Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (547. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.324
Cevap
73
Favori
533.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 545546547548549
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ezimuse kullanıcısına yanıt

    280'lik diske geçebilirsiniz hocam. Makyajlı kasadan çıkma kaliper ve braketin birebir uyması lazım.

    Ben motul hidrolik +çelik hortum sonrası bayağı memnunum artık frenlerden. İlk zamanlar çok bir fark hissetmemiştim ama özellikle araç yüklüyken frenin ısırması fark edilir şekilde iyileşmiş sonradan dikkatimi çekti. Daha az basıyorum ama daha fazla duruyor.

    Bir kaç sefer de 200den ani fren denemesi yaptım, sağlam yapıştırıyor S40 I (1995-2004) .

    Tabii araba t4 falan olsa yetersiz gelebilir belki yüksek hızlara çok daha çabuk çıkabileceği için.


    Aslında kaliteli bir tamir seti bulabilsem fren merkezini de revize etmek isterim, onca yıl sonra pistonları illa ki aşınmıştır. Ama hiç denk gelmedim henüz. Hatta öyle bir kit var mıdır onu bile bilmiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bullbaba kullanıcısına yanıt

    S60'ın üretimini Avrupa'ya kaydırmadılarsa gelmesi zor bence. ABD'ye ek gümrük vergisi koyduğumuz için fiyatı s90 seviyesine geliyor. S90 varken de pek mantığı kalmıyor 60'ın.

    Ama V60 var S40 I (1995-2004) .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    En son Çin üretimi gelecekti. Daha düne kadar Türkiye sitesinde S60 yoktu, koymuşlar. Acaba geliyor mu dedim bende. V60 a da benzin seçeneği gelmiş ama hibrid olduğu için dizelden pahalı. Bakalım görecekmiyiz. Sabit kur ile satışa başlamışlar yine, sipariş toplayacaklar heralde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ezimuse kullanıcısına yanıt

    Ha unutmuşum bir de Evo 3'lerin kaliper ve braketleri tam oluyor. Aslında onların disk çapı makyajlı s40'tan daha küçük ama kaliper çift pistonlu. Hissiyat olarak daha başarılıymış öyle diyorlar.

    Tabii Türkiyede Evo3'ün kendisini geçtim kaliperini çıkma olarak bulmak mümkün mü bilemiyorum S40 I (1995-2004) .

  • ersin310 E kullanıcısına yanıt

    Ürünler kaliteli ama gümrük hariç 1600 tl falan tutuyor, gümrük + sadece ön takım olduğunu da hesaba katarsak bence pek de mantıklı değil hocam S40 I (1995-2004) .

    ZNT'de zimmerman diye bir marka var, ön balatalar 530 tl. Marka hakkında bilgim yok ama o kadar pahalı olduğuna göre iyidir herhalde S40 I (1995-2004) . Onunla beraber ucuz yollu bir disk güzel bir ikili oluşturabilir aslında.

    Diski ucuz tercih etmemin sebebi de şu, kaliteli olsun diye trw gibi markalardan daha pahalıya ferodo aldım, eğrildi S40 I (1995-2004) . Sonraki balata değişiminde mecbur taşlatacağım.

    Öbür yandan eski disklerim orjinal volvoydu ve dibine kadar bitmişti, kim bilir kaç senelik. Çatlamadığına hayret ettim, ona rağmen en ufak pürüzsüzlük yoktu frenlerde. Buradan anladığım şu, orjinal olmadığı sürece disk için ekstra para vermenin pek bir esprisi yok. O yüzden artık diskte mümkün olan en ucuz (tabii dandik kaliteye düşmeden) olanını tercih edip balataya yatırım yapacağım. En azından disk yamulsa bile koymaz, taşlatıp devam ederim.





  • nacker kullanıcısına yanıt

    Aynen hocam, ağır malzeme olduğu kargo da çok çıkıyor zaten. Hani evo3 parçası veya başka custom fantastik işler yapmak yerine en azından orijinal tip diye yazmıştım, yoksa pek olur iş değil hakikaten  S40 I (1995-2004) 


    Zimmerman daha mantıklı, yalnız alacak olsam 530tl verebilir miydim bilemiyorum  S40 I (1995-2004)  balata olayı frenlerin kaderini belirliyor bir yerde, ciddi değiştiriyor fren performansını. Trw şimdilik benim için fp ürünü gibi bir şey, şimdiye kadar sadece 1 veya 2 kez fazla ısınıp tutunma kaybına uğradığını gördüm. Yine de üst üste sert frenleme yapılacak bir balata değil. Daha önce bir kez no name bir balata kullandım, aman diyim düşman başına  S40 I (1995-2004) 


    Disk yamulması zamanla aşınma dışında nasıl oluyor anlayamıyorum. Normalde bir şey olmaması lazım. Yalnız disk konusunda Volvo yine oem üründe kalitesini konuşturmuş anlaşılan, hatta mintex ten de pahalıydı diye hatırlıyorum. Keşke imkan olsa da orijinal kullanabilsek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 12 Kasım 2020; 16:36:27 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Alfaya göre daha bulunabilir ve fiyatı daha uygundur aslında. Yurtdışından baktırmak lazım. Çift piston daha fazla basınç uygulayacaktır. Aslında bugun biraz daha zorladım ama ABS devreye giriyor. Dediğim gibi ön tarafın yüksek durmasından dolayı da olabilir o hissiyat.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İç aydınlatmaları led yaptım. Bir tanesi kısa devre yaptırdı sigorta attırdı. Baya bi sigorta aradım buldum değiştirdim

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Herkese merhabalar

    Benim şöyle bir sorum olacak; bende 2000 model 2.0 otomatik bi s40 var.

    Araca tüp yaklaşık 15 bin km önce takılmış araç puan 176 binde. Aracı D konumunda sürerken farkettiğim yokuşlarda gaz yemiyor gibi. Tırmanışlarda vitesi 3 pozisyonunda sürerken tırmanışta sıkıntı olmuyor bu neden olabilir?

    İkinci sorum spor mod düğmesine basınca devreye girip girmediğini nasıl anlarım? Şimdiye kadar hep dizel araç kullandım acaba ben mi abartıyorum yoksa 2000 motor araçtan çok mu fazla beklentim var 😁 ayrıca yokuşta vites düşmüyor sanki yüksek vites düşük devirde çıkıyor hissi aldım

    Değerli bilgilerinizi bekliyorum hepinize saygılar sevgiler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • baba resital B kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    D konumundayken uzun yokuşlarda 60-70 km hızlara kadar düştüDaha sonra aynı yokuşu 3 vites konumunda çıkınca da 110-130 km hızlara kadar çıktı


    Diğer konuda yazdığınız cevabı da katarak, benim aklıma ilk gelen gaza az basıyor olmanız oldu S40 I (1995-2004) . Benzinli motorda yokuşun dikliğine göre 3-4 hatta 5 bin devire kadar çıkmanız gerekir. Benzinli motorlar dizeller gibi alt devirleri sevmez, tam tersine yüksek devir çevirmeyi severler. O yüzden acımadan basıp 6500'e kadar çevirebilirsiniz S40 I (1995-2004) . Zaten otomatik olduğundan gaza biraz fazla basınca hemen vitesi küçültür kendisi, elle 3'e almanıza gerek kalmaz.


    Bu arada araçta arıza olma ihtimali de var tabii. Arıza lambanız yanıyor mu?

    Ayrıca aracın sağlığı yerinde mi emin olmak için düz bir yolda benzinde 0-100 hızlanma testi yapıp süreyi ölçebilirsiniz.





  • 😁 haklısınız Hocam olabilir ama araç ivmelendiği zaman çok daha verimli olabiliyor. Ayrıca vites geçişleri vs gayet iyi ve düz yolda hızlanmasını henüz test edemedim normal şartlarda kaç saniye olmalı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2.0 otomatik 10 saniyenin altına düşmeli. LPG'nin ekstra ağırlığı da var gerçi. 9.5-10 sn arası iyi denebilir. Belki daha düşük de çıkabilir tam bilemiyorum S40 I (1995-2004) .

    Edit: Araç düz 2.0 değil mi? 2.0T değil sanırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Kasım 2020; 23:5:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba resital

    Herkese merhabalar

    Benim şöyle bir sorum olacak; bende 2000 model 2.0 otomatik bi s40 var.

    Araca tüp yaklaşık 15 bin km önce takılmış araç puan 176 binde. Aracı D konumunda sürerken farkettiğim yokuşlarda gaz yemiyor gibi. Tırmanışlarda vitesi 3 pozisyonunda sürerken tırmanışta sıkıntı olmuyor bu neden olabilir?

    İkinci sorum spor mod düğmesine basınca devreye girip girmediğini nasıl anlarım? Şimdiye kadar hep dizel araç kullandım acaba ben mi abartıyorum yoksa 2000 motor araçtan çok mu fazla beklentim var 😁 ayrıca yokuşta vites düşmüyor sanki yüksek vites düşük devirde çıkıyor hissi aldım

    Değerli bilgilerinizi bekliyorum hepinize saygılar sevgiler

    Yokuşlarda gaz yemiyor gibi:

    Rampa çıkarken araç görsel olarak yavaş gidiyor gibi olur, bi de bizim araç camları hızı belli etmez,kadranları bi kontrol edin hız/ devir nasıl

    LPG açısından: aracın lpg ayarı nasıl yapıldı otomatik kalibrasyon mu yoksa yola çıkarak düzde rampada motora binen yüke göre mi ayar yapıldı? bi de yavaş yavaş yıpranmaya başlayan zayıflamış bobin vs. olabilir. motor sağlıklı ateşleme yapıyorsa AFR değerleri iyi ise daha iyi tork üretilir ve buna bağlı vites geçişleri daha hissedilmeden, aracı zorlamadan sürüş sağlar. kullandığım otomatik mitsubishilerde gördüğüm kötü lpg ayarı vs. yüzünden özellikle zayıf tork şanzıman beynini kararsız bıraktığını düşünüyorum: mesela 2 den 3'e geçsem mi geçmesem mi gibi . lpg ayarı iyi olduğu zaman vitesin değiştiğini bile hissetmezdim manuele alarak görürdüm son vitese çıktığını.


    Otomatik şanzıman: şanzıman yağı değişti mi ne zaman? bilinmiyor ise yağ değişimi iyidir. "çözüm olmasa bile bakım olur"

    3.viteste rahat çıkıyor: muhtemelen mitsubishi ile aynı mantık: otomatik (D) konumunda daha alt viteste gidip biraz bağırırken manuele alınca bi üst viteste gidebiliyor. yani otomatikte 2. viteste 3000rpm ile çıktığı rampayı 3. viteste 2500 rpm ile çıkabiliyor. bu normal bir durum. mesela manuel 3 viteste 2250 rpm giderken rampaya başladınız, otomatikte 2. vitese atar ancak manuelde mevcut vitesi korumaya çalışır 3. viteste ama 2250 rpm'den 2500 rpm ye çıkarır. sonuç olarak 2. vites 3000rpm yerine 3. vites 2500 rpm ile "daha rahat" çıkmış olursunuz. (rakamlar yaklaşıktır).





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Aynen hocam, ağır malzeme olduğu kargo da çok çıkıyor zaten. Hani evo3 parçası veya başka custom fantastik işler yapmak yerine en azından orijinal tip diye yazmıştım, yoksa pek olur iş değil hakikaten  


    Zimmerman daha mantıklı, yalnız alacak olsam 530tl verebilir miydim bilemiyorum   balata olayı frenlerin kaderini belirliyor bir yerde, ciddi değiştiriyor fren performansını. Trw şimdilik benim için fp ürünü gibi bir şey, şimdiye kadar sadece 1 veya 2 kez fazla ısınıp tutunma kaybına uğradığını gördüm. Yine de üst üste sert frenleme yapılacak bir balata değil. Daha önce bir kez no name bir balata kullandım, aman diyim düşman başına  


    Disk yamulması zamanla aşınma dışında nasıl oluyor anlayamıyorum. Normalde bir şey olmaması lazım. Yalnız disk konusunda Volvo yine oem üründe kalitesini konuşturmuş anlaşılan, hatta mintex ten de pahalıydı diye hatırlıyorum. Keşke imkan olsa da orijinal kullanabilsek.

    Blueprint fren ürünleri ve genel olarak her parçada f/p ürün. Tabii fren olayında performans olarak TRWden iyidir diyemem kötü de diyemem. Şahsen fren konusunda FEREDO dan memnunum. şimdiye kadar hep balatasını kullandım. disk +balata+ hidrolik olarak tam takım feredo yapamadım ama yapan arkadaşlar memnun kaldı bariz fark oldu dediler.
    Yeri gelmişken: fren hidroliği olarak "5.1" olursa hem dot3-4 karşılıyor hem daha yüksek sıcaklara ve zamana karşı dayanıklı. tavsiye ederim. Ancak "5.0" almayın.
    2004 classic olarak frenlerimden memnunum. ancak aracı alınca 5.1 fren hidroliği almıştım. bi ara onu değiştiririm sanırım. fren hidroliği kontol kalemim var ancak kontrol etmeyi de - fren şikayetim olmayınca- hep unutuyorum. kontrol kalemi ucuz bişey aliexpresten alınabilir. ustalar maalesef değişim yerine eklemek mantığında bazısı da eline sürüp bakıyor. eline sürüp toz yok ise iyiymiş, eski aracımda iyi dediği yağı kontrol kalemi ile bakınca kırımızı (ilk fırsatta değiştir) çıktı. oysa aracımı kullanan arkadaş bile - aracı hissetme konusunda sensörlü kıçı vardır - hidrolik zayıflamış demişti.  S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 13 Kasım 2020; 10:1:30 >




  • @nacker ana merkez tamir kiti demiştiniz hocam. Feredo disk bakarken carisma için tamir kiti buldum uyar mı emin değilim ama çoğu parça aşağı yukarı aynı sayılır. Belki uyumlu olabilir.  S40 I (1995-2004) 


    https://megaparca.com/urun/mitsubishi-carisma-ana-merkez-tamir-takimi-45160

  • nacker kullanıcısına yanıt
    Evet düz 2.0 otomatik

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Carisma70 kullanıcısına yanıt
    Aynen dediğiniz gibi Hocam bi göstermek lazım çok teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezimuse

    @nacker ana merkez tamir kiti demiştiniz hocam. Feredo disk bakarken carisma için tamir kiti buldum uyar mı emin değilim ama çoğu parça aşağı yukarı aynı sayılır. Belki uyumlu olabilir.  


    https://megaparca.com/urun/mitsubishi-carisma-ana-merkez-tamir-takimi-45160

    Aynı sitede volvo s40 grubunda koymamışlar muhtemelen uymaz. daha da önemlisi ürün tükenmiş :)

    bazıları balata ile disk uyumundan bahsetmiş böyle bir şey varmıdır: balata kaliteli (feredo vs.) disk kaliteli (TRW vs.) ama ötme sesi geliyor vs.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 13 Kasım 2020; 16:32:39 >




  • Carisma70 kullanıcısına yanıt
    Fren grubu aynı aslında lucas (TRW) kullanıyor. ben balatalari carisma olarak aldım TRW

    Feredo delikli disk de üretiyor bizim araçlar için ama yurtdışında bile çok az yerde var. Onu alabilsek fren sistemi daha stabil olur en ucuz yollu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezimuse

    Fren grubu aynı aslında lucas (TRW) kullanıyor. ben balatalari carisma olarak aldım TRW

    Feredo delikli disk de üretiyor bizim araçlar için ama yurtdışında bile çok az yerde var. Onu alabilsek fren sistemi daha stabil olur en ucuz yollu.

    Delikli bulsam ben de alırım.

    Bide şöyle bir şey var parçacılarda: sattığı malı bilmiyor. yani carisma ile ortak olsa da s40 uyumunu bilmeyebiliyor. ben alo parçadan outlander şu parçası var mı diyorum. outlander parçası satmıyoruz diye maile cevap veriyorlar ancak aynı parçayı ben Lancer/Carisma olarak aynı siteden alıyorum. ortak parça noktasında bilgileri bizim kadar yok :) bu dediğim yekili servisler için de geçerli. mesela outlander ısı müşürünü japon parçacıları yok dedi. Ankara ve İstanbul dahil. ben de yetkili servisi aradım. Türkiyede görünmüyor yurt dışından getirmemiz lazım dediler. bende ali expresten oem numarasını bulup google da sadece Türkçe sayfalarda arama yaptırdım. karşıma Carisma parçası olarak çıktı. sipariş verdim. satıcı firma şase no ile teyit etti ve gönderdi sorun çıkmadı. teyit etmeseydi yine de gönderin diyecektim S40 I (1995-2004) 

    Carisma varken de şase no ile ateşleme sensörü istedim parça geldi farklı. parçacı yetkili servisle görüştü etti yanlış gelen parça uygun görünüyor dedi. en son "bulamadım abi" dedi. mitsubishi space star olarak ara dedim ürün görseli aynı olduğunu gördü de sipariş verdik.


    bu arada bugün DSA ışığı yandı hemen hemen 100 km olmuş. maf yada abs/ aks kafası sorun olabilir. yada yakıt püskürtme ?!





  • 
Sayfa: önceki 545546547548549
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.