Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (163. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
547.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 161162163164165
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    şanzıman ile ilgili pek tücrebem yok ama gerçekten tiz bir ses geliyor. o ilk baştaki kükreme sesi, şanzıman gecikmesi gibi birşey mi, hızlanmada kesiklik yartıyor mu?

    bir de konuyla ilgisi yoktur da, en son ne zaman değiştirmiştiniz yağı?
  • daha önce de yazmışımdır, bosch filtrelerde sahtecilik çok olduğu için pek bulaşmadım şimdiye kadar. sadece 1 kez polen filtresi almıştım.

    aşağıdaki siteye denk geldim, hatta başka bir forumda bu sitenin sahibi de yazmıştı, bosch bayisiymiş. siteden marka-model seçmeden, doğrudan bosch katalogundan parça kodunu alıp sitede aratıyorsunuz, parça varsa direkt çıkıyor. silecek, filtre, balata, sensör vb. baya bir ürün var. bana güvenilir gibi geldi, deneyebilirim. belki zaten alışveriş yapanlar vardır, paylaşayım dedim.

    http://www.oto-parca.net/
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    1.8 otomatik videosu buldum. Dikkat edersiniz ilk kalkış anında araba 2500 devire kadar kıpırdamıyor yerinden, sonra hızlanmaya başlıyor. O kükreme tarzı ses ve hafif, arkadan gelen tiz uğultu sesi o sırada geliyor. Herhalde motor aniden devirlenip, şanzıman ona yetişene kadar aradaki devir farkından dolayı, konvertörün içindeki yağdan gelen bir ses. Otomatik şanzımanın manuele göre 1 saniye daha geç 0-100 değerini de bu açıklıyor sanırım.
    Ama bu durum sadece kalkışta oluyor. Belirli bir hızdan sonra (genelde 60-70 civarından bahsediliyor) konvertör lock-up clutch'ı da devreye giriyor ve şanzıman ile motor arasında mekanik bağlantı kuruluyor aynı manuellerde olduğu gibi. Bundan sonrası tamamen motora ve vites oranlarına bağlı. Otomatik s40'ların 100 civarına kadar cansız gitmesini de yine bu durum açıklıyor bence.



    Bu video da çok hoşuma gitti. Videonun başlığında s40'ın yarışa dahil olduğu yazmasa tam komedilik bir durum. Düşünsenize iki araba yarışıyorsunuz bir anda sürpriz yumurta gibi bir s40 belirip ikinizi de geçiyor


    Aynı adamın kanalında bayağı s40 videosu var. Çoğunda da s40 önce geride kalıp biraz hız kazanınca geçiyor. Araba otomatikmiş; konvertördeki kayıplar açık şekilde görülüyor.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam öncelikle 1.8in hızlanması gayet iyiymiş bizim kasa için gayet yeterli olduğu anlaşılıyor.
    yalnız o gecikme işini anlayamadım, şimdiye kadar ışıklarda ani kalkışlar yapmışlığım var ama bu kadar gecikme olmuyor, olsa hissederdim. ya dediğiniz gibi şanzıman gecikiyor olabilir ya da araç şanzımanı korumak için öyle davranıyor. fırsat olursa denerim ama benim araçta böyle bir durum olduğunu pek sanmıyorum.

    2. video süper:) s40 sahibi de o ekipten mi acaba? eğer ekipten değilse daha da süper, 2 genç yolu kapatıp kendi kendilerine aksiyon yaşıyor, sonra olmadık biri yapıştırıp geciyor. resmen hayat dersi

    2000'lerde golf4, bora, focus, astra nın yeni çıktığı, orta sınıfın performans gördüğü yıllarda bora sahibi bir arkadaşım t4 tokadı yiyip gelip bize anlatmıştı. "olum bu araba 1.6 değil mi, 200le bana selektör yaptı diye" güzel şakalar bunlar




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Attığım videoyu tekrar izledim de benim de aklıma takıldı şimdi. Bana da bu kadar gecikiyormuş gibi gelmiyor çünkü. Belki ilk kalkışta gaza az basıp sonrasında köklemiştir.
    Bi ara ben de video çekeyim bakalım
  • Ustunde cocuk resmi gibi birsey var. Ne işe yaradigi konusunda bi fikri olan varmi bu dugmenin. 6 aydir kullaniyorum arabayi işlevinin ne oldugunu anlamadim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çocuk kilididir hocam. Arka kapılar dışarıdan açılır içeriden açılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kapıların çocuk kilidi öbür tarafta ama Belki trip computer olduğu için sizde o taraftadır.

    Eğer arabada alarm sistemi varsa onun iç mekan sensörünü geçici olarak devre dışı bırakan tuş da olabilir. İçeride çocuk falan bırakınca hareket edip alarmı öttürmesin diye. Bu tarz bir şey hatırlıyorum sanki.
    Ama düğmenin üzerinde bariz şekilde kapı ve çocuk simgesi var.
    Bence düğmeye basıp arka kapıları içeriden açmayı deneyin bakalım o tuş mu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Şubat 2018; 21:4:7 >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Cocukk kilidi obur tarafta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Dedigin gibi cocuk kilidi obur tarafta. Ama alarm varmi bilmiyorum. Hic alarm calmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şaban AK Ş kullanıcısına yanıt
    bende o düğme alarmı devre dışı bırakıyor. yalnız üstünde şekil böyle değil diye hatırlıyorum. belki model yılına göre değişmiştir. yol bilgisayarının diğer tarafında da çocuk kilidi var, o zaten bütün s40larda var diye biliyorum.

    eğer arabada alarm varsa, anahtar üzerinde kırmızı üçgen buton olmalı, susturmak için. ya da tavanda biri önde biri ortada 2 tane sensör olması lazım, hareket algılayıcı. bunlar varsa alarm vardır. bendeki alarm kolay kolay çalmıyor, sadece bir kez, içeride biri varken anahtarla kilitlediğim için çaldı, çok tiz ve yüksek bir sesi var.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt


    Aracim 2001 t4 tavanda da on kisimin sekli bu. Sensor felan varmi bilmiyorum. Anahtar ustunde herhangi bi dugmede yok. Alarm varsa nerededir.

    kaputu acsam gorunen biyerdemidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şaban AK -- 20 Şubat 2018; 17:2:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sol tavan lambasindaki sensor olabilir zira bende sol taraftaki alarm butonu pasif ve sol tavan lambasindaki o siyah sensorumsu cikinti bende yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şaban AK Ş kullanıcısına yanıt
    hocam kaput içinde nerededir bilmiyorum açıkçası, bir ihtimal sağ tarafta motor duvarı üzerindeki kapağın altında olabilir.

    bizim araçlar arasında fark var biraz. bahsettiğim sensör sizde sol lambanın üstündeki olabilir çünkü sunroof var. bendeki fotoğrafı paylaşayım, karşılaştırın. ortada gözüken sensörden bir tane de ön tarafta var.





  • Şaban AK Ş kullanıcısına yanıt
    O düğme arka kapıların cam açma özelliğini kilitliyor olabilir mi?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Makyajdan sonra o tuş da kapıya alındı:


    Bence tavan lambasındaki siyah çıkıntı da alarm olduğunu destekliyor. Arabanın içindeyken kumandadan kilitleyip, kapıların içeriden de kilitlenmesini bekleyin. Ardından o sensörün önünde hareket yapın bakalım ötüp dörtlüleri yakmaya başlayacak mı?
    Bazı arabaların alarm kornası bozuk olduğundan ses çıkmıyormuş ama dörtlülerden anlarsınız. Sonrasında kumandadan aç-kapa yaparak alarm susturulabiliyor sanırım. Veya kapıyı anahtar ile manuel olarak aç-kapa yapınca.

    Yalnız arabada kendinizi kilitleyeceğinizi birisine haber verin ne olur ne olmaz




  • Dediğin gibi kendimi arabaya kitledim sonrasında bu siyah noktanın olduğu yere elimi değdirdim arabada alarm çalmadı ama dörtlüler yanmaya başladı.

    Eğer bu tuş İçerdeki hareket sensörünü devre dışı bırakıyorsa benim tuş çalışmıyor bastım tekrar denedim yine dörtlüler yandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şaban AK Ş kullanıcısına yanıt
    Normalde alarm tetiklenince kornanın da çalması gerek. Ama bildiğim kadarıyla alarmın kornası normal kornadan farklı. Ya bozulmuş ya da alarm sistemin kendine ait bir aküsü varsa o bitmiştir.

    Açıkçası alarm sistemi hakkında hiç bilgim yok. Eğer kornayı faal hale getirmek isterseniz araştırma yapmanız, Volvo elektrikçilerinin fikrini almanız gerekecek.





    Düğmeye gelince onun için de aklıma gelen bir fikir yok. Arkadan kablosu çıkmış olabilir veya düğmenin kendisi bozulmuştur yahut sandığımızın aksine farklı bir işe yarıyor olabilir.

    Siz bastıkça üzerinde ışık yanıyor mu?







    Son olarak ek bir bilgi olsun. Bizim araçlarda da piyasada follow me home denilen, volvodaki adı home safe lighting denilen sistem mevcut. Kontağı kapatıp anahtarı çıkardıktan sonra bir kez selektör yapın, farlar siz arabayı terk ettikten sonra 30 saniye kadar yanıp kendiliğinden sönecek.

    Arada bir forumda görüyorum bu sistemden bahsediliyor, opsiyon olarak eklendiğinden falan farklı markalarda. Neredeyse 20 sene önce Volvo'nun s40'a bu özelliği koyması hoşuma gitti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 21 Şubat 2018; 22:42:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bilgi icin tesekkurler nacker. Benim dugme bozuk sanirim. Işik felanda yanmiyor. Artik bi elektirikciye baktiracam.

    Ayrica farlarin parktan sonra yanmasinin anlami nedir ne işe yarar anlamadim. Cokta gerekli birsey degil gibi geldi bana. Ama yinede bilgi icin yesekkurler. Yarin deneyecegim. Far olayini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Far olayini bilmiyordum bugun denedim guzelmis adamlar opsiyon olarak yaziyor birde followme fallan filan :)



    selektor yapinca far acik kaliyor kapiyi kitledikten 30 saniye sonra deadlock ile birlikte farlar sonuyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 161162163164165
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.