Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (498. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 496497498499500
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Site süpermiş hocam. Bu arabaya ait parçalar felan. Rakamlar ve kargo çok iyi. İşte şu gümrük olayı benide tırstırıyor.
    @ersin310 un dediği gibi büyük parçalar sıkıntı olabilir mi. Küçük parçalar ve yanarsa yansın diyebileceğimiz parçalarda ben de şansımı denemekten yana kullanabilirim.
    Far anahtarı ızgarasıyla birlikte 14 € + 10 € . hadi vergisi felan desen 220-230 lira.Şaka gibi.. Burada çıkmacılar ızgarasız 450-500 istiyor en az isteyeni.

    Bizim evden litvanya 2600 km imiş tam . Vize vs derdi olmasa basıp gideceksin. Yol üstü de baya gezilebilecek yerlerde var. Hem gez hem parça yenile oh mis.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benim bugüne kadarki tecrübeme göre PTT'deki gümrük memurları fatura var mı yok mu sadece ona bakıyor. Daha önce ebay'den 1 maf, 3 tane de enjektör almıştım (bir kaç sene önce enjektörlerden şüpheleniyordum falan ya). İki kargo da o zamanki vergi sınırının altındaydı, sıfır vergisiz, içine bakılmadan kapıya kadar gelmişti.
    Daha sonra 2 defa Alex'ten parça geldi. İkisi de yaklaşık bir ayakkabı kutusu büyüklüğünde, içi full doluydu. Birisinin (Cruise) içini açıp bakıp geri kapatmışlar, üstünde yazan fiyattan vergi kesip göndermişler kapıda almıştım. (Bilerek Alex'e 20 gbp üstünde yazdırmıştım vergisini kesip, mutlu olsunlar diye).
    Son kargoda (otomatik klima) gümrüğe çağrıldım, tam sebebini hatırlamıyorum ama ya fiyat yazmamıştı üstüne, ya da farklı bir etiket yüzünden okunmuyordu. Gittim, memur açtı baktı bu ne dedi, arabanın klima parçası dedim. Ödeme kağıdı var mı dedi, paypal çıktısını verdim, vergiyi hesapladı ödedim çıktım.

    Yani benim anladığım kadarıyla, bu yasak olayları daha çok ithalatçıları ilgilendiriyor. Kamyon dolusu yedek parça getirilmesi falan tabii ki göze batar. Ama bireysel kargolarda pek ciddiye alınmıyor gibi geldi bana. (Tabii özel kargo şirketlerinde durum daha farklı olabilir, o yüzden en temizi devlet postaları.)
    Ama işte ters bir memura vs. denk gelirse sıkıntı. Ama bir köşeye not aldım, lazım olduğunda ufak maliyetli bir parça alacağım buradan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 8 Temmuz 2020; 12:36:8 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Doğru ya, siz baya bir çıkma parça tecrübesi yaşamıştınız, unutmuşum bu durumda ekstrem bir saçmalık olmadığı sürece faturası varsa bir şekilde gelecek diyebiliriz. O zaman 10 euro olan ptt kargo seçeneğini seçmek daha mantıklı. Orada dhl seçeneğini görünce bir 10 euro daha vermek mantıklı gelmişti ama onlara nasıl muamele yaparlar bilemiyorum. Daha önce çıkma jant alıp gümrüğe takılanları okumuştum, heralde tampon, jant vs büyük ve 2. el olduğu bariz belli olan şeylere takılma durumları olabiliyor.

    Bir ara rölanti valfi vs. alıp deneyeyim bakalım, hem de bozulursa hazırlıksız yakalanmamış olurum. şimdi bu adamlarda ahşap vites topuzu vs ıvır zıvır şeyler de vardır

    Geçen sene bir arkadaşım şöyle bir çılgınlık yapmıştı. Bulgaristandan 2 tane çıkma ön far alıp güzelce temizleyip koliledi (burada çok pahalılardı haliyle). Üzerine far ile alakası olmayan bir parçanın faturasını koydu ve oradan türkiyedeki evine kargoladı. Sonuç, 1 hafta sonra 200tl vergi karşılığı kapıya teslim biraz da şans ama oluyor işte bazen.

    ekleme: V40 parçası aratınca tam 95 sayfa parça çıktı, sunroof bile var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 8 Temmuz 2020; 13:3:47 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben geçen ay eks.resetleme valfi aldım çinden.200 liraya mal oldu .vergisi mergisi herşey içinde. Satıcıya mesaj attım 10 $ yazabilirmisin faturaya diye. yazmış göndermiş 23 tl vergi ödedim. Bakmamışlar bile. vergiyi yapıştırıp göndermişler. Hatta hep işyerine sipariş verdiğim için ev adresi yazarken alıcı ismine home yazmışım bilmeden. alıcı ismi olmamasına rağmen gittim ptt şubeden aldım.
    Parçayı Öylesine denemek için aldım bu arada . Çalışırsa ne ala. 6 ay çalışsa yeter hesabı . Çinden 15 günde geldi.
    VVt Hata veriyor arada . Obd de tek çıkan hata. Bir de alibaba sitesinde doğrudan aisin felan yazan toptan vvtleri görünce buralarda aisin bile alsak muhtemelen bu çakmalar olacak dedim. Şansımı denerim hesabı yaptım. Henüz takmadım gerçi. arabayla uğraşmaya üşeniyorum şu ara (:

    Vergi memurunun o anki uğraşına, ruh haline bağlı değişiyor sanırım. Dhl ile şirket için defalarca yurt dışına gönderim yaptık. Her seferinde baya inceliyor ne var içinde vs diye.Adamlar dosya gönderimi yapsanız bile içeriği hakkında net bilgi istiyor ve yazıyorlar. O yüzden özel şirket işi bozabilir dediğiniz gibi ;) Ben de deneyeceğim parça ihtiyacım olursa. Yer imlerine ekledim siteyi.
    Hatta şu yan tampon aydınlatmalarını deneyebilirim bir ara.
    İlk parçayı buldum. kapı kilidi 9€ . Buradakiler kaç para ister kimbilir. Sol arka kapının kilidi olmazsa sipariş verebilirim buradan .https://shop.euroimpex.lt/en/dalis/788698/door-lock-mechanism--rear-left-side



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eloq -- 8 Temmuz 2020; 16:24:16 >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Özel şirketler büyük soru işareti bu tür işlerde. Bir kaç defa özel şirketlerle alışveriş yaptığım oldu yurtdışından. Genelde gümrük olayını anlaşmalı müşavirliklerle hallediyorlar. Onlar da detaylı açıklama istiyor kargonun içeriği hakkında. En risksizi devlet postası yine.
    Aklımda şey var şu an, malum bizim ECU'ları OBD üzerinden okuyup yazmak sıkıntılı biraz. Ama çipi ECU içinden söküp programlayıcıya bağlayıp okuma-yazma yapmak oldukça kolay. Buradan bir tane ECU alıp söküp çipi programlamayı deneyebilirim eğer SC işinde stok ECU problem çıkarırsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 8 Temmuz 2020; 14:20:46 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    eloq kullanıcısına yanıt
    Ben olayı tam tersi düşünmüştüm, yazmasanız dhl yi tercih ederdim. Anlaşmalı müşavirliği olduğu için gümrükten sorunsuz geçirirler dedim ama olay tam tersiymiş.

    Krom kapı kolları, ahşap direksiyon falan da var. Muhtemelen ne istesek bulacaklar. İnsanı gaza getiriyorlar durup dururken sizin için ecu mantıklı hakikaten, kurcalarken kafanız rahat olur.
  • 3 günde Kanadadan Türkiyeye gelen kargo aşırı anlamsız bir şekilde 12 gündür gümrükte bekliyormuş. Ben bana bilgilendirme yapılmasını beklerken, 1 hafta haber gelmeyince UPS'ye sordum, bir hafta önce sms gönderdik gerekli belgeler için dedi, bana öyle bir şey gelmedi deyince tekrar gönderdiler. Bir 5 gün daha belgeleri gönderdikten sonra geçti, nasıl bir problem çıktı acaba derken bugün geldi kargo, vergi-damga-mühür-açtı baktı ücreti falan hiç bir şey yok. Anormal şeyler oldu ama ne olduğunu anlayabilmiş değilim. Ama güzel oldu 890 tl'ye bütün iş bitti.

    Ekranın dış kasası falan biraz kaba ama piyasadaki benzer ürünlerin yarı fiyatına biraz daha fonksiyonlu bir cihaz. SC işi başarıya ulaşırsa sürekli takılı bırakacağımı sanmıyorum, bir süre kontrol eder sonra sökerim ekranı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 13 Temmuz 2020; 17:39:39 >




  • Uzun bir süredir +4 derecede kullanıyorum aracı. Olması gerekenin tam tersine, neredeyse her devirde daha kötü oldu araç. Farklı bir kaynakta, ilk kaynaktaki bilginin tam tersini vermişler. - dereceler alt-orta devirleri iyileştirirken; + dereceler üst devirleri iyileştirir denmiş. Not olarak da bunun sadece kaba bir öngörü olduğunu, her motorun piston-silindir-sübaplar ve silindir kapağının hava akışına göre farklı tepkiler vereceği belirtilmiş.
    +4 dereceden tekrar -2/-3 civarına döndüm. Aradaki fark gece gündüz gibi. Yani "bu araç alt devirlerde cansız, isteksiz gidiyor" ile "ne tatlı hızlanıyor bu" arasındaki fark oluştu diyebilirim. Özellikle 40-90 arası hızlanmalarda çok belli bu.
    Daha evvel bahsetmiştim, aracı denediğim bir yokuş var. Açı nötr haldeyken 140'da tıkanıyordu orada. -4'de 142-143 gibi bir şey görmüştüm kadranda. +4 derecede ise 135'i geçemedi. Egzantriği ileri almak çok bariz ket vurdu performansa. Yani volvonun atmosferik motorları + dereceleri sevmiyor, öğrenmiş olduk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 13 Temmuz 2020; 19:12:35 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    nerden yapiyorsunuz hocam bu ayarlari?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Egzantrik kasnağından hocam. Triger koruma kapaklarının altında kalıyor.
  • Arkadaşlar selam. Nick değişikliği yaptım bilginize :) buradan başka bir yerde aktif olmadığım için size söylemek istedim.
    İkinci olarak benim turbo sanırım yağ eksiltmeme sebep oluyor. Liftte bakınca turbonun oralarda yağ var, silindirin içine sanırım gönderiyor. Sizce söktürüp revizyon ettirsem sıkıntı olurmu? Herkes tavsiye etmiyor. Ne dersiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba S40 1.6 im var. Aracımda ciddi bir yağ eksiltme sorunu vardı. Forumda sizlerede danismistim. En son Bursa'ya gidip geldim 400km e ortalama 1 litre yağın eksilmisti. Egzozdan mavi duman ya da hiçbir yağ yakma belirtisi ve yağ kaçağı yoktu. En son motoru actirmaya kadar gidecektim. Kendim azbucuk anlarım araba bakımından arabadaki tüm valfleri temizliyeyim dedim. En son vvt selenoid valfine gelince arabanın moturun üstünden tam valfin contasıdan yağ kaçırdığını gördüm. O kadar az bir kacirma ki altına damlamiyor üstünde birikmiyor. Büyük ihtimalle motor bloguna denk gelen yer olduğu icin motor isindikca buhar olarak atıyordu araba koku olarak hiçbir şekilde farketmedim. Bu tarz bir sorun yaşayan olursa şimdiden aklında fikir bulunsun diye yazıyorum. Motor kapağını sokunce direkt vvt valfi çıkıyor. Motorun üstünde de az yağ varsa motor yağ kapağı contasindan kacirmadigina eminseniz büyük ihtimalle valfin contası kaciriyordur. İnce bir sıvı conta sürerek taktım. 150 km dir yağ eksiltme yok. Çok şükür Kazasız belasız sürüşler hepimize

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • umutcandrd U kullanıcısına yanıt
    Benzer bir durum benim araçta da vardı. Ama valfin kapağa olan contası değil de valfin kendi içindeki contası kaçırıyordu.
    Sıvı contanın kalitesine göre dayanma süresi değişir, en temizi bir ara orijinal conta alıp onu kullanmanız. Çünkü normalde bu motorun hiç bir yerinde sıvı conta kullanılmıyor. (Bazı yerlerinde özel yapıştırıcı tarzı bir sıvı contası var. Anaerobik conta deniliyor)
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam, güle güle kullanın. Bu virüs muhabbeti gümrükleri de karıştırdı anlaşılan neyse sorunsuz gelmiş, bu arada ekstra ne belgesi istiyorlarmış? Sanırım ups-dhl işleri böyle oluyor.

    Eksantrik olayı da eski patlatmalı haline geldi anlaşılan, teorinin pratiği her zaman tutmadığını görmüş olduk ama -4 ten geriye çekebilseniz acaba ne olur diye merak ediyor insan

    Ben de geçenlerde paylaştığınız parçacıya mail attım 1-2 gün önce, bana ahşap direksiyon ve vites topuzu için teklif verir misiniz diye. Gayet hızlı şekilde, kurumsal formatta ama samimi dille cevap verdiler. Ellerinde yokmuş, eğer istersem bulmaya çalışacaklarmış. Hadi bi bakıverin ordan dedim dönüş yapacaklar mı göreceğiz.

    Bu arada vvt selenoidi iç contası fark edilir bir kaçak yapabiliyor mu? çalışma mantığını tam bilmiyorum sanırım, yağı alıp basınca göre supap zamanını kaydırıp gene aynı yere veriyor diye düşünüyordum.




  • bullbaba kullanıcısına yanıt
    Yavuz sen misin zamanında ben de turbo konusunu baya kafaya takmıştım, basınç gelmiyor diye. Mesele turbo dışında çıkmıştı ama bu sırada epey bilgi toplamış oldum.

    Öncelikle dışındaki yağlanma bir yere kadar normal, sonuçta milin yağlanması için motor yağı gidiyor, yaş itibariyle hafiften sızıntı oluyor artık. Turboda normalden fazla ıslık sesi yoksa, turbo mili elle kontrol ediliyor, eğer çok boşluk varsa revizyon yaklaşıyor demektir. Bir de içine sinmezse intercooler girişi kontrol edilebilir, turbo yağ basıyorsa ilk olarak burada toplanacaktır (hatta komple o hortumda). Buraya kadar herşey tamamsa kabaca turbo sağlam denebilir.

    Buna rağmen basınç düşükse yine birkaç ihtimal var. Gevşemiş wastegate, bozuk tcv, egzoz manifold kaçağı, basınç hattında kaçak (atladığım ihtimaller olabilir ama en belirgin olanlar bu şekilde). Biraz sonuca geleyim, eğer obd den bakınca max basınç 0,4-0,5 civarına geliyorsa sorun yoktur, bence kurcalamaya gerek yok.

    Revizyon işini bizim Bülent usta önermiyor mesela, bunlarda pek uzun ömürlü olmuyormuş. Tecrübesine güveniyorum ama artık yer gök turbo, o yüzden revizyoncular da gelişti. Daha önce gittiğim modifiye garajındaki arkadaş revizyonda sorun olmaz demişti, tamir kitleri bulunuyormuş zaten. Hatta sökerse hybrid yapması üzerine anlaşmıştık. Yalnız turbonun dışında kalan wastegate vb parçaların kolay bulunmadığını söylemişti. Bir gün elbet yenilenmeleri gerekecek, o gün geldiğinde ben revizyonu denemeyi düşünüyorum, eğer bir aksilik olursa da bir şekilde çıkma bulmaya çalışacağım. En kötü ihtimal yurtdışından sıfır turbo olur, ama umarım o aşamaya gelmeyiz




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Evet Benim :)
    Benim turboda ıslık sesi yok aslında, normal çalışıyor. Ben manifolda yağ kaçırdığını düşünüyorum; sebebi ise benim araç yağ eksiltiyor 1,5 lt kadar 10 k da. Motor yeni olduğu için turbodan şüpheleniyorum.
    Elinde bir şema varmı izliyip intercooları filan kontrol edebileceğim.
    Bende obd ye bakacak cihaz olmadığı için bakamıyorum.
    Virüs durumları azalmışken kabul edersen Cumartesi sana gelebilirim. hem bunları kontrol ederiz hemde bobin işine bakıcaktık beraber onu halletmiş oluruz, ne dersin?
    Sende kendi turbonu karşılaştırmış olursun :)
    Tanışmakta artısı oluyor
    Revizyon için İkitellide tamir kitleri ile tamir tapabilen bir yer buldum. Kendi yerleride var sküp takoyorlar. Turboyu kumlama ile temizliyorlar filan, iyi bir yer gibi geldi bana.
    Referans bir araç olursa karşılaştırırız. Haber bekliyorum senden :)




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Ekstra belge dediğim aslında mecburi belge. Yetki belgesi diye bir şey var, UPS'e, gümrüklemeyi 3. bir şirketin yapması için izin vermiş oluyorsunuz. Tabii kargo içeriği ne, fiyatları kaç vs. detaylı açıklanmasını istiyorlar. Yoksa normal şartlarda ekstra bir şey çıkmıyor. Bu arada kargo içeriğini ekleyeyim aşağıya. Tek sıkıntı gelen sensör kullanılmış gibi duruyor, üzerinde is falan var. Aslında iletişime geçip söylemek lazım ama, gümrüğe takılmamış olmasını düşünerek sineye çekiyorum. TR'de sıfır satılan Bosch LSU 4.9 sensörlerin neredeyse yarı fiyatına gelmiş oldu çünkü.
     S40 I (1995-2004)


    Eksantrik yarım patlamalı diyebiliriz, tam -4'e dayamadım. Kıyaslama açısından +4 derecede ve şu anki haliyle aynı yolda, aynı araç yüküyle ışıklardan kalkış (0-130) yaptım ve kayda aldım. İki videoyu yan yana koymayı becerebilirsem youtube'a yükleyeceğim. Aradaki fark ciddi.
    -4'ten de geriye geliyor aslında biraz, en sona dayadığımda -5 gibi bir şey oluyor tahminimce. O şekilde yapıp yola çıkmadan, sadece egzoz kaydı da aldım. Onu da yükleyecektim unuttum, iyi hatırlattınız.

    Selenoid iç contası felaket kaçak yapabiliyor. Benimkisi damlatıyordu sadece, ama sürekli damlattığını düşünün. 1 haftada motor kapağının üstü komple yağ doluyor, kenardan sızıp yere damlamaya başlıyordu. Son zamanlarda park ettiğimde yerde yağ damlaları oluyordu artık. Burada da paylaşmıştım sanki ama bulması işkence. Otopark'ta mevcut, linkini bırakayım:https://otopark.com/forum/threads/isvec-japon-kirmasi-volvo-s-v-40-mk-1.10333/page-2#post-371795

    Ahşap parçaları büyük ihtimalle bulurlar gibi geliyor, onlarda araç bol sonuçta. Kargo-gümrük olayı sorunsuz gerçekleşirse son zamanların en iyi ticareti olabilir hocam. Vites + direksiyon sonuçta, hem de ahşap. Bizim çıkmacıların elinde öyle bir şey olsa cam vitrin arkasına koyup açık arttırma ile satarlar.




  • Ha bu arada dün monte ettim fren hortumlarını. Çok aman aman bir fark oluşmadı, ama sert frenlerde eskisinden biraz daha tok hissettiriyor pedal. Hidrolik de RBF 660, dün boş yollarda bayağı denedim. 160-0, ardından bir kaç kere 100-0 yaptım, belirgin bir zayıflama olmadı. Telefon uygulamasıyla mesafe de ölçeceğim bir ara.
    Ama netice olarak, eğer pist için araç hazırlamıyorsanız çelik hortumlara gerek yok bence. İndirimde görünce bir anlık hevesle aldım, kötü olmadı ama kaliteli bir kauçuk hortum da fazlasıyla yeterli.

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 16 Temmuz 2020; 12:40:26 >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    maslak turbo diye bir yer vardı hocam. İşi nasıl bilmem ama İnternette takip ettiğim kadarıyla iyi gibiler. Bir göz atın isterseniz.

    Keşke benim de turbom olsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezimuse -- 16 Temmuz 2020; 20:31:50 >
  • bullbaba kullanıcısına yanıt
    Valla aşağı yukarı benimki de o kadar yağ eksıltıyordur. Bakımda 5lt motul alıyorum, haliyle yetmiyor, 3-5bın km sonra yine 5lık alıp ekliyorum 1 veya 2 sefer. Şimdiye kadar yağ eksılten arabam olmadı, o yüzden alışkın değilim, başlarda baya kafaya takmıştım ama artık çok üzerinde durmuyorum. Sözde bunların supap lastikleri de zamanla sertleşip kaçırdığı için biraz eksilmesi normal diyor bizim usta. Nereye kadar normal kabul edeceğim bilmiyorum ama şimdilik böyle devam

    Görüşme işini tamamen virüs sebebiyle ertelemiştik, hatta goodorevıl ile de öyle bir plan vardı ama kaldı. Ben haftasonlari trafik başlamadan buradan uzaklaşmış oluyorum genelde özelden konuşalım istersen, bir bakalim nasıl bir plan yapabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 496497498499500
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.