kalmamıştı, bagaj arka cam seviyesine kadar gelmişti.
    Bütün hava yastıkları açılmıştı. Araçta o zamanın parasıyle ilk keşifte 13 milyar hasar vardı. Sonra 3 milyarlık iş daha çıktı

    Fakat ben bu kazadan hiç yara almadım.
    Ağrıyan, kesilen, kanayan hiç bir yerim yoktu.
    Kazadan 1 dakika önce bedenim nasılsa aynı haldeydim.

    Hatta çarpışma darbelerini bile doğru dürüst hissetmedim.
    Kazadan 1 saat, bütün trafik-resmi işlemleri bitirdikten sonra araba servise doğru çekicinin üstünde giderken bende sigortanın bana acil olarak temin ettiği kiralık bir araçla yoluma devam ediyordum.

    ***

    Benim kaza yaptığım yıldan 9 yıl önce, 1992 yılında, yaptığım kazanın 3'te biri şiddetinde kaza yapan babamın cesedini kuş serisi bir arabadan çıkarmıştık.
    Boyun kırılması, beyin travması, iç organlarda ezilme, göğüs kafesinin tamamen kırılması, ciğerin patlaması gibi şeyler yazıyordu devlet hastenesinin yazdığı ölüm raporunda.

    Arabada görünürde çok fazla hasar yoktu. Fotoğrafı buraya koyup hasar tahmini yapın desem en fazla 2 bin lira masrafı var denir.




    Başın sağolsun hocam. Çok ağır bir kaza olmuş, okurken gerildim. Diğeri için de geçmiş olsun, 200 kilometre hızla kaza yapıp, bu kadar ucuz atlatmak herhalde hayata biraz daha bağlamıştır seni.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    2001 yılında Adana-Gaziantep yolu arasında Düziçi civarında Honda Accord ile kaza yaptım.
    Hızım 200 km/s civarında idi. Bomboş, geniş, düz yolun gazına gelip basmış gidiyordum.
    Aniden orta refüjden çıkan bir köpek yüzünden, frene bile basamadan önce köpeğe çarptım, kontrolü kaybedip sağlı sollu bariyerlere çarptım.
    3-4 defa bariyerler arasında döne döne pinpon topu gibi gidip geldim.
    Bariyerler sağlı sollu 100'er metreden fazla mahvoldu. (Düziçin'de mahkemeye çıktım, devlet malına zarar vermekten, sigorta bariyer parası olarak 1milyar 700 milyon kadar sadece karayollarına ödeme yapmıştı)

    Honda Accord'un dört bir yanı parçalandı, vurmadığım yeri kalmamıştı, bagaj arka cam seviyesine kadar gelmişti.
    Bütün hava yastıkları açılmıştı. Araçta o zamanın parasıyle ilk keşifte 13 milyar hasar vardı. Sonra 3 milyarlık iş daha çıktı

    Fakat ben bu kazadan hiç yara almadım.
    Ağrıyan, kesilen, kanayan hiç bir yerim yoktu.
    Kazadan 1 dakika önce bedenim nasılsa aynı haldeydim.

    Hatta çarpışma darbelerini bile doğru dürüst hissetmedim.
    Kazadan 1 saat, bütün trafik-resmi işlemleri bitirdikten sonra araba servise doğru çekicinin üstünde giderken bende sigortanın bana acil olarak temin ettiği kiralık bir araçla yoluma devam ediyordum.

    ***

    Benim kaza yaptığım yıldan 9 yıl önce, 1992 yılında, yaptığım kazanın 3'te biri şiddetinde kaza yapan babamın cesedini kuş serisi bir arabadan çıkarmıştık.
    Boyun kırılması, beyin travması, iç organlarda ezilme, göğüs kafesinin tamamen kırılması, ciğerin patlaması gibi şeyler yazıyordu devlet hastenesinin yazdığı ölüm raporunda.

    Arabada görünürde çok fazla hasar yoktu. Fotoğrafı buraya koyup hasar tahmini yapın desem en fazla 2 bin lira masrafı var denir.



    başınız sağ olsun.
    --


    200 km ile bariyerlere vurupta çarpışmanın hissinide almamak için en az süperman in bedenine sahip olmak gerekir.
    abartmaya gerek yok. o araçtan sağlam çıkabilirsinizde, Allah büyük ama 200 km hız ile kaza yapmak ne demek bir araştırın derim...




  • fotorafları sizmi çektiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    fotorafları sizmi çektiniz


    evet
  • tabi bazı arkadaşlar haklı honda legant la vw polo yu yada sahini carpıstırı kafa kafaya legant dagılır polı yolunua devam eder heyy allahım yaaa size tek bir tavisiye yakınınıza nir hondaservise gidin kazalo araçları görmek istedigizi söyleyin bakın bakalım hiç bakinde sıkısma varmı komedi arkadaş cok gerkcekten...
  • öncelikle cok gecmis olsun mesajları okudumda konu bos yere uzamıs sanırım civc ve şahin kıyaslaması vs yapmaya hiç gerek yok bosunuza parmak kaslarınız çalışmış bence mesaj atıcam die ama kazayı resimlerle anlamak güç ilk gordugumde sahin arkadan havalanmıs etiket olmus sandım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Başın sağolsun hocam. Çok ağır bir kaza olmuş, okurken gerildim. Diğeri için de geçmiş olsun, 200 kilometre hızla kaza yapıp, bu kadar ucuz atlatmak herhalde hayata biraz daha bağlamıştır seni.


    Sağol dostum. 20 yıl oldu nerdeyse, küllendi gitti herşey, çok uzak geliyor.
    Kendi yaptığım kaza çok şey değiştirdi benim için. Milat oldu gibi bir şey.
    Mucizevi bir haytta kalış ve ondan sonra yaşanan her günün kar sayılması.
    Tecrübe başa gelen felaketlerdir. Her tecrübeden zarar almadan çıkılmıyor.
    Bu yüzden başkalarının tecrübelerinden faydalanmanın önemini anladım.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    başınız sağ olsun.
    --


    200 km ile bariyerlere vurupta çarpışmanın hissinide almamak için en az süperman in bedenine sahip olmak gerekir.
    abartmaya gerek yok. o araçtan sağlam çıkabilirsinizde, Allah büyük ama 200 km hız ile kaza yapmak ne demek bir araştırın derim...


    Sağolun.

    Süpermen gibi bir bedenim yok tabii ki Ama şok yaşamış biriyim.
    Kazanın şokuyla hiç bir şey (yani ciddi bir darbe) hissetmediğimi samimi olarak söylüyorum.
    Bunda arabanın enerjiyi, kaportanın deformasyonu vasıtasıyla darbeleri absorbe etmesindeki payı ne kadardır kesin bir şey söyleyemem.
    Şok anında uzuvları kopan insanların bunu farketmedikleri, bir acı duymadıklarına ilişkin hikayeleri duymuşsunuzdur.
    İnsan bacağı kopar da hissetmez mi? Hissetmeyen var ama. Üniversitede, yurt bahçesinde basketbol oynarken, smaç yaparken parmağı çemberin çengeline takılıp kopan ve bunu 5-10 dakika sonra arkadaşlarının elinden kan akıyor demesiyle parmağının olmadığını farkeden biri vardı.
    Ben ciddi bir darbe hissetmedim.




  • o tarz kontrol kaybedip bariyerlere çarpma durumunda şöförün de etkisi büyük oluyor, buna benzer bir durum yakın bir arkadaşımın başına gelmişti, golf le e-5 te yüksek süratten kontrolü kaybedip sağlı sollu bariyerlere vurarak sonunda da döne döne bir yerde durdu ama arabayı bir şekilde yolda tutmayı beceremeseydi daha doğrusu direksiyonla doğru hamleleri yapmayıp bariyere diklemesine girseydi daha kötü sonuçlar çıkabilirdi
  • Mesajların çoğunu okumadım gene saçmalamışsınız Şahin en sağlam yerinden vuruyor. Civicin bagajının ortasına yani zayıf yerine. Bu durumun tam tersi olsaydı gaz tenekesi Şahin arka koltuklara kadar yamulurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 8 Eylül 2010; 20:14:17 >
  • Öncelikle Şahin'in sürücüsünede , Civic'in sürücüsünede geçmiş olsun
    Herkezinde dediği gibi Şahin olabileceği en sağlam yerinden (köşesinden) Civic'in olabileceği en hassas yerinden (bagajın ortasından) çarpmış.
    Durum Şahin için geçerli olsa arka koltukta oturanlar rahmetli olurdu, ön koltuktakiler sakat kalabilirdi.
    Ayrıca çarpışmada çarpan sürücü esas zararı kendine değil çarptığına verir.
    Konuda dikkatimi çeken bir şey buram buram bir Kuş Serisi fanatikliği oldu. Araba ne olduğunu bilmesek hani bu kazaya göre :
    Şahin Civic'den sağlam diyicez öte bir yandan Civic'inde çok sağlam bir araç olduğu söylenemez örneğin : bir Mercedes B serisine kapıya tıklar gibi hafifçe vurun birde son model Honda Civic'e hafifçe vurun Honda'dan teneke sesi gibi bir ses çıkar inanmayanlar deneyebilir kaportası fazla sağlam olan bir araç değildir.
    Yaklaşık 2 ay önce 60 km ile giden bir Passat virajı alamdı ve kaldırıma çarptı. Küüüütt ! diye bir ses geldi. Adam arabayı geriye aldı ve devam etti. Aracı ben gördüm çizik bile gözükmüyordu.
    Hani diyorlarya '' Alman otomobili fanatikliği yapıyorusunuz '' diye... gelsinler görsünler yapmayalım bizde...
    Bu tip aşırı ve kontrolsüz hızlarda kaza yapan araçların çoğuda kuş serisi... Bu araçları kullanan insanlar sanırım biraz bilinçsizler neyse bu konuya girersem dahası uzar.
    NOT: Honda'nın parçaları pahalıdır. Kendiside pahalıdır.Şahsi düşüncem pahalılığını hak edicek bir araç değildir.




  • ben bu iki aracın çarpışmış olduğuna inanmıyorum..olmuş olsa bile yeni nesil araçlarda darbe emme özelliği var kasalar daha yumuşak sürücü ve yolculara zarar vermesin diye.

    yani hondaların kasaları sağlam değil de bu kadar da değil abartı bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogancan_narter

    Öncelikle Şahin'in sürücüsünede , Civic'in sürücüsünede geçmiş olsun
    Herkezinde dediği gibi Şahin olabileceği en sağlam yerinden (köşesinden) Civic'in olabileceği en hassas yerinden (bagajın ortasından) çarpmış.
    Durum Şahin için geçerli olsa arka koltukta oturanlar rahmetli olurdu, ön koltuktakiler sakat kalabilirdi.
    Ayrıca çarpışmada çarpan sürücü esas zararı kendine değil çarptığına verir.
    Konuda dikkatimi çeken bir şey buram buram bir Kuş Serisi fanatikliği oldu. Araba ne olduğunu bilmesek hani bu kazaya göre :
    Şahin Civic'den sağlam diyicez öte bir yandan Civic'inde çok sağlam bir araç olduğu söylenemez örneğin : bir Mercedes B serisine kapıya tıklar gibi hafifçe vurun birde son model Honda Civic'e hafifçe vurun Honda'dan teneke sesi gibi bir ses çıkar inanmayanlar deneyebilir kaportası fazla sağlam olan bir araç değildir.
    Yaklaşık 2 ay önce 60 km ile giden bir Passat virajı alamdı ve kaldırıma çarptı. Küüüütt ! diye bir ses geldi. Adam arabayı geriye aldı ve devam etti. Aracı ben gördüm çizik bile gözükmüyordu.
    Hani diyorlarya '' Alman otomobili fanatikliği yapıyorusunuz '' diye... gelsinler görsünler yapmayalım bizde...
    Bu tip aşırı ve kontrolsüz hızlarda kaza yapan araçların çoğuda kuş serisi... Bu araçları kullanan insanlar sanırım biraz bilinçsizler neyse bu konuya girersem dahası uzar.
    NOT: Honda'nın parçaları pahalıdır. Kendiside pahalıdır.Şahsi düşüncem pahalılığını hak edicek bir araç değildir.

    dediklerinizde kısmen haklı olabilirsiniz belki ama size bir olay anlatayım istanbuldan tekirdağa giderken yol üzerinde bir kaza olmustu herkez durmus bende arabamdan inmeden 1 dk durdum baktım kimsede bir sey yok gibiydi 2 araç birbirine girmiş bunlar bmw 320 diye tahmin ediyorum digerinin yeni nesil accord olduguna eminim kazada bariz bir sekildebmw daha hassattı kapılar yamulmustu accord sa ona nazaran daha iyidi sadece ön taraf dagılmıstı... şimdi 320 nin passattan daha iyi olcagına düşünerek hondaya teneke deneniz saçma geldi... ve hondaların zayıf oldugun düşündügüm yönleri var ama yılda 4.4 milyon araç üretn 15.5 milyon motorsiklet ve 5.3 milyon güç üreten ürünleriyle toplamda 25 milyon motor üretimiyle dünyanın en büyük motor üretisici oldugun unutmamanız için bir kez daha hatırlamak isterim...




  • Olayla alakası yok sadece aklıma geldi 2003 senesinde, kastamonu da, transporter minibüs sert girdiği virajda sağa doğru 2 takla attı. İçinden adam çıktı sağına soluna baktı, takla atınca aynaları kapanmış minibüsün aynalarını açtı ve devam etti. Biz de ailecek hayretler içinde arabanın içinde seyrettik
  • yorumların hepsini okudum da herkesin şahsi fikri gördügü veya yaşadığı bir kazaya göre. fakat her kazanın kendine göre kriterleri var çarpışan araçlar eşit konumlarda olmuyor sonuçta birinin sağlam tarafı çarparken öbür aracın zayıf yanına denk geliyor. zayıf yanından darbe alan araç dolayısıyla daha fazla dağılıyor. ancak bu değildir ki o araç dierinden daha güvensiz. güvenlik kriterleri sadece aracın aldıgı hasara göre de ölçülmüyor günümüzde yolcular yayalar her türlü canlı güvenliği en üst düzeyde tutulmaya çalışılıyor. gördüğümüz bir kazada aracın darbe emici görevi yapan yani asıl görevi zaten dağılmak olan bazı parçaları görünce bu araç çürükmüş yorumunu getirebiliyoruz. bir araç hakkında bir kazaya bakarak fikir yürütmek sağlıklı değildir diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Bir arkadaşımda civic vardı, köpeğe çarpmış, araba dağılmış.

    Diğer bir arkadaşımda da bomba kasa tayp ar vardı, duvara sürtmüş, aracı bir daha gören olmamış.

    Dayımın arkadaşının ilk kasa civiclerden vardı, araç çalışırken ses çıkardığı için direk satmıştı.

    Babamda da civic vardı, bana çarptı, dağıldım.

    Bu olaylardan sonra allah korusun bi daha civic gördüm mü kaçıyorum. Tabi vetek motor olunca arkama yapışması uzun sürmüyor.

    ahahaha yoruma bak koptm çık git bu forumdn ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sscasta

    Olayla alakası yok sadece aklıma geldi 2003 senesinde, kastamonu da, transporter minibüs sert girdiği virajda sağa doğru 2 takla attı. İçinden adam çıktı sağına soluna baktı, takla atınca aynaları kapanmış minibüsün aynalarını açtı ve devam etti. Biz de ailecek hayretler içinde arabanın içinde seyrettik

    içinde bulunduğumuz mercedes vito virajı alamayıp 2 takla attı ve yan yattı. arabadan inmedik, camı açıp ellerimizle yere baskı uygulayıp aracı 4 teker üzerine tekrar düzeltip yolumuza devam ettik. inip ne olmuş diye bakmadık bile..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: sscasta

    Olayla alakası yok sadece aklıma geldi 2003 senesinde, kastamonu da, transporter minibüs sert girdiği virajda sağa doğru 2 takla attı. İçinden adam çıktı sağına soluna baktı, takla atınca aynaları kapanmış minibüsün aynalarını açtı ve devam etti. Biz de ailecek hayretler içinde arabanın içinde seyrettik

    içinde bulunduğumuz mercedes vito virajı alamayıp 2 takla attı ve yan yattı. arabadan inmedik, camı açıp ellerimizle yere baskı uygulayıp aracı 4 teker üzerine tekrar düzeltip yolumuza devam ettik. inip ne olmuş diye bakmadık bile..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogancan_narter

    Öncelikle Şahin'in sürücüsünede , Civic'in sürücüsünede geçmiş olsun
    Herkezinde dediği gibi Şahin olabileceği en sağlam yerinden (köşesinden) Civic'in olabileceği en hassas yerinden (bagajın ortasından) çarpmış.
    Durum Şahin için geçerli olsa arka koltukta oturanlar rahmetli olurdu, ön koltuktakiler sakat kalabilirdi.
    Ayrıca çarpışmada çarpan sürücü esas zararı kendine değil çarptığına verir.
    Konuda dikkatimi çeken bir şey buram buram bir Kuş Serisi fanatikliği oldu. Araba ne olduğunu bilmesek hani bu kazaya göre :
    Şahin Civic'den sağlam diyicez öte bir yandan Civic'inde çok sağlam bir araç olduğu söylenemez örneğin : bir Mercedes B serisine kapıya tıklar gibi hafifçe vurun birde son model Honda Civic'e hafifçe vurun Honda'dan teneke sesi gibi bir ses çıkar inanmayanlar deneyebilir kaportası fazla sağlam olan bir araç değildir.
    Yaklaşık 2 ay önce 60 km ile giden bir Passat virajı alamdı ve kaldırıma çarptı. Küüüütt ! diye bir ses geldi. Adam arabayı geriye aldı ve devam etti. Aracı ben gördüm çizik bile gözükmüyordu.
    Hani diyorlarya '' Alman otomobili fanatikliği yapıyorusunuz '' diye... gelsinler görsünler yapmayalım bizde...
    Bu tip aşırı ve kontrolsüz hızlarda kaza yapan araçların çoğuda kuş serisi... Bu araçları kullanan insanlar sanırım biraz bilinçsizler neyse bu konuya girersem dahası uzar.
    NOT: Honda'nın parçaları pahalıdır. Kendiside pahalıdır.Şahsi düşüncem pahalılığını hak edicek bir araç değildir.

    arkadasım bu konuda sana hak veriyorum babamda civic var aracın bagaj ı tıkadıgında teneke gibi ses geliyor bendeki mazda 3 e yaktıgında daha tok bir ses geliyor ...
    hondalarda bir gün servise gittimide jazz lar bile civiclerden daha tok ses veriyor... bir kez civicle ufak caplı bir kazam oldu ise yetişeyim diye kavşakta yola bakmadan cıktım bir pejo geldi vurdu bana ama kazadan sonra pejoları severdim sevmez oldum benim lastık üstündeki yer cöktü pejo nun ön taraf falan indi ... ama civiclerede saglamlıkta cok güvenmiyorum belkide 2006 sonunda cıktı bi zaman aşımı oldu yeni kasada bunu yenerler ,genede nasılsa her yer civic dolu birde dizeli gelse düşünemiyorum ama kullanıcıları araçlarından cok memnun babamla konustum geçenlerde araba değiştirme mevzusunu gel başka bir seye bin diye honda yı satıp genede honda alıcam diyor ,sasıtrıcı bana kalırsa civic fiyatına cok daha alternatifler var artık...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witchking34 -- 9 Eylül 2010; 1:55:23 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.