280'lik diske geçebilirsiniz hocam. Makyajlı kasadan çıkma kaliper ve braketin birebir uyması lazım. Ben motul hidrolik +çelik hortum sonrası bayağı memnunum artık frenlerden. İlk zamanlar çok bir fark hissetmemiştim ama özellikle araç yüklüyken frenin ısırması fark edilir şekilde iyileşmiş sonradan dikkatimi çekti. Daha az basıyorum ama daha fazla duruyor. Bir kaç sefer de 200den ani fren denemesi yaptım, sağlam yapıştırıyor . Tabii araba t4 falan olsa yetersiz gelebilir belki yüksek hızlara çok daha çabuk çıkabileceği için. Aslında kaliteli bir tamir seti bulabilsem fren merkezini de revize etmek isterim, onca yıl sonra pistonları illa ki aşınmıştır. Ama hiç denk gelmedim henüz. Hatta öyle bir kit var mıdır onu bile bilmiyorum. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
S40 I (1995-2004) (547. sayfa)
-
-
S60'ın üretimini Avrupa'ya kaydırmadılarsa gelmesi zor bence. ABD'ye ek gümrük vergisi koyduğumuz için fiyatı s90 seviyesine geliyor. S90 varken de pek mantığı kalmıyor 60'ın.
Ama V60 var .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
En son Çin üretimi gelecekti. Daha düne kadar Türkiye sitesinde S60 yoktu, koymuşlar. Acaba geliyor mu dedim bende. V60 a da benzin seçeneği gelmiş ama hibrid olduğu için dizelden pahalı. Bakalım görecekmiyiz. Sabit kur ile satışa başlamışlar yine, sipariş toplayacaklar heralde.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Ha unutmuşum bir de Evo 3'lerin kaliper ve braketleri tam oluyor. Aslında onların disk çapı makyajlı s40'tan daha küçük ama kaliper çift pistonlu. Hissiyat olarak daha başarılıymış öyle diyorlar.
Tabii Türkiyede Evo3'ün kendisini geçtim kaliperini çıkma olarak bulmak mümkün mü bilemiyorum .
-
Ürünler kaliteli ama gümrük hariç 1600 tl falan tutuyor, gümrük + sadece ön takım olduğunu da hesaba katarsak bence pek de mantıklı değil hocam .
ZNT'de zimmerman diye bir marka var, ön balatalar 530 tl. Marka hakkında bilgim yok ama o kadar pahalı olduğuna göre iyidir herhalde . Onunla beraber ucuz yollu bir disk güzel bir ikili oluşturabilir aslında.
Diski ucuz tercih etmemin sebebi de şu, kaliteli olsun diye trw gibi markalardan daha pahalıya ferodo aldım, eğrildi . Sonraki balata değişiminde mecbur taşlatacağım.
Öbür yandan eski disklerim orjinal volvoydu ve dibine kadar bitmişti, kim bilir kaç senelik. Çatlamadığına hayret ettim, ona rağmen en ufak pürüzsüzlük yoktu frenlerde. Buradan anladığım şu, orjinal olmadığı sürece disk için ekstra para vermenin pek bir esprisi yok. O yüzden artık diskte mümkün olan en ucuz (tabii dandik kaliteye düşmeden) olanını tercih edip balataya yatırım yapacağım. En azından disk yamulsa bile koymaz, taşlatıp devam ederim.
-
Aynen hocam, ağır malzeme olduğu kargo da çok çıkıyor zaten. Hani evo3 parçası veya başka custom fantastik işler yapmak yerine en azından orijinal tip diye yazmıştım, yoksa pek olur iş değil hakikaten
Zimmerman daha mantıklı, yalnız alacak olsam 530tl verebilir miydim bilemiyorum balata olayı frenlerin kaderini belirliyor bir yerde, ciddi değiştiriyor fren performansını. Trw şimdilik benim için fp ürünü gibi bir şey, şimdiye kadar sadece 1 veya 2 kez fazla ısınıp tutunma kaybına uğradığını gördüm. Yine de üst üste sert frenleme yapılacak bir balata değil. Daha önce bir kez no name bir balata kullandım, aman diyim düşman başına
Disk yamulması zamanla aşınma dışında nasıl oluyor anlayamıyorum. Normalde bir şey olmaması lazım. Yalnız disk konusunda Volvo yine oem üründe kalitesini konuşturmuş anlaşılan, hatta mintex ten de pahalıydı diye hatırlıyorum. Keşke imkan olsa da orijinal kullanabilsek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 12 Kasım 2020; 16:36:27 >
-
Alfaya göre daha bulunabilir ve fiyatı daha uygundur aslında. Yurtdışından baktırmak lazım. Çift piston daha fazla basınç uygulayacaktır. Aslında bugun biraz daha zorladım ama ABS devreye giriyor. Dediğim gibi ön tarafın yüksek durmasından dolayı da olabilir o hissiyat.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
-
Herkese merhabalar
Benim şöyle bir sorum olacak; bende 2000 model 2.0 otomatik bi s40 var.
Araca tüp yaklaşık 15 bin km önce takılmış araç puan 176 binde. Aracı D konumunda sürerken farkettiğim yokuşlarda gaz yemiyor gibi. Tırmanışlarda vitesi 3 pozisyonunda sürerken tırmanışta sıkıntı olmuyor bu neden olabilir?
İkinci sorum spor mod düğmesine basınca devreye girip girmediğini nasıl anlarım? Şimdiye kadar hep dizel araç kullandım acaba ben mi abartıyorum yoksa 2000 motor araçtan çok mu fazla beklentim var 😁 ayrıca yokuşta vites düşmüyor sanki yüksek vites düşük devirde çıkıyor hissi aldım
Değerli bilgilerinizi bekliyorum hepinize saygılar sevgiler
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Alıntı
metni:D konumundayken uzun yokuşlarda 60-70 km hızlara kadar düştü Daha sonra aynı yokuşu 3 vites konumunda çıkınca da 110-130 km hızlara kadar çıktı Diğer konuda yazdığınız cevabı da katarak, benim aklıma ilk gelen gaza az basıyor olmanız oldu . Benzinli motorda yokuşun dikliğine göre 3-4 hatta 5 bin devire kadar çıkmanız gerekir. Benzinli motorlar dizeller gibi alt devirleri sevmez, tam tersine yüksek devir çevirmeyi severler. O yüzden acımadan basıp 6500'e kadar çevirebilirsiniz . Zaten otomatik olduğundan gaza biraz fazla basınca hemen vitesi küçültür kendisi, elle 3'e almanıza gerek kalmaz.
Bu arada araçta arıza olma ihtimali de var tabii. Arıza lambanız yanıyor mu?
Ayrıca aracın sağlığı yerinde mi emin olmak için düz bir yolda benzinde 0-100 hızlanma testi yapıp süreyi ölçebilirsiniz.
-
😁 haklısınız Hocam olabilir ama araç ivmelendiği zaman çok daha verimli olabiliyor. Ayrıca vites geçişleri vs gayet iyi ve düz yolda hızlanmasını henüz test edemedim normal şartlarda kaç saniye olmalı
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
2.0 otomatik 10 saniyenin altına düşmeli. LPG'nin ekstra ağırlığı da var gerçi. 9.5-10 sn arası iyi denebilir. Belki daha düşük de çıkabilir tam bilemiyorum .
Edit: Araç düz 2.0 değil mi? 2.0T değil sanırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Kasım 2020; 23:5:21 > -
quote:
Orijinalden alıntı: baba resital
Herkese merhabalar
Benim şöyle bir sorum olacak; bende 2000 model 2.0 otomatik bi s40 var.
Araca tüp yaklaşık 15 bin km önce takılmış araç puan 176 binde. Aracı D konumunda sürerken farkettiğim yokuşlarda gaz yemiyor gibi. Tırmanışlarda vitesi 3 pozisyonunda sürerken tırmanışta sıkıntı olmuyor bu neden olabilir?
İkinci sorum spor mod düğmesine basınca devreye girip girmediğini nasıl anlarım? Şimdiye kadar hep dizel araç kullandım acaba ben mi abartıyorum yoksa 2000 motor araçtan çok mu fazla beklentim var 😁 ayrıca yokuşta vites düşmüyor sanki yüksek vites düşük devirde çıkıyor hissi aldım
Değerli bilgilerinizi bekliyorum hepinize saygılar sevgilerYokuşlarda gaz yemiyor gibi:
Rampa çıkarken araç görsel olarak yavaş gidiyor gibi olur, bi de bizim araç camları hızı belli etmez,kadranları bi kontrol edin hız/ devir nasıl
LPG açısından: aracın lpg ayarı nasıl yapıldı otomatik kalibrasyon mu yoksa yola çıkarak düzde rampada motora binen yüke göre mi ayar yapıldı? bi de yavaş yavaş yıpranmaya başlayan zayıflamış bobin vs. olabilir. motor sağlıklı ateşleme yapıyorsa AFR değerleri iyi ise daha iyi tork üretilir ve buna bağlı vites geçişleri daha hissedilmeden, aracı zorlamadan sürüş sağlar. kullandığım otomatik mitsubishilerde gördüğüm kötü lpg ayarı vs. yüzünden özellikle zayıf tork şanzıman beynini kararsız bıraktığını düşünüyorum: mesela 2 den 3'e geçsem mi geçmesem mi gibi . lpg ayarı iyi olduğu zaman vitesin değiştiğini bile hissetmezdim manuele alarak görürdüm son vitese çıktığını.
Otomatik şanzıman: şanzıman yağı değişti mi ne zaman? bilinmiyor ise yağ değişimi iyidir. "çözüm olmasa bile bakım olur"
3.viteste rahat çıkıyor: muhtemelen mitsubishi ile aynı mantık: otomatik (D) konumunda daha alt viteste gidip biraz bağırırken manuele alınca bi üst viteste gidebiliyor. yani otomatikte 2. viteste 3000rpm ile çıktığı rampayı 3. viteste 2500 rpm ile çıkabiliyor. bu normal bir durum. mesela manuel 3 viteste 2250 rpm giderken rampaya başladınız, otomatikte 2. vitese atar ancak manuelde mevcut vitesi korumaya çalışır 3. viteste ama 2250 rpm'den 2500 rpm ye çıkarır. sonuç olarak 2. vites 3000rpm yerine 3. vites 2500 rpm ile "daha rahat" çıkmış olursunuz. (rakamlar yaklaşıktır).
-
-
@nacker ana merkez tamir kiti demiştiniz hocam. Feredo disk bakarken carisma için tamir kiti buldum uyar mı emin değilim ama çoğu parça aşağı yukarı aynı sayılır. Belki uyumlu olabilir.
https://megaparca.com/urun/mitsubishi-carisma-ana-merkez-tamir-takimi-45160
-
Evet düz 2.0 otomatik
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Aynen dediğiniz gibi Hocam bi göstermek lazım çok teşekkür ederim
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ezimuse@nacker ana merkez tamir kiti demiştiniz hocam. Feredo disk bakarken carisma için tamir kiti buldum uyar mı emin değilim ama çoğu parça aşağı yukarı aynı sayılır. Belki uyumlu olabilir.
https://megaparca.com/urun/mitsubishi-carisma-ana-merkez-tamir-takimi-45160
Aynı sitede volvo s40 grubunda koymamışlar muhtemelen uymaz. daha da önemlisi ürün tükenmiş :)
bazıları balata ile disk uyumundan bahsetmiş böyle bir şey varmıdır: balata kaliteli (feredo vs.) disk kaliteli (TRW vs.) ama ötme sesi geliyor vs.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 13 Kasım 2020; 16:32:39 >
-
Fren grubu aynı aslında lucas (TRW) kullanıyor. ben balatalari carisma olarak aldım TRW
Feredo delikli disk de üretiyor bizim araçlar için ama yurtdışında bile çok az yerde var. Onu alabilsek fren sistemi daha stabil olur en ucuz yollu.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ezimuse
Fren grubu aynı aslında lucas (TRW) kullanıyor. ben balatalari carisma olarak aldım TRW
Feredo delikli disk de üretiyor bizim araçlar için ama yurtdışında bile çok az yerde var. Onu alabilsek fren sistemi daha stabil olur en ucuz yollu.Delikli bulsam ben de alırım.
Bide şöyle bir şey var parçacılarda: sattığı malı bilmiyor. yani carisma ile ortak olsa da s40 uyumunu bilmeyebiliyor. ben alo parçadan outlander şu parçası var mı diyorum. outlander parçası satmıyoruz diye maile cevap veriyorlar ancak aynı parçayı ben Lancer/Carisma olarak aynı siteden alıyorum. ortak parça noktasında bilgileri bizim kadar yok :) bu dediğim yekili servisler için de geçerli. mesela outlander ısı müşürünü japon parçacıları yok dedi. Ankara ve İstanbul dahil. ben de yetkili servisi aradım. Türkiyede görünmüyor yurt dışından getirmemiz lazım dediler. bende ali expresten oem numarasını bulup google da sadece Türkçe sayfalarda arama yaptırdım. karşıma Carisma parçası olarak çıktı. sipariş verdim. satıcı firma şase no ile teyit etti ve gönderdi sorun çıkmadı. teyit etmeseydi yine de gönderin diyecektim
Carisma varken de şase no ile ateşleme sensörü istedim parça geldi farklı. parçacı yetkili servisle görüştü etti yanlış gelen parça uygun görünüyor dedi. en son "bulamadım abi" dedi. mitsubishi space star olarak ara dedim ürün görseli aynı olduğunu gördü de sipariş verdik.
bu arada bugün DSA ışığı yandı hemen hemen 100 km olmuş. maf yada abs/ aks kafası sorun olabilir. yada yakıt püskürtme ?!
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X