Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (379. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
555.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 377378379380381
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • A.M.K kullanıcısına yanıt
    O soldaki ne hale gelmiş öyle. Diski de yemiştir o. Sizin kaliperin bir tarafı sıkma yapıyor anlaşılan. Onun için kaliper pinlerini çıkarıp, pinleri ve yuvalarını temizleyip uygun bir gres ile güzelce yağlamanız ve pinlerin kolayca hareket ettiğinden emin olmanız gerek. Yoksa yeni disk ve balatalar da kısa sürede bu hale gelir.
    Ben ön tarafı kendim değiştirmiştim. Kaliper pinlerinde bosch superfit to100 kullandım özellikle bu iş için üretilmiş bir gres, yüksek sıcaklığa dayanıklı. 40 küsür tl'ye almıştım ama nereden aldığımı hatırlamıyorum.

    Edit: Buldum:


    Fren hidroliğini de sağ arka>sol arka>sağ ön>sol ön sırasıyla yapmanız gerek. Biz 2 kişi yapmıştık. Kardeşim frene bastıktan sonra ben vidayı açtım, yağ fışkırdı. Vidayı kapattım ardından o da freni bıraktı. İşin püf noktası, bu yazdığım sırayla yapmak. Kaliperdeki tahliye vidası açık olduğu sürece, fren pedalına birisinin basınç uygulaması gerekiyor yoksa içeri hava kaçabiliyor.
    Bunu her teker için 6-7 kere tekrarlamıştık. Arada bir fren haznesine ekleme yapmak gerekiyor sıvı azaldığı için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Mayıs 2019; 22:37:33 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Arka pinlerde sıkıntı yok. Önlerin üst pinleri de güzel ancak alt pinler sıkışmış. Tamirci abim de aynısını söyledi. Sıralamayı söylemeniz iyi oldu, teşekkür ederim. Biz karadüzen ön arka karışık yapıyorduk genelde :)

    Aynen diskler de gitti. İşin Garibi daha geçtiğimiz cuma muayenesini yaptırdım. Ön camda film var, eksoz sistemi var, ön yaylarım basık, frenlerin hali ortada. Bu şekilde muayeneden geçti. Aslında kendimi düşünsem iyi, en azından bir daha uğraşmam ancak trafikte böyle araçların dolaşması çok yanlış. Allah göstermesin ani bi durumda araç duramaz birine vuruverir arkadan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • malesef ate bulamadım. önlerde brembo disk+balata, arkalara ferodo disk+balata sipraişini verdim. Komple hidroliğini de salmıştım dün. allah kısmet ederse yarın montajını tamamlayacağım bakalım düşündüğüm kadar fark olacak mı :)
  • A.M.K kullanıcısına yanıt
    Herhalde hidroliği komple boşalttınız. O zaman önceki mesajda yazdığım şekilde yaparak havasını tamamen almayı ihmal etmeyin yoksa eskisinden bile kötü olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aynen normalde sarımtırak bir rengi olması lazımmış galiba. Bizimki ziftten biraz halliceydi :D hava işi aklımda mutlaka almamız lazım, bıktım artık frensiz gezmekten :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada başka bir konuyu ararken taa 10 sene önce birisinin paylaştığı orjinal balata fotolarını buldum. Buraya koyuyorum. Orjinal balatayı herhalde bir daha göremeyiz, en azından orjinale üretimi kim yapıyor onu artık biliyoruz.
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)




  • nacker kullanıcısına yanıt
    orada trw göreceğimi hiç sanmıyordum, şaşırdım roulunds muhtemelen bulması imkansızdır, artık trw den devam.
  • Arkadaşlar benim benzin ibresi artık çalışmıyor. Sanırım şamandıra gitti benim. Pompa çalışıyor ama geralde takım halinde satılıyormuş. Gökşen otodan fiyat aldım orjinali 2200 proparts 1000 dedi. Sizce ne yapmalıyım. Aramızda değiştirenler vardı diye hatırlıyorum ne almıştınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullbaba

    Arkadaşlar benim benzin ibresi artık çalışmıyor. Sanırım şamandıra gitti benim. Pompa çalışıyor ama geralde takım halinde satılıyormuş. Gökşen otodan fiyat aldım orjinali 2200 proparts 1000 dedi. Sizce ne yapmalıyım. Aramızda değiştirenler vardı diye hatırlıyorum ne almıştınız?
    Oncelikle tamir yoluna gidin belki gostergedeki kablo cikmistir belki samandiranin kablosu elektrikciye gidip olcturun bence. Fiyatlar cok ucuk kolay kolay bozulacagini sanmam bu arada.
    Ek olarak facebook volvo destek grubu var oraya sorun isterseniz bircok parcaya alternatif uretiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 21 Mayıs 2019; 10:27:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Benim babam elektrikçi kolay sökülebiliyorsa onunla beraber bir şnsımız olabilir belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce şamandıra açılıp ellenmiş miydi hocam? Hiç dokunulmadıysa büyük ihtimalle şamandıra kablosunun lehimi atmıştır. Çok yaygın değil ama yine de bilinen bir problem. Çözümü basit.
    Şamandırayı açmak nispeten kolay. Kalın başlı bir düz tornavida ve çekiç gerekiyor. Benzin hortumlarını söktükten sonra şamandıranın etrafındaki plastik halkayı vura vura çevirip çıkarıyorsunuz. Gerisi basit.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam valeo marka dot4 fren hidroliği, balata ve disk montajımız yapıldı. ancak arabayı çalıştırdıktan sonra pedal dibine kadar gidiyor. sonradan sonradan tutmaya ve şişmeye başlıyor. sizce nedendir? benim aklıma fren ana merkezi geldi.
  • A.M.K kullanıcısına yanıt
    Tam ben foruma girerken gönderdiniz herhalde mesajı, son zamanların en hızlı cevabı olacak.

    Değişim öncesinde de böyle miydi peki? Aklıma ilk gelen ihtimal sistemin içinde hava kalmış olması. Fren ana merkezinden olsa sonradan tutmaya başlamaz bence, hep kötü olurdu frenler. Kaldı ki fren ana merkezi de kolay kolay bozulan bir şey değil ben pek rastlamadım arızalandığına bu arabalarda.


    Sizin yerinizde olsam fren havalarını bir kez daha detaylı şekilde alırdım. Tekerlek sıralamasına uyarak ve tamamen emin olana kadar tekrarlayana dek. Zaten en fazla 1-1.5 litre sıvı gider.

    Bu arada şunu sorayım. Hava alırken; Frene bastınız, tahliye vidasını açtınız ve frene basmaya devam ederken vidayı geri sıktınız değil mi? Eğer tahliye vidası açıkken pedalı bırakırsanız, kaliperin içerisine doğrudan hava çeker.

    Ha bir de motor çalışmazken pedal nasıl? Yine dibine kadar gidiyor mu?




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Çalışırken hiçbir şey yok herşey normal. Kontağı açtığım an pedal dibe iniyor. Havalarını dediğiniz gibi aldık, hatta 2 defa daha kontrol ettik. Yarın bi daha kontrol edeyim bari :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • A.M.K kullanıcısına yanıt
    Kontak kapalıyken freni pompalayinca 4-5 basıştan sonra şişip taş gibi oluyor. O sırada frene basarken kontağı açarsaniz kaputtan gelen vızz sesi eşliğinde pedal aşağı iniyor değil mi?
    Bu zaten normal çalışması hocam. Elektrikli westinghouse pompası var. Motor çalışmadığı veya devir yetersiz olduğu zaman freni destekliyor.
    Yani kontağı açtıktan (motor çalışmıyor) sonraki ilk fren gayet güçlü olur. Bir kaç kere basıp sistemdeki havayı kullandıkça şişer, güçten düşer. Kontağı aç-kapa yaparsanız pompa yine devreye girer, fren yine normal gibi olur.

    Bu durumda bir daha hidrolikle uğraşmaya gerek yok bence. Müsait bir yerde sert fren denemeleri yapın. Güzel duruyorsa sorun yoktur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Mayıs 2019; 1:2:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  S40 I (1995-2004)

    bobine gelen kablonun ufak bi şemasını çıkardım bi mantık yürütemedim sizden destek bekliyorum :)


    bobine siyah çizdiğim şeyler kablonun dışına sarmışlar(orjinal) neden olduğunu anlamadım ordan şaseye gidiyor.

    bi ara vvt ye gidiyor dediğimiz kondansatör aslında + uçtan gelip - ye gidiyormuş bunuda çözemedim - ye neden + veriyoruz şase nasıl yapmıyor

    bi hata mı var sizce kablolarda?




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben şamandırayı elletmedim ancak daha önce açıldığınıda düşünmüyorum. Haftasonu açıp bir bakacağım bakalım ne çıkacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yaklaşık 1 gece boyunca fren hidroliksiz kaldı acaba ondan mı yaptı ki. Gerçi biraz kullanınca kendine gelmeye başladı. İlklerde dibine kadar bassam da durmuyordu. Şimdi pedalın yarısına kadar basınca duruyor. Gün geçtikçe yükselir inşallah:D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • A.M.K kullanıcısına yanıt
    BAlatalar değiştikten sonra ilk 4-5 pedal bayağı yumuşak olur ve dibe kadar gider. Balatalardaki boşluğu alır o sırada. Ama 4-5 basıştan sonra düzelmesi lazım.

    Şu yarım basma olayı. Aynı şeyden mi bahsediyoruz bilmiyorum ama bende de frenin ilk 5-10 santimlik kısmı bir hayli boş, kuvvetli şeklide tutmaya biraz bastıktan sonra başlıyor. Bir yandan kullanımı konforlu hale getiren bir şey aslında. Ama diğer s40'larda da böyle mi merak ettim. Sizinkiler nasıl bu konuda? Yoksa benimkinde mi bir sorun var?
  • Bu arada Shell HX8 yağım da gelmiş. Kutusuna bakınca motul'dan bir hayli düşük kalitede duruyor. Plastiği çok daha ince, motul'daki gibi yağı dökmeyi kolaylaştıran, şu dışarı uzayan şeffaf şeyden yok. Ayrıca 4 litrelik olan Türkiye üretimi, tarihi 2018 eylül. 1 litrelik olanlar Almanya üretimi ve ağustos 2017.
    Ayrıca yağın kokusu %100 sentetik gibi değil. Motul'daki o yapay koku yok bunda. Kokusu bana daha çok mobil 3000'i andırdı. Yani büyük ihtimalle motul gibi %100 sentetik değil. Kelime oyunu yapmışlar, full sentetik denen karıştırılmış tipten. Helix ultra'nın ise doğalgazdan elde edilmiş %100 sentetik olduğunu özellikle belirtmişler sitelerinde. Fiyatından da belli zaten.
    Ama mobil'e, castrol'a bir alternatif olarak kullanılabilir. Sonuçta shell'in ürün gamında en iyinin bir altında bulunuyor.

    Artık aldık bir kere kullanacağız bakalım. Ama bu sefer 10 bin km'yi geçirmeyeceğim. Hatta mümkün olursa 8-9..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Mayıs 2019; 22:29:14 >




  • 
Sayfa: önceki 377378379380381
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.