Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (380. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
554.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 378379380381382
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aynen benim de sizdeki gibi oluyor. 5 cm kadar bomboş sonra tutuyor. Bugün biraz gezdim, frenler normal gibi geldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ne kadara aldınız? Param olmayınca Castrol 5-40w altın rengi olan kutusunu alıyorum 6 litre. Para olunca direk motul alıyorum. Gerçi motul ile Castrol arasında pek fark göremedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    BAlatalar değiştikten sonra ilk 4-5 pedal bayağı yumuşak olur ve dibe kadar gider. Balatalardaki boşluğu alır o sırada. Ama 4-5 basıştan sonra düzelmesi lazım.

    Şu yarım basma olayı. Aynı şeyden mi bahsediyoruz bilmiyorum ama bende de frenin ilk 5-10 santimlik kısmı bir hayli boş, kuvvetli şeklide tutmaya biraz bastıktan sonra başlıyor. Bir yandan kullanımı konforlu hale getiren bir şey aslında. Ama diğer s40'larda da böyle mi merak ettim. Sizinkiler nasıl bu konuda? Yoksa benimkinde mi bir sorun var?
    Pedalın üstten bir kısmı boş değilse bile kayda değer bir fren etkisi yapmıyor. Anca hafif yokuşta duran arabayı yerinde tutuyor. Az daha basınca pedal direnç göstermeye başlıyor ve ondan sonra kuvvetli tutmaya başlıyor.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    A.M.K kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam bende de bu şekilde. Demek ki karakteri böyle. Konforu arttıran bir şey, dokunur dokunmaz zımba gibi durmasından iyidir.
    @A.M.K hocam 5 litre shell'i n11'den 160 TL'ye aldım. 5 lira da kupon vardı 155'e geldi. 5.4'e tamamlamak için 1 litre daha ekledim üstüne totalde 195 tuttu.

    Ben normalde motul alırsam 5 litre koyup geçiyorum. Çünkü 1 litrelik motullar çok pahalı. Öyle yapınca 0.4 litre eksik kalıyor ama benim motor atmosferik ve çok güçlü olmadığından sorun olacağını düşünmüyorum. Min ile Max'ın ortasını biraz geçiyor 5 litre koyunca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Turbodan çok hafif yağ kaçırdığı için 6 litre atıyorum, ilk 2000 km sıkıştırmıyorum, T4 olduğu için sonrası tapa gaz :D iş kurmayı düşünüyorum şimdilik daha fazla masraf yapamayacağım. İnşallah kurduğum iş tutarsa komple yüklemeyi ve drag yarışlarına katılmayı düşünüyorum.

    Bu motorlar hakkında tam bir bilgim yok, yurtdışında hiç T4 motor doldurup forumlarda paylaşan birisine rastladınız mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aynen hocam bende de bu şekilde. Demek ki karakteri böyle. Konforu arttıran bir şey, dokunur dokunmaz zımba gibi durmasından iyidir.
    @A.M.K hocam 5 litre shell'i n11'den 160 TL'ye aldım. 5 lira da kupon vardı 155'e geldi. 5.4'e tamamlamak için 1 litre daha ekledim üstüne totalde 195 tuttu.

    Ben normalde motul alırsam 5 litre koyup geçiyorum. Çünkü 1 litrelik motullar çok pahalı. Öyle yapınca 0.4 litre eksik kalıyor ama benim motor atmosferik ve çok güçlü olmadığından sorun olacağını düşünmüyorum. Min ile Max'ın ortasını biraz geçiyor 5 litre koyunca.
    Benim Polo'da bundan da gevşekti pedal. Ortaya kadar sadece rampada duran arabayı yerinde tutuyordu. Volvo'nunki biraz daha sıkı hissettiriyor.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam, o %100 sentetik-full sentetik olayını okumuştum ben de. isimlendirmede ince bir çakallık söz konusu, hadi bizler okuduğumuz için biliyoruz ama normal şartlarda %100 sentetik diye diğerini almak çok olası.

    yalnız shellin kalite olayına şaşırdım biraz, hele biri türkiye biri almanya olması hepten garip geldi. mutlaka belli kalitededir, o yüzden kullanmakta tereddüt edilecek birşey yok. yine de sizin tecrübeden sonra motul veya mobil daha mantıklı sanki. shell olacaksa da helix ultra olmalı demekki (fiyat çok mu uçuk bilmiyorum).

    son bakımda ben de 5 lt koydum. zaten bizim araçlarda min-max arası 1,9lt ve bence baya yüksek bir rakam. çoğu araçta 1lt ya var ya yok. o yüzden max çizgisine gelmese bile benim içim rahat, ne zaman min. çizgisine yaklaşmaya başlar ozaman eklerim diye düşünüyorum.
  • Frenler bende de üstte biraz yumuşak gibi oluyor ama basınca sert geliyor. En üst noktada çok yumuşak değil.bastığın anda birden tutmuyor frenler. Yavaşlamanı ya da düşük hızlarda durmanı sağlıyor.

    Fluence kullanırken baya baya yumuşak fren pedalı mesela. Onda da en üstte direkt devreye girmiyor ama basma hissiyatı daha yumuşak.
    Xc90 ve xc60 da dikkat ettim onlarda da öyle yumuşacık değil frenler.
    Demekki karakteristik özellik volvolarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A.M.K kullanıcısına yanıt
    T4 yükleyen bir hayli kişi var yurtdışında. Mekan olarak belirli bir yer yok. Kimisi volvoforums.org.uk'de. Kimisi swedespeed'de ve çoğu da facebook gruplarında. Ortada hazır bir plan da yok. Herkes kendi isteğine göre bir şeyler yapıyor. Kimisi turbo-egzoz-intercooler ile yetinirken bazıları forged rod falan yapıyor.
    Ama en meşhuru autotech herhalde. Bir kaç video bırakayım aşağıya. Adam gelene geçene yapıştırıyor kısaca. Çeki demirini takmayı da unutmamış. Volvo sonuçta. Dede arabası.






    Kanalın açıklama kısmında biraz bilgi vermiş. Buraya da koyayım yarın bir gün silinir falan.

    quote:

    This is a channel about my -98 Volvo S40 T4. (:
    100-200: 8.8 sec 1/4 mile: 12.05 sec Power: 420 bhp (375whp)

    For pictures visitwww.garaget.org/?car=89663


    Engine specs:

    Verdi conrods, JE performance pistons, Camshafts, Cylinder head from 2000-2004, Cylinder block from 1998-1999, 1000cc fuel injectors, Upgraded fuelsystem + extra fuel pump, Garrett GT30 turbo, Modified stock exhaust manifold, Nira i3+ engine management system, Bigger intercooler, 3" stainless steel exhaust system with sport catalyst and 3" downpipe


    Sachs racing clutch
    Quaife differential


    Built by: Autotech Motorsport
    www.atechmotor.com


    quote:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Mayıs 2019; 23:29:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eloq

    Frenler bende de üstte biraz yumuşak gibi oluyor ama basınca sert geliyor. En üst noktada çok yumuşak değil.bastığın anda birden tutmuyor frenler. Yavaşlamanı ya da düşük hızlarda durmanı sağlıyor.

    Fluence kullanırken baya baya yumuşak fren pedalı mesela. Onda da en üstte direkt devreye girmiyor ama basma hissiyatı daha yumuşak.
    Xc90 ve xc60 da dikkat ettim onlarda da öyle yumuşacık değil frenler.
    Demekki karakteristik özellik volvolarda.
    Lada Vega kullandım, onda da bi ortaya kadar yumuşak ve ciddi bir fren kuvveti yok. Ortada pedal direnç göstermeye başlıyor artık ama fren hala yok. O noktadan sonra biraz bacak power istiyor. İyice basınca güzel duruyor ama s40'dan sonra Lada'da ilk frende "Durmayacak galiba" demiştim. Ona alışıp benim arabaya geçince de ortada fren sertleşse bile tutmayacağı algısıyla sert bastım frene.




  • Merhaba, daha önce volvo kullanmamış birisi olarak öncelikle araç hakkında çok fazla bilgim olmadığını söylemeliyim. Başlıktaki mesajları arama terimleri yoluyla taradım fakat tam olarak bir cevaba ulaşamadığımdan bu mesajı yazıyorum. Umarım bilgi kirliliğine sebebiyet vermiyorumdur.

    Volvo 2004 model s40 1.8 otomatik vites bir araç aldım. Arabayı çalıştırdığımda ikaz lambalarından sarı renkli yukarı yönlü bir ok işareti yanıp sönmekte. Açıkçası arabayı denerken ya böyle bir şey mevcut değildi ya da nasıl olduysa ben atladım bu durumu. Başka yerlerde baktığımda arabanın cihaza bağlanarak kodunun görüntülenmesi gerektiği söylendi. Ustaya götürmeden önce sizlerden bilgi edinmek istedim. Ayrıca, ilk çalıştığında birkaç dakika sürmek kaydıyla service ikaz göstergesi de yanıyor fakat daha sonra sönüyor. Ustaya gösterdiğimde şanzıman ve motorunda hiçbir sorun olmadığını ve epey bakımlı ve düzgün bir araba olduğunu söylemişti. Asıl sorunum bu ikaz lambası.

    Bununla beraber, ilk çalıştırdığımda marşı 3-4 sn geç alıyor bununla ilgili bir yazı görmüştüm fakat tekrar ulaşamadım maalesef, kısaca aklınızdaysa paylaşmanızın bana faydası olacaktır.

    Konuyla ilgili tecrübe ve görüşlerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim, teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sercan679

    Merhaba, daha önce volvo kullanmamış birisi olarak öncelikle araç hakkında çok fazla bilgim olmadığını söylemeliyim. Başlıktaki mesajları arama terimleri yoluyla taradım fakat tam olarak bir cevaba ulaşamadığımdan bu mesajı yazıyorum. Umarım bilgi kirliliğine sebebiyet vermiyorumdur.

    Volvo 2004 model s40 1.8 otomatik vites bir araç aldım. Arabayı çalıştırdığımda ikaz lambalarından sarı renkli yukarı yönlü bir ok işareti yanıp sönmekte. Açıkçası arabayı denerken ya böyle bir şey mevcut değildi ya da nasıl olduysa ben atladım bu durumu. Başka yerlerde baktığımda arabanın cihaza bağlanarak kodunun görüntülenmesi gerektiği söylendi. Ustaya götürmeden önce sizlerden bilgi edinmek istedim. Ayrıca, ilk çalıştığında birkaç dakika sürmek kaydıyla service ikaz göstergesi de yanıyor fakat daha sonra sönüyor. Ustaya gösterdiğimde şanzıman ve motorunda hiçbir sorun olmadığını ve epey bakımlı ve düzgün bir araba olduğunu söylemişti. Asıl sorunum bu ikaz lambası.

    Bununla beraber, ilk çalıştırdığımda marşı 3-4 sn geç alıyor bununla ilgili bir yazı görmüştüm fakat tekrar ulaşamadım maalesef, kısaca aklınızdaysa paylaşmanızın bana faydası olacaktır.

    Konuyla ilgili tecrübe ve görüşlerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim, teşekkürler.
    Aracınız hayırlı olsun, 2004 model en makbulü bana göre.
    1.8 motor ve otomatik konusunda @nacker size yardımcı olacaktır.

    Service ışığı sadece bakım zamanının geldiğini hatırlatıyor. Tabii son bakımı ne zaman yapıldı, ışık en son o zaman mı kapatıldı bilmiyorum ama söndürmek için kontak kapalıyken kilometre sıfırlama düğmesine basılı tutup kontak açın, service ışığı yanıp sönmeye başlayınca bırakın. Ufak bir bip sesi duyacaksınız. Sonraki bakım zamanına kadar (1 Yıl veya şimdi hatırlamadığım saat kadar motorun çalışmasından sonra) yanmayacaktır.

    Geç çalışma ise benzin basınç regülatöründen yapar yapmasına ama ondan önce LPG varsa LPG regülatörüne bakın. Eğer LPG yoksa ya da LPG regülatörü sağlamsa o zaman benzin basınç regülatörüne bakarsınız. Kontrol etmenin yolunu bilen arkadaşlar yazsın, ben 5 sene önce bir kere değiştirdim, çözülmedi derken 3-4 sene öyle kullandıktan sonra LPG regülatöründen olduğu ortaya çıktı.




  • sercan679 S kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun aracınız, 2004 olduğuna göre donanımları da bir hayli yüksektir diye tahmin ediyorum.
    Service ışığı bakım zamanı geldiğini hatırlatıyor. Her 10 bin km'de bir yanar. Söndürmek için kontak kapalıyken km sıfırlama tuşuna basın. Basılı tutarken kontağı 2 konumuna getirin. Servis lambası yanıp sönmeye başlayınca düğmeyi bırakın.

    Şanzıman ok işareti yanıp sönüyorsa bir arıza tespit etmiştir. Bir volvo ustasında DICE cihazına bağlatmadan görmek mümkün değil maalesef. Ama vites geçişleri falan düzgünse büyük ihtimalle anlık bir hata kaydetmiştir.
    Bu arada km'si kaç? Şanzıman yağı değişimi de faydalı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Mayıs 2019; 1:22:13 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Her ikinize de çok teşekkür ederim hem iyi dilekleriniz hem de fikirleriniz için çok teşekkür ederim öncelikle. Gece bu saatte bu saate bu kadar hızlı cevap vermeniz de ayrı bir takdir konusu.

    Yabancı forumlardan okuduğum kadarıyla büyük bir problem halinde araba kalkışta problem yaşıyormuş sanıyorum ben de çekiş konusunda en ufak bir problem yok. Service ikaz lambasını dediğiniz gibi yapacağım bakımı yapılalı çok bir zaman olmamış fakat yine de kayıtlarını kontrol etmeliyim.

    Bu arada winter mode düğmesi de içeri doğru basılı bir haldeydi, tırnaklarım yardımıyla yukarı doğru çektim, hissiyat olarak şu an çalışıyor görünüyor fakat ne kullanımda ne göstergelerde farkedebildiğim bir değişim bulunmamakta.

    Aracım 230 bin km'de. şanzıman yağıyla ilgili bir bilgim yok maalesef, bunu da soracağım.

    Yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim, sorunu çözdükten sonra burada tekrar paylaşacağım başkalarına da faydalı olması için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sercan679 -- 24 Mayıs 2019; 1:47:17 >




  • sercan679 S kullanıcısına yanıt
    Winter butonuna basınca ok işareti sabit olarak yanar. Aynı zamanda vitesi 4-3-L konumlarına alırsanız da sabit olarak yanar. Winter butonuna basınca araba 3.vitesle kalkış yapıyor. Yani W'ye aldıktan sonra kalkışlarda hissedilir bir ağırlık olması lazım.

    Bu şanzımanlar bozulmaya başlayınca ilk belirtisi genelde 2>3 vites geçişinde boşa düşme oluyor. Yani 2'den 3'e geçerken anlık olarak boşa almış gibi devir yükselir, 3'e de doğal olarak sert geçer. Vuruntu yapar. Daha ciddi vakalarda hiç vitese girmeme yapabiliyor dediğiniz gibi.
    Ama yağ değişimlerine dikkat edildikçe çok problemli değiller özellikle atmosferik motorlarda tork nispeten düşük olduğu için daha sorunsuzlar. Benim araç da 1.8 otomatik bu arada. 2001 model ve 302 bin km'de. Şanzımanın maşallahı var.

    Yağ değişimi genelde 60-80 bin km'de bir öneriliyor. Bu şanzımanın özel bir yağı var JWS 3309 adında, onun kullanılması gerekiyor. Yalnız şöyle bir risk de var. Daha önce yağı hiç değişmemiş yüksek km'li araçlarda yağı değiştirmek ters tepebiliyor. Sağlam çalışan şanzıman aptallaşabiliyor. Bu konuda kararı en iyi ustanız verir. Mevcut yağın rengine vs. bakarak daha önce değişmiş mi anlayabilir.
    Bu arada aracı volvo ustasına götürmenizi öneririm. Sanayideki normal ustalar pek anlamıyor bunların dilinden.

    Benzin basınç regülatörünün tespiti biraz zor olabiliyor özellikle LPG'li araçlarda, goodorevil'ın dediği gibi. Arabaya bir zararı yok ama ilk çalıştırmanın uzun sürmesine sebep oluyor.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    hayırlısıyla benim de böyle bir planım var. Allah kısmet ederse Türkiye'den de böyle videolar çıkacak :)
  • sercan679 S kullanıcısına yanıt
    Merhaba, aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. 2004 model iyidir

    Şanzımandaki o problemi ben de yaşamıştım ara ara. Büyük ihtimalle anlık vuruntu tespit ettiği için yanıp sönmeye başlamıştır. Arızayı silmeden bir süre öyle kullanırsanız, yanıp sönmesi duracak, kalıcı olarak yanmaya başlayacaktır. Zaten kullanımda bir fark olmuyor. Volvo servisine gitme şansınız yoksa, bir elm cihazıyla arızayı silin, tekrarlamazsa sorun yok demektir. bu arada winter düğmesini kapalı tutun, kafa karışıklığı yaratabilir.

    Geç çalışma büyük ihitmalle benzin basınç regülatöründendir. Ama eski bir lpg sistemi varsa @goodorevil dediği gibi lpg regülatöründen de olabilir. Bu iki konuyu şöyle birbirinden ayırabilirsiniz. Bagajda, lpg tankı üzerindeki manuel vanayı kapatın, lpg akışı kesilecektir. Arabayı çalıştırın, lpg ye geçsin, vana kapalı olduğu için hattaki lpg bitene kadar çalışmaya devam edecek, sonra benzine geçecektir. Sonra arabayı bir süre kullanmayın, örneğin bir gece, eğer sabah hala geç çalışıyorsa sorun benzin basınç regülatörüdür, ama hemen çalışıyorsa sorun lpg regülatörüdür.




  • A.M.K kullanıcısına yanıt
    İnşallah hocam. Yalnız Türkiye'de karşınıza çıkacak rakip arabaları tahmin edebiliyorum. 400 beygiri aşkın hafif bir s40'ı geçebilecek araç Türkiye'de sayılıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Mayıs 2019; 12:28:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar selam. Haftasonu boğaz kelebeği temizliği yapmak istiyorum rölantide sıkıntımolmaya başladı tam olarab bizim boğaz kelebeği ne tarafta söyleyebilirmisiniz. Birde dikkat edilecek bir husus car ise tavsiye de alabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aşağıdaki linkler yardımcı olur.
    www.matthewsvolvosite.com
    Attention Required! | Cloudflare
    https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=41823

    Pduespyoutube
    How to clean a throttle body valve Volvo V70 clean throttle build-in with throttle valve cleaner DIY
    https://www.youtube.com/watch?v=dE8UiNV_nFU


    Dikkat edilecek husus manifoldun içerisine bir şey düşürmemek. Gerisi basit sayılır. Eğer kelebeği komple sökeyim derseniz yeni conta almanız iyi olur. Sökerken eskisi parçalanırsa vs. Sökerken kelebeğin 4 köşesinde 10 mm vidalar var. Fakat erişim biraz kısıtlı o bölgede.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Mayıs 2019; 23:7:33 >




  • 
Sayfa: önceki 378379380381382
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.