Şimdi Ara

Saat Gurusu Erk Koçak'tan Markaların Sınıflandırılması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
3.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Youtuber ve saat tutkunu Erk Koçak, 20 yıllık saat tecrübesi ışığında piyasada en çok satılan saat markalarını 6 kategoride değerlendirdi:


    SAAT ŞEYSİ markaları SIRALADI - YouTube


    Videonun Özeti:



    Saat Gurusu Erk Koçak'tan Markaların Sınıflandırılması







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Markaları sınıflandırmak, pazarlamacıların hedef kitlelerini daha iyi anlamalarına ve daha etkili kampanyalar geliştirmelerine yardımcı olur. Erk Koçak, markaları sınıflandırmanın önemi ve farklı sınıflandırma yöntemleri hakkında bilgi paylaşmaktadır.

    ErkKocak.com'un Kurucusu Erk Koçak'a Göre Marka Sınıflandırması

    Saat Gurusu Erk Koçak, markaları aşağıdaki kategorilere sınıflandırmaktadır:

    • İhtiyaç Markaları: Temel ihtiyaçları karşılayan markalardır (örneğin, süpermarketler, giyim mağazaları).
    • Değer Markaları: Belirli bir değer önerisi sunan markalardır (örneğin, kalite, uygun fiyat veya çevre dostu olma).
    • Lüks Markaları: Yüksek fiyatlı ve prestijli mallar sunan markalardır (örneğin, tasarımcı markaları, lüks otomobiller).
    • Niche Markaları: Belirli bir hedef kitleye veya nişe odaklanan markalardır (örneğin, vegan ürünler, spor malzemeleri).
    • Kişisel Markaları: Bireylerin oluşturduğu ve pazarladığı markalardır (örneğin, ünlüler, etkileyiciler, girişimciler).

    Marka Sınıflandırmasının Avantajları

    Markaları sınıflandırmak aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli avantajlar sağlar:

    • Hedef Kitleyi Anlama: Markalarını sınıflandırarak, pazarlamacılar hedef kitlelerinin ihtiyaçlarını, değerlerini ve tercihlerini daha iyi anlayabilirler.
    • Etkili Kampanyalar Geliştirme: Marka sınıflandırması, pazarlamacıların hedef kitlelerine özel uyarlanmış kampanyalar geliştirmelerine olanak tanır.
    • Rekabeti Analiz Etme: Markaları sınıflandırarak, pazarlamacılar rakiplerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilir ve rekabet avantajı elde edebilirler.
    • Marka Stratejisi Oluşturma: Marka sınıflandırması, pazarlamacıların markalarının nasıl konumlandıracağını ve pazarda nasıl farklılaştıracağını belirlemelerine yardımcı olur.

    Erk Koçak, markaları sınıflandırmanın, pazarlamacıların hedef kitlelerine ulaşmalarına, kampanyalarının etkinliğini artırmalarına ve markalarını başarıya taşımalarına yardımcı olan güçlü bir araç olduğunu vurgulamaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Biraz marka yazalım da belki perkendecilerimizin hayal güçlerine katkısı olur...


    Longines, Omega, Rolex, IWC, Panerai, Zenit.


    Witnnauer (çok iyiydi ama devam etmiyor)


    Certina, Delma, Doxa, Edox, Fortis, Glycine, Mido, Oris, Rado, Tudor, Tag Heuer (Genellikle ETA, Selita mekanizmaları kullanıp modelline göre bazen pahalı, bazen ucuz olabilen ikinci yörüngede diyebileceğim markalar. Eski mekanizma üretivcileri Mido ve Rado'nun her zaman devamlılıkları vardı)


    Aristo, Junkers, Junghans, Laco, Nomos, Sinn, Stowa, Ruhla (Alman)


    Prim (Çek)


    Vostok, Luch, Raketa / Sekonda (Eski Sovyet, hala deam edenler.)


    Ball, Bulova, Timex (ABD). Gruen (devam etmiyor).



    Lüks markaları araya karıştırmak istemedim, çünkü meraklısına özel üretimler. Ama yine de bence endüstri ve estetiğe katkısıyla Jaeger başta olmak üzere, sadece kitsch üretim yapmayıp göz önünde bulunsa iyi olacaklar:


    Audemars Piguet, Baume & Mercier, Bovet, Breitling, Cartier, Chopard, Glashütte, Hublot, Jaeger, Lange & Söhne, Patek Phillipe.





  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    Maalesef ülkemizde büyük bir kitle, özellikle gençler, moda markalarının saatlerini kaliteli sanıyor. Moda markalarının yerleşik imajına güvenip saatlerinin de kalite açısından giysileriyle aynı düzeyde olacağı yanılgısına düşüyor. Oysa kıyafet başka saat bambaşka şeyler. Bu moda markalarının hemen hiç biri saat üreticisi değil. Ezici bir çoğunluğunu Fossil grup yapıyor ve bu saatler Fossil'in kendi markası altında çıkardığı saatlerden daha kalitesiz. Pek çoğu aslında kullan at tarzı dandik şeyler. Moda markaları saatlere de kıyafetlere baktığı gibi bakıyor: Kullan-at.


    Oysa saat bir sarf malzemesi değildir. Hele mekanik saatler hiç değildir. Maalesef ülkemizde oturmuş bir saat kültürü yok. Gençlerin neredeyse tamamı bu yazdığın markaları tanımıyor hocam. Onlar ancak moda markalarını bilir. Mesela Armani klas bir marka diye saatlerinin de klas olduğunu sanır. Oysa bilmezler ki Armani Fossil gruba isim hakkını satmış, Fossil grup Armani markasını kullanıp ucuz saatleri ederinden pahalıya satmanın yolunu bulmuş, Armani-Fossil birlikte gül gibi geçinip gidiyorlar, gençleri kandırıyorlar.


    Gençler artık daha fazla kanmasın, kandırılmasın, gerçek saat markalarına yönelsinler diye böyle başlıklar açıyorum.


    Katkın için teşekkürler.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.