Şimdi Ara

SADECE CIVIC HATCHBACK VE TYPE S (50. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14.858
Cevap
94
Favori
774.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercom

    bildiğim kadarı ile hondalara ecu programlama olmuyor. standalone ecu denen ayrıca bir beyin takılarak programlanıyor.
    Aslında bu aracın performans anlamında pek eksiği yok. Daha iyisini isteyen alır type R kastırır.
    Yok illa 1,8 e yapıcam dersen elektronik gaz kelebeği ile ilgili bir çalışma ile başlamak lazım. Sonrasında bir cai kit yapılıp serin hava çektirmek faydalı olur. CAT iptali ve son susturucu yapmak da çok masraf değil. Headers için hiç araştırmadım bulunursa hepsinin toplamında mekanik olarak 20 hp civarı alınmış olur. Sonrasında standalone ecu ile 190 hp filan görülür. Belki 200 hp bile çıkar. Ama yine en başta dediğim gibi type R parasına gelir :D

    1500 liraya 20 30 hp güzel rakam. Tabii debriyaj ne kadar dayanır orası malum :D




    Sanırm Türkiye de biryer var bu üzerine yazma seçeneği olmayan ECU ları programlayabilen.Hatta yanlış hatırlamıyorsam yüzbinlerce TL lik yatırım yapmış kendisi bu işler için.Genelde modifiye forumlarında adı geçiyor.Benim anlamadığım nokta araç 20 hp artınca debriyaj balatası bundan neden etkileniyor? Atmosferik benzinli bir araç sonuçta balatanın kavrayamaması kaçırması gibi birşey mi söz konusu oluyor? Yoksa artan güçle performanslı sürme arzusu, hızlı kalkışlar yapma isteği mi ? Peki diyelimki civic 1.8 modifiye edildi 170 hp oldu kalkışlar da sakin fakat sonrasınra çok devirli hızlı sürülürse debriyaj balatası bundan etkilenir mi?Yoksa sadece ayağımız debriyajdaykenmi balatanın ömrü tükenir?
    _____________________________




  • Wall ben kim yapar nasıl yapar bilgim yok ama gerçek olan iyi birisi yapmadıkça bu araçların sorunsuzluğu riske edilip ziyan edilmemesi.

    Şimdi debriyaj konusu şöyle ; takip ettiyseniz debriyaj seçeneklerinde ( modifiye olanların ) stage 1 stage 3 diye seçenekler olur. aracın gücü belirli seviyeyi geçince bir üst seviye takılır. Karbondur seramiktir derken sürer gider bunlar.
    Sizin motorunuz stock olarak 140 hp ise üzerinde ki debriyajın da kavrama kapasitesi aşağı yukarı o kadardır. Siz +30 hp yapınca o debriyajdaki baskı kuvveti ile basınç büyük değişim yaşar. Çok ani kalkışlarda direk olarak sıyırmaya başlar. Yüksek güçlere çıkıldığında ara hızlanmalarda da yine kavramanın yaşadığı kaybı hissedersiniz. En çok gaza ani yüklenmelerde oluşur bu durum. Siz gaza ani basmam derseniz belirli oranda bunu azaltırsınız. ama yinede debriyaj ömrü kısalır. Ayrıca bu işin tadı gaza asılmak değil mi? Neden modifiye ediliyor?

    Arkadaşlar malesef bu işler verdim 500 lira 15 hp arttı demeyle olmuyor. İlk başta o fazladan 15 hp yi biz mental olarak kaldırıyormuyuz?
    Araba kontrol anlamında yeterli mi? Fren olarak ne durumdayız? Ve en önemlisi lastiklerimiz ne durumda? civic hb için lastikler fena değil ama bir sedan için kesinlikle lastik ve amortisör değişimi gerekli.
    _____________________________
    Ne Mutlu Türküm diyene...




  • Anladım hocam çok sağol.O zaman +30 hp için bi 5000 TL gözden çıkaracaz.Tabi bu sefer bir de lpg dönüşümü gerekecek.Toplamda 7000 TL ye bir canavar yaratırız o zaman:) Değer mi? düşünmek lazım.
    _____________________________
  • iyide performans kaygısı ile tasarruf bir arada olmuyor. LPG taktıktan sonra ne esprisi kalacak ki.
    _____________________________
    Ne Mutlu Türküm diyene...
  • Hiç... maskeyle gül koklamak gibi bir şey işte
    _____________________________
  • az çok kokusu gelir gülün, eskisi gibi olmasa da
    _____________________________
    -2016 Volvo S60 T3 Advance Geartronic Buz Beyaz
    -Sony XZ Premium

    -Spiritmonitor Volvo S60 T3 Geartronic Tüketim Değerlerim
  • Arkadaşlar merhaba,

    Diğer konuda da yazdığım gibi arada bazen benim Jazzı satıp yerine Civic HB alma düşüncesi sarıyor.

    Ancak bu aracın 17 jantları ve de sert süspansiyonları düşündürmüyor değil.

    1.4 versiyon da kesebilir beni zira performans için Bravo dizel aracım da var ama.

    Onun da i-shift olması düşündürüyor bizim CVT den sonra hanımı kesmez gibi.

    Sizlerden bu aracın motor ve ses yalıtımı, içeriden çıtırtı tıkırtı seslerinin gelip gelmediği, 1.4 ishift ve 1.8 (manuel ve tam otomatik) araçların performans ve de tüketim, ses sistemi, genel olarak kullanım özellikleri gibi konularda detaylı bir yorum yazmanızı isteyeceğim.

    Ekleyeceğiniz başka bilgiler de varsa sevinirim


    Teşekkürler.


    Haluk
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • Merhaba,
    ben de cvt jazz 2004 model satıp 5-6 ay önce 1.4 hatcback aldım.Aracım 10000km'de
    Tamam ,i-shift cvt'nin yerini tutmaz ama öyle çok şikayet edilecek gibi değil.
    Performans olarak ben çok memnunum.Sonuçta yarış yapacak halim yok yollarda.
    İçeri gelen Motor sesi bana hoş bir ses olarak geliyor.Ses yalıtımı konusunda çok şikayetim yok.
    İçeriden veya dışarıdan tıkırtı,çıtırtı vs sesi gelmiyor.
    Şehir içinde ortalama tüketimim 7lt/km
    Ses sistemi konusunda arka kapı hoparlörleri biraz daha güçlü olsa daha iyi olurmuş ama yine de tatmin edici bu durumda.
    Kısaca ben araba'dan çok memnunum,tavsiye ederim.
    _____________________________
    TT
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuna2006

    Merhaba,
    ben de cvt jazz 2004 model satıp 5-6 ay önce 1.4 hatcback aldım.Aracım 10000km'de
    Tamam ,i-shift cvt'nin yerini tutmaz ama öyle çok şikayet edilecek gibi değil.
    Performans olarak ben çok memnunum.Sonuçta yarış yapacak halim yok yollarda.
    İçeri gelen Motor sesi bana hoş bir ses olarak geliyor.Ses yalıtımı konusunda çok şikayetim yok.
    İçeriden veya dışarıdan tıkırtı,çıtırtı vs sesi gelmiyor.
    Şehir içinde ortalama tüketimim 7lt/km
    Ses sistemi konusunda arka kapı hoparlörleri biraz daha güçlü olsa daha iyi olurmuş ama yine de tatmin edici bu durumda.
    Kısaca ben araba'dan çok memnunum,tavsiye ederim.



    Arkadaşım merhaba,

    Tam aradığım cevap işte :)

    Bizim Jazz ı hanım kullanıyor. Sunroof çok önemli bir özellik olduğundan ikna edemeyebilirim ama çok hoşuma gidiyor Civic HB.


    Bu arada Jazz ve Civic HB broşürü elimde ve de eski kasa Jazz için katalog değerleri 7.2 - 5.0 - 5.8 olarak verilmiş.

    Civic HB 1.4 i-shift içinse 6.9 - 5.1 - 5.7.

    Yazmışken bir de yeni kasa Jazz i-shift gelsin: 6.6 - 4.7 - 5.4

    Değerlerin sıralaması ş.dışı - ş.içi - karma şeklinde bu arada.


    Hadi hayırlısı olsun.

    Teşekkür ederim.


    Haluk
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • peki arkadaşlar,bende 2008 civic hb 1.8 var...sileceklerim biraz yıprandı,değiştirmeyi düşünüyorum ama bulunduğum ilde honda servisi yok,o kadar oto parçacı gezdim,silecek filan da yok haliyle...acaba ne kadar bizim sileceklerin maliyeti serviste filan, bilen varmıdır?şimdiden teşekkürler...saygılar...
    _____________________________
    çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
  • benim silecekte çok gıcırdıyor.
    _____________________________
    3330 - GD 67 - 3510i - K500 - P800 - P990 - P1i - Xperia X1 - Iphone 3gs - İphone 4 - HTC Sensation - Galaxy S2 - LG Optimus 3D - Galaxy Nexus - Galaxy S3 - Lumia 920 - Nexus 4 - iPhone 5 - Galaxy S4 - LG Optimus G Pro - LG G2 - HTC One - Moto G - Galaxy Note 3 - HTC One M8 - HTC One M9 - Galaxy Note 4 - Xperia Z5 - iPhone 6S Plus - Huawei Mate 8 - HTC 10 - Lenovo Moto Z - Huawei Honor 8 - Blackberry Passport - Galaxy S8+ - iPhone X - Essential Phone - iPhone XS Max - iPhone 11 Pro Max - Galaxy Note 20 Ultra - Galaxy Z Fold 2 - Galaxy S22 Ultra - Galaxy Z Fold 3 - iPhone 13 Pro - iPhone 14 Pro - iPhone 15 Pro - Honor Magic V2
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hibocigdem

    peki arkadaşlar,bende 2008 civic hb 1.8 var...sileceklerim biraz yıprandı,değiştirmeyi düşünüyorum ama bulunduğum ilde honda servisi yok,o kadar oto parçacı gezdim,silecek filan da yok haliyle...acaba ne kadar bizim sileceklerin maliyeti serviste filan, bilen varmıdır?şimdiden teşekkürler...saygılar...


    Orijinal Honda silecek diye sorduysanız bulamamış olabilirsiniz..
    Aynı uzunlukta herhangi bir silecek alıp takabilirsiniz, kolayca takıp çıkarabilirsiniz. Uğraşmak istemezseniz sanayide herhangi bir usta 3-5 liraya (belki para bile almadan) takabilir..
    Kolay gelsin..
    _____________________________


    2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah
  • Rica ederim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: tuna2006

    Merhaba,
    ben de cvt jazz 2004 model satıp 5-6 ay önce 1.4 hatcback aldım.Aracım 10000km'de
    Tamam ,i-shift cvt'nin yerini tutmaz ama öyle çok şikayet edilecek gibi değil.
    Performans olarak ben çok memnunum.Sonuçta yarış yapacak halim yok yollarda.
    İçeri gelen Motor sesi bana hoş bir ses olarak geliyor.Ses yalıtımı konusunda çok şikayetim yok.
    İçeriden veya dışarıdan tıkırtı,çıtırtı vs sesi gelmiyor.
    Şehir içinde ortalama tüketimim 7lt/km
    Ses sistemi konusunda arka kapı hoparlörleri biraz daha güçlü olsa daha iyi olurmuş ama yine de tatmin edici bu durumda.
    Kısaca ben araba'dan çok memnunum,tavsiye ederim.



    Arkadaşım merhaba,

    Tam aradığım cevap işte :)

    Bizim Jazz ı hanım kullanıyor. Sunroof çok önemli bir özellik olduğundan ikna edemeyebilirim ama çok hoşuma gidiyor Civic HB.


    Bu arada Jazz ve Civic HB broşürü elimde ve de eski kasa Jazz için katalog değerleri 7.2 - 5.0 - 5.8 olarak verilmiş.

    Civic HB 1.4 i-shift içinse 6.9 - 5.1 - 5.7.

    Yazmışken bir de yeni kasa Jazz i-shift gelsin: 6.6 - 4.7 - 5.4

    Değerlerin sıralaması ş.dışı - ş.içi - karma şeklinde bu arada.


    Hadi hayırlısı olsun.

    Teşekkür ederim.


    Haluk
    _____________________________
    TT




  • 1.8 i-shiftler için 2011 yazılımı gelmiş. Hissettiğim farkları yazayım

    Tam gaz verildiğinde vsa kapalıyken daha yüksek devirlerde kaldırma olayı. Araba bir nevi(o kadar devir yükselmese de) vtec kalkışı yapıyor.
    Ağır kalkışlarda daha düşük devirlerde kalkıyor, baskı balatanın kavramasını hissediyorsunuz bu da ömrü için iyi birşey.
    Geri viteste olan çabuk baskı balatayı ısındırma şikayetinden dolayı sanırım, araba gaza basmazsanız hareket etmeye biraz isteksiz ama çok hafif gaz ile deviri yine yüksek tutmadan hareket sağlanıyor.
    Vites geçişlerinde büyük farklar göremedim ama 2-3 3-4 4-5 biraz daha iyi gibi.
    Son olarak 2. vitesin 20den aşağı hızlardaki yarım debriyaj yapma isteği biraz daha azaltılmış.

    Not: Eski yazılımım baskı balatam yeni değiştiğinden dolayı doğru düzgün kalibre olamadı, belki şuan iyi kalibre olduğu için böyle farklar hissettim. Her araçta aynı tepkiyi göstermeyebilir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    1.8 i-shiftler için 2011 yazılımı gelmiş. Hissettiğim farkları yazayım

    Tam gaz verildiğinde vsa kapalıyken daha yüksek devirlerde kaldırma olayı. Araba bir nevi(o kadar devir yükselmese de) vtec kalkışı yapıyor.
    Ağır kalkışlarda daha düşük devirlerde kalkıyor, baskı balatanın kavramasını hissediyorsunuz bu da ömrü için iyi birşey.
    Geri viteste olan çabuk baskı balatayı ısındırma şikayetinden dolayı sanırım, araba gaza basmazsanız hareket etmeye biraz isteksiz ama çok hafif gaz ile deviri yine yüksek tutmadan hareket sağlanıyor.
    Vites geçişlerinde büyük farklar göremedim ama 2-3 3-4 4-5 biraz daha iyi gibi.
    Son olarak 2. vitesin 20den aşağı hızlardaki yarım debriyaj yapma isteği biraz daha azaltılmış.

    Not: Eski yazılımım baskı balatam yeni değiştiğinden dolayı doğru düzgün kalibre olamadı, belki şuan iyi kalibre olduğu için böyle farklar hissettim. Her araçta aynı tepkiyi göstermeyebilir.


    Bir türlü ısınamadım şu yarı otomatiklerin yazılım güncellemesi ve de kalibrasyon ayarı olayına.


    Arkadaşım eğer bakımlarını özel serviste yaptırıyorsan da bu güncellemelere hak kazanıyor musun?

    Ücret talep edilmiyordur herhalde.

    Kendi Jazz ımı hiç yetkili servise götürmediğimden işleyişi çok bilmiyorum.

    Haluk
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • İşçilik ücreti alınıyor, kimi servis almıyor, muhabbete bakıyor vs
    _____________________________
  • Adetli civic panjuru getirmeyi düşünüyorum. Almak isteyen olursa pm atabilir. Panjur bu bu arada

    _____________________________
  • ne kadar istiyorsunuz panjurlara?
    orjinal mi yan sanayi mi acaba?
    tsk.
  • Pm attım teşekkürler
    _____________________________
  • Panjur hakkında ben de malumat alabilirmiyim lütfen
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.